Gå til innhold

Der begynte jeg å blø. Hva gjør jeg nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er en uke siden den første testen ikke sant? 

Jeg har mistet tallet på hvor mange ganger jeg har mistet, men det er over 10 ganger. Har da vært mellom uke 5 og 13. Abortene har vært veldig forskjellige. Styrtblødning, rier (enorme smerter), og klump med embryo - spotting (ingen smerter) - friskt blod som mensen - kun brun utflod.

Men felles for dem alle var at testene ble svakere (og svak i utgangspunktet selv om det har vært over IKM) og negativ før det var gått en uke, samt at symptomer forsvant over natten. Så var det den magefølelsen da. Alle gangene jeg har mistet har jeg hatt det på følelsen - før jeg har mistet - at det kom til å gå dårlig. Innimellom alle abortene har jeg født 4 friske barn. Da har magefølelsen vært en helt annen :) 

Basert på mine erfaringer tror jeg ikke du har mistet. Krysser alt som krysses kan. Lykke til videre i svangerskapet :) 

Anonymkode: 1f8bc...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten oppdatering fra meg 😊

Jeg har egentlig vært smått optimistisk, siden blødningen har vært så sparsommelig, jeg ikke har hatt smerter og graviditetstesten jeg tok etter noen dager var positiv.

Men.. i dag begynner te smertene å komme, og blødningen har økt. Det kom nå en god del blod og også klumper.

Jeg har legetime nå snart.. men jeg vet ikke om det er vits i å gå engang? Hva kan legen se nå hvis aborten er i full gang?

Dette er veldig lite kjekt. Jeg har jo ikke lenge ytterligere meg så mye til selve graviditeten.. siden jeg selvsagt har vært redd for at det ikke ble noe av. Men det er likevel et hormonkjør og jeg vil bare gråte hele tiden - av alt..

Tusen takk for alle gode ord underveis ❤

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En liten oppdatering fra meg 😊

Jeg har egentlig vært smått optimistisk, siden blødningen har vært så sparsommelig, jeg ikke har hatt smerter og graviditetstesten jeg tok etter noen dager var positiv.

Men.. i dag begynner te smertene å komme, og blødningen har økt. Det kom nå en god del blod og også klumper.

Jeg har legetime nå snart.. men jeg vet ikke om det er vits i å gå engang? Hva kan legen se nå hvis aborten er i full gang?

Dette er veldig lite kjekt. Jeg har jo ikke lenge ytterligere meg så mye til selve graviditeten.. siden jeg selvsagt har vært redd for at det ikke ble noe av. Men det er likevel et hormonkjør og jeg vil bare gråte hele tiden - av alt..

Tusen takk for alle gode ord underveis ❤

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Så leit å høre. Legen kan se om livmorhalsen er åpen. Er den det er det sannsynligvis SA.

Anonymkode: 1f8bc...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så leit å høre. Legen kan se om livmorhalsen er åpen. Er den det er det sannsynligvis SA.

Anonymkode: 1f8bc...3e9

Gjør de det når det  blør mye da?

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Gjør de det når det  blør mye da?

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Det er jeg usikker på. Når jeg tenker meg om så var det gynekolog jeg var hos og ikke fastlegen. Er ikke sikkert fastlegen så lett kan se det. Fastlegen kan i hvert fall ta blodprøve (hcg) og så tar du en ny en på mandag. Da kan dere se om hcg synker eller er stigende. 

Anonymkode: 1f8bc...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg usikker på. Når jeg tenker meg om så var det gynekolog jeg var hos og ikke fastlegen. Er ikke sikkert fastlegen så lett kan se det. Fastlegen kan i hvert fall ta blodprøve (hcg) og så tar du en ny en på mandag. Da kan dere se om hcg synker eller er stigende. 

Anonymkode: 1f8bc...3e9

Ja.. jeg sitter på legekontoret nå.. 

Greit å ta en prat i alle fall.. 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde mer en samtale med lege hvor jeg forklarte blødningsforløp. Fikk beskjed om at det i alle sannsynlighet er en spontanabort.

Jeg skal tilbake neste mandag for hcg måling og hvis den fortsatt viser adekvat hcg stigning skal jeg sjekkes videre.

Jeg kan bestille privat ultralyd i mellomtiden, men går nå bare ut fra at svangerskapet er over. Så får jeg heller bli positivt overrasket hvis det er feil. 

Er det en abort så er jeg bare takknemlig over det barnet jeg har fått.. mange får ikke oppleve det...

Fredag den 13. asså... drittdag.

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde mer en samtale med lege hvor jeg forklarte blødningsforløp. Fikk beskjed om at det i alle sannsynlighet er en spontanabort.

Jeg skal tilbake neste mandag for hcg måling og hvis den fortsatt viser adekvat hcg stigning skal jeg sjekkes videre.

Jeg kan bestille privat ultralyd i mellomtiden, men går nå bare ut fra at svangerskapet er over. Så får jeg heller bli positivt overrasket hvis det er feil. 

Er det en abort så er jeg bare takknemlig over det barnet jeg har fått.. mange får ikke oppleve det...

Fredag den 13. asså... drittdag.

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Dette var vondt å lese :( Men håper fortsatt det kan ha gått bra! Krysser fingrene så lenge.. Sender gode tanker og en varm klem❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så fælt å bare gå rundt og vente på at det skal være over. Når man liksom kjenner at kroppen "ordner opp". 

Siter her med en stor skål iskrem.. og jeg har faktisk ikke spist godteri på 3 år. I dag følte jeg at jeg faktisk trengte det. Men blir egentlig bare kvalm 😊

Nei.. det går over, også er det tilbake til hverdagen..

Det som har vært en stor del av prosessen har vært å måtte "face" alderen min på en ny måte. Det å være 40 betyr på en måte at det er litt "nå eller aldri" mht om vi skal prøve igjen. Vi har vært litt sånn "det som skjer, det skjer".. Men nå ble dette med et nytt barn så virkelig, selv om det ble avsluttet tidlig.

Jeg sender mange tanker til dere som har gått gjennom dette flere ganger.. og dere som har mistet sent i svangerskapet... 💜💜💜

HI

 

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke noe du vil høre nå, men man blir ofte lettere gravid etter en spontan abort, pga hormoner..  kjenner flere som ble gravide mnd etter (meg selv inkludert). Ønsker deg alt godt og lykke til videre! Håper på en ny oppdatering en annen gang - 40 er ikke nødvendigvis for sent. Hold på troen! 

Anonymkode: 9e655...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre! Virker som en abort ja 😰 det kan være greit å få en henvisning til Kk for å se at alt er ute, men ikke sikkert det er nødvendig når det er så tidlig. Spør legen om det. 

Husk at før man hadde graviditetstester ville dette nærmest blitt regnet som en forsinket kraftig mens - mer en gravididitet som ikke kom i gang enn en som ble avbrutt.

men støtter de over her som sier at du må prøve igjen med en gang :)

ta gjerne en undersøkelse hos gynekolog 😊

lykke til!! Jeg hadde en missed abortion da jeg var 40 og fikk et friskt barn året etterpå 😊😊

håper enda litt på en til, er 42 nå.  

Klem 😊

Anonymkode: 359a3...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6. oktober 2017 den 14.39, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev et innlegg her inne hvor jeg la ved et bilde av graviditetstest. 40 år og gravid.

Begynte å blø nå, og har mensmurringer. Så jeg regner med at det er spontanabort.

Hadde liksom forsøkt å ikke ta gleden på forskudd.. men hadde vel egentlig allerede begynt å se for meg en liten baby 😊

Hva gjør jeg nå? Hvordan sjekker jeg om det er avbrutt graviditet eller ikke?

Anonymkode: 40862...5a5

uff da, ikke ta sorgene på forskudd, jeg blødde ganske mye både uke 6,18 og 32 og var livredd, men heldigvis gikk dette fint, skjønner det er lett og tenke sånn,gjorde det jo selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

uff da, ikke ta sorgene på forskudd, jeg blødde ganske mye både uke 6,18 og 32 og var livredd, men heldigvis gikk dette fint, skjønner det er lett og tenke sånn,gjorde det jo selv

Tusen takk for svar ❤

Blødningen tok seg opp fredag. På kvelden kom det ut noe som må ha vært embryoet (sorry detaljer) Blør fortsatt endel.

Jeg skal ta kontrollprøve av hcg neste mandag, men jeg føler meg ikke gravid lengre. Magefølelsen sa at jeg fortsatt var gravid etter første blødning.. men nå føler jeg meg bare tom, på en rar måte 😊

Tusen takk til alle for svar ❤💜💙💛💚

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om abort er fakta så må jeg bare si det er forferdelig trist å høre. Sender deg en klem og håper det går bra med deg❤️ Også håper jeg du plutselig kommer tilbake med en ny gladmelding om det er ønskelig😍

Anonymkode: 47e9d...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blør du fortsatt ?

Er symptomene borte ??

krysser fingrene fortsatt jeg 🙏🙏

Anonymkode: f3aed...a3e

Ja, her blør det fortsatt. Kan ikke tenke meg at det kan være noe igjen etter dette. Og symptomene er borte. Eller følelsen, mer.. for jeg hadde ikke de aller sterkeste symptomene enda. Jeg har vært veldig trøtt, og det er jeg jo for så vidt enda, men hormonene er nok ikke helt i balanse enda.

Neste mandag tar jeg en kontrolltest hos lege, men jeg er ganske sikker på at den er negativ :)

I helga har jeg jobba meg gjennom det, og omstilt meg fra å planlegge familieforøkelse til å innfinne meg med at vi blir 3 i vår familie. Og det er jo fint det også. Det har sine gode sider å ha kommet til et sted i livet hvor barnet har blitt litt større. Men det er liksom noe(n) som mangler likevel altså.. 

Takk for omtanke og kryssede fingre :)

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...