Gå til innhold

Der begynte jeg å blø. Hva gjør jeg nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du prøvd å ta en ny test? Bare for å se om den er svakere enn den forrige? Hvis den er sterkere og streken kommer fortere er sjansen veldig stor for at det går bra! 😊

Anonymkode: 359a3...2e2

Kanskje jeg skal gjøre det? Var usikker på om det ville gi et reelt resultat allerede 3 dager etter første blødning.. Bør jeg vente til morgenurin da? Den testen jeg tok på forrige mandag ble tatt på kvelden og da kom streken veldig raskt. 

Er liksom litt redd for å få falske forhåpninger hvis den er positiv.. også er det fordi hcg ikke er ute av kroppen enda..

På den annen side.. viser den negativ så er det vel helt sikkert SA?

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje jeg skal gjøre det? Var usikker på om det ville gi et reelt resultat allerede 3 dager etter første blødning.. Bør jeg vente til morgenurin da? Den testen jeg tok på forrige mandag ble tatt på kvelden og da kom streken veldig raskt. 

Er liksom litt redd for å få falske forhåpninger hvis den er positiv.. også er det fordi hcg ikke er ute av kroppen enda..

På den annen side.. viser den negativ så er det vel helt sikkert SA?

HI

Anonymkode: 40862...5a5

hcg blir nok ikke borte så raskt. (noe jeg har opplevd etter abort, at test fortsatt viser positiv)

Men som de sier, kan det jo ha noe med hvor raskt den evt blir positiv, og hvor sterk streken blir :) 
Ta en test med morgenurinen, du!

Anonymkode: 42f90...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med anonym over her!! Ta en test..... Er streken sterk er det veldig positivt !!!

Svært ofte et det rift etc som forårsaker blødning :) 

Har du symptomer fortsatt også er det håp!!

Anonymkode: f3aed...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Enig med anonym over her!! Ta en test..... Er streken sterk er det veldig positivt !!!

Svært ofte et det rift etc som forårsaker blødning :) 

Har du symptomer fortsatt også er det håp!!

Anonymkode: f3aed...a3e

Jeg har en test liggende, og tar en test i morgen tidlig 😊

Som jeg skrev lengre oppe et sted, så hadde jeg nettopp vært på do da blødningen kom. Og jeg måtte ta i ganske mye.. så jeg tenkte faktisk der og da at jeg nå kunne sprekke et blodkar

(Elsker hvor ærlig man blir i slike situasjoner. Just for The record.. jeg har ikke for vane å legge ut om dovaner 😂)

Men det jeg da ikke skjønner er hvorfor det fortsatt kommer litt blod.. tre dager etter.. 

Nei huff.. nå skal jeg ikke male mer om dette.. sliter vel ut folk med alle spørsmålene mine 😀

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde dødfødsel i uke 24 ..... alt var jo fint frem til da, blødde jeg i begynnelsen ... I over to uker, var bombesikker på at det gikk galt igjen. Men da var det en ufarlig blødning !!!

spent på den testen din i morgen!

Og - du maser ikke!!! 

Anonymkode: f3aed...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da jeg hadde dødfødsel i uke 24 ..... alt var jo fint frem til da, blødde jeg i begynnelsen ... I over to uker, var bombesikker på at det gikk galt igjen. Men da var det en ufarlig blødning !!!

spent på den testen din i morgen!

Og - du maser ikke!!! 

Anonymkode: f3aed...a3e

❤❤❤

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blødde under begge svangerskapene, inkludert flere styrtblødninger der jeg var sikker på å miste. Jeg har en på 6 og to på 3 i dag. :-)

Lykke til, håper det går bra!

Anonymkode: c03c3...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er testen 😊

Den ble raskt positiv. Og teststreken er sterk. Og jeg våknet veldig kvalm..

Men jeg får vel ikke vite sikkert før hos legen.. 

HI

20171010_072039.jpg

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her er testen 😊

Den ble raskt positiv. Og teststreken er sterk. Og jeg våknet veldig kvalm..

Men jeg får vel ikke vite sikkert før hos legen.. 

HI

20171010_072039.jpg

Anonymkode: 40862...5a5

Så flott!! Jeg tror fortsatt du har en spire imagen ;-) masse lykke til👍🏽 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mamma2013.2015 skrev:

Så flott!! Jeg tror fortsatt du har en spire imagen ;-) masse lykke til👍🏽 

Tusen takk ❤❤😊

Det føles liksom som jeg har det nå.. 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene,siste testen er jo sterk positiv da :)

 

Jeg har blødd i 3 av 4 svangerskap,ble hentet av helikopter en gang da blodet fosset ut. Gikk bra det også :)

Har hatt en SA i uke 6 og det var type mensenvondt og mye blod og klumper.

Anonymkode: f4152...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her er testen 😊

Den ble raskt positiv. Og teststreken er sterk. Og jeg våknet veldig kvalm..

Men jeg får vel ikke vite sikkert før hos legen.. 

HI

20171010_072039.jpg

Anonymkode: 40862...5a5

Den var jo veldig sterk og flott! Helt sikker på at spiren din er der :)

Anonymkode: a2167...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du burde gå til legen i dag for HCG blodprøve. Så tar du ny på fredag før legetimen sånn at dere har noe bevis. Mulig det er litt tidlig å kunne se noe på UL?

Anonymkode: 12217...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er veldig positivt .... Mister du så tidlig pleier testene å bli svakere!!! Den der lyser jo graviiiiiiiid👏👏👏

Anonymkode: f3aed...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må føye meg til i rekken her av de som har opplevd blødninger i begynnelsen av svangerskapet uten at det gikk glat. Jeg hadde en sånn voldsom blødning med førstemann, da var jeg i uke 16. De fant aldri helt ut hvorfor, men legen regnet med at det var blodkar som sprakk. Noen får lett det når de er gravid. Jeg var helt sikk på at det gikk galt da, og ble hentet med ambulanse, men det gikk fint og gutten er i dag snart 13 år :-) Andre svangerskap blødde jeg av og på de første mnd. Hadde klippekort hos legen min som tok innvendig ul hver gang for å se at det fremdeles var liv. På oul i uke 18 viste det seg at morkaken lå foran åpningen, og legen mente det kunne forklare alle blødingene. Krysser fingrene for at alt går bra for deg, og ut fra den skarpe streken på testen din, tror jeg at dette går veien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen ❤

Det blir jo litt sånn at man kjenner litt ekstra godt etter. Og nå, når jeg er på vei til et jobbmøte, syns jeg at jeg har fått mer mensmurringer.

Men jeg forholder meg til testen nå.. men med en liten tanke på at resultatet kan være positivt pga at hcg ikke er ute av blodet.. også tar jeg en prat med lenende, og får undersøkelse fredag. Ringer dem og hører om jeg kan komme for blodprøve i morgen.. slik at de kan se om den har sunket eller ikke fredag. 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk alle sammen ❤

Det blir jo litt sånn at man kjenner litt ekstra godt etter. Og nå, når jeg er på vei til et jobbmøte, syns jeg at jeg har fått mer mensmurringer.

Men jeg forholder meg til testen nå.. men med en liten tanke på at resultatet kan være positivt pga at hcg ikke er ute av blodet.. også tar jeg en prat med lenende, og får undersøkelse fredag. Ringer dem og hører om jeg kan komme for blodprøve i morgen.. slik at de kan se om den har sunket eller ikke fredag. 

HI

Anonymkode: 40862...5a5

Dette med mensmurringer er helt normalt, det er ligamneter i livmoren som strekker seg, og det kjennes veldig likt ut som om man får mensen. Jeg hadde slike smerter i starten hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg forholder meg til testen nå.. men med en liten tanke på at resultatet kan være positivt pga at hcg ikke er ute av blodet..

Så denne tråden først nå, men slenger meg på. Jeg tror du kan være trygg på at du er gravid, og i så fall gratulerer! :) I andre svangerskap fikk en stor blødning samme dag som jeg hadde tatt blodprøve hos lege for å få konstatert graviditet. Var sikker på at det hadde gått galt, men tok ny blodprøve etter 4 dager, og alt var i skjønneste orden. Med en så sterk graviditetstest 4 dager etter, ser dette veldig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser superpositiv ut! Men sjansen for at dette er en truende abort...er absolutt tilstede :/

Vær forsiktig optimist 

Anonymkode: 58887...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truende abort

Vi kaller det truende abort når en kvinne blør og det ved ultralyd er påvist levende foster. Tidligere ble kvinner med truende spontan abort innlagt til avlastning på sykehus. Det er ikke belegg for effekten av dette, og det er aldri bevist at fysisk aktivitet kan skade en ellers normal graviditet.

Man anser det ikke lenger for nødvendig at den gravide holder sengen ved truende abort, og hun kan utføre sine daglige gjøremål som hun pleier. De fleste blir likevel sykemeldt av egen lege så lenge de blør. Man fraråder imidlertid samleie og bading i inntil to uker etter at blødningen har opphørt.

Anonymkode: 12217...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marge Simpson

Ville bare ønske deg lykke til❤️ Heier på deg og spiren! 

Er enige med de som sier at du bestiller blodprøve hos fastlegen tidligere.. Du trenger ikke time til det, men bare ring å si at du ønsker å måle HCG. 

Jeg bestilte privat ul og hentet henvisning hos lege som jeg bestilte over tlf. Fikk raskt privat ul i uke 5, som viste et bankende hjerte.  

Klem til deg og til dere som har opplevd å miste ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...