Gå til innhold

Der begynte jeg å blø. Hva gjør jeg nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjære deg HI!

Først av alt en god klem! Så lurer jeg på, har du mulighet for å få tatt en tidlig ultralyd? Da jeg ble gravid, med spiral (for 12 år siden), ble jeg sendt på hasteultralyd. Gyn hadde akkurat fått seg 3D-apparat. Da fikk vi se hjerte slå!! Fosteret var da 5 uker +2 dager gammelt. Hun hadde aldri sett et hjerte slå så tidlig før, og var helt i ekstase selv!!

Kanskje det hadde vært en mulighet?

Anonymkode: b6e5c...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk fro Kjære deg HI!

Først av alt en god klem! Så lurer jeg på, har du mulighet for å få tatt en tidlig ultralyd? Da jeg ble gravid, med spiral (for 12 år siden), ble jeg sendt på hasteultralyd. Gyn hadde akkurat fått seg 3D-apparat. Da fikk vi se hjerte slå!! Fosteret var da 5 uker +2 dager gammelt. Hun hadde aldri sett et hjerte slå så tidlig før, og var helt i ekstase selv!!

Kanskje det hadde vært en mulighet?

Anonymkode: b6e5c...f97

Tusen takk for svar :)

Vi ble enige om at jeg skulle snakke med legen, og få en undersøkelse på fredag. jeg er usikker på hva undersøkelse innebærer. Vi skulle i alle fall måle hcg nivå.

Tenkte du på muligheten for å bestille privat UL? jeg visste ikke at de kunne se noe så tidlig.

Legen var liksom litt der at dette ville være ca rundt da jeg egentlig ville hatt mensen. Jeg fikk litt følelsen av at det var å regne for en sen menstruasjon. Men dette har ikke form som en vanlig menstruasjon i det hele tatt, for jeg pleier å blø ganske mye, og nå var det den ene blødningen fredag, med spotting siden. Skulle tro at en spontanabort/forsinket menstruasjon ville være litt mer likt en ordinær menstruasjon? Det kan jo være noe som sitter igjen som ikke kommer seg ut, så det skal vi nok sjekke hvis hcg har sunket. Kanskje legen vil henvise meg til tidlig UL hvis hun er usikker.. 

Jeg har egentlig legeskrekk da.. og bldprøveangst :) Er så redd or at de skal finne ut at noe annet er galt.. at jeg ikke var gravid i det hele tatt, men at det faktisk er livmorhalskreft eller noe. Jeg er ikke sånn til vanlig altså..veldig rolig og avbalansert i hverdagen.. jeg får bare mange merkelige tanker i forkant av legesjekk.. :D:D 

 

HI

 

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar :)

Vi ble enige om at jeg skulle snakke med legen, og få en undersøkelse på fredag. jeg er usikker på hva undersøkelse innebærer. Vi skulle i alle fall måle hcg nivå.

Tenkte du på muligheten for å bestille privat UL? jeg visste ikke at de kunne se noe så tidlig.

Legen var liksom litt der at dette ville være ca rundt da jeg egentlig ville hatt mensen. Jeg fikk litt følelsen av at det var å regne for en sen menstruasjon. Men dette har ikke form som en vanlig menstruasjon i det hele tatt, for jeg pleier å blø ganske mye, og nå var det den ene blødningen fredag, med spotting siden. Skulle tro at en spontanabort/forsinket menstruasjon ville være litt mer likt en ordinær menstruasjon? Det kan jo være noe som sitter igjen som ikke kommer seg ut, så det skal vi nok sjekke hvis hcg har sunket. Kanskje legen vil henvise meg til tidlig UL hvis hun er usikker.. 

Jeg har egentlig legeskrekk da.. og bldprøveangst :) Er så redd or at de skal finne ut at noe annet er galt.. at jeg ikke var gravid i det hele tatt, men at det faktisk er livmorhalskreft eller noe. Jeg er ikke sånn til vanlig altså..veldig rolig og avbalansert i hverdagen.. jeg får bare mange merkelige tanker i forkant av legesjekk.. :D:D 

 

HI

 

Anonymkode: 40862...5a5

Ser den med legeskrekken, er helt lik selv😉.

Jeg fikk henvisning fra fastlegen, da det er økt fare for svangerskap utenfor livmor med spiral. Tenker at du kanskje kunne tatt det privat? Samtidig er det ikke så lenge til fredag, bare at en blir så sykt utålmodig i en slik setting!

Masse lykke til😊!!!

Anonymkode: b6e5c...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar :)

Vi ble enige om at jeg skulle snakke med legen, og få en undersøkelse på fredag. jeg er usikker på hva undersøkelse innebærer. Vi skulle i alle fall måle hcg nivå.

Tenkte du på muligheten for å bestille privat UL? jeg visste ikke at de kunne se noe så tidlig.

Legen var liksom litt der at dette ville være ca rundt da jeg egentlig ville hatt mensen. Jeg fikk litt følelsen av at det var å regne for en sen menstruasjon. Men dette har ikke form som en vanlig menstruasjon i det hele tatt, for jeg pleier å blø ganske mye, og nå var det den ene blødningen fredag, med spotting siden. Skulle tro at en spontanabort/forsinket menstruasjon ville være litt mer likt en ordinær menstruasjon? Det kan jo være noe som sitter igjen som ikke kommer seg ut, så det skal vi nok sjekke hvis hcg har sunket. Kanskje legen vil henvise meg til tidlig UL hvis hun er usikker.. 

Jeg har egentlig legeskrekk da.. og bldprøveangst :) Er så redd or at de skal finne ut at noe annet er galt.. at jeg ikke var gravid i det hele tatt, men at det faktisk er livmorhalskreft eller noe. Jeg er ikke sånn til vanlig altså..veldig rolig og avbalansert i hverdagen.. jeg får bare mange merkelige tanker i forkant av legesjekk.. :D:D 

 

HI

 

Anonymkode: 40862...5a5

Jeg ville ikke funnet meg i å vente til fredag. Uansett hvor mye man prøver å tenke at løpet er kjørt har man jo det lille håpet likevel, og dagene blir lange. Du trenger ikke time hos legen for å ta HCG prøve. Ring kontoret og spør om du kan få tatt en blodprøve i morgen og en om et par dager, da vet du på fredag til legetimen om det synker eller stiger.

Det høres veldig merkelig ut at du har hatt en sa med en så liten blødning. Da kan det jo være du fortsatt er gravid og at alt er fint, eller at det er graviditet utenfor livmor, eller som du sier selv; at det ikke kommer ordentlig ut.

Håper alt er i skjønneste orden, Hi! Ønsker deg masse lykke til :)

Anonymkode: 9c5b5...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, alle sammen :) Utrolig snilt å ta tid til å skrive.

Jeg blir jo veldig navlebeskuende når jeg er i en slik situasjon. Dette overskygger alt, og tankene kretser rundt det hele tiden. Egentlig vil det vært enklere å få konstatert SA med en gang, så jeg bare kunne komme meg videre, liksom..

Jeg har jo lest mye på nettet, og har fått mange historier fortalt i denne tråden. Det er helt tydelig at det er mulig å fortsatt være gravid selv etter en blødning. Syns selv at fredag var litt langt frem i tid, emn det kan jo være at det er fordi de vil være sikker på at hcg har begynt å synke ved SA.

De la nok timen så pass sent fordi jeg hverken har smerter eller blør mye fortsatt, så det anses ikke som hastesak. 

Det er jo bare en uke siden jeg fikk positiv graviditetstest, men det er merkelig hvor mange tanker man klarer å gjøre seg fra positiv test mandag til blødning fredag.

Tenker på dem som har gått flere måneder gravide og så mister. Helt forferdelig..

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk, alle sammen :) Utrolig snilt å ta tid til å skrive.

Jeg blir jo veldig navlebeskuende når jeg er i en slik situasjon. Dette overskygger alt, og tankene kretser rundt det hele tiden. Egentlig vil det vært enklere å få konstatert SA med en gang, så jeg bare kunne komme meg videre, liksom..

Jeg har jo lest mye på nettet, og har fått mange historier fortalt i denne tråden. Det er helt tydelig at det er mulig å fortsatt være gravid selv etter en blødning. Syns selv at fredag var litt langt frem i tid, emn det kan jo være at det er fordi de vil være sikker på at hcg har begynt å synke ved SA.

De la nok timen så pass sent fordi jeg hverken har smerter eller blør mye fortsatt, så det anses ikke som hastesak. 

Det er jo bare en uke siden jeg fikk positiv graviditetstest, men det er merkelig hvor mange tanker man klarer å gjøre seg fra positiv test mandag til blødning fredag.

Tenker på dem som har gått flere måneder gravide og så mister. Helt forferdelig..

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Jeg mistet i uke 13. Helt forferdelig 😢

Anonymkode: ecca0...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

 

Jeg mistet i uke 13. Helt forferdelig 😢

Anonymkode: ecca0...9e4

Klem til deg. Er det lenge siden? Da har man jo virkelig slått seg til ro med at ting går som de skal. Og man har fått et forhold til barnet i magen..

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønteple
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klem til deg. Er det lenge siden? Da har man jo virkelig slått seg til ro med at ting går som de skal. Og man har fått et forhold til barnet i magen..

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Krysser fingrene for at du fortsatt er gravid! Jeg har mistet selv (i uke 6, uke 13 og uke 42) 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønteple
Akkurat nå, grønteple skrev:

Krysser fingrene for at du fortsatt er gravid! Jeg har mistet selv (i uke 6, uke 13 og uke 42) 😢

Ble postet litt tidlig.... Har mistet selv, og det er vondt!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nå tatt det litt med ro og droppet trening denne uken jeg da...

De sier jo at sitter spiren så sitter den godt, du mister ikke av å være i normal bevegelse og trene normalt, men jeg hadde likevel følt meg mest konfortabel med å ta det med ro.

Jeg personlig tror du fremdeles er gravid når du ikke blør mer, ikke har smerter og fremdeles har symptomene på svangerskap, krysser fingrene for det.

Anonymkode: 9fb42...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville nå tatt det litt med ro og droppet trening denne uken jeg da...

De sier jo at sitter spiren så sitter den godt, du mister ikke av å være i normal bevegelse og trene normalt, men jeg hadde likevel følt meg mest konfortabel med å ta det med ro.

Jeg personlig tror du fremdeles er gravid når du ikke blør mer, ikke har smerter og fremdeles har symptomene på svangerskap, krysser fingrene for det.

Anonymkode: 9fb42...74e

Ja, det er kanskje greit å avvente trening til jeg har vært hos lege. jeg føler meg bare så veldig tung i kroppen, det hadde vært deilig å ta en dansetime eller noe.. Men det er ikke verd å risikere noe.

Jeg blør fortsatt, men ikke mye. Det kommer noen dråper gjennom dagen. Hadde ikke blødd noe i natt.

Jeg krysser fingrene, takk for at du også krysser ;)

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, grønteple skrev:

Ble postet litt tidlig.... Har mistet selv, og det er vondt!! 

Så forferdelig. Mistet du i uke 42 også? Jeg kan ikke engang tenke meg hvordan det oppleves.

Jeg håper du har fått noen gode opplevelser, og har kommet deg gjennom et godt /gode svangerskap også <3 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønteple
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så forferdelig. Mistet du i uke 42 også? Jeg kan ikke engang tenke meg hvordan det oppleves.

Jeg håper du har fått noen gode opplevelser, og har kommet deg gjennom et godt /gode svangerskap også <3 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Ja, morkakeløsning i uke 42... Helt grusomt! Hadde barn fra før (heldigvis), men vil alltid bære det med meg. Life must go on 💟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, grønteple skrev:

Ja, morkakeløsning i uke 42... Helt grusomt! Hadde barn fra før (heldigvis), men vil alltid bære det med meg. Life must go on 💟

Det kommer man ikke over.. men man må vel komme seg videre. Selv om det sikkert var vanskelig å gå videre etter det..

Klem til deg.. håper at du har en god hverdag i dag <3 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blødde i svangerskapene mine sa overlegen på kvinneklinikken at: lev som normalt, bare dropp sex.

MEN ikke gjør noe du føler deg usikker på, for hvis noe går galt, kommer du til å tenke på alt du har gjort som kanskje ble feil.

Men du kan ikke gjøre noe feil! 

Anonymkode: 38174...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Når jeg blødde i svangerskapene mine sa overlegen på kvinneklinikken at: lev som normalt, bare dropp sex.

MEN ikke gjør noe du føler deg usikker på, for hvis noe går galt, kommer du til å tenke på alt du har gjort som kanskje ble feil.

Men du kan ikke gjøre noe feil! 

Anonymkode: 38174...04e

Mine barn lever i beste velgående selv om jeg blødde glemte jeg jo å skrive! Lykke til! ❤

Anonymkode: 38174...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, grønteple skrev:

Ja, morkakeløsning i uke 42... Helt grusomt! Hadde barn fra før (heldigvis), men vil alltid bære det med meg. Life must go on 💟

Huff så utrolig trist 😢😢

Anonymkode: ecca0...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn lever i beste velgående selv om jeg blødde glemte jeg jo å skrive! Lykke til! ❤

Anonymkode: 38174...04e

Så bra at det gikk fint med deg! Blødde du gjennom hele svangerskapet, og var det mye? Fikk du noen forklaring?

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Klem til deg. Er det lenge siden? Da har man jo virkelig slått seg til ro med at ting går som de skal. Og man har fått et forhold til barnet i magen..

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Det er akkurat 2 år siden. Var på ultralyd uken før, alt bra. Har fått et nytt barn etterpå 💗

Tusen takk for klemmen 😍

Anonymkode: ecca0...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet sånn ca 10 ganger. ( fra uke 6,7 - uke 12) hadde også en senabort / dødfødsel i uke 24:( 

Den som skjedde på alle abortene ) bortsett fra den i uke 24) var at symptomene forsvant. Ingen kvalme mer, ingen ømme pupper IG selvfølgelig den berømte magefølelsen som alltid var rett. 

Samtidig ble testene svakere og svakere .... Hvertfall på de før uke 10.

Vi endte opp med to fantastiske adoptivbarn. Og er heldigvis bare lykkelige i dag!! 

Masse masse lykke til. Har du noen tester liggende kan styrken på streken være en pekepinn . Det var det hos meg hvert fall!!

krysser fingre for deg. Kjenner igjen følelsen så altfor godt!  

Anonymkode: f3aed...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger spent med på trådene dine og er veldig spent på utfallet. 

Jeg er gravid med nr to nå. Første svangerskap blødde jeg ingenting, så da det var rosa blod på papiret en dag i uke 13 ble jeg livredd, men alt viste seg å være bra. Så kom en blødning med ordentlig rødt og noen små klumper i uke 19, og ble nok en gang skremt. Fikk ultralyd og bekreftet at alt sto bra til. Med andre ord måtte jeg bare innstille meg på at dette svangerskapet var helt annerledes enn det forrige. Fikk beskjed om å ikke ha sex når jeg blødde. Ellers skulle jeg oppføre meg som normalt.

Men jeg vet jeg ikke hadde klart å vente til fredag slik du har fått beskjed om. Synes det var i lengste laget. Kan du ikke høre med privat ultralyd om de kan ta deg inn så tidlig? Evnt kreve å få legetime tidligere? Eller som nevnt få tatt prøve i morgen og igjen på torsdag for å sjekke hcg?

Lykke til! Jeg krysser fingrene for deg! Magefølelsen min sier du er gravid da jeg synes det er rart du bare har spottet litt. Så håper du "bare" opplever blødninger slik som meg, men kan ro ned med at alt er bra tross alt. 

Anonymkode: 47e9d...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg følger spent med på trådene dine og er veldig spent på utfallet. 

Jeg er gravid med nr to nå. Første svangerskap blødde jeg ingenting, så da det var rosa blod på papiret en dag i uke 13 ble jeg livredd, men alt viste seg å være bra. Så kom en blødning med ordentlig rødt og noen små klumper i uke 19, og ble nok en gang skremt. Fikk ultralyd og bekreftet at alt sto bra til. Med andre ord måtte jeg bare innstille meg på at dette svangerskapet var helt annerledes enn det forrige. Fikk beskjed om å ikke ha sex når jeg blødde. Ellers skulle jeg oppføre meg som normalt.

Men jeg vet jeg ikke hadde klart å vente til fredag slik du har fått beskjed om. Synes det var i lengste laget. Kan du ikke høre med privat ultralyd om de kan ta deg inn så tidlig? Evnt kreve å få legetime tidligere? Eller som nevnt få tatt prøve i morgen og igjen på torsdag for å sjekke hcg?

Lykke til! Jeg krysser fingrene for deg! Magefølelsen min sier du er gravid da jeg synes det er rart du bare har spottet litt. Så håper du "bare" opplever blødninger slik som meg, men kan ro ned med at alt er bra tross alt. 

Anonymkode: 47e9d...f84

Tusen takk for at du bryr deg 😀 Det er kanskje godt for flere som har opplevd blødninger å lese denne tråden, for her er det mange som har delt sine opplevelser på godt og vondt..

Jeg håper at jeg fortsatt er gravid. Men jeg syns at jeg har litt mindre ømme pupper i dag. Har ikke vært så kvalm heller, men har ikke hatt den store morgenkvalmen enda egentlig.. det er jo tidlig.. i går måtte jeg sette meg lengre frem på bussen fordi jeg ble så kvalm.. og alle luktene reiv i nesen.  Men i dag har jeg ikke kjent noe sånt. Jeg har fortsatt trøttheten da 😊

Jeg oppdaterer så snart jeg vet noe mer.. så kan det kanskje hjelpe andre som opplever det samme 😊

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg følger spent med på trådene dine og er veldig spent på utfallet. 

Jeg er gravid med nr to nå. Første svangerskap blødde jeg ingenting, så da det var rosa blod på papiret en dag i uke 13 ble jeg livredd, men alt viste seg å være bra. Så kom en blødning med ordentlig rødt og noen små klumper i uke 19, og ble nok en gang skremt. Fikk ultralyd og bekreftet at alt sto bra til. Med andre ord måtte jeg bare innstille meg på at dette svangerskapet var helt annerledes enn det forrige. Fikk beskjed om å ikke ha sex når jeg blødde. Ellers skulle jeg oppføre meg som normalt.

Men jeg vet jeg ikke hadde klart å vente til fredag slik du har fått beskjed om. Synes det var i lengste laget. Kan du ikke høre med privat ultralyd om de kan ta deg inn så tidlig? Evnt kreve å få legetime tidligere? Eller som nevnt få tatt prøve i morgen og igjen på torsdag for å sjekke hcg?

Lykke til! Jeg krysser fingrene for deg! Magefølelsen min sier du er gravid da jeg synes det er rart du bare har spottet litt. Så håper du "bare" opplever blødninger slik som meg, men kan ro ned med at alt er bra tross alt. 

Anonymkode: 47e9d...f84

Og takk for at du delte! Lykke til i resten av svangerskapet 😊

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har mistet sånn ca 10 ganger. ( fra uke 6,7 - uke 12) hadde også en senabort / dødfødsel i uke 24:( 

Den som skjedde på alle abortene ) bortsett fra den i uke 24) var at symptomene forsvant. Ingen kvalme mer, ingen ømme pupper IG selvfølgelig den berømte magefølelsen som alltid var rett. 

Samtidig ble testene svakere og svakere .... Hvertfall på de før uke 10.

Vi endte opp med to fantastiske adoptivbarn. Og er heldigvis bare lykkelige i dag!! 

Masse masse lykke til. Har du noen tester liggende kan styrken på streken være en pekepinn . Det var det hos meg hvert fall!!

krysser fingre for deg. Kjenner igjen følelsen så altfor godt!  

Anonymkode: f3aed...a3e

Tusen rakk for svar. Å miste 10 ganger.. det er veldig tøft vil jeg tro

 Dødfødsel er umenneskelig ❤

Jeg har bare vært gravid en gang, og da gikk det bra.. det er 8 år siden. Jeg blir sikkert ikke så lett gravid.. eller jeg har kanskje vært gravid uten å oppdage det fordi det har kommet som forsinket mens uten at jeg har testet..

Men den blødningen jeg opplever nå er ikke som en menstruasjon. Det kommer bare litt og litt.. men har hatt konstant spor av blid på papiret siden blødningen fredag.

Jeg kan liksom ikke forstå at det skal ha gått bra.. jeg har ingen magefølelse hverken på å være gravid eller ha mistet..

HI

 

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å ta en ny test? Bare for å se om den er svakere enn den forrige? Hvis den er sterkere og streken kommer fortere er sjansen veldig stor for at det går bra! 😊

Anonymkode: 359a3...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...