Gå til innhold

Juli 2018


Alveola

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Petra-prøvedokke skrev:

Har dere bestilt tid til jordmor enda? Velger dere kommunen sin helsetjeneste eller privat? Noen som er over 40 og skal ta fostervannsprøve eller andre prøver? Jeg er usikker men vil prøve få til ul slik at jeg kan ta den første testen i uke 12 som er ufarlig. Skal uansett på tidlig ul neste uke for å se om alt ser ok ut siden dette er prøverør. Mye å tenke på😉

Har jordmortime kommunalt denne uka, er i uke 9. Finnes ikke privat her. Tror ikke vi skal så mye på den timen, er mest for å prate da dette er første graviditet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Petra-prøvedokke skrev:

Har dere bestilt tid til jordmor enda? Velger dere kommunen sin helsetjeneste eller privat? Noen som er over 40 og skal ta fostervannsprøve eller andre prøver? Jeg er usikker men vil prøve få til ul slik at jeg kan ta den første testen i uke 12 som er ufarlig. Skal uansett på tidlig ul neste uke for å se om alt ser ok ut siden dette er prøverør. Mye å tenke på😉

Jeg har ikke bestilt jordmor time enda, tenkte å være hos legen før. Her blir det kommunal jordmor, hadde god erfaring med det sist☺️

Skal ikke ta noen andre prøver, men har ul på torsdag for å se hvordan alt er☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Smågodt1 skrev:

Finnes det en Facebook gruppe for termin juli 2018? 😬 Lettere å holde oversikt føler jeg 😊 

Ja det er en termingruppe, send meg en pm så får jeg lagt deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer akkurat inn her, har regnet tre ulike steder og termin om det er riktig blir 31/7 (første dag siste mens 21/10, syklus 28 dager).

Er overlykkelig etter 1,5 år med null resultat. Men selvfølgelig også livredd og bekymret. Denne første perioden kjenner jeg går TREIGT! 😂 Skal til jordmor på torsdag pga mye smerter i magen, så venter med Facebook til etter det eventuelt. Men utrolig hyggelig med så mange i samme juli-båt, så blir gjerne med etter hvert om ting går bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2017 den 19.44, Evaly skrev:

Det er akkurat som å være fyllesyk, hvertfall for min del. Følte meg ordentlig fjong der jeg satt og spiste pommes fritt fra mc-ern på bussen på vei til kurs idag 🙈 møtte ingen kjente takk og lov 😂

Åh Ja, jeg er så "fyllesjuk" og trøtt hele dagene. Det er så energisugende at jeg sliter med å se lyspunkter i dagen. Jobber mye med meg selv for å snu den trenden 😐. Åh pommes fritt, det fikk jeg lyst på nå😀. Stakkars samboeren som driver å lager pizza😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg takke for meg inne her😔 er 10+4 så det var ikke helt ventet siden det var så langt på vei. Men vært forberedt på at det kan skje for det. Men en erfaring rikere. Begynte spotte brunt på torsdag å kommet mer å mer, i følge blodprøver var alt bra, men i dag blør jeg som jeg skulle født så ingen tvil😔 vi prøver igjen neste mnd😊 lykke til videre alle sammen😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Babyfin:) skrev:

Da må jeg takke for meg inne her😔 er 10+4 så det var ikke helt ventet siden det var så langt på vei. Men vært forberedt på at det kan skje for det. Men en erfaring rikere. Begynte spotte brunt på torsdag å kommet mer å mer, i følge blodprøver var alt bra, men i dag blør jeg som jeg skulle født så ingen tvil😔 vi prøver igjen neste mnd😊 lykke til videre alle sammen😊😊

Nei så trasi! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Babyfin:) skrev:

Da må jeg takke for meg inne her😔 er 10+4 så det var ikke helt ventet siden det var så langt på vei. Men vært forberedt på at det kan skje for det. Men en erfaring rikere. Begynte spotte brunt på torsdag å kommet mer å mer, i følge blodprøver var alt bra, men i dag blør jeg som jeg skulle født så ingen tvil😔 vi prøver igjen neste mnd😊 lykke til videre alle sammen😊😊

Så utrolig leit å høre.  håper det går etter forholdene bra med deg og at spiren sitter neste gang 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2017 den 18.26, Babyfin:) skrev:

Da må jeg takke for meg inne her😔 er 10+4 så det var ikke helt ventet siden det var så langt på vei. Men vært forberedt på at det kan skje for det. Men en erfaring rikere. Begynte spotte brunt på torsdag å kommet mer å mer, i følge blodprøver var alt bra, men i dag blør jeg som jeg skulle født så ingen tvil😔 vi prøver igjen neste mnd😊 lykke til videre alle sammen😊😊

Huff, det var trist å høre. ❤️ Da er sjansen større for at spiren sitter neste gang (leste jeg en eller annen plass), så satser på at det snart blir deres tur 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2017 den 18.26, Babyfin:) skrev:

Da må jeg takke for meg inne her😔 er 10+4 så det var ikke helt ventet siden det var så langt på vei. Men vært forberedt på at det kan skje for det. Men en erfaring rikere. Begynte spotte brunt på torsdag å kommet mer å mer, i følge blodprøver var alt bra, men i dag blør jeg som jeg skulle født så ingen tvil😔 vi prøver igjen neste mnd😊 lykke til videre alle sammen😊😊

Ååh så trist😢.. Håper det går hele veien neste gang 💖💖💓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2017 den 18.26, Babyfin:) skrev:

Da må jeg takke for meg inne her😔 er 10+4 så det var ikke helt ventet siden det var så langt på vei. Men vært forberedt på at det kan skje for det. Men en erfaring rikere. Begynte spotte brunt på torsdag å kommet mer å mer, i følge blodprøver var alt bra, men i dag blør jeg som jeg skulle født så ingen tvil😔 vi prøver igjen neste mnd😊 lykke til videre alle sammen😊😊

Så utrolig dumt 💚 jeg vil alikevel råde deg til å ta en sjekk med ultralyd- så du er helt sikker på at alt er ute. Kan lett bli infeksjon hvis ikke alt er ute 💜 sender deg en god klem! livet er så urettferdig noen ganger 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har foreløpig termin 5.juli og melder meg derfor inn her :) Har ingen barn fra før. Jeg spontanabortere i første graviditet i juli, så håper virkelig det går denne gangen! 

Har vært på tidlig UL i uke ni og da slo hjertet fint. Går inn i uke 12 i morgen og prøver å fortelle meg selv at det tross alt skal litt til for at det ikke skal gå bra! Merkelig hvor obsessed man blir av dette, trodde ikke jeg skulle bry meg så mye :bond: Gleder meg intents til 2.januar, da går jeg inn i andre trimester! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, fiolregn skrev:

Hei! Jeg har foreløpig termin 5.juli og melder meg derfor inn her :) Har ingen barn fra før. Jeg spontanabortere i første graviditet i juli, så håper virkelig det går denne gangen! 

Har vært på tidlig UL i uke ni og da slo hjertet fint. Går inn i uke 12 i morgen og prøver å fortelle meg selv at det tross alt skal litt til for at det ikke skal gå bra! Merkelig hvor obsessed man blir av dette, trodde ikke jeg skulle bry meg så mye :bond: Gleder meg intents til 2.januar, da går jeg inn i andre trimester! 

Velkommen :) har heller ingen barn fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg ut. Begynte med brun utflod på onsdag, mer blodtilblandet på fredag. Bekreftet manglende utvikling og ingen hjerteslag på ul i går (fordel med å jobbe på fødeavd.). Begynte å blø mer etter vi fant det ut i går, men ingen smerter foreløpig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, lillevenn17 skrev:

Melder meg ut. Begynte med brun utflod på onsdag, mer blodtilblandet på fredag. Bekreftet manglende utvikling og ingen hjerteslag på ul i går (fordel med å jobbe på fødeavd.). Begynte å blø mer etter vi fant det ut i går, men ingen smerter foreløpig. 

Off, så trist. Lykke til videre, håper spiren sitter neste gang. 

Anonymkode: b50be...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ultralyd i dag, 8+5. Foster og livmor har rett størrelse, men finner ikke hjerteaktivitet. Jeg er knust.

Anonymkode: e5532...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tidlig ultralyd i dag, 8+5. Foster og livmor har rett størrelse, men finner ikke hjerteaktivitet. Jeg er knust.

Anonymkode: e5532...c3a

Så trist :( det samme skjedde her for en uke siden. Jeg var 11 uker på vei, dro på ultralyd og så foster uten hjertelyd. Fosteret hadde dødd i uke 8. Grusomt :(:( 

god klem til deg <3

Anonymkode: 5febe...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tidlig ultralyd i dag, 8+5. Foster og livmor har rett størrelse, men finner ikke hjerteaktivitet. Jeg er knust.

Anonymkode: e5532...c3a

Huff, så forferdelig. Håper det går bra etter forholdene og at den sitter neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg melde meg ut her. Hadde SA på søndag :hjerte: Uke 11 (10+5). 

Er lettet da jeg har hatt en vond magefølelse men så klart veldig trist når man fikk sett hjerte blinke i uke 8.

Venter nå på at jeg skal bli ferdig med å blø så kan prøve på nytt. Håper den sitter ganske kjapt igjen. Lykke til videre alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pinnen skrev:

Da må jeg melde meg ut her. Hadde SA på søndag :hjerte: Uke 11 (10+5). 

Er lettet da jeg har hatt en vond magefølelse men så klart veldig trist når man fikk sett hjerte blinke i uke 8.

Venter nå på at jeg skal bli ferdig med å blø så kan prøve på nytt. Håper den sitter ganske kjapt igjen. Lykke til videre alle sammen :)

Ånei så trist, ønsker deg god bedring og håper den sitter igjen veldig snart. Har skjedd med veldig mange med termn I juli nå. Veldig skremmende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ninni84 skrev:

Ånei så trist, ønsker deg god bedring og håper den sitter igjen veldig snart. Har skjedd med veldig mange med termn I juli nå. Veldig skremmende!!

Takk for det. Vi har ikke mistet troen så vi satser på en ny spire snart igjen :) Ja jeg ser det er mange som har mistet men vi får håpe at vi alle møtes igjen i ny termingruppe :) Lykke til alle sammen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pinnen skrev:

Da må jeg melde meg ut her. Hadde SA på søndag :hjerte: Uke 11 (10+5). 

Er lettet da jeg har hatt en vond magefølelse men så klart veldig trist når man fikk sett hjerte blinke i uke 8.

Venter nå på at jeg skal bli ferdig med å blø så kan prøve på nytt. Håper den sitter ganske kjapt igjen. Lykke til videre alle sammen :)

Så trist! Masse lykke til videre til deg også. Håper spiren sitter neste gang ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sender klemmer til alle dere som har hatt sa 💚

Hvordan går det med dere her inne? Jeg er utrolig dårlig form 😖😫 kvalm og influensa følelse i kroppen. 8 uker i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+1, endelig kvalmefri!!! 

 

Ikke vært hos lege eller jordmor enda, jeg. Tredjegangs og alt for avslappa 😳😂🙉

Endret av Cybele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...