Gå til innhold

Er jeg sjalu eller naiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt Facebook før, frem til for en uke siden. Samboeren min har hatt FB i 10 år eller noe slikt, altså mye lengre enn vi har vært sammen som nå er litt mer enn 3 år. Da vi traff hverandre første gang gjennom et eksternt oppdrag i jobb hadde vi begge andre partnere. Det ble slutt med begge i løpet av noen måneder, men ikke på grunn av meg og sambo altså. Så begynte sambo og jeg å flørte og treffes litt i en lengre periode, men siden vi begge kom fra lengre forhold og ferske brudd, var vi veldig tydelige på at vi to ikke var i et forhold sammen. Han møtte en annen dame i en kort periode han var på et jobbeoppdrag, det var kun en helg, de hadde endt opp til sengs, men har ikke hatt kontakt etter det. Jeg stoler på at dette stemmer. Vi var jo heller ikke sammen-sammen på den tiden, selv om vi møttes, hadde sex og slikt. Halvannet år etter dette ble vi samboere, og offisielt par lenge før det, og siden den tid har ting gått vår vei. Han har denne damen på  FB, og det har ikke vært noen hemmelighet. Han sier de ikke har kontakt, og jeg tror ham. Jeg har heller ikke brydd meg om hva som skjer på FB siden jeg ikke har hatt det.

Men her kommer utfordringen. Jeg åpnet meg en FB konto, og før jeg la til min samboer som venn tenkte jeg å se litt hva han har på profilen uten at han vet at jeg ser (fordi han visste ikke at jeg hadde åpnet en profil). Jeg gikk gjennom hvem som har likt noen av profilbildene hans og slikt. Jeg kunne jo ikke se mer enn det som er offentlig siden vi ikke var venner. Plutselig ser jeg at denne damen hadde likt et bilde han har som profilbilde. Jeg ser det er hun for jeg vet hva hun heter. Jeg går da inn på hennes profil, og ser at sambo har likt et bilde av henne for ca. et år siden. Et bilde der hun er veldig feminin og søt. Det gikk iskaldt nedover ryggen på meg, for jeg visste ikke at han fremdeles liker henne. Huff, ja det kan hende jeg overdriver og er sjalu, eller kan det hende jeg bare er naiv? Jeg tok det opp med ham for noen dager siden, jeg sa noe slikt som "Jeg ser du fortsatt liker bilder av Marie" og han ble kjempesur på meg og kalte meg sykelig sjalu fordi jeg hadde brukt tid på å se gjennom både hans og hennes bilder for å se hvem som likte de. Har han rett?? Eller er det et faretegn at han blir så sur på meg? Kanskje han skjuler noe, og ble oppdaget?

Anonymkode: c9fbb...d95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sykelig sjalu!

Anonymkode: 74e9e...e39

Skrevet

Omg, ja han har rett. Sitte å sjekke hvem som liker bildene han sine, og hvilke bilder han likte for 1 år siden. Herregud, det er ikke normalt. Slett profilen din igjen, for dette kommer til å gjøre deg og hangal.

Anonymkode: 6d75d...38d

Skrevet

Jeg er virkelig interessert i å høre argumentasjonen, fordi jeg forstår ikke selv hvordan jeg liksom er sykelig sjalu? Han lå med denne damen en gang mens vi to også holdt på litt, selv om det ikke var offisielt da. De har hverandre på FB fremdeles, og liker hverandres fine bilder noen ganger. Er det helt normalt, da?

Skrevet

Wow, her må du nok roe kraftig ned. Selv liker jeg bilder i hytt og pine, selv om de er lagt ut av ex’er. Tror neppe at alle de 70 som likte bildet jeg la ut i går har følelser for meg, heller ikke de to ex’ene mine som likte det. Likes på Facebook betyr ingen ting!!! 

Anonymkode: 5e5ef...ecf

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Wow, her må du nok roe kraftig ned. Selv liker jeg bilder i hytt og pine, selv om de er lagt ut av ex’er. Tror neppe at alle de 70 som likte bildet jeg la ut i går har følelser for meg, heller ikke de to ex’ene mine som likte det. Likes på Facebook betyr ingen ting!!! 

Jeg forstår hva du mener, virkelig. Likevel tenker jeg at når man har en "historie" så er man mer forsiktig med hva man liker? Eller med andre ord, jeg føler det ligger mer i en like fra en tidligere elsker enn fra søsteren.

Skrevet

Du er koko, og overreagerer. Jeg er venner med flere ekser på Facebook, og de kan fint kommentere eller like at bilde jeg har lagt ut, og motsatt.

Det samme med mannen, han er også venner med flere han har vært borte på, eller er eks med. Kunne ikke brydd meg mindre.

Og hvem i alle dager sitter å ser på likes på gamle bilder? Det er i hvert fall sprøtt.

Anonymkode: 6bd43...704

Skrevet

Jeg søkte ikke opp alle damene som har likt et bilde av ham, men jeg ble iskald da jeg så at hun, som han har ligget med etter at han møtte meg første gang, liker bilder og får likt bilder av ham. Jeg trodde ikke de hadde slik kontakt...

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg søkte ikke opp alle damene som har likt et bilde av ham, men jeg ble iskald da jeg så at hun, som han har ligget med etter at han møtte meg første gang, liker bilder og får likt bilder av ham. Jeg trodde ikke de hadde slik kontakt...

Hva mener du med «slik kontakt»? Man får opp et bilde i feeden, trykker like og glemmer det?

Anonymkode: 6bd43...704

Skrevet

Tenk om han ikke har glemt henne, men virkelig liker hvor søt og flott hun er på bildet?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår hva du mener, virkelig. Likevel tenker jeg at når man har en "historie" så er man mer forsiktig med hva man liker? Eller med andre ord, jeg føler det ligger mer i en like fra en tidligere elsker enn fra søsteren.

Jeg liker i hvert fall ex’ers bilder på akkurat samme måte som bilder lagt ut av min bror, kollega, venninne, kompis, nabo +++. Det ligger ikke mer i en like enn en annen. 

Skrevet

Jeg skjønner deg godt Hi, jeg hadde ikke likt det i det heletatt! Han har vel ikke den beste historikken når det kommer til jobbreiser heller så vidt jeg forsto. Stol på magefølelsen din du :) Du kan sjekke hans historikk på fb ved å trykke i søkefeltet på hans side og trykke på rediger ;) 

Anonymkode: cbdc3...ec5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenk om han ikke har glemt henne, men virkelig liker hvor søt og flott hun er på bildet?

Er det greit om han liker andre søte og flotte damers bilder da? Som han ikke har lagt med?

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er virkelig interessert i å høre argumentasjonen, fordi jeg forstår ikke selv hvordan jeg liksom er sykelig sjalu? Han lå med denne damen en gang mens vi to også holdt på litt, selv om det ikke var offisielt da. De har hverandre på FB fremdeles, og liker hverandres fine bilder noen ganger. Er det helt normalt, da?

Dere var jo ikke sammen da

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner deg godt Hi, jeg hadde ikke likt det i det heletatt! Han har vel ikke den beste historikken når det kommer til jobbreiser heller så vidt jeg forsto. Stol på magefølelsen din du :) Du kan sjekke hans historikk på fb ved å trykke i søkefeltet på hans side og trykke på rediger ;) 

Anonymkode: cbdc3...ec5

Fra hans nettbrett, da? Jeg må kanskje ha hans innloggingsinformasjon for å kunne sjekke historikken hans?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere var jo ikke sammen da

Nei, det stemmer at vi ikke var det, men jeg trodde jeg betydde mer for ham..

Skrevet

Du er sjalu. Hva skal du tenke og mene den gangen han faktisk snakker med henne...? 

Jeg liker bilder av ekser. Jeg *gisp* gir de en klem, smiler til dem og snakker med dem hvis vi møtes. Det betyr ikke at jeg har følelser for dem eller kommer til å hoppe på dem så snart muligheten byr seg. 

Anonymkode: 790ae...8e2

Skrevet

Fra hans nettbrett, da? Jeg må kanskje ha hans innloggingsinformasjon for å kunne sjekke historikken hans?

Det må du, og det skal du ikke gjøre. Å logge inn på hans Facebook er et stort tillitsbrudd. Det er langt verre enn å trykke «like» på et par bilder altså... 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tenker ikke seriøst på å gjøre det?

Skrevet

Han har også kvinnelige kolleger og naboer og slikt på Snapchat, men han har aldri bedt meg om å skaffe meg Snapchat. Jeg har kun Twitter, ingen andre ting på sosiale medier. Eller, nå har jeg FB, da. Men sambo vil ikke godta venneforespørselen min siden han sier jeg har en sykelig adferd der jeg "scanner profilen og venninnene hans", og han er redd jeg kan kontakte dem. Han bruker mot meg at jeg truet litt med å kontakte ei han jobbet med for to år siden, fordi jeg mistenkte noe. Jeg gikk aldri så langt at jeg kontaktet henne, men jeg sa til ham at jeg kom til å gjøre det. Jeg synes det er mistenkelig at han ikke vil at vi skal være venner på FB, det er som om han skjuler noe. Jeg vet at broren min og han er venner, men det betyr ikke at broren min kan se alt heller. Det vet jeg ikke.

Skrevet

Han har også kvinnelige kolleger og naboer og slikt på Snapchat, men han har aldri bedt meg om å skaffe meg Snapchat. Jeg har kun Twitter, ingen andre ting på sosiale medier. Eller, nå har jeg FB, da. Men sambo vil ikke godta venneforespørselen min siden han sier jeg har en sykelig adferd der jeg "scanner profilen og venninnene hans", og han er redd jeg kan kontakte dem. Han bruker mot meg at jeg truet litt med å kontakte ei han jobbet med for to år siden, fordi jeg mistenkte noe. Jeg gikk aldri så langt at jeg kontaktet henne, men jeg sa til ham at jeg kom til å gjøre det. Jeg synes det er mistenkelig at han ikke vil at vi skal være venner på FB, det er som om han skjuler noe. Jeg vet at broren min og han er venner, men det betyr ikke at broren min kan se alt heller. Det vet jeg ikke.

Oida, du er overdreven sjalu. Skrullealarmen hyler

Skrevet

Fortsett slik så har du jaget han vekk innen vinteren er omme. Du virker både  kontrollerende og eiesyk.

Jeg trykker iblant liker på bilder av ekser, men to minutter etterpå er det glemt. Du tillegger fb altfor stor vekt. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oida, du er overdreven sjalu. Skrullealarmen hyler

Tenk om det er grunn til mistankene mine? Det er litt rart at han har to nabodamer på Snapchat, men aldri har bedt meg ordne meg det. Jeg aner jo ikke hva de sender til hverandre, for det er jo kun de som ser bildene, og det kan ikke lagres!

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig forståelig at han ikke vil ha det som venn. Han har jo helt rett! Du vet jo selv at du da kommer til å snoke og lete etter tegn til utroskap og potensielt kontakte folk.

Anonymkode: 5353a...3b4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tenk om det er grunn til mistankene mine? Det er litt rart at han har to nabodamer på Snapchat, men aldri har bedt meg ordne meg det. Jeg aner jo ikke hva de sender til hverandre, for det er jo kun de som ser bildene, og det kan ikke lagres!

Nei, det synes jeg ikke er rart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...