Eliseflisa Skrevet 12. november 2017 #51 Skrevet 12. november 2017 Jeg synes det er skremmende at en far kan oppføre seg på denne måten. Barna har laget tegning og skrevet kort og vekker han med frokost på sengen. Dette er dessverre et minne de for alltid vil ta med seg, og huske godt. De vil kanskje også ha et dårlig forhold til denne merkedagen resten av sitt liv. Så ille synes jeg det var. Hvis han vil rette opp i dette, bør han virkelig unnskylde seg for sine barn. Du tåler jo dette, du er voksen. Men huff tenk følelsen de fikk i kroppen =(
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #52 Skrevet 12. november 2017 6 timer siden, Pæddan skrev: Hahaha ja det kan du si. . En bortskjemt guttunge som får middag på bordet hver dag, rent hus, nyvaskede klær og det hører til i et ekteskap Men å slenge sokkene ut av gaveesken er utrolig barnslig. Synes sikkert at han er mer verdt enn 10 par sokker da? Ikke vet jeg. Altså, ikke at det forsvarer mannens handlinger i dag. Men om du har lekt flink og blid 50-tallskone som har servert middag, nyvasket hus og rene klær gjennom ekteskapet, så er det kanskje ikke så rart idioten har utviklet seg til å bli et monster? Anonymkode: 1b7d3...5f3
KellyTaylor Skrevet 12. november 2017 #53 Skrevet 12. november 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, ikke at det forsvarer mannens handlinger i dag. Men om du har lekt flink og blid 50-tallskone som har servert middag, nyvasket hus og rene klær gjennom ekteskapet, så er det kanskje ikke så rart idioten har utviklet seg til å bli et monster? Anonymkode: 1b7d3...5f3 Middag lager jeg til alle og særlig til ungene som er i vekst så klart Er han ikke hjemme, så får han varme restene eller finne seg noe selv. Ang vask av hus, så har jeg rett og slett gitt opp med å få han til å bidra. Bare forflytter event rot, bruker tredobbelt så lang tid enn meg. Skal sies at jeg de siste ukene har gått til stille streik ved å la være å vaske tøyet hans ( vi alle har hver våres kurv), rydde kjøkkenbenken osv. Innser nå at jeg må ringe fvk i morgen fordi er så mye annet som jeg irriterer vettet av meg, som han bare flåser av. Stadig latterligjøring på mine vegne som han synes er festlig, noe ingen andre gjør. Takk for en skikkelig wake-up call, jenter
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #54 Skrevet 12. november 2017 Godt du tar tak i det, HI. Lykke til - håper mannen også får en ordentlig wake-up call! Anonymkode: c00cb...7c4
KellyTaylor Skrevet 12. november 2017 #55 Skrevet 12. november 2017 Takk Er noen ganger en får nok og i dag var alt jeg trengte. Enda godt faren min ikke er kravstor og ble fornøyd med det han fikk.
cherry coke Skrevet 12. november 2017 #56 Skrevet 12. november 2017 Oioi! Dette var grusomt ufortjent mot deg og barna HI. Dett kan jo umulig dreie seg om gaven han fikk? Og dette er jo langt i fra frisk oppførsel. Fikk lyst å dra til han og gi deg og barna en god klem. Godt du tar tak i dette
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #57 Skrevet 12. november 2017 Har han kommet hjem igjen? Anonymkode: d468c...29d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #58 Skrevet 13. november 2017 Har dere fått snakket sammen HI? Anonymkode: 7605c...7ad
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #59 Skrevet 13. november 2017 hadde min mann oppfører seg slik hadde han hørt det. Han skulle få krøpet langflat rimelig lenge før jeg i det hele tatt hadde vurdert å tilgi oppførsel hans. Det er så langt fra greit som det er mulig å komme. Anonymkode: 128b5...ac8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #60 Skrevet 13. november 2017 hehe...spurte mannen om hvilke forventninger han hadde til farsdag på lørdag, og fikk et fårete smil+ svar om at han ville sove lenge og frokost og gavedryss på sengen...Måtte minne han på at han er ikke MIN far, men pappa til en 4-åring som absolutt ikke er i stand til å hverken handle gave eller lage frokost (type omelett som han vil ha) uten hjelp. Ble kjapp moderering til: fin tegning og kaffe på senga...og det fikk han Til HI, hadde mannen min svart slik som din, hadde jeg bedt ungene gå ned i stua og så gitt han en god dose verbal juling, påfulgt av: "om du ikke pæller den ekle ræva di ned, og sier unnskyld til ungene dine, kan du finne deg ny adresse i dag!". Veldig fint å se at du griper fatt i dette....mannen din fremstår helt uspiselig! Anonymkode: bd320...f8b
KellyTaylor Skrevet 13. november 2017 #61 Skrevet 13. november 2017 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Har han kommet hjem igjen? Anonymkode: d468c...29d Kom hjem sent i går kveld og da hadde jeg lagt meg. Han la seg på sofaen av alle steder. OHH my sier jeg! Sa ikke så mye til morgenen i dag og dro på jobb i 11 tiden. Så jeg har i grunn ikke fått snakket med han noe særlig.
KellyTaylor Skrevet 13. november 2017 #62 Skrevet 13. november 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: hehe...spurte mannen om hvilke forventninger han hadde til farsdag på lørdag, og fikk et fårete smil+ svar om at han ville sove lenge og frokost og gavedryss på sengen...Måtte minne han på at han er ikke MIN far, men pappa til en 4-åring som absolutt ikke er i stand til å hverken handle gave eller lage frokost (type omelett som han vil ha) uten hjelp. Ble kjapp moderering til: fin tegning og kaffe på senga...og det fikk han Til HI, hadde mannen min svart slik som din, hadde jeg bedt ungene gå ned i stua og så gitt han en god dose verbal juling, påfulgt av: "om du ikke pæller den ekle ræva di ned, og sier unnskyld til ungene dine, kan du finne deg ny adresse i dag!". Veldig fint å se at du griper fatt i dette....mannen din fremstår helt uspiselig! Anonymkode: bd320...f8b Haha ja. Denne jenta har bestilt time på FVK som han får time i posten. Sikkert barnslig av meg, men nå skal han skjønne at jeg mener alvor! Nok er nok, om vi fremdeles skal dele postkasse.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #63 Skrevet 13. november 2017 2 minutes ago, Pæddan said: Kom hjem sent i går kveld og da hadde jeg lagt meg. Han la seg på sofaen av alle steder. OHH my sier jeg! Sa ikke så mye til morgenen i dag og dro på jobb i 11 tiden. Så jeg har i grunn ikke fått snakket med han noe særlig. En sånn oppførsel + silent treatment. Hva med å låse han ute... Nei seriøst, dette er ikke bra. Å miste kontrollen slik mens barna ser på er et skikkelig blålys. Kom dere unna. Anonymkode: 12c20...4d0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #64 Skrevet 13. november 2017 Um... Det du sa om at du nesten mistenker demens... Dette var så merkverdig oppførsel at jeg ville varslet fastlegen hans, det høres jo nesten ut som om han må ha problemer med hjernen. Som du sier - selv barna ble perplekse. En normal drittsekk blir kanskje sur av en dårlig gave, men å plutselig eksplodere av en dårlig gave er jo bare underlig. Du sier også noe om at han sier så mye tull i det siste, det får meg til å tro at det har vært en nylig endring til det verre. Ikke ignorer magefølelsen hvis du tror det har skjedd noe med de mentale evnene hans. Har det det er det greit å få avdekket før du evt. går fra ham så ikke barna blir utsatt for samvær med en far som bare blir dårligere og dårligere. Anonymkode: 2b40b...101
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #65 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, Pæddan skrev: Haha ja. Denne jenta har bestilt time på FVK som han får time i posten. Sikkert barnslig av meg, men nå skal han skjønne at jeg mener alvor! Nok er nok, om vi fremdeles skal dele postkasse. WOHOOOOOO! kvinnemakt <3 ps: ikke barnslig - helt innafor etter den forestillingen hans! Anonymkode: bd320...f8b
KellyTaylor Skrevet 13. november 2017 #66 Skrevet 13. november 2017 Kommer vel i posten på noen dager og skal jammen ikke si noe nei. Han kommer hjem nå i kveld og håper han ligger nede. Orker ikke at han ligge ved siden av meg nå. Fått hele mannen helt opp i halsen etter i år :/
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #67 Skrevet 13. november 2017 Det normale hadde vært å snakke sammen om fvk når man bor sammen, men jeg forstår at du gjør det som du nå gjør det - og jeg støtter det mtp. hans oppførsel også i går kveld. La ham sove på sofaen - håper den er veldig vond å ligge på Som en annen nevnte i dag også, og som vi var flere som nevnte i går, ikke glem det med ev. demens eller annen sykdom hvis han forholdsvis nylig eller brått har endret oppførsel. Men det er nok lurt å ta det som en del av pakka på fvk, for han er nok ikke klar for å høre at du lurer på om han kan ha en alvorlig sykdom. Tror det kan være virkningsfullt at han får innkallelse til fvk via posten, det blir litt mer alvorlig for ham da. Lykke til videre Anonymkode: c00cb...7c4
KellyTaylor Skrevet 13. november 2017 #68 Skrevet 13. november 2017 Snakket akkurat med moren min og hun fortalte at faren min tilfeldigvis hadde stått ved siden av mannen min til morgenen i dag og fyllt bensin. Virket vistsnok i sin egen verden og skjønte ikke helt at det var faren min som stod der. Begynner virkelig å lure nå, ang demens eller noe i den gaten. Normalt så slår man av en prat over pumpene. Helt bortreist i følge faren min. Hmmmm
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #69 Skrevet 13. november 2017 3 minutter siden, Pæddan skrev: Snakket akkurat med moren min og hun fortalte at faren min tilfeldigvis hadde stått ved siden av mannen min til morgenen i dag og fyllt bensin. Virket vistsnok i sin egen verden og skjønte ikke helt at det var faren min som stod der. Begynner virkelig å lure nå, ang demens eller noe i den gaten. Normalt så slår man av en prat over pumpene. Helt bortreist i følge faren min. Hmmmm Det er jo virkelig ikke normalt. Ta det opp på fvk. Var han normalt hyggelig tidligere? Har du merket at han har endret seg på andre måter? Anonymkode: c00cb...7c4
KellyTaylor Skrevet 13. november 2017 #70 Skrevet 13. november 2017 Han er en mann som elsker å skravle og har et yrke hvor det innebærer å være høflig, blid og ikke minst pratsom. Har heller ikke noe usnakket med faren min, så er ikke noe slik. Eneste som jeg kan ha merket på han er at stadig syter om at han er sååå sliten, orker ikke noe ( men alle prøver er tatt av blod, og ingen mangler av noe slag), gidder ikke hjelpe til hjemme, og klikket nesten i vinkler da minsten fløy naken i stuen her om dagen. Kunne ikke vise utstyret sitt slik. Kjære vene sa jeg, hva er det for en holdning? Skal ungen skjemmes over kroppen sin? Kan sende med han liste i butikken og mangler halvparten når han kommer hjem feks. Har surret litt regninger og gir meg ikke videre beskjed om mail som har kommet til han, som omhandler ungene. Han skal ha kontroll på alt, men alikevel så har han ikke kontroll om du skjønner? Han er mannen og mannen bestemmer i følge han. Svigermor har IKKE oppdratt han slik så det er sagt.
sug lut Skrevet 13. november 2017 #71 Skrevet 13. november 2017 Orker ikke lese hele tråden, men utfra hovedinnlegget: stapp tipakningen med sokker opp i ræva på ham og tenn på.
KellyTaylor Skrevet 13. november 2017 #72 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, sug lut skrev: Orker ikke lese hele tråden, men utfra hovedinnlegget: stapp tipakningen med sokker opp i ræva på ham og tenn på. Du assa! Må jammen le av deg. Dagens beste forslag!! Men kan jeg helle på tennvæske også? Så det blir litt fart?
sug lut Skrevet 13. november 2017 #73 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, Pæddan skrev: Du assa! Må jammen le av deg. Dagens beste forslag!! Men kan jeg helle på tennvæske også? Så det blir litt fart? Tennveske og kinaputter.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2017 #74 Skrevet 13. november 2017 1 minutt siden, Pæddan skrev: Han er en mann som elsker å skravle og har et yrke hvor det innebærer å være høflig, blid og ikke minst pratsom. Har heller ikke noe usnakket med faren min, så er ikke noe slik. Eneste som jeg kan ha merket på han er at stadig syter om at han er sååå sliten, orker ikke noe ( men alle prøver er tatt av blod, og ingen mangler av noe slag), gidder ikke hjelpe til hjemme, og klikket nesten i vinkler da minsten fløy naken i stuen her om dagen. Kunne ikke vise utstyret sitt slik. Kjære vene sa jeg, hva er det for en holdning? Skal ungen skjemmes over kroppen sin? Kan sende med han liste i butikken og mangler halvparten når han kommer hjem feks. Har surret litt regninger og gir meg ikke videre beskjed om mail som har kommet til han, som omhandler ungene. Han skal ha kontroll på alt, men alikevel så har han ikke kontroll om du skjønner? Han er mannen og mannen bestemmer i følge han. Svigermor har IKKE oppdratt han slik så det er sagt. Det kan jo være symptomer på mye forskjellig, psykiske problemer, demens, svulster, enkelte sykdommer. Selv om han har tatt blodprøver er det garantert mye de ikke har testet ham for, så det kan være fysiske problemer selv om det ikke viser noe galt med akkurat de prøvene han har tatt. Vurder også om du tar kontakt med legen hans selv og forteller om disse endringene hos ham, hvis han på fvk ikke sier seg villig til å gjøre det. En del som har begynnende demens kan bli slik du beskriver, de sliter med å holde kontroll og blir derfor mer og mer opptatt av det. Da kan også småprat og mer enkel prat/situasjoner fungere forbausende bra. Håper dere finner ut av det i hvert fall. Anonymkode: c00cb...7c4
KellyTaylor Skrevet 13. november 2017 #75 Skrevet 13. november 2017 Å herregud jeg ler her Trengte litt latter nå and you made my day. @sug lut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå