Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #1 Skrevet 18. oktober 2017 En jente ble plassert hos en familie i Ålesund! Hva skjjedde? Jo, 3 år med seksuelt misbruk! Kan barnevernet snart legge ned og erkjenne at besøkelsestid er over???? Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #2 Skrevet 18. oktober 2017 At bv kan bli bedre er det ingen tvil om. Hva mener du er alternativet for de barna som har foreldre som ikke greier å ta vare på dem? Kom med noen gjennomtenkte og gode forslag! Anonymkode: 58066...9fa
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #3 Skrevet 18. oktober 2017 Kjenner dessverre også ett barn som ble seksuelt misbrukt hos den nye familien som barnet skulle bo oss,der var det eldste barnet deres som forgrep seg Likevel så trenger vi selvsagt barnevernet som nettopp kan gripe inn å ta fra foreldre ansvaret når det er nødvendig. Anonymkode: fe81a...d13
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #4 Skrevet 18. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: En jente ble plassert hos en familie i Ålesund! Hva skjjedde? Jo, 3 år med seksuelt misbruk! Kan barnevernet snart legge ned og erkjenne at besøkelsestid er over???? Anonymkode: 3e7c0...b04 Det er jo en tragedie for den stakkars jenta. Med tanke på at langt under 10% av barnevernssaker ender i omsorgsovertakelse, over 90% av brukerne av barneverntjenester er fornøyd med tjenestene de mottar, og et langt større antall barn klager over for lite hjelp til å komme seg vekk fra udugelige foreldre enn antall barn som klager over fosterhjem, hvorfor skal en etat som i all hovedsak gjør en bra jobb legges ned? Anonymkode: 0e914...7e5
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #5 Skrevet 18. oktober 2017 De bør som nav legges ned og bygges opp på ny! Hvordan det skal gjøres vet jeg ikke men begge instanser er helt håpløse!!!! Jeg har en ekstrem venninne som har fått fosterbarn. Hun ringer til stadighet til meg! Hun hadde et sykt forsterbarn og hadde gitt henne iskrem hele dagen. Jeg gadd ikke lengre å høre og sa tilslutt: Vel, jeg må legge på nå, jeg må lage middag til mine barn så jeg ikke får barnevernet på døra! Da sa hun; Åh, det gjelder ikke meg, for jeg er KLARERT av barnevernert. Typisk: de som er klarert! Huff og huff sier jeg. Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #6 Skrevet 18. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: De bør som nav legges ned og bygges opp på ny! Hvordan det skal gjøres vet jeg ikke men begge instanser er helt håpløse!!!! Jeg har en ekstrem venninne som har fått fosterbarn. Hun ringer til stadighet til meg! Hun hadde et sykt forsterbarn og hadde gitt henne iskrem hele dagen. Jeg gadd ikke lengre å høre og sa tilslutt: Vel, jeg må legge på nå, jeg må lage middag til mine barn så jeg ikke får barnevernet på døra! Da sa hun; Åh, det gjelder ikke meg, for jeg er KLARERT av barnevernert. Typisk: de som er klarert! Huff og huff sier jeg. Anonymkode: 3e7c0...b04 Hva var poenget med historien om venninnen din? Anonymkode: 0e914...7e5
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #7 Skrevet 18. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva var poenget med historien om venninnen din? Anonymkode: 0e914...7e5 Tok du ikke poenget? Muligens litt treg? Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #8 Skrevet 18. oktober 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: De bør som nav legges ned og bygges opp på ny! Hvordan det skal gjøres vet jeg ikke men begge instanser er helt håpløse!!!! Anonymkode: 3e7c0...b04 Og hva mener du skal gjøres etter man har lagt ned både Nav og bv og mens man bygger dem opp på ny? Hva med alle de som får hjelp fra Nav og bv? Hva med de tallene som en over her viste deg, at de aller fleste som får bv koblet inn er fornøyde med den hjelpen de får - hva skal de gjøre? Har du liksom ingen andre tanker rundt dette enn at du vil bidra til å svarteliste Nav og bv totalt pga. enkeltsaker? Anonymkode: 58066...9fa
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #9 Skrevet 18. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tok du ikke poenget? Muligens litt treg? Anonymkode: 3e7c0...b04 Ikke nevneverdig nei. Du avslutter med ubegripelig tegnsetting. Du nevner at du ikke gadd høre på henne. Fosterbarnet har spist mye is. Du vil lage middag. Hun er godkjent som fostermor. Du skriver et sammensurium av ting som ikke gir noe entydig bilde av hva du forsøker å formidle. Hvilket problem forsøkte du å belyse? Anonymkode: 0e914...7e5
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #10 Skrevet 18. oktober 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: De bør som nav legges ned og bygges opp på ny! Hvordan det skal gjøres vet jeg ikke men begge instanser er helt håpløse!!!! Jeg har en ekstrem venninne som har fått fosterbarn. Hun ringer til stadighet til meg! Hun hadde et sykt forsterbarn og hadde gitt henne iskrem hele dagen. Jeg gadd ikke lengre å høre og sa tilslutt: Vel, jeg må legge på nå, jeg må lage middag til mine barn så jeg ikke får barnevernet på døra! Da sa hun; Åh, det gjelder ikke meg, for jeg er KLARERT av barnevernert. Typisk: de som er klarert! Huff og huff sier jeg. Anonymkode: 3e7c0...b04 Atte hæ? Det er ikke vanlig å tenke at man må gi ungene mat ellers kommer barnevernet! Og ellers skjønner jeg lite av innlegget ditt. Hvor kommer isen inn i bilder, f.eks? Anonymkode: 13f98...1b1
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #11 Skrevet 18. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Atte hæ? Det er ikke vanlig å tenke at man må gi ungene mat ellers kommer barnevernet! Og ellers skjønner jeg lite av innlegget ditt. Hvor kommer isen inn i bilder, f.eks? Anonymkode: 13f98...1b1 Hehe, nå blir du straks beskyldt for å være treg 😂 Anonymkode: 0e914...7e5
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #12 Skrevet 18. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe, nå blir du straks beskyldt for å være treg 😂 Anonymkode: 0e914...7e5 riktig Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #13 Skrevet 18. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: riktig Anonymkode: 3e7c0...b04 Kanskje du heller skal forsøke å skrive et innlegg med mening? 😊 Anonymkode: 0e914...7e5
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #14 Skrevet 18. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kanskje du heller skal forsøke å skrive et innlegg med mening? 😊 Anonymkode: 0e914...7e5 Ja, jeg kan legge det ut på ny! Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #15 Skrevet 18. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg kan legge det ut på ny! Anonymkode: 3e7c0...b04 Det vil nok ikke hjelpe 😊 Jeg hadde forsøkt omformulering og saklig tegnsetting hvis jeg var deg. Anonymkode: 0e914...7e5
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #16 Skrevet 18. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det vil nok ikke hjelpe 😊 Jeg hadde forsøkt omformulering og saklig tegnsetting hvis jeg var deg. Anonymkode: 0e914...7e5 Helt ok . heldigvis har jeg ikke behov for hverken barnevern eller nav og driter i hvordan det går med disse to instanser! Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #17 Skrevet 18. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Helt ok . heldigvis har jeg ikke behov for hverken barnevern eller nav og driter i hvordan det går med disse to instanser! Anonymkode: 3e7c0...b04 Oppsiktsvekkende godt engasjement i et tema du driter i. Fortsett å være engasjert! Anonymkode: 0e914...7e5
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #18 Skrevet 18. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Oppsiktsvekkende godt engasjement i et tema du driter i. Fortsett å være engasjert! Anonymkode: 0e914...7e5 Tenker det er bedre om hun begynner å engasjere seg i ting hun kan litt mer om og kanskje kan bidra med noe mer positivit... Saklig debatt er hun jo på ingen måte interessert i. Anonymkode: 58066...9fa
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #19 Skrevet 18. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tenker det er bedre om hun begynner å engasjere seg i ting hun kan litt mer om og kanskje kan bidra med noe mer positivit... Saklig debatt er hun jo på ingen måte interessert i. Anonymkode: 58066...9fa Jeg er redd jeg var for utydelig med den dryppende sarkasmen 😊 Anonymkode: 0e914...7e5
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #20 Skrevet 18. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt ok . heldigvis har jeg ikke behov for hverken barnevern eller nav og driter i hvordan det går med disse to instanser! Anonymkode: 3e7c0...b04 Du mottar ikke barnetrygd? Fødselspermisjon? Alderspensjon? Sykepenger hvis du blir syk? Arbeidspenger hvis du mister jobben? Jøss, det er sjelden å gå gjennom livet uten å trenge noe støtte fra staten. Kudos til deg👏👏👏 Men altså, hvis du går rundt og føler at barnevernet er rett rundt hjørnet (hvis ikke ungene får middag en dag), så er ikke det helt normalt... Og HVA var det med den isen? Det kjenner jeg at jeg er nysgjerrig på. Anonymkode: 13f98...1b1
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #21 Skrevet 18. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du mottar ikke barnetrygd? Fødselspermisjon? Alderspensjon? Sykepenger hvis du blir syk? Arbeidspenger hvis du mister jobben? Jøss, det er sjelden å gå gjennom livet uten å trenge noe støtte fra staten. Kudos til deg👏👏👏 Men altså, hvis du går rundt og føler at barnevernet er rett rundt hjørnet (hvis ikke ungene får middag en dag), så er ikke det helt normalt... Og HVA var det med den isen? Det kjenner jeg at jeg er nysgjerrig på. Anonymkode: 13f98...1b1 Jo, jeg mottar barnetrygd men intet annet. Når det gjelder is historien så tror jeg at den må spares til spesielt intereresserte. Og nei, har ikke annen støtte fra Nav. Gadd heller ikke søke penger om kontantstøtte i sin tid. Det er fordi jeg anser NAV som HELt inkompetente og jeg ønsker ikke penger fra instansen" Vet du om det finnes mulighet til å takke nei til barnetrygd også` Anonymkode: 3e7c0...b04
Evablaum Skrevet 18. oktober 2017 #22 Skrevet 18. oktober 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, jeg mottar barnetrygd men intet annet. Når det gjelder is historien så tror jeg at den må spares til spesielt intereresserte. Og nei, har ikke annen støtte fra Nav. Gadd heller ikke søke penger om kontantstøtte i sin tid. Det er fordi jeg anser NAV som HELt inkompetente og jeg ønsker ikke penger fra instansen" Vet du om det finnes mulighet til å takke nei til barnetrygd også` Anonymkode: 3e7c0...b04 Du fikk vel ikke kontantstøtte, fordi du ikke forsto hvordan du skulle søke.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #23 Skrevet 18. oktober 2017 2 minutter siden, Evablaum skrev: Du fikk vel ikke kontantstøtte, fordi du ikke forsto hvordan du skulle søke. Jøss- du forskanser deg ikke! Anonymkode: 3e7c0...b04
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #24 Skrevet 18. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, jeg mottar barnetrygd men intet annet. Når det gjelder is historien så tror jeg at den må spares til spesielt intereresserte. Og nei, har ikke annen støtte fra Nav. Gadd heller ikke søke penger om kontantstøtte i sin tid. Det er fordi jeg anser NAV som HELt inkompetente og jeg ønsker ikke penger fra instansen" Vet du om det finnes mulighet til å takke nei til barnetrygd også` Anonymkode: 3e7c0...b04 Du går ikke til fastlege eller offentlige sykehus heller? Du tar heller ikke barna dine til fastlege eller offentlige sykehus? Du går ikke til fysioterapeut med driftstilskudd eller til kiropraktor heller? Du har ikke barna dine i barnehage heller? Du har ikke født på sykehus? Du følger ikke opp på helsestasjonen? Hvis du blir sykemeldt i morgen så kommer du selvfølgelig ikke til å ta imot sykepenger? Og hvis du skulle være så uheldig å bli så alvorlig skadet i morgen så vil du selvfølgelig ikke la deg hente av ambulanse, behandle på sykehus, og for all del ikke ta imot uføretrygd om du ikke kunne jobbe igjen etter ulykken? Og samme for barna dine - du kommer selvfølgelig til å nekte dem å ta imot noe av dette fra Nav? Og om du plutselig fikk alvorlig sykdom, mannen din flyttet fra deg og du ikke greide å ta vare på ungene dine alene, lenger, da ville du selvfølgelig ikke ta imot avlastning for ungenes del? Du skjønner, det er flytende grenser mellom mye av det jeg nevner. Noe er direkte koblet til Nav eller bv, andre ting indirekte. Jah... du virker jo veldig kunnskapsløs... Anonymkode: 58066...9fa
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #25 Skrevet 18. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du går ikke til fastlege eller offentlige sykehus heller? Du tar heller ikke barna dine til fastlege eller offentlige sykehus? Du går ikke til fysioterapeut med driftstilskudd eller til kiropraktor heller? Du har ikke barna dine i barnehage heller? Du har ikke født på sykehus? Du følger ikke opp på helsestasjonen? Hvis du blir sykemeldt i morgen så kommer du selvfølgelig ikke til å ta imot sykepenger? Og hvis du skulle være så uheldig å bli så alvorlig skadet i morgen så vil du selvfølgelig ikke la deg hente av ambulanse, behandle på sykehus, og for all del ikke ta imot uføretrygd om du ikke kunne jobbe igjen etter ulykken? Og samme for barna dine - du kommer selvfølgelig til å nekte dem å ta imot noe av dette fra Nav? Og om du plutselig fikk alvorlig sykdom, mannen din flyttet fra deg og du ikke greide å ta vare på ungene dine alene, lenger, da ville du selvfølgelig ikke ta imot avlastning for ungenes del? Du skjønner, det er flytende grenser mellom mye av det jeg nevner. Noe er direkte koblet til Nav eller bv, andre ting indirekte. Jah... du virker jo veldig kunnskapsløs... Anonymkode: 58066...9fa Eh, hva er ditt poeng? Har jeg sagt at jeg ikke betaler skatt? Jeg betaler masse skatt. Anonymkode: 3e7c0...b04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå