Gå til innhold

Er jeg sjalu eller naiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med det at han ofte ikke orker sex? Før hadde vi mye oftere sex, og jeg vet at han liker det. Man går ikke fra å elske det og å ha stort behov nesten hver dag til å ikke orke. Jeg tror han får behovet dekt et annet sted, men når jeg hinter om det så bare klikker han på meg, ber meg holde kjeft, og går ofte til sofaen mens han mumler om at jeg "er klin gæærn, orker ikke mer" osv. Jeg ser ikke på det som at han er interessert i å løse noe som helst, og jeg tror han bare går og venter på å dra fra meg. Da er det ikke rart om han allerede begynner å få kontakt med andre så han har noe å gå til.

Anonymkode: c9fbb...d95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spør om du er sjalu. Alle sier ja. Ta det til deg.

Anonymkode: 5353a...3b4

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med det at han ofte ikke orker sex? Før hadde vi mye oftere sex, og jeg vet at han liker det. Man går ikke fra å elske det og å ha stort behov nesten hver dag til å ikke orke. Jeg tror han får behovet dekt et annet sted, men når jeg hinter om det så bare klikker han på meg, ber meg holde kjeft, og går ofte til sofaen mens han mumler om at jeg "er klin gæærn, orker ikke mer" osv. Jeg ser ikke på det som at han er interessert i å løse noe som helst, og jeg tror han bare går og venter på å dra fra meg. Da er det ikke rart om han allerede begynner å få kontakt med andre så han har noe å gå til.

Fordi slik du er nå er den STØRSTE TURN OFF som finnes!

Anonymkode: 277a0...4d2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vel, igjen får jeg bruke min egen erfaring. Det er veldig lite attraktivt å være sykelig sjalu. Det gikk ut over både den seksuelle tiltrekningen mot mannen min, og etterhvert følelsene mine. 

Det er ingen av oss som kan vite om mannen din puler rundt eller ikke. Men din oppførsel henger ikke på greip uansett. 

Forholdet deres er dødsdømt uansett, slik jeg ser det. Du er sykelig sjalu, og uten selvinnsikt til å gjøre noe med det. Han er ut fra svarene dine å dømme i ferd ned å liste tålmodigheten, men også følelsene for deg. 

Anonymkode: 2e0af...64e

Skrevet

Er dette ditt første langvarige forhold? Det er helt normalt at man har mye sex i starten hvor begge er nyforelskede så dabber det sakte av. Hvor ofte har dere sex nå da?

Skrevet

Vel, igjen får jeg bruke min egen erfaring. Det er veldig lite attraktivt å være sykelig sjalu. Det gikk ut over både den seksuelle tiltrekningen mot mannen min, og etterhvert følelsene mine. 

Det er ingen av oss som kan vite om mannen din puler rundt eller ikke. Men din oppførsel henger ikke på greip uansett. 

Forholdet deres er dødsdømt uansett, slik jeg ser det. Du er sykelig sjalu, og uten selvinnsikt til å gjøre noe med det. Han er ut fra svarene dine å dømme i ferd ned å liste tålmodigheten, men også følelsene for deg. 

Det er ikke så rart han liker eks-elskerinnen da! Hvis jeg ikke er bra nok for ham lengre!

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår du ikke hva alle her prøver å si til deg? Du må SLUTTE å gnage om disse «mistankene» dine, det må være helt grusomt å være din samboer. Han må stå til rette for alt han har gjort, alt han ikke har gjort, alt du tror han har gjort. 

Hvis du ikke stoler på han får du forlate han. Men SLUTT å gi han ansvaret for din lave selvtillit. SLUTT å kontrollere han. Du dreper alt av følelser og sexlyst. 

Anonymkode: 74e9e...e39

Skrevet

Jeg kom på en annen ting som er mistenkelig, og som endte med konflikt og sofa.

Jeg hadde vært på seminar med jobben fra mandag til onsdag. Dette er noen måneder siden. Da jeg kom hjem ved femtiden på onsdag var oppvaskmaskinen full og det stod to rødvinsglass der. Han påstod han hadde tatt seg et glass mandag kveld og et på tirsdag kveld. At glasset fra mandag var det første han hadde satt inn i maskinen på mandag etter at han hadde tømt den rene maskinen. Vi har ikke barn (vi prøver) så det er ikke så mye oppvask på oss to. Det går fint å sette på maskinen hver tredje dag. Likevel er det litt rart at han plutselig drikker både mandag og tirsdag fordi jeg er borte? Jeg tror jo at han hadde besøk...

Skrevet

Det er ikke så rart han liker eks-elskerinnen da! Hvis jeg ikke er bra nok for ham lengre!

Ikke gjør deg selv til offer her, slik jeg leser det, har du selv ødelagt dette forholdet. Du MÅ gå i deg selv her, ikke sette deg ned og syns synd på deg selv. Det vil bare gjøre vondt verre. 

Beklager, dette er brutalt, men han fortjener bedre enn dette. Bedre enn deg, slik du behandler ham. Det er grusomt å leve inder konstante beskyldninger om å være et forferdelig menneske. 

Det kan muligens reddes, men da må jeg ærlig innrømme at jeg tror dere trenger hjelp utenfra.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forstår du ikke hva alle her prøver å si til deg? Du må SLUTTE å gnage om disse «mistankene» dine, det må være helt grusomt å være din samboer. Han må stå til rette for alt han har gjort, alt han ikke har gjort, alt du tror han har gjort. 

Hvis du ikke stoler på han får du forlate han. Men SLUTT å gi han ansvaret for din lave selvtillit. SLUTT å kontrollere han. Du dreper alt av følelser og sexlyst. 

Jeg har ikke lav selvtillit! Jeg vet jeg er en attraktiv kvinne, og at mange menn hadde likt å ha meg! Han har mistenksom oppførsel, og du bestemmer deg for at min såkalte lave selvtillit er problemet? JA jeg har problemer med å stole på ham, men det er av flere grunner! Han blir sint når jeg tar opp ting, sier jeg anklager ham, men jeg prøver bare å kommunisere!!!

Skrevet

Jeg har lest flere steder på nett at menn som skjuler noe ofte går rett i forsvar i stedet for å sette seg ned og lytte.

Skrevet

Jeg kom på en annen ting som er mistenkelig, og som endte med konflikt og sofa.

Jeg hadde vært på seminar med jobben fra mandag til onsdag. Dette er noen måneder siden. Da jeg kom hjem ved femtiden på onsdag var oppvaskmaskinen full og det stod to rødvinsglass der. Han påstod han hadde tatt seg et glass mandag kveld og et på tirsdag kveld. At glasset fra mandag var det første han hadde satt inn i maskinen på mandag etter at han hadde tømt den rene maskinen. Vi har ikke barn (vi prøver) så det er ikke så mye oppvask på oss to. Det går fint å sette på maskinen hver tredje dag. Likevel er det litt rart at han plutselig drikker både mandag og tirsdag fordi jeg er borte? Jeg tror jo at han hadde besøk...

Selvfølgelig tror du det.

Jeg var i nøyaktig samme situasjon forleden dag. Drakk et par glass lille julaften, og så et par julaften kveld. Er alene, siden barna var hos faren. Glassene må vaskes opp for hånd, så da sto det to glass da, etter to ulike dager.

Helt plausibel forklaring. 

Skrevet

Selvfølgelig tror du det.

Jeg var i nøyaktig samme situasjon forleden dag. Drakk et par glass lille julaften, og så et par julaften kveld. Er alene, siden barna var hos faren. Glassene må vaskes opp for hånd, så da sto det to glass da, etter to ulike dager.

Helt plausibel forklaring. 

Tenk om jeg har rett?

Skrevet

Jeg har ikke lav selvtillit! Jeg vet jeg er en attraktiv kvinne, og at mange menn hadde likt å ha meg! Han har mistenksom oppførsel, og du bestemmer deg for at min såkalte lave selvtillit er problemet? JA jeg har problemer med å stole på ham, men det er av flere grunner! Han blir sint når jeg tar opp ting, sier jeg anklager ham, men jeg prøver bare å kommunisere!!!

Ja, men så flott da.

Finn deg en ny mann, og la den stakkars mannen din være. 

Og skaff nå for guds skyld ikke er barn sammen midt oppi dette kaoset. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tenk om jeg har rett?

Ja, tenk om.

Hvorfor må du ha et bevis? Din tillit til mannen er ikke-eksisterende. Er ikke det nok?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tenk om jeg har rett?

Tenk om du tar feil og du dermed har ødelagt et fint forhold pga din sykelige sjalusi?

Skrevet

Vi prøver også forgjeves å kommunisere med deg, men du lytter jo heller ikke. Og selvsagt anklager du han slik du holder på!

Skrevet

Greit, OK, ALT ER MIN FEIL! Sykelig sjalu dame som ødelegger alt! Stakkars sambo som er et offer for min psykopati!!

At han oppfører seg EKSTREMT merkelig i perioder er heeeelt normalt i følge dere! Liker bilder av pene damer her og der. Inklusive damer han har hatt sex med SAMTIDIG som han kjente meg! Sender snaps til nabodamer, drikker "to glass" vin alene. Klikker på meg og TRUER med brudd hele tiden. Han er helt klart over meg for lengst! Det forklarer jo oppførselen hans!!

Skrevet

Greit, OK, ALT ER MIN FEIL! Sykelig sjalu dame som ødelegger alt! Stakkars sambo som er et offer for min psykopati!!

At han oppfører seg EKSTREMT merkelig i perioder er heeeelt normalt i følge dere! Liker bilder av pene damer her og der. Inklusive damer han har hatt sex med SAMTIDIG som han kjente meg! Sender snaps til nabodamer, drikker "to glass" vin alene. Klikker på meg og TRUER med brudd hele tiden. Han er helt klart over meg for lengst! Det forklarer jo oppførselen hans!!

Problemet ditt, er at det kun er inni ditt hode at de tingene du ramser opp er EKSTREMT mistenkelig.

For oss andre er det ikke en gang mistenkelig. Kun relativt normalt.

Så ja, dumhet syns oppriktig synd på mannen din. Jeg har vært i hans situasjon. Det er grusomt. Det er slitsomt. Og det er ødeleggende.

Jeg er glad jeg til slutt fant styrke til å komme meg bort. Selv om det brøt opp en familie. Den dårlige samvittigheten ovenfor barna vil nok alltid gnage, men fy faen så mye bedre jeg har det uten ham.

Skrevet

Ro deg ned to hakk. Ingenting av det du nevner er rart. Er du like klin kokos som du fremstår i denne tråden forstår jeg også hvorfor han ikke vil ha sex med deg. Min spådom er at du straks er singel. Det tror jeg blir bra for dere begge.

Anonymkode: b47b6...bbf

Skrevet

Han oppfører seg ikke ekstremt merkelig slik du har beskrevet. Det gjør derimot du.

Alle vil kunne finne "grunner" til å mistro partneren sin hvis man overanalyserer alt den gjør. Men de fleste velger å stole på partneren, for et godt forhold er bygget på tillit. Har man ikke tillit til hverandre, er det ikke vits å fortsette. Jeg er helt sikker på at du hadde mistenkt typen min også. Han har gjort langt mer "mistenksomme" ting etter din vurderingsevne. Jeg stoler likevel helt på han og er overbevist om at han er trofast. (Dog kan man selvsagt aldri vite 100% med noen)

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å innta offer-rollen slik du gjør her hjelper verken deg eller forholdet ditt. 

Og nei, du har ikke god selvfølelse. Du er utrygg på deg selv. Av den helt ekstreme sorten. Jeg vet ikke hvem det er mest synd på, om det er deg eller mannen din. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du må være er troll. Ingen oppfører seg sånn som deg. Altså da hadde mannen din reist for lengst

Anonymkode: 5b317...d66

What she said. 

Dette er bare noen som vet hvordan hun skal få DIB-damene til å tenne på alle pluggene. 

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leser du ikke kommentarene du får?

Anonymkode: 6d75d...38d

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, kutt ut martyrholdningen

Anonymkode: 6d75d...38d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...