Gå til innhold

7 åringen nekter å ta vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du mister poenget. Poenget er at tennene blir pusset, men uten å måtte holde barnet, vaksinen blir til slutt tatt, men kanskje ikke den planlagte dagen. Det finnes bedre måter en å måtte ty til vold. Her i dette tilfellet, ser jeg heller ikke noe problem om denne vaksinen ikke blir tatt, i og med det ikke er noen veldig viktig vaksine.

Anonymkode: 4b681...64f

Hvordan får du pusset tennnene uten å holde det, når det nekter? Venter du bare til en annen dag? 

Men om vaksiner ikke er viktige så skjønner jeg ikke hvorfor du gadd å starte tråden en gang. Fortsett å sy puter under armene på barnet ditt. Livet blir sikkert flott frem til motgang møtes.

Anonymkode: 774e6...b50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det alltid har fungert når faren  har vært med, ville jeg i første omgang prøvd å la faren være med igjen uten å gjøre noen større sak av det.

Slik jeg forstår deg, er det ikke sikkert at barnet egentlig har sprøyteskrekk, men at noe i situasjonen gjorde at han reagerte annerledes enn vanlig. Hvis du nå begynner med masse belønning og krem og plaster og diskusjon, er jeg redd du bare bidrar til å bygge opp under en redsel som egentlig ikke er etablert. 

Barn reagerer forskjellig blant annet ut fra hvem de er sammen med. Kanskje har han merket din uro, kanskje ikke, men noe i deres relasjon kan gjøre at han tar mer av med deg enn faren, uten at det betyr at du gjør noe galt. Jeg får for eksempel alle raserianfallene til toåringen her i hus, uten at jeg er dårligere forelder enn faren av den grunn. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Må bare spørre: hvor mange av dere voksne har tatt denne booster vaksinen? Må si det er noe jeg aldri har tenkt på og heller ikke tatt. 

Anonymkode: 3272f...d0c

Selvsagt har jeg tatt boostervaksinen. Fikk den i 5. klasse (12 år), tok den igjen da jeg var 22 og 32 år. Neste gang er når jeg er 42 år. 

Anonymkode: 99100...b10

Skrevet

Jeg har hatt sterk tannlegeskrekk i mange mange år pga ting jeg ble utsatt for som barn. 

Har aldri blitt puset med av den grunn. Måtte gå til tannlege hvert år allikevel! 

Ingen som dør av verken tannlegeskrekk, sprøyteskrekk eller noe som helst skrekk. 

Eksponering er faktisk beste måten å komme over slike ting. 

Dagens oppvoksende generasjon skal visst aldri oppleve noe som helst ubehagelig. 

Anonymkode: d0969...edd

Skrevet

Selvfølgelig har jeg tatt boostern. Tok den da jeg var 22. 

Grunnen til at "det ikke er så viktig" å ta vaksiner, er jo fordi alle vi andre gjør det. Derfor blir du og barnet ditt gratispassasjerer. Den ENESTE grunnen til at disse sykdommene ikke potensielt er en trussel for akkurat deg, ER fordi vi andre vaksinerer oss.... Forbanna free loaders

Anonymkode: e0926...667

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt sterk tannlegeskrekk i mange mange år pga ting jeg ble utsatt for som barn. 

Har aldri blitt puset med av den grunn. Måtte gå til tannlege hvert år allikevel! 

Ingen som dør av verken tannlegeskrekk, sprøyteskrekk eller noe som helst skrekk. 

Eksponering er faktisk beste måten å komme over slike ting. 

Dagens oppvoksende generasjon skal visst aldri oppleve noe som helst ubehagelig. 

Anonymkode: d0969...edd

Skal vi gå hjem fra barnehagen? Hvor vil du på ferie i år, min skatt? Vil du ikke trekke tannen? Nei, men da skal du få slippe, lille engel.

Disse barna blir bortskjemte, ufordragelige og deprimerte plager for samfunnet

Skrevet

Det er nok ikke uten grunn at angstbehandling for barn involverer foreldre.. Du hi tilrettelegger for ditt barns angst. Unngåelse øker angst..så Lykke til om noen år

En større bjørnetjeneste kunne du ikke gjort.

Anonymkode: 2cb98...c57

Skrevet

Jøssenavn, denne tråden kunne jo ikke ha eskalert mer enn den har gjort :legrine:

Har skrevet flere ganger i mellom her at tanten hans skal ta han med til HS neste gang i håp om at det går bedre. 
Barnet har slitt med sprøyter både hos helsesøster og tannlegen helt siden han har kunnet hatt en mening. Han har også blitt dopet såpass mye ned hos tannlegen at han ikke har visst hvordan han kunne åpne ei dør, likevel strigråt han i tannlegestolen og det endte med at tannlegen heller valgte å trekke tanna, enn å bruke 4 minutter til på å ordne den. 

Jeg har kun hatt barnet med i forbindelse med sprøyte en gang. Rett å slett fordi jeg ikke ville ødelegge noe med at han merket min sprøyteskrekk. 

Jeg er nok også rimelig pedagogisk rett av meg, og å holde ham fast for noe han sliter så mye med er for meg et overgrep, og IKKE greit. Nå har vi kun gitt denne booster-vaksina en sjanse, og det er fortsatt 100 ting jeg har tenkt å prøve før jeg i det hele tatt kunne vurdert noe sånt :)

Takk for all engasjement, damer og kanskje et par menn. Vi satser på at det ordner seg, og at også vi voksne lærte at denne vaksina skal settes hvert 10ende år gjennom hele livet, for det har ikke jeg gjort :bond:

HI

Anonymkode: d74fd...649

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan får du pusset tennnene uten å holde det, når det nekter? Venter du bare til en annen dag? 

Men om vaksiner ikke er viktige så skjønner jeg ikke hvorfor du gadd å starte tråden en gang. Fortsett å sy puter under armene på barnet ditt. Livet blir sikkert flott frem til motgang møtes.

Anonymkode: 774e6...b50

Bare fordi du ikke kan, eller ikke har tålmodighet  til å oppdra barna dine uten vold, så syr ikke vi andre nødvendigvis puter under armene på våres barn. Trist at du ikke klarer å finne andre metoder. Forøvrig var det ikke jeg som startet tråden, men ser at trådstarter heller ikke bruker vold i oppdragelsen av sine barn, så det er fult mulig. 

Admin, hvorfor blir noen tråder flyttet, og ikke denne? Denne skulle vel strengt tatt vært flyttet til helse. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bare fordi du ikke kan, eller ikke har tålmodighet  til å oppdra barna dine uten vold, så syr ikke vi andre nødvendigvis puter under armene på våres barn. Trist at du ikke klarer å finne andre metoder. Forøvrig var det ikke jeg som startet tråden, men ser at trådstarter heller ikke bruker vold i oppdragelsen av sine barn, så det er fult mulig. 

Admin, hvorfor blir noen tråder flyttet, og ikke denne? Denne skulle vel strengt tatt vært flyttet til helse. 

Det er da ikke vold å holde et barn fast i et par minutter for å gi en sprøyte. Det får være måte på å overdramatisere

Anonymkode: 316c1...7bf

Skrevet

men er her du som er voksen, du får ta han på fanget og holde han

Anonymkode: 9fa3f...285

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ikke vold å holde et barn fast i et par minutter for å gi en sprøyte. Det får være måte på å overdramatisere

Anonymkode: 316c1...7bf

Jeg fikk både ris og ørefiker da jeg var barn. Jeg ble også holdt ved en anledning da jeg fikk sprøyte. Gjett hvilken episode jeg aldri har tilgitt min mor? Selvsagt er det veldig traumatisk når en blir holdt, for så å bli stukket med nål. Hadde dette blitt gjort med voksne mennesker ville det blitt kallet for tortur. Barn er også mennesker. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk både ris og ørefiker da jeg var barn. Jeg ble også holdt ved en anledning da jeg fikk sprøyte. Gjett hvilken episode jeg aldri har tilgitt min mor? Selvsagt er det veldig traumatisk når en blir holdt, for så å bli stukket med nål. Hadde dette blitt gjort med voksne mennesker ville det blitt kallet for tortur. Barn er også mennesker. 

Problemet er jo at du likestiller et barn og en voksen når det kommer til myndighet.

Det er jo utrolig mye barn må gjennom, som hadde vært fullstendig uaktuelt å gjøre med en voksen. Det meste hadde vært en eller annen form for tortur. 

Skrevet

Ikke vaksine, men blodprøve. Her hjalp det med avledning. Vi diskuterte et tema som barnet er veldig interessert i. Sprøyten ble glemt og plutselig var det over. Embla-plaster hjelper også.

Anonymkode: 2226b...ede

Skrevet

Selvfølgelig har jeg tatt boostern. Tok den da jeg var 22. 

Grunnen til at "det ikke er så viktig" å ta vaksiner, er jo fordi alle vi andre gjør det. Derfor blir du og barnet ditt gratispassasjerer. Den ENESTE grunnen til at disse sykdommene ikke potensielt er en trussel for akkurat deg, ER fordi vi andre vaksinerer oss.... Forbanna free loaders

Hvordan blir barnet mitt gratispassasjer dersom h*n er vaksinert??!? Jeg ble også vaksinert som barn. Men å ta boostern har aldri vært aktuelt da jeg har aldri tenkt på det. Sjeldent noen har minnet meg om å ta den hvert 10-år. Ingen av mine venner tar den heller. Den blir liksom "glemt" når man sluttet på skolen og skal ut i arbeidslivet. Så må jeg også si at det er litt rart det gjøres så stor sak ut av å vaksinere de små, men så blir det liksom ikke viktig å ta det senere som voksen. 

Skrevet

Orket ikke lese igjennom alt dette. Jeg synes du har gjort mange gode forsøk på å få det til. Jeg tror jeg ville valgt å legge lokk på saken å prøve å bli enig med han om å gjøre det om et år eller to. Jeg tror ikke dette er en slik situasjon som handler om trass og grensesetting, men om virkelig redsel. Hilsen person med alvorlig legeskrekk etter mange episoder med tvang og makt fra helsevesenet i barnealder... 

Lykke til :) 

Anonymkode: 404ea...144

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

EMLA 

IKKE EMBLA

Anonymkode: 918e0...0f0

Ah! Tusen takk! Jeg har alltid trodd det var Embla 😂 Der reddet du meg fra fremtidige blemmer. 

Anonymkode: 1ca7c...ece

Skrevet

Hadde latt han slippe ta vaksinen. Nesten ingen voksne som revaksinerer seg uansett. flokkimmunitet er en vits :scorpis:

Anonymkode: 89947...cf1

Skrevet

Hvordan blir barnet mitt gratispassasjer dersom h*n er vaksinert??!? Jeg ble også vaksinert som barn. Men å ta boostern har aldri vært aktuelt da jeg har aldri tenkt på det. Sjeldent noen har minnet meg om å ta den hvert 10-år. Ingen av mine venner tar den heller. Den blir liksom "glemt" når man sluttet på skolen og skal ut i arbeidslivet. Så må jeg også si at det er litt rart det gjøres så stor sak ut av å vaksinere de små, men så blir det liksom ikke viktig å ta det senere som voksen. 

Man er gratispassasjer når man IKKE vaksinerer seg

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde latt han slippe ta vaksinen. Nesten ingen voksne som revaksinerer seg uansett. flokkimmunitet er en vits :scorpis:

Anonymkode: 89947...cf1

Ahh! Så du tror at polio bare hadde forsvunnet av seg selv du da? At det ikke har noe med vaksinasjonsprogrammet å gjøre?

Flokkimmunitet er jo grunnen til at de som ikke vaksinerer seg i Norge ikke blir syke :scorpis:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...