Gå til innhold

Utakknemelig mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han hadde fått geit. Til jul, bursdag og alle farsdager heretter. Helt til han lærte å vise takknemlighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Superdolly skrev:

Han hadde fått geit. Til jul, bursdag og alle farsdager heretter. Helt til han lærte å vise takknemlighet.

Der sa du det. Årets julegave med mening! Moren hans har ikke oppdratt til å være drittsekk, for hun er god som dagen er lang. Tullete hele mannfolket blitt:kari:

Anonymkode: 18b4a...9a0

Skrevet

Hva fikk du til morsdagen?

Anonymkode: ec42b...c0c

Skrevet (endret)

Hva jeg fikk? Ikke noe :(

HI

Endret av Pæddan
Skrevet

Oi..

Eh.

Altså.

HÆ?!

Nei veit du hva! Slikt skal hverken du eller ungene finne seg i! Om han ikke legger seg panneflat hadde jeg sporenstreks bedt om parterapi - andre ting han sier som at mannen skal bestemme alt trenger han en tredje part til å utfordre han på. 

Eller, koffert utenfor døren når han kommer hjem fra jobb. Det er nok der det ville endt for meg uansett, men jeg er nå der at jeg synes mennesker som har fått barn sammen bør prøve å jobbe seg gjennom ting. Men, altså... !

Skrevet
5 minutter siden, Pæddan skrev:

Hva jeg fikk? Ikke noe :(

HI

Helt idiotisk å oppføre seg slik. Også om du hadde fått diamantring til morsdagen.

Her har manne fått kort fra ungene som de har laget selv. Pappaen min får en telefonsamtale med meg.

Og så har jeg bakt kake og skal lage middag til mannen og ungene.

Anonymkode: 23258...3c9

Skrevet
2 minutter siden, Virre Vips skrev:

Oi..

Eh.

Altså.

HÆ?!

Nei veit du hva! Slikt skal hverken du eller ungene finne seg i! Om han ikke legger seg panneflat hadde jeg sporenstreks bedt om parterapi - andre ting han sier som at mannen skal bestemme alt trenger han en tredje part til å utfordre han på. 

Eller, koffert utenfor døren når han kommer hjem fra jobb. Det er nok der det ville endt for meg uansett, men jeg er nå der at jeg synes mennesker som har fått barn sammen bør prøve å jobbe seg gjennom ting. Men, altså... !

Har vurdert terapi i det siste, for nå kommer det så mye dumt i fra han at jeg blir rent satt ut.
Han er mann og han er sjef...! Nei, de sokkene gir jeg til faren min etterpå, siden han setter pris på hverdagslige og praktiske ting.

HI

Skrevet
4 minutter siden, Pæddan skrev:

Har vurdert terapi i det siste, for nå kommer det så mye dumt i fra han at jeg blir rent satt ut.
Han er mann og han er sjef...! Nei, de sokkene gir jeg til faren min etterpå, siden han setter pris på hverdagslige og praktiske ting.

HI

Ikke bare vurder. Gjør det! 

Skrevet
1 minutt siden, Mrs Smith skrev:

Haha nice try, ditt lille troll 😁🙉

Troll? Nei hvorfor skulle jeg det? Kan komme med en haug av andre eksempler om du ønsker? Troll fordi jeg glemte meg bort ng anniknappen?

Skrevet

Pæddan har en skikkelig surpædde til mann. 😁

Anonymkode: ea0d8...5c1

Skrevet

Var barna tilstede? 

Får vondt av at de skal se han behandle det de har lagt energi i :( Egoist

Anonymkode: 9c745...a93

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Pæddan har en skikkelig surpædde til mann. 😁

Anonymkode: ea0d8...5c1

Hahaha ja det kan du si. :D . En bortskjemt guttunge som får middag på bordet hver dag, rent hus, nyvaskede klær og det hører til i et ekteskap :P Men å slenge sokkene ut av gaveesken er utrolig barnslig. Synes sikkert at han er mer verdt enn 10 par sokker da? Ikke vet jeg. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var barna tilstede? 

Får vondt av at de skal se han behandle det de har lagt energi i :( Egoist

Anonymkode: 9c745...a93

JA de små var tilstede.  :( Håper de glemmer denne seansen ganske så fort og ikke snakker om dette i barnehagen i morgen.

Skrevet (endret)
10 minutter siden, Pæddan skrev:

Troll? Nei hvorfor skulle jeg det? Kan komme med en haug av andre eksempler om du ønsker? Troll fordi jeg glemte meg bort ng anniknappen?

Herremin er det sant?

Er det virkelig noen voksne menn som oppfører seg så patetisk ? Reagere slik når du er snill og gir han en gave ?

Er det mye annet også burde du vurdere om det er sånn du vil ha det? Leve med en slik mann? 

Jeg føler med deg! Klem 

Endret av Mrs Smith
Skrevet

Kan det hende det er en slags midtlivskrise? Dette er jo fullstendig urasjonell handling. Min fikk ett gratulerer med farsdagen. Thats IT strålende fornøyd med det han 😂 når ting har roet seg kan du Kansje spørre han om grunnen? Kan det hende han følte han er blitt så gammel at det nå kun er sokker han for om dere skjønner. Jeg er enig i at den handlingen der er helt merkelig og derfor lurer jeg på om det er noe mer bak det. 

Anonymkode: 42720...786

Skrevet

Man gjør ikke slikt foran barna.. helt uakseptabelt... og dette er et forhold du trives i ????  

Anonymkode: a6622...05e

Skrevet
2 minutter siden, Mrs Smith skrev:

Herremin er det sant?

Er det virkelig noen voksne menn som oppfører seg så patetisk ? Reagere slik når du er snill og gir han en gave ?

Er det mye annet også burde du vurdere om det er sånn du vil ha det? Leve med en slik mann? 

Jeg føler med deg! Klem 

Jo takk for denne klemmen. Kunne trengt en ekte også. Han er blitt en latterlig gubbe som glatt kunne flyttet tilbake i 50 tallet med slike holdninger som han nå viser. Derfor jeg lurer på om det kan være noen alvorlig galt i topplokket som gir denne oppførselen?

Mulig han ønsket seg Cognac eller annet viktig dill, men sorry for at lommeboka mi nå er tom frem til lønn den 15. Divanykker rett og slett! Blæ, nå er jeg grinete som ei pædde. ( Noe jeg aldri er)

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan det hende det er en slags midtlivskrise? Dette er jo fullstendig urasjonell handling. Min fikk ett gratulerer med farsdagen. Thats IT strålende fornøyd med det han 😂 når ting har roet seg kan du Kansje spørre han om grunnen? Kan det hende han følte han er blitt så gammel at det nå kun er sokker han for om dere skjønner. Jeg er enig i at den handlingen der er helt merkelig og derfor lurer jeg på om det er noe mer bak det. 

Anonymkode: 42720...786

Mulig han hadde helt andre forventninger til gave, men farsdag er da ingen bursdag?  Frokost på seng, kort og gave er fullstendig greit og burde ha satt pris på dette. Og gjør som ei foreslo, en GEIT fra Nepal i julegave, til han tenker over meningen med omtanke bak en gave.

Skrevet

Siden han nå har dratt så tror jeg hadde sendt en melding til han. 

Hadde skrevet noe sånn som. Det lille opptrinnet du hadde Idag foran ungene er uakseptabelt og hvis du ikke har tenkt å gi en så utrolig stor unnskyldning og gjøre dette godt igjen slik at ungene tør å gi deg gave igjen så kan du bare være på jobben til du har tatt til fornuft. 

Anonymkode: a7606...ada

Skrevet

Du sier at det er utypisk oppførsel, og at han forandra seg i det siste. 

Altså, det kan jo faktisk være nevrologiske sykdommer etc som gir personlighetsforandringer. Du nevner demens. Huntingtons gir personlighetsforandring. Svulst kan trykke på ting. Dette kan være noe å snakke med hans mor om, om du har et godt forhold til henne, om hun har merka noe. Eller andre rundt han. Om de bare svarer "det er nok sånn han er", ville jeg pakka koffert. Om det var en forandring som hadde skjedd de siste årene hadde jeg krevd tur til legen.

Skrevet

Enkel som jeg er, mener jeg at dette kvalifiserer til "på hue og ræva ut". 

Hvis han har for vane å oppføre seg på denne måten, så hadde jeg kraftig vurdert dette forholdet. 

Dette MÅ dere snakke om. Om det er en underforliggende årsak til at han reagerte som han gjorde og en skikkelig beklagelse er på sin plass.

Møkkamann.

Skrevet

Fy sørn for en dott! :o 

Hadde på ingen måten vært greit her! Hadde mannen min skremt ungene min på den måten kan jeg love deg at hele forholdet hadde hengt i en tynn tråd, mine barn skal ikke vokse opp i frykt.

Her henger forholdet i en tynn tråd fordi mannen er så hissig og har så kort lunte (i tillegg til at han ikke greier å styre diskusjoner/krangler til å ikke være foran ungene), men hadde han gjort noe slikt ovenfor ungene hadde det vært siste dråpen som fikk begret til å renne over. Makan til oppførsel!

Anonymkode: 212a8...c42

Skrevet

Tusen hjertlig takk for mange oppmuntrende ord og forslag her. :) Heldigvis så har ikke ungene snakket noe om opptrinnet, men hos meg kverner bare ordene hans " nei fy faen for gave". i fullt alvor og slang den avgårde... Man sier ikke slik når en er voksen mener jeg. 

Vil påstå selv at jeg hadde blitt kjempeglad for et par gode sokker. :hjerte:

Skrevet
5 timer siden, Virre Vips skrev:

Du sier at det er utypisk oppførsel, og at han forandra seg i det siste. 

Altså, det kan jo faktisk være nevrologiske sykdommer etc som gir personlighetsforandringer. Du nevner demens. Huntingtons gir personlighetsforandring. Svulst kan trykke på ting. Dette kan være noe å snakke med hans mor om, om du har et godt forhold til henne, om hun har merka noe. Eller andre rundt han. Om de bare svarer "det er nok sånn han er", ville jeg pakka koffert. Om det var en forandring som hadde skjedd de siste årene hadde jeg krevd tur til legen.

Enig med det Virre Vips skriver her.

Du sier det har vært så mye rart fra ham i det siste, det tolker jeg også som om han har endret seg. Det bør tas på alvor. Problemet hvis det er snakk om sykdom vil i så fall være at han selv trolig ikke innser endringene som har skjedd med ham, men vil skylde på andre.

Jeg hadde gjort det helt klart for ham at hans oppførsel i det siste - og spesielt i dag - er helt uakseptabel og at du i morgen ringer familievernkontoret, for barna deres fortjener bedre enn en far som skremmer dem og oppfører seg som en umoden drittunge når ungene prøver å glede ham. Parterapi hadde vært et absolutt krav fra min side om jeg skulle fortsatt med en slik mann, og det er viktig enten han bare "er" slik eller om han er i ferd med å bli syk. Men om andre forteller at han alltid har vært slik, da hadde jeg nok ikke brukt noe mer av livet mitt på ham.

Still krav til ham - parterapi og lege!

Anonymkode: c00cb...7c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...