Himmel og hav Skrevet 10. september 2017 #76 Skrevet 10. september 2017 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjære i HI jeg vet akkurat hvordan du har det! Har en slik person jeg også men heldigvis er ikke vedkommende i bekjentskapskretsen til min mann. Jeg synes du burde ta på deg dame ballene dine og rett og slett invitere ikke invitere dama!!! Om noen spørr hvorfor er det bare å fortelle det! Når jeg var ung hadde jeg en sjef, hun var lesbisk i ett miljø hvor dette var uvant. Hun sa alltid : Fortell sannheten og di det som det er, når folk VET er det ingen som sladrer bak din rygg. Dette er så sant, du har jo ikke gjort noe gærnt bare si til mannen at hun ikke kommer og om han er så konfliktsky sier du rett ut at da for jeg være ærlig med de og fortelle hva som har skjedd!! Dette med at du holder det inni deg øker bare stresset i kroppen din og bygger opp om angstanfallene dine. Anonymkode: caa78...849 Hvem sin bursdag var det som skulle feires, igjen? Dette er jo en venn som mannen, bursdagsbarnet, har omgang med i den grad at vedkommende er "selvskreven gjest", som det står i hovedinnlegget, og som HI ikke takler kontakt med. Dessuten har ikke HI sagt noe om hva som har skjedd. For alt vi vet har denne personen kritisert bakekunstene til Hi sin mann. Mannen har tydeligvis kommet over hvadetnåvar, men HI, som kanskje er av det sartere slaget, kanskje mer langsint, følsom eller noe, har ikke. Det er jo HI som har et problem. Skal virkelig mannen, vennen og resten av verden måtte rette seg etter dette? Er det ikke bedre at HI får fikset på seg selv?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #77 Skrevet 10. september 2017 3 timer siden, sug lut skrev: Du dør ikke av angstanfall. Det går dessuten over. Ironien er jo at du vanligvis synes det er helt uproblematisk å utelate noen. Jeg strever veldig med å se for meg hva denne damen har gjort mot HI som er så ille , når de aldri har møtt hverandre. Anonymkode: 19f4a...e73
Anarkali Skrevet 10. september 2017 #78 Skrevet 10. september 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Spesielt å ha et slikt forhold til noen man aldri har møtt. Kanskje det hadde vært behov for et møte for å ordne opp. Anonymkode: d9819...e33 Jeg tenker at det muligens heller handler om at personen det er snakk om har gjort noe grovt mot mannen hennes, f.eks. seksuelt misbruk siden hun sier hun hadde hyperventilert og ligget på gulvet om hun måtte være rundt personen. Vanskelig situasjon, men jeg hadde nok gjort det så fint jeg kunne for han og heller tatt en feiring dagen etter om jeg følte så sterkt for det at jeg ikke kunne være tilstede.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #79 Skrevet 10. september 2017 For en utrolig rar tråd. Er egentlig umulig å komme med noe råd eller mening, for hvem denne personen er og hvor stort selskapet er er relevant for å mene noe som helst... blir bare masse antagelser. Anonymkode: 67fdc...12e
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #80 Skrevet 11. september 2017 Hi, å gi deg gode nok råd er egentlig umulig så lenge vi ikke aner noe som helst om hva årsaken til at du ikke takler denne andre personen, hva som ligger bak historien mellom henne og mannen din. Det at du ikke har skrevet noe som helst om årsaken, og din reaksjon på denne personen er så ekstremt sterk, da blir det mye synsing, slik det er blitt i tråden. Ser du at du selv bidrar til å skape "dramaet" i denne tråden? Nettopp fordi det er så vanskelig å forstå at noen har den reaksjonen du har på denne personen så er det umulig å gi deg gode råd om selve bursdagen så lenge du ikke vil si noe om hva som ligger bak dette. Om du lager til hele selskapet og så bare forsvinner så lager du mer drama - drama mellom deg og mannen i tillegg til at du gir ev. ryktemakere masse å spinne rykter på. Skal du forsvinne så må du avtale dette med mannen på forhånd slik at ikke det at du trekker deg tilbake ødelegger festen for ham. Det jeg stusser veldig på er at du og mannen din ikke snakker nok sammen. Dere har tydeligvis ikke snakket direkte om dette siden du sier at han må forstå at du sliter med dette, eller at du ikke ønsker den andre dama der. Men du har tydeligvis ikke sagt det så rett ut til ham at du ikke takler den personen og situasjonen som hans bursdag vil være. Hvis det er slik at han forstår hvor vanskelig dette er for deg, da burde han også ha snakket med deg om det. Men dere snakker tydeligvis ikke nok sammen! Hvorfor snakker dere ikke sammen om disse tingene? Jeg har vanskelig for å forstå at en mann vil ha glede av en bursdagsfeiring hvis kona vil slite så mye som du sier du vil gjøre hvis den andre dama kommer. Det minste da er å snakke nok sammen til å finne ut av ting! Jeg aner ikke om det er du som overdramatiserer og er ordentlig dramaqueen, eller det er psyken din som roter ting til, eller om det er mannen din som er urimelig som insisterer på å fortsette å ha kontakt med denne personen til tross for at du reagerer så mye på det. Å skrive her inne uten å gi oss nok informasjon til å gi deg gode råd, det har liten hensikt. Det viktigste er at du og mannen din begynner å kommunisere slik at dere snakker sammen, vet hvor dere står, ikke sårer hverandre pga. misforståelser. Dette er noe dere bør finne ut sammen. Ikke gjør deg selv til martyr, det gjør det bare vanskelig for mannen din. Heller ikke vær noen dørmatte som godtar alt. Begynn å snakke med mannen din!!! Anonymkode: 0ecb8...223
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #81 Skrevet 11. september 2017 Det er garantert mannens mor. Hun har sikkert vært meggete mor, og prøvd å sabotere ekteskapet uten å ha møtt svigerdatteren, holdt på med passiv-aggressiv atferd eller telefonterror; og så har hun likevel sønnen under tøffelen fordi hun er hans mor. Det går ikke an å ikke be henne, men det går heller ikke an for HI å møte henne for første gang og legge hodet sitt på blokka. Anonymkode: a00c6...97e
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #82 Skrevet 11. september 2017 Eg trur det er en som er tidligere straffedømt for drap, pedofili eller voldtekt. Rart at mannen din absolutt må holde kontakten med et slik monster. Anonymkode: f5268...cb0
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #83 Skrevet 11. september 2017 18 timer siden, Eliseflisa skrev: Enig... Er det virkelig mulig???? AT mannen er utro og hun finner seg i å omgås henne, fordi det er en venn av svigers... Hjelpes, snakk om å undergrave seg selv. Hun finner seg jo i å omgås mannen som har vært utro mot henne, da burde det være uproblematisk å omgås den andre parten i utroskapen også. Anonymkode: 9f4a8...113
Eliseflisa Skrevet 11. september 2017 #84 Skrevet 11. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hun finner seg jo i å omgås mannen som har vært utro mot henne, da burde det være uproblematisk å omgås den andre parten i utroskapen også. Anonymkode: 9f4a8...113 Det er jeg ikke enig i. Og det må du være også, du bare kverulerer. I ett parforhold der den ene er utro, men at man som par velger å gå videre sammen. Så er det selvfølgelig helt utelukket å omgås personen den personen den ene var utro med. Det blir jo da som man feks bytter jobb pga vært utro med en kollega. Det er jo da opp til den som har blitt bedratt å sette kravene, og så får resten velge å følge de. Dersom min mann var utro, og min svigerfamilie absolutt hadde insistert på at denne kvinnen var en del av familien. Da fikk min mann velge mellom meg og sin familie. ( selskaper)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #85 Skrevet 11. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hun finner seg jo i å omgås mannen som har vært utro mot henne, da burde det være uproblematisk å omgås den andre parten i utroskapen også. Anonymkode: 9f4a8...113 Mannen og jeg har felles barn. Uansett om det hadde blitt brudd, ville vi ha måttet omgås i minst 16 år til på grunn av barna - ved samvær, foreldremøter, fotballcuper, dugnader, familiemiddager og så videre. Jeg har ikke felles barn med elskerinnen og har dermed ikke noe behov for å omgås henne. Etterfølgende oppførsel har også mye å si - svigers har for øvrig selv bestemt at det er uhørt å invitere kona og elskerinna i ett og samme selskap. Anonymkode: 97577...bf2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #86 Skrevet 11. september 2017 Gud hjelpes. Skaff deg litt skikkelig hjelp. Dette er ikke normalt. Anonymkode: b6a97...b72
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #87 Skrevet 11. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gud hjelpes. Skaff deg litt skikkelig hjelp. Dette er ikke normalt. Anonymkode: b6a97...b72 Det spørs jo hva det er da. Det kan være alt fra elskerinne, en mor som mishandlet mannen da han var liten, en person som er gjort seg skyldig i pedofili, grove narkotikaforbrytelser og lignende, en person som har meldt HI til barnevernet som hevn eller spredt grove rykter om henne på bygda. Det er vanskelig å forstå hvorfor HI reagerer slik hun gjør. Men jeg regner med at hun ikke reagerer slik fordi denne personen har gjort en bagatell som hun ikke liker. Jeg reagerer også på at HI sin mann ønsker å dysse ned hele greia, hvis det er så grusomt. Anonymkode: 97577...bf2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #88 Skrevet 11. september 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det spørs jo hva det er da. Det kan være alt fra elskerinne, en mor som mishandlet mannen da han var liten, en person som er gjort seg skyldig i pedofili, grove narkotikaforbrytelser og lignende, en person som har meldt HI til barnevernet som hevn eller spredt grove rykter om henne på bygda. Det er vanskelig å forstå hvorfor HI reagerer slik hun gjør. Men jeg regner med at hun ikke reagerer slik fordi denne personen har gjort en bagatell som hun ikke liker. Jeg reagerer også på at HI sin mann ønsker å dysse ned hele greia, hvis det er så grusomt. Anonymkode: 97577...bf2 Nettopp. Dermed er det ikke en normal reaksjon. Anonymkode: b6a97...b72
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #89 Skrevet 11. september 2017 Det skal mye til før en voksen dame legger seg ned i fosterstilling og hyperventilerer bare pga synet av et annet menneske altså, og det er ikke snakk om et menneske du er livredd for som du møter i en mørk bakgate, det er snakk om en gammel venn av mannen din som du møter på i et jubileum/fest. Jeg kan overhodet ikke klare å forestille hva denne dama har gjort for å vekke en sånn reaksjon hos hi, især ikke når det dama har gjort tydeligvis ikke er ille nok til at mannen hennes bryr seg overhodet, han fortsetter å være venn med henne. La oss si det er en pedofil tante da, om mannen min hadde hatt en tante som var pedofil hadde jeg helt klart ikke ønsket noe kontakt med henne, men jeg hadde ikke lagt meg ned i fosterstilling og hyperventilert om jeg støtte på henne heller. Noe er helt irrasjonelt og helt ute av proposjoner her, om det er angsten til hi er ikke godt å si, men noe er det. Anonymkode: 2e7e7...3d5
sug lut Skrevet 11. september 2017 #90 Skrevet 11. september 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det spørs jo hva det er da. Det kan være alt fra elskerinne, en mor som mishandlet mannen da han var liten, en person som er gjort seg skyldig i pedofili, grove narkotikaforbrytelser og lignende, en person som har meldt HI til barnevernet som hevn eller spredt grove rykter om henne på bygda. Det er vanskelig å forstå hvorfor HI reagerer slik hun gjør. Men jeg regner med at hun ikke reagerer slik fordi denne personen har gjort en bagatell som hun ikke liker. Jeg reagerer også på at HI sin mann ønsker å dysse ned hele greia, hvis det er så grusomt. Anonymkode: 97577...bf2 Det er fortsatt ikke normalt.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #91 Skrevet 11. september 2017 2 minutter siden, sug lut skrev: Det er fortsatt ikke normalt. Er det ikke normalt å reagere kraftig på folk som har spredt grusomme rykter om deg, beskyldt deg for noe straffbart eller misbrukt din mann seksuelt i barndommen? Vel, det er greit at du er en robot, men de fleste er mennesker med følelser. Det er ikke normalt å ikke reagere på noen ting her i verden. Håper ikke at din mann eller dine barn blir utsatt for noe veldig vondt, for da er det jo ikke noe støtte å få hos deg - de får jo bare beskjed om å skjerpe seg og slutte å syte, for det er ikke normalt å ha sterk reaksjon på veldig vonde/sjokkerende ting. Uff. Anonymkode: 97577...bf2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #92 Skrevet 11. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skal mye til før en voksen dame legger seg ned i fosterstilling og hyperventilerer bare pga synet av et annet menneske altså, og det er ikke snakk om et menneske du er livredd for som du møter i en mørk bakgate, det er snakk om en gammel venn av mannen din som du møter på i et jubileum/fest. Jeg kan overhodet ikke klare å forestille hva denne dama har gjort for å vekke en sånn reaksjon hos hi, især ikke når det dama har gjort tydeligvis ikke er ille nok til at mannen hennes bryr seg overhodet, han fortsetter å være venn med henne. La oss si det er en pedofil tante da, om mannen min hadde hatt en tante som var pedofil hadde jeg helt klart ikke ønsket noe kontakt med henne, men jeg hadde ikke lagt meg ned i fosterstilling og hyperventilert om jeg støtte på henne heller. Noe er helt irrasjonelt og helt ute av proposjoner her, om det er angsten til hi er ikke godt å si, men noe er det. Anonymkode: 2e7e7...3d5 Det kan også hende at mannen føler seg tvunget til å omgås denne personen fortsatt. For å beholde fasaden eller noe sånt. Anonymkode: 97577...bf2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #93 Skrevet 11. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skal mye til før en voksen dame legger seg ned i fosterstilling og hyperventilerer bare pga synet av et annet menneske altså, og det er ikke snakk om et menneske du er livredd for som du møter i en mørk bakgate, det er snakk om en gammel venn av mannen din som du møter på i et jubileum/fest. Jeg kan overhodet ikke klare å forestille hva denne dama har gjort for å vekke en sånn reaksjon hos hi, især ikke når det dama har gjort tydeligvis ikke er ille nok til at mannen hennes bryr seg overhodet, han fortsetter å være venn med henne. La oss si det er en pedofil tante da, om mannen min hadde hatt en tante som var pedofil hadde jeg helt klart ikke ønsket noe kontakt med henne, men jeg hadde ikke lagt meg ned i fosterstilling og hyperventilert om jeg støtte på henne heller. Noe er helt irrasjonelt og helt ute av proposjoner her, om det er angsten til hi er ikke godt å si, men noe er det. Anonymkode: 2e7e7...3d5 Om hi selv har vært utsatt for noe lignende så kan det trigge angsten, vil jeg tro, selv om det ikke er overgriperen hun møter. Kunnskap om at hun er overgriper kan trigget egne stressreaksjoner. Jeg tror likevel det er noe annet. Ny teori: denne damen har vært medskyldig i at hi enten har hatt måttet ta abort, eller at hun mistet. Noe som var til stor sorg for henne, og som hun ikke har fått bearbeidet. Anonymkode: cdb92...2d8
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #94 Skrevet 11. september 2017 Ikke mye vits i å fantasere om hva som har skjedd. Hvis HI ønsker skikkelige råd, må hun komme med litt flere opplysninger. Kan gjerne skrive om litt, hvis hun er redd for gjenkjenning, men vi må forstå grunnen til hennes voldsomme reaksjon, ellers er det lett å tenke at hun overreagerer eller at mannen er en dott. Hi, det er mange flotte folk som ønsker å bidra, men det er rett og slett vanskelig utfra den manglende infoen. Anonymkode: 7d3b1...272
Himmel og hav Skrevet 11. september 2017 #95 Skrevet 11. september 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke normalt å reagere kraftig på folk som har spredt grusomme rykter om deg, beskyldt deg for noe straffbart eller misbrukt din mann seksuelt i barndommen? Vel, det er greit at du er en robot, men de fleste er mennesker med følelser. Det er ikke normalt å ikke reagere på noen ting her i verden. Håper ikke at din mann eller dine barn blir utsatt for noe veldig vondt, for da er det jo ikke noe støtte å få hos deg - de får jo bare beskjed om å skjerpe seg og slutte å syte, for det er ikke normalt å ha sterk reaksjon på veldig vonde/sjokkerende ting. Uff. Anonymkode: 97577...bf2 Det er reaksjon, sterk reaksjon og så er det hinsides alle grenser sterk reaksjon, som vel er det HI kan sies å ha. Man er ikke en robot fordi om man både klarer å være oppreist og puste normalt i samme rom som en man ikke vil møte. Det er rett og slett ikke normalt å gå rett i rugg for sånt.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #96 Skrevet 12. september 2017 Tenk hvis det bare er noe så enkelt som at ektemannen har et barn med denne kvinnen og dette takler ikke hi. Anonymkode: fa489...065
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå