Gå til innhold

Juli 2018


Alveola

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Cybele skrev:

12+1, endelig kvalmefri!!! 

 

Ikke vært hos lege eller jordmor enda, jeg. Tredjegangs og alt for avslappa 😳😂🙉

Ikke helt ute av kvalmeperioden enda, men fikk noe medisin av legen som funker utmerket. Har ikke kastet opp siden jeg fikk de. Håper det er slutt I uke 12 ja, som for meg er nyttårsaften. Drakk forresten min første kaffe idag på over 2 måneder. Den var faktisk god, men var nervøs for at jeg skulle bli kvalm av den. Er 9+5 idag. Fatiguen er desverre veldig tilstede. Slår til I 13-14 tiden og så igjen etter job rundt 16-17. Burde tatt noen høneblunder da.

Andre symptomer er forstoppelse, veldig oppblåst (dog også stor mage allerede), hormonkviser på haken og så har brystene blitt dobbel størrelse allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nesten ikke hatt symptomer, så her går det fint 😊 Så deilig å være 12 uker på vei! En milepæl 😊 Enda fire uker igjen her, termin 31/7.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ennå usikker på om termin er juni eller juli 😶 Eggløsning var helt sikkert 5.oktober. Ulike kalkulatorer beregner ulikt. 

 

Skal på tidlig ul mandag. Spent! 

Anonymkode: edded...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kvalmen roet seg litt, men kommer fortsatt i bølger i løpet av dagen. Fryktelig sliten, men må man så må man😴

Er 10+1 idag. 

Har legetime neste torsdag, da er jeg 11+0👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ennå usikker på om termin er juni eller juli 😶 Eggløsning var helt sikkert 5.oktober. Ulike kalkulatorer beregner ulikt. 

 

Skal på tidlig ul mandag. Spent! 

Anonymkode: edded...a54

Hvis el var rundt 5 OKT er du nok juni 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør dere med bh-er? Jeg kjøper vanligvis på change, da jeg er ganske smal rundt, men samtidig trenger mer enn A cup. Men det blir dyrt å kjøpe nye der hele graviditeten 😅 hvor mye har de tenk å vokse? Har måtte kjøpe en str større allerede... i fht Cubus/hm osv så vil det jo ikke funke å gå opp i str rundt for å få den større, da sklir det jo oppover ryggen 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg går over til sports-BH ganske så snart. Hvis man kjøper et par, en som passer greit nå og en som er litt større igjen, så ser jeg for meg at det skal holde 😊 

Anonymkode: b50be...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, minken89 skrev:

Hva gjør dere med bh-er? Jeg kjøper vanligvis på change, da jeg er ganske smal rundt, men samtidig trenger mer enn A cup. Men det blir dyrt å kjøpe nye der hele graviditeten 😅 hvor mye har de tenk å vokse? Har måtte kjøpe en str større allerede... i fht Cubus/hm osv så vil det jo ikke funke å gå opp i str rundt for å få den større, da sklir det jo oppover ryggen 🤔 

Hva med god sportsbh eller rett og slett ammebh? Det koster ikke så mye på Lindex eller kappahl f.eks og er sykt deilig å gå med 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg også inn her, er 8+2 idag og foreløpig termin 29. Juli ❤ lykkelig og livredd på samme tid! Tok test for en ukes tid siden, så allerede kommet langt da. Vi var ganske sikre på at det fantes en liten spire i magen, men kom likevel som et sjokk på oss begge to. Ingen barn fra før av på oss. Skal til lege 15. Januar, så venter til etter den tid med Facebook.

Gratulerer til alle dere andre som også er i samme båt 💙❤ Lykke til til dere som har opplevd SA ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Evaly skrev:

Hva med god sportsbh eller rett og slett ammebh? Det koster ikke så mye på Lindex eller kappahl f.eks og er sykt deilig å gå med 🙈 

Ja kanskje det :) ikke tenkt tanken en gang. Men er ikke så pent med sportsbh under vanlige klær da :/ skal sjekke ut ammebh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Stinaaj skrev:

Melder meg også inn her, er 8+2 idag og foreløpig termin 29. Juli ❤ lykkelig og livredd på samme tid! Tok test for en ukes tid siden, så allerede kommet langt da. Vi var ganske sikre på at det fantes en liten spire i magen, men kom likevel som et sjokk på oss begge to. Ingen barn fra før av på oss. Skal til lege 15. Januar, så venter til etter den tid med Facebook.

Gratulerer til alle dere andre som også er i samme båt 💙❤ Lykke til til dere som har opplevd SA ❤

Velkommen og gratulerer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering herfra: er kvalm og uggen ikke lyst på noe mat, helst kun frukt. Får i meg middag men lite som frister. Gruer meg til julematen...haha Føler jeg må spy hele tiden men kun en gang har jeg gjort det. Slitsomt. Ellers har puppene vokst en del. Er 9+2 i dag skal på sykehuset i morgen på veilednig ang. Fosterdiagnostikk blir spennende.

Andre som har fått tid skal på fosterdiagnostikk? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg på ul på sykehuset i går og fikk se en liten baby, kunne se tydelig konturer med 2 små armer. Beveget seg gjorde den og så veldig kjekt 😉 litt mer virkelig nå. De så jeg hadde en myom og i livmor var visst ganske normalt. Håper alt går bra for det😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊

Ligger her og er KVALM.

Må innrømme at jeg var innom bar for å se hvilken symptomer der andre sliter med 🙈 må ogs innrømme at det var deiligt og les at man ikk er alene .

 

Dette er mitt 5 barn og har aldri ver så kvalm,men kansje heller aldri så sliten 😕 er nok noe i det.  Jeg er 11 uke på lørdag og håper at kvalmen avtar snart. 

 

Har foresten fåt en termin på tidlig ul ,17 Juli .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2017 den 22.48, Petra-prøvedokke skrev:

Oppdatering herfra: er kvalm og uggen ikke lyst på noe mat, helst kun frukt. Får i meg middag men lite som frister. Gruer meg til julematen...haha Føler jeg må spy hele tiden men kun en gang har jeg gjort det. Slitsomt. Ellers har puppene vokst en del. Er 9+2 i dag skal på sykehuset i morgen på veilednig ang. Fosterdiagnostikk blir spennende.

Andre som har fått tid skal på fosterdiagnostikk? 

 

Hei! Jeg skal ikke på fosterdiagnostikk, men har hatt tidlig ul. Veldig hyggelig å se lille babyen😍

Jeg begynner på uke 12 imorgen, og gleder meg godt over st kvalmen har roet seg betraktelig og jeg er ikke zombietrøtt absolutt hele tiden lenger☺️👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Optatium skrev:

Hei! Jeg skal ikke på fosterdiagnostikk, men har hatt tidlig ul. Veldig hyggelig å se lille babyen😍

Jeg begynner på uke 12 imorgen, og gleder meg godt over st kvalmen har roet seg betraktelig og jeg er ikke zombietrøtt absolutt hele tiden lenger☺️👍🏼

Godt å høre at kvalmen gir seg etterhvert. Her er den på høygir og trøttheten også. 

Men verdt det når en får se lille nurket😉💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere her inne?  

Jeg er superkvalm og har superømme bryster. Hatt litt blødninger denne uken kjenner jeg er nervøs vet liksom ikke om jeg skal kontakte lege eller ikke?? Er uke 10+4 i dag. Har ikke smerter. Har lest at det er normalt ha blødning i uke 10. Andre som har opplevd det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Petra-prøvedokke skrev:

Hvordan går det med dere her inne?  

Jeg er superkvalm og har superømme bryster. Hatt litt blødninger denne uken kjenner jeg er nervøs vet liksom ikke om jeg skal kontakte lege eller ikke?? Er uke 10+4 i dag. Har ikke smerter. Har lest at det er normalt ha blødning i uke 10. Andre som har opplevd det her?

Det kan godt hende det er ingenting, men jeg ville absolutt kontaktet lege for å være sikker 😊

Går bra her, svært få plager så er veldig heldig 👌🏼 Selv om jeg bekymrer meg mye for om det er noe der i det hele tatt... Bank i bordet! 9+5 i dag så det er litt over to treeeeige uker igjen å vente før jeg tør å senke skuldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Loofa skrev:

Det kan godt hende det er ingenting, men jeg ville absolutt kontaktet lege for å være sikker 😊

Går bra her, svært få plager så er veldig heldig 👌🏼 Selv om jeg bekymrer meg mye for om det er noe der i det hele tatt... Bank i bordet! 9+5 i dag så det er litt over to treeeeige uker igjen å vente før jeg tør å senke skuldrene.

Ringte gynekologen men de hadde tatt ferie så ser det litt an, det har roet seg. Mulig livmora som strekker seg. Hvis jeg begynner blø mer utover dagen eller til i morgen så ringer jeg nok. Har ul 2. Januar men blir veldig urolig når det kommer rødt 😞 nærmer meg den magiske grensen jeg og også men det har enda ikke gått opp for meg...

Vi må nok ha litt tålmodighet😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i henhold til appen min 13+3 i dag, men det står at jeg er i første trimester? Forstår meg ikke helt på dette her, har jo  hele tiden trodd at tolv fullgåtte uker kvalifiserer til andre trimester :) Snakka med en lege i helga  og hun sa at jeg er i andre. Så en smule forvirra, vil jo helst kunne slappe av. 

Har vært på to tidlig UL, senest i uke 12. Alt var fint da og hun sa det var liten sjanse for at ting skal gå galt nå, så satser på det! Blir ekstra skvetten når man har mistet tidligere. 

Ellers er jeg fin i formen, endelig ferdig med den ekstreme trøttheten! Kjenner litt på småkvalme av og til, men ikke like mye som før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fiolregn skrev:

Er i henhold til appen min 13+3 i dag, men det står at jeg er i første trimester? Forstår meg ikke helt på dette her, har jo  hele tiden trodd at tolv fullgåtte uker kvalifiserer til andre trimester :) Snakka med en lege i helga  og hun sa at jeg er i andre. Så en smule forvirra, vil jo helst kunne slappe av. 

Har vært på to tidlig UL, senest i uke 12. Alt var fint da og hun sa det var liten sjanse for at ting skal gå galt nå, så satser på det! Blir ekstra skvetten når man har mistet tidligere. 

Ellers er jeg fin i formen, endelig ferdig med den ekstreme trøttheten! Kjenner litt på småkvalme av og til, men ikke like mye som før. 

Det der med trimester forvirrer meg og! Har som deg lært 12 fullgåtte uker, men opplever både her og på diverse apper at de har andre tall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Petra-prøvedokke skrev:

Ringte gynekologen men de hadde tatt ferie så ser det litt an, det har roet seg. Mulig livmora som strekker seg. Hvis jeg begynner blø mer utover dagen eller til i morgen så ringer jeg nok. Har ul 2. Januar men blir veldig urolig når det kommer rødt 😞 nærmer meg den magiske grensen jeg og også men det har enda ikke gått opp for meg...

Vi må nok ha litt tålmodighet😉

Ok, det er heldigvis ikke lenge til du får sjekket det. Og det er jo sikkert ingenting galt 🙂 Tålmodighet er vel nøkkelen ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...