Gå til innhold

Der begynte jeg å blø. Hva gjør jeg nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest elissa2
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er da ikke lengre enn 5 uker på vei.. 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Hei

jeg blødde de 3 første månedene med lille, men fødte en frisk og sprek jente, så det kan gå bra❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, elissa2 skrev:

Hei

jeg blødde de 3 første månedene med lille, men fødte en frisk og sprek jente, så det kan gå bra❤️

Tusen takk for svar ❤

Jeg har sluttet å blø. Det varte bare enoen times tid. Nå er det litt spor på papiret, men ikke mye. 

Får bare se det andre nå i natt og i morgen. 

Hvordan var blødningene dine? Var det bare spor, eller større mengder? 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde som deg. Med murringer. Legen sa at så lenge det var friskt blod og ikke vondt så var det stort sett ikke noe fare. Han er 4 år i år :) blødde nesten hver dag i 11 uker, så fra uke 19 til 24...

Anonymkode: ef47b...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elissa2
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar ❤

Jeg har sluttet å blø. Det varte bare enoen times tid. Nå er det litt spor på papiret, men ikke mye. 

Får bare se det andre nå i natt og i morgen. 

Hvordan var blødningene dine? Var det bare spor, eller større mengder? 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Jeg blødde veldig mye! Legen var sikker på det var en sa, men så stoppet det opp! Noen uker senere begynte jeg å blø igjen, og da var jeg nesten sikker på det gikk galt, men ul viste et lite hjerte som slo! Av og på med blødninger til ca uke 14! Noen dager små mengder, nesten som spotting, mens andre dager blødde jeg ut flere bind😏

Viste seg i ettertid at morkaken låg foran, og at det var trolig årsaken! 

Det er fryktelig når man blør i svangerskapet, fordi man egentlig forbinder det med abort, men det er visstnok ganske vanlig å blø litt i første trimester, av ulike årsaker! 

Håper spiren din klamrer seg fast❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begge erfaringer. 

Har mistet 6 ganger , og fått 3 friske, fine jenter.

med nr 1 blødde jeg ingenting.

nr 2 blødde jeg hver dag i 10-12 uker

 nr 3 hadde jeg en veldig blødning i uke 10-11

så som du ser kan det gå begge veier. 

Med gangene jeg mistet ,var i ukene 8-11. 

Lykke til, uansett utslag. 

Klem fra ei som vet hvor vondt og altoppslukende det er💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, FrøkenKokos skrev:

Lykke til :) Håper blødningene har gitt seg helt, og at det er en liten spire som har klamret seg fast i magen!

Tusen takk 😊

Jeg spotter fortsatt litt.. men blør ikke sånn som jeg gjorde i går.

Jeg får bare skru ned forventningene. Men det er litt vanskelig når jeg har symptomer. Over natta i natt ble jeg Dolly Parton.. 😊 

HI

 

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har sluttet å blø regner jeg med det har gått bra, men jeg ville ringt legen på mandag uansett. Si du har testet positivt og tror du er 5-6 uker på vei, men har hatt en liten blødning som gjør deg usikker. Legen kan ta ta en blodprøve på mandag og en ny blodprøve på onsdag for å se om mengden graviditetshormoner stiger eller synker. Stiger det har du ikke mistet....

Lykke til :hjerte:

Anonymkode: 9fb42...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, skinnfilla skrev:

Jeg har begge erfaringer. 

Har mistet 6 ganger , og fått 3 friske, fine jenter.

med nr 1 blødde jeg ingenting.

nr 2 blødde jeg hver dag i 10-12 uker

 nr 3 hadde jeg en veldig blødning i uke 10-11

så som du ser kan det gå begge veier. 

Med gangene jeg mistet ,var i ukene 8-11. 

Lykke til, uansett utslag. 

Klem fra ei som vet hvor vondt og altoppslukende det er💕

Det må ha vært forferdelig å miste 6 ganger! Så godt at du har fått 3 barn.. det er jo en hel gjeng 😀

Vi har en nydelig jente på 8 år. Jeg hadde slått meg til ro med at hun ville bli enebarn.. men så ble jeg gravid. Da begynte jo umiddelbart tankene å spinne.

Når jeg gikk for å hente datteren min i går, like etter at jeg hadde begynt å blø, så jeg gravide over alt. Møtte til og med to svulmende stolte besteforeldrepar som møtte hverandre på trilletur og hvinte lykkeønskninger til hverandre og beundret de nyfødte babyene. Det var helt sykt. Som om jeg hadde kommet inn i et parallelt univers hvor alle var gravid eller gikk rundt med nyfødte..

Nå har jeg liksom slått meg litt til ro med at det sannsynligvis ikke blir noe av. Men gleder meg til jeg kan teste på ny for å få det ut av verden.. 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk 😊

Jeg spotter fortsatt litt.. men blør ikke sånn som jeg gjorde i går.

Jeg får bare skru ned forventningene. Men det er litt vanskelig når jeg har symptomer. Over natta i natt ble jeg Dolly Parton.. 😊 

HI

 

Anonymkode: 40862...5a5

Da får vi håpe at alt er i skjønneste orden! Jeg hadde en slags blødning i uke 8-9 ca, og ble vettaskremt.. Var sikker på at alt håp var ute! Men - jeg hadde ingen smerter. Alt ga seg ila kort tid, og spottet litt brunlig noen dager (beklager detaljene), men alt var fint med den lille i magen. Jeg følges opp på sykehuset, men ikke hatt blødninger i ettertid. Er nå 14 uker på vei :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det må ha vært forferdelig å miste 6 ganger! Så godt at du har fått 3 barn.. det er jo en hel gjeng 😀

Vi har en nydelig jente på 8 år. Jeg hadde slått meg til ro med at hun ville bli enebarn.. men så ble jeg gravid. Da begynte jo umiddelbart tankene å spinne.

Når jeg gikk for å hente datteren min i går, like etter at jeg hadde begynt å blø, så jeg gravide over alt. Møtte til og med to svulmende stolte besteforeldrepar som møtte hverandre på trilletur og hvinte lykkeønskninger til hverandre og beundret de nyfødte babyene. Det var helt sykt. Som om jeg hadde kommet inn i et parallelt univers hvor alle var gravid eller gikk rundt med nyfødte..

Nå har jeg liksom slått meg litt til ro med at det sannsynligvis ikke blir noe av. Men gleder meg til jeg kan teste på ny for å få det ut av verden.. 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Vet akkurat hvordan det er! Alle rundt er gravide, triller vogn og det er babyer overalt! 

Det er veldig vanlig å blø, slimhinnene er skjøre når man er gravid. 

Husker så godt hvor redd og engstelig jeg var. 

Fikk tidlig ul og bekreftelser ved å se et minihjerte😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare et lite oppdateringsspørsmål.

Fredag blødde jeg altså sånn at det kom endel på papiret, men bare en stripe på bindet.

Så stoppet det etter et par timer, men jeg har fortsatt spor av blod på papiret når jeg går på do, og noen "spotter" i bindet.. typ dråper. 

Det jeg lurer på.. kan en fullgjort spontanabort rundt uke 6 gi så lite blødninger, eller må jeg oppsøke lege for å sjekke om jeg må ha hjelp til å få ut resten? 

Dette er ikke slik en forsinket mens ville ha vært. Jeg pleier å blø mye gjennom et par dager.. 

Jeg skal ta ny test fredag.. men bør jeg oppsøke lege før det?

Kan også nevne at vi har veldig mange tvillinger i familien min.. både på min morfars og farmors side. Min tippoldemor fikk faktisk 4 tvillingpar. Det kan jo være at jeg mister en? Men dette blir jo bare spekulasjoner. 

HI

 

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare et lite oppdateringsspørsmål.

Fredag blødde jeg altså sånn at det kom endel på papiret, men bare en stripe på bindet.

Så stoppet det etter et par timer, men jeg har fortsatt spor av blod på papiret når jeg går på do, og noen "spotter" i bindet.. typ dråper. 

Det jeg lurer på.. kan en fullgjort spontanabort rundt uke 6 gi så lite blødninger, eller må jeg oppsøke lege for å sjekke om jeg må ha hjelp til å få ut resten? 

Dette er ikke slik en forsinket mens ville ha vært. Jeg pleier å blø mye gjennom et par dager.. 

Jeg skal ta ny test fredag.. men bør jeg oppsøke lege før det?

Kan også nevne at vi har veldig mange tvillinger i familien min.. både på min morfars og farmors side. Min tippoldemor fikk faktisk 4 tvillingpar. Det kan jo være at jeg mister en? Men dette blir jo bare spekulasjoner. 

HI

 

Anonymkode: 40862...5a5

Hei, 

Jeg har ikke noe svar på dette, men syns dette hørtes mer eller mindre normalt ut? 
Har du hatt noen smerter??

Jeg har jo også hatt en såkalt blødning, men da var det jo relativt rødt i skålen når jeg gikk på do.. (gjennom hele natten) Men ikke noe i bindet. Null smerter. Men jeg trodde likevel det var spontanabort, men fikk avkreftet dette :) 

Så kan du ikke ta kontakt med lege i morgen, og evt få en henvisning til UL? Så får du sjekket dette nøye! Ikke noe moro å gå rundt å være nervøs og usikker...

Lykke til! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrøkenKokos skrev:

Hei, 

Jeg har ikke noe svar på dette, men syns dette hørtes mer eller mindre normalt ut? 
Har du hatt noen smerter??

Jeg har jo også hatt en såkalt blødning, men da var det jo relativt rødt i skålen når jeg gikk på do.. (gjennom hele natten) Men ikke noe i bindet. Null smerter. Men jeg trodde likevel det var spontanabort, men fikk avkreftet dette :) 

Så kan du ikke ta kontakt med lege i morgen, og evt få en henvisning til UL? Så får du sjekket dette nøye! Ikke noe moro å gå rundt å være nervøs og usikker...

Lykke til! <3

Tusen takk for svar 😊

Har hatt murring nederst i magen, men ikke direkte smerter.

Jeg kan jo ta kontakt med lege, trodde det var sånn at de ikke fulgte så tett opp så tidlig.. 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar 😊

Har hatt murring nederst i magen, men ikke direkte smerter.

Jeg kan jo ta kontakt med lege, trodde det var sånn at de ikke fulgte så tett opp så tidlig.. 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Det trodde jeg også! Men jeg ble virkelig tatt på alvor, og det var veldig deilig.. Så er virkelig verdt et forsøk iallefall. Og hvis du er 40, i høyere risikogruppe, så har du vel krav på ekstra oppfølging?? 
Uansett, ta kontakt med lege! Er så mye bedre å få et klart svar :) Men om blødningene har gitt seg (og det var alt blodet som kom) tror jeg at det har gått fint altså. Jeg har hatt mye murringer ift min blødning og "komplikasjoner", men hittil alt bra. Får veldig god oppfølging, og det er betryggende.

Håper det har gått bra for deg og den lille :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrøkenKokos skrev:

Det trodde jeg også! Men jeg ble virkelig tatt på alvor, og det var veldig deilig.. Så er virkelig verdt et forsøk iallefall. Og hvis du er 40, i høyere risikogruppe, så har du vel krav på ekstra oppfølging?? 
Uansett, ta kontakt med lege! Er så mye bedre å få et klart svar :) Men om blødningene har gitt seg (og det var alt blodet som kom) tror jeg at det har gått fint altså. Jeg har hatt mye murringer ift min blødning og "komplikasjoner", men hittil alt bra. Får veldig god oppfølging, og det er betryggende.

Håper det har gått bra for deg og den lille :D

Takk ❤ Det håper jeg også 😊

Det kommer jo fortsatt blod, men bare såvidt det er på papiret.. likevel. det er en blødning.

Jeg ringer i morgen til legen. Kanskje de kan ta blodprøver og sjekke stigning av hcg så får jeg et mer klart svar enn hjemmetest på fredag.. 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da krysser vi fingrene for det! Lykke til, og skriv en beskjed om hvordan det har gått hos legen evt :)

Endret av FrøkenKokos
feil smilefjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk ❤ Det håper jeg også 😊

Det kommer jo fortsatt blod, men bare såvidt det er på papiret.. likevel. det er en blødning.

Jeg ringer i morgen til legen. Kanskje de kan ta blodprøver og sjekke stigning av hcg så får jeg et mer klart svar enn hjemmetest på fredag.. 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Jeg mistet i uke 13.

Startet med spotting og små blødninger. 

Anonymkode: ecca0...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mistet i uke 13.

Startet med spotting og små blødninger. 

Anonymkode: ecca0...9e4

Så trist for deg 😯

Hvis jeg mister håper jeg at jeg gjør det nå, og ikke at jeg må gå til uke 13 før det skjer. Da blir det enda tøffere å omstille seg.. 😯

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som en helt vanlig blødning enn en abort, men sikker kan man jo ikke være før det er sjekket 

Ring lege i morgen du 

Anonymkode: 9fb42...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde litt i begynnelsen av svangerskapet og trodde det var mens. Fikk termin justert med en mnd i forholdt til hva jeg trodde, på ultralyd. Etter fødselen sa jordmor at jeg hadde to morkaker, så mulig at jeg mistet en tvilling. Den andre er en flott sjuåring nå :-) Lykke til!

Anonymkode: 54ea7...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med lege nå, og fikk time fredag. Det var jo ikke så mye vi kunne gjøre.. men greit å få en status på hcg fredag heller enn en hjemmetest. 

Det er liksom greit å få bekreftet at man ikke er gravid lengre.. det er jo vanskelig å vite med utgangspunkt i blødning.

Men da har jeg forstått det sånn at jeg kan fortsette hverdagen som før, trene og være aktiv som jeg ville ha vært, selv om jeg spotter litt enda? Jeg har jo ingen smerter eller ubehag utover den lille murringen nederst i magen som jeg har hatt hele tiden. Også er jeg fortsatt veldig trøtt.. men det går vel over snart det også, når kroppen eventuelt forstår at jeg ikke er gravid lengre..

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...