Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #51 Skrevet 19. oktober 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forslag: Omdøping av Barnevernet til "Barn- og familieomsorgen". Kompetanseheving med fokus på økonomisk, psykologisk og juridisk kompetanse hos alle saksbehandlerne. Gjeninnføring av en husmorvikarordning (naturligvis med annet navn), som avlaster og støtter familier med midlertidig eller langvarig behov for det på hjemmebane, slik at barnas ve og vel blir ivaretatt der når det er mulig. Personlighetstesting og bakgrunnssjekk av sikkerhetsbyrå for å få godkjennelse som fosterhjem. Synlig omsorg fra saksbehandlere og flere samtaler med barna som er i fosterhjem. Anonymkode: 81da3...598 Og nesten viktigst av alt: En helt uavhengig overordnet instans for barnevernssaker, isteden for Fylkesnemda. Slik det fungerer i dag er nemndas bånd til barnevernet ganske tette, og mange vedtak i Fylkesnemda omgjøres i Tingrettene. Når Tingretten i tillegg har lang ventetid før anken kommer opp, så er det barna som blir skadelidende. Anonymkode: 81da3...598
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #52 Skrevet 19. oktober 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det norske barnevern så hatet verden rundt? Kanskje du bør sette deg inn i det heller og ikke bare konse deg om forsvar for barnern og ikke NAV? Har du satt deg inn i saken? Enten er du redd du mister din jobb - eller du er kjøpt på annen måte! Jeg er frittalende og glad for det! Jeg trenger heldigvis ikke å jekke opp mitt eget arbeidssted! Anonymkode: 3e7c0...b04 Wow.... Det var.... spesielt... Anonymkode: ca3a7...426
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #53 Skrevet 19. oktober 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Siden arrogansen din er større enn evnen til å lese mellom linjene akkurat her, så kan jeg opplyse deg om at hun skal frem til at mye kan skje i fosterhjem som hadde blitt kalt dårlige foreldreskap i andre hjem (iskremen var dog et dårlig eksempel), nettopp fordi det er en utbredt antakelse at fosterhjem har blitt grundig kvalitetssikret. Fosterhjem burde kvalitetssikres på samme grundige måte som adoptivforeldre. Sannheten er at det er utrolig enkelt å bli fosterhjem, og at en rekke private aktører på markedet som skaffer fosterhjem, har profitt som sitt mantra. Anonymkode: 81da3...598 Poeng for å forstå det ubegripelige svadaet vedkommende skriver. Minuspoeng for å anta at du vet noe om min antatte arroganse. Ha en fin dag 😊 Anonymkode: 0e914...7e5
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #54 Skrevet 19. oktober 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo, jeg mottar barnetrygd men intet annet. Når det gjelder is historien så tror jeg at den må spares til spesielt intereresserte. Og nei, har ikke annen støtte fra Nav. Gadd heller ikke søke penger om kontantstøtte i sin tid. Det er fordi jeg anser NAV som HELt inkompetente og jeg ønsker ikke penger fra instansen" Vet du om det finnes mulighet til å takke nei til barnetrygd også` Anonymkode: 3e7c0...b04 På bakgrunn av dette, så bør du jo klassifiseres som dum! Men det er nå ditt valg.. Anonymkode: dcc36...302
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #55 Skrevet 19. oktober 2017 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo, jeg mottar barnetrygd men intet annet. Når det gjelder is historien så tror jeg at den må spares til spesielt intereresserte. Og nei, har ikke annen støtte fra Nav. Gadd heller ikke søke penger om kontantstøtte i sin tid. Det er fordi jeg anser NAV som HELt inkompetente og jeg ønsker ikke penger fra instansen" Vet du om det finnes mulighet til å takke nei til barnetrygd også` Anonymkode: 3e7c0...b04 Du takker nei til penger du har rett til fra Staten fordi du synes de som fordeler pengene er teite? Hihihi.. Anonymkode: 41890...920
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #56 Skrevet 19. oktober 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du takker nei til penger du har rett til fra Staten fordi du synes de som fordeler pengene er teite? Hihihi.. Anonymkode: 41890...920 Ja, du ville kanskje ha takket ja du? Jeg tar ikke imot penger fra en inkompetent etat! Kall meg dum og hva du vil men jeg er faktisk ganske ekte! Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #57 Skrevet 19. oktober 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, du ville kanskje ha takket ja du? Jeg tar ikke imot penger fra en inkompetent etat! Kall meg dum og hva du vil men jeg er faktisk ganske ekte! Anonymkode: 3e7c0...b04 Men smart er du ikke... Du takker selvfølgelig nei til sykepenger og alt det andre jeg har nevnt tidligere i tråden også, da (du vet, ting du ikke vil ha en saklig diskusjon om...) Anonymkode: 58066...9fa
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #58 Skrevet 19. oktober 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, du ville kanskje ha takket ja du? Jeg tar ikke imot penger fra en inkompetent etat! Kall meg dum og hva du vil men jeg er faktisk ganske ekte! Anonymkode: 3e7c0...b04 Har ikke kalt deg noe, jeg bare fniser litt av deg. Er det andre ting du går glipp av fordi du synes noen er dumme? Anonymkode: 41890...920
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #59 Skrevet 19. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men smart er du ikke... Du takker selvfølgelig nei til sykepenger og alt det andre jeg har nevnt tidligere i tråden også, da (du vet, ting du ikke vil ha en saklig diskusjon om...) Anonymkode: 58066...9fa Jeg takker nei til det jeg ikke vil ha! Har jeg sagt at jeg har takket nei til sykepenger? Skroll deg opp du, skrulling! Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #60 Skrevet 19. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg takker nei til det jeg ikke vil ha! Har jeg sagt at jeg har takket nei til sykepenger? Skroll deg opp du, skrulling! Anonymkode: 3e7c0...b04 Men sykepenger utbetales jo av nav... Anonymkode: 0e914...7e5
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #61 Skrevet 19. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men sykepenger utbetales jo av nav... Anonymkode: 0e914...7e5 So what? hvis du synes at sykepenger er font men at kontantstøtte suger, eller dersom tidsepoken er ulik, hva er ditt problem? Har du søvnløse netter siden jeg ikke gadd søke kontantstøtte? Isåfall anbefaler jeg deg å logge deg av her og heller gå og prøve å sove litt. Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #62 Skrevet 19. oktober 2017 Du har sikkert studert på Livets skole, du? Anonymkode: 41890...920
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #63 Skrevet 19. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg takker nei til det jeg ikke vil ha! Har jeg sagt at jeg har takket nei til sykepenger? Skroll deg opp du, skrulling! Anonymkode: 3e7c0...b04 Du skrev: "Jeg tar ikke imot penger fra en inkompetent etat!" Vel, det er nå engang den nevnte etaten som utbetaler sykepenger. Tidlig i tråden skrev du: " Jo, jeg mottar barnetrygd men intet annet...Og nei, har ikke annen støtte fra Nav... Det er fordi jeg anser NAV som HELt inkompetente og jeg ønsker ikke penger fra instansen." Jo mer du skriver, jo mer bekrefter du at du ikke vet hva du snakker om og at du på ingen måte er så konsekvent som du liksom liker å gi uttrykk for. Du fremstiller deg selv som en person med langt mindre kunnskaper om hvordan samfunnet fungerer og disse etatene fungerer enn man normalt forventer av noenlunde oppegående personer. Anonymkode: 58066...9fa
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #64 Skrevet 19. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du har sikkert studert på Livets skole, du? Anonymkode: 41890...920 Jeg har ihvertfall ikke gått på samme skole som du gikk på. Og nei, jeg er ikke interessert i hvor du gikk på grunnskolen. Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #65 Skrevet 19. oktober 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: So what? hvis du synes at sykepenger er font men at kontantstøtte suger, eller dersom tidsepoken er ulik, hva er ditt problem? Har du søvnløse netter siden jeg ikke gadd søke kontantstøtte? Isåfall anbefaler jeg deg å logge deg av her og heller gå og prøve å sove litt. Anonymkode: 3e7c0...b04 Hva er det du prøver å si? Det er altså uhyre vanskelig å forstå deg, din skriftlige fremstillingsevne er langt under middels. Jeg har altså ingen problemer med at du velger bort enkelte ytelserfra NAV. Jeg synes derimot at det er temmelig enestående at du generelt skriver at du ikke tar imot penger fra en etat du opplever er inkompetent, samtidig som du skriver at du tar imot ytelser fra etaten. Anonymkode: 0e914...7e5
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #66 Skrevet 19. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hva er det du prøver å si? Det er altså uhyre vanskelig å forstå deg, din skriftlige fremstillingsevne er langt under middels. Jeg har altså ingen problemer med at du velger bort enkelte ytelserfra NAV. Jeg synes derimot at det er temmelig enestående at du generelt skriver at du ikke tar imot penger fra en etat du opplever er inkompetent, samtidig som du skriver at du tar imot ytelser fra etaten. Anonymkode: 0e914...7e5 Vel, dersom dette beroliger deg så har jeg ikke mottatt noe som helst fra etaten. Synd at du ikke skjønner det jeg skriver. Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #67 Skrevet 19. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vel, dersom dette beroliger deg så har jeg ikke mottatt noe som helst fra etaten. Synd at du ikke skjønner det jeg skriver. Anonymkode: 3e7c0...b04 Du skriver jo at du mottar barnetrygd. Anonymkode: 0e914...7e5
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #68 Skrevet 19. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vel, dersom dette beroliger deg så har jeg ikke mottatt noe som helst fra etaten. Synd at du ikke skjønner det jeg skriver. Anonymkode: 3e7c0...b04 Ingenting? Hva er barnetrygd da, hvor tror du den kommer fra? Anonymkode: 738f7...838
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #69 Skrevet 19. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ingenting? Hva er barnetrygd da, hvor tror du den kommer fra? Anonymkode: 738f7...838 Jeg vil anta hun tror barnetrygden kommer fra samme sted som sykepenger, siden hun også vil ta imot det... Nisseetaten, kanskje? Anonymkode: 58066...9fa
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #70 Skrevet 19. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ingenting? Hva er barnetrygd da, hvor tror du den kommer fra? Anonymkode: 738f7...838 Jo, den mottar jeg. Det er gammel ordning. Den kommer fra tidligere trygdeetat! Alt som kommer derfra mottas med takk men jeg mener at den må fjernes med NAV nå. Watch out! Skjønte du det poenget, eller må du på eget kurs? siden jeg har problemer med å formulere meg. Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #71 Skrevet 19. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jo, den mottar jeg. Det er gammel ordning. Den kommer fra tidligere trygdeetat! Alt som kommer derfra mottas med takk men jeg mener at den må fjernes med NAV nå. Watch out! Skjønte du det poenget, eller må du på eget kurs? siden jeg har problemer med å formulere meg. Anonymkode: 3e7c0...b04 Skal jeg på kurs, når du har problemer med å formulerere deg ?? Tidligere trygdeetat faktisk, hjelpes tid er det mulig Å sånt noe reproduserer seg, herregud Anonymkode: 738f7...838
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #72 Skrevet 19. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal jeg på kurs, når du har problemer med å formulerere deg ?? Tidligere trygdeetat faktisk, hjelpes tid er det mulig Å sånt noe reproduserer seg, herregud Anonymkode: 738f7...838 Vet ikke hva du skal jeg, og bryr meg heller ikke, men ønsker deg lykke til, på din ferd! Jeg er glad for at jeg ikke arbeider hos inkompente NAV og Barnevern i Norge og vet at om få år, er begge instanser lagt ned. Så får jeg heller jobbe med mine lese og skrivevansker imens! Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #73 Skrevet 19. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke hva du skal jeg, og bryr meg heller ikke, men ønsker deg lykke til, på din ferd! Jeg er glad for at jeg ikke arbeider hos inkompente NAV og Barnevern i Norge og vet at om få år, er begge instanser lagt ned. Så får jeg heller jobbe med mine lese og skrivevansker imens! Anonymkode: 3e7c0...b04 Det er Ikke lese- og skrivevansker som er ditt største problem for å si det pent Anonymkode: 738f7...838
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #74 Skrevet 19. oktober 2017 Du rekker nok å jobbe med alt det andre det skorter på hos deg innen Nav og barnevernet blir nedlagt..😂😂 Anonymkode: 41890...920
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #75 Skrevet 19. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Så får jeg heller jobbe med mine lese og skrivevansker imens! Anonymkode: 3e7c0...b04 Godt råd til deg selv - prøv å skaffe deg litt mer kunnskap også, for dine fremtidsspådommer vil nok heller ikke stemme. Kan være litt greit å vite litt mer om hva som skjer og utviklingen som heller ikke du kommer unna. Anonymkode: 58066...9fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå