Gå til innhold

Mannen fyller 40, festen blir et problem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satte i gang med planlegging, men så skjønner jeg at en person jeg ikke kan være i samme rom med er en selvskreven gjest. Jeg går ikke inn på hvorfor, men h*n er viktig for mannen.

Planer om tale etc. Er lagt bort,men jeg skal jo lage all maten. Jeg vil ikke   lage et stort nummer av det, så hvordan kan jeg lage en fin feiring og så dra uten at det blir en stor sak?

Anonymkode: 311e6...a1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg satte i gang med planlegging, men så skjønner jeg at en person jeg ikke kan være i samme rom med er en selvskreven gjest. Jeg går ikke inn på hvorfor, men h*n er viktig for mannen.

Planer om tale etc. Er lagt bort,men jeg skal jo lage all maten. Jeg vil ikke   lage et stort nummer av det, så hvordan kan jeg lage en fin feiring og så dra uten at det blir en stor sak?

Skal du ikke være med på din manns 40års dag? 

Tror nok det blir lagt merke til og folk vil spekulere i hvorfor. 

Hvis det er så alvorlig mellom dere to, skjønner jeg ikke hvorfor mannen vil ha han med på feiringen. Velger mannen han foran deg? 

Anonymkode: d9819...e33

Skrevet

Siden du ikke forteller noe om årsakene her, er det veldig vanskelig å gi råd. Jeg tenker at det er mannens dag, så du biter tenna sammen og lager akkurat den feiringen du ville gjort om person x ikke var der. Veldig dårlig gjort å gjøre bare litt, og med tydelig motvilje. Hvis mannen "må" ha personen der, må jo fu heve deg over det og gjøre det så fint du klarer for mannen din. 

Men jeg kan heller ikke forstå at mannen din vil ha noen der som tydeligvis har gjort noe grusomt mot kona hans. Det virker helt rart at han vil deg så vondt på en måte. 

Som sagt - vanskelig når man ikke vet bakgrunnen. Men jeg mener altså at det bør være full gass fra deg uansett, men helst uten personen på gjestelisten. 

Anonymkode: cc2c5...387

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal du ikke være med på din manns 40års dag? 

Tror nok det blir lagt merke til og folk vil spekulere i hvorfor. 

Hvis det er så alvorlig mellom dere to, skjønner jeg ikke hvorfor mannen vil ha han med på feiringen. Velger mannen han foran deg? 

Mannen håper nok at det skal gå greit. Jeg og denne andre personen har aldri møtt hverandre, jeg reagerer sterkt fysisk og psykisk bare ved å se vedkommende. Og ja, mannen er nok en som velger andre foran meg. Det kommer av at han er ekstremt konfrontasjonssky og heller tar en konfrontasjon med meg  som han er trygg på.

Han er en fin fyr som jeg elsker. Jeg vil gi han en fin feiring og ser at det beste jeg kan gjøre for å ordne det er å ikke være der.

Skrevet

Du har noe i mot en du aldri har møtt ? Og uansett , du burde bite tennene sammen å delta for mannen sin skyld. Dagen handler ikke om deg. Er så synd at veldig mange tror det , i bryllup og konfirmasjoner osv er det ofte sånn, de kan ikke sitte i nærheten av hverandre fordi .. man er der for den som skal feires . Er man voksen klarer man å ta seg sammen noen timer 

Anonymkode: 4681d...166

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen håper nok at det skal gå greit. Jeg og denne andre personen har aldri møtt hverandre, jeg reagerer sterkt fysisk og psykisk bare ved å se vedkommende. Og ja, mannen er nok en som velger andre foran meg. Det kommer av at han er ekstremt konfrontasjonssky og heller tar en konfrontasjon med meg  som han er trygg på.

Han er en fin fyr som jeg elsker. Jeg vil gi han en fin feiring og ser at det beste jeg kan gjøre for å ordne det er å ikke være der.

Spesielt å ha et slikt forhold til noen man aldri har møtt. Kanskje det hadde vært behov for et møte for å ordne opp. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du har noe i mot en du aldri har møtt ? Og uansett , du burde bite tennene sammen å delta for mannen sin skyld. Dagen handler ikke om deg. Er så synd at veldig mange tror det , i bryllup og konfirmasjoner osv er det ofte sånn, de kan ikke sitte i nærheten av hverandre fordi .. man er der for den som skal feires . Er man voksen klarer man å ta seg sammen noen timer 

Anonymkode: 4681d...166

Det er jo poenget mitt. Jeg vil ikke ha fokus på meg. Denne personen har vel ikke gjort meg noe direkte, og om jeg var fysisk og mentalt klar for å møte personen hadde jeg gjort det. Det siste en bursdag for mannen trenger er vel at jeg ligger i fosterutvikling og Hyperventilerer på golvet?

Skrevet

X-dama?

Anonymkode: 7d3b1...272

Ikke akkurat. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spesielt å ha et slikt forhold til noen man aldri har møtt. Kanskje det hadde vært behov for et møte for å ordne opp. 

Det er uaktuelt.

Skrevet

Det er jo poenget mitt. Jeg vil ikke ha fokus på meg. Denne personen har vel ikke gjort meg noe direkte, og om jeg var fysisk og mentalt klar for å møte personen hadde jeg gjort det. Det siste en bursdag for mannen trenger er vel at jeg ligger i fosterutvikling og Hyperventilerer på golvet?

Dem aller beste måten å fokusere på deg selv er å ikke være der. 

Anonymkode: cc2c5...387

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Synes hele situasjonen er merkelig. Hvordan reagere sånn på en person du aldri har møtt og som ikke har gjort deg noe? 

Hvis du ikke deltar vil fokuset bli flyttet over på deg uansett hvilken grunn du serverer som unnskyldning. Er forventet at ektefelle/samboer deltar. 

Skrevet

Personen er viktig for mannen å ha der for hvis han/hun ikke blir invitert blir det en konfrontasjon (i storfamilien) og mannen er så konfliktsky at det vil han ikke takle? 

Men om denne personen kommer må du legge deg ned i fosterstilling og hyperventilere? 

Kanskje du skal droppe hele festen og heller bestille en hotellweekend til dere og feire på den måten? 

Anonymkode: 2e7e7...3d5

Skrevet

Ikke akkurat. 

Elskerinne 😵? 

Skrevet

Du fremstår veldig selvhøytidelig og melodramatisk slik du framstiller ditt forhold til en du aldri har møtt. Ikke gjør dette større enn det er, fokuser på andre ting og arranger denne festen slik du hadde tenkt (MED denne personen, siden hun/han er viktig for mannen)

Anonymkode: 0ae11...9e1

Skrevet

Synes hele situasjonen er merkelig. Hvordan reagere sånn på en person du aldri har møtt og som ikke har gjort deg noe? 

Hvis du ikke deltar vil fokuset bli flyttet over på deg uansett hvilken grunn du serverer som unnskyldning. Er forventet at ektefelle/samboer deltar. 

Dette vet jeg jo. Grunnen er det kun meg, mannen, denne personen og et par andre som vet. Jeg vil ikke at hun skal vite hvor mye deg påvirker meg.

Jeg vurderer å late som om jeg får migrene rett før. Vil ikke folk akseptere det?

Skrevet

Dramadame. Ta deg sammen, du er voksen og vil du gjøre voksne ting som førtiårslag for mannen din - som du tydeligvis vil ha selv om han omgås noen du ikke tåler - så får du jamen greie dette.

Skrevet

Elskerinne 😵? 

Jeg vil egentlig ikke fortelle denne historien fordi den er ganske spesiell.

Skrevet

Regner med vedkommende har gjort noe mot andre (for det kan vel ikke være at vedkommende har en egenskap HI ikke tåler, homoful/FrP-velger/mørkhudet/transvestitt/whatever). 

Da har vi to muligheter: 1) vedkommende inviteres IKKE (mannen får møte vedkommende andre steder) eller 2) HI skjerper seg og fokuserer på at det er mannen sin dag.

Skrevet
2 minutter siden, sug lut skrev:

Dramadame. Ta deg sammen, du er voksen og vil du gjøre voksne ting som førtiårslag for mannen din - som du tydeligvis vil ha selv om han omgås noen du ikke tåler - så får du jamen greie dette.

Det er ingenting jeg heller vil enn å klare det. Jeg har tenkt nøye gjennom dette og landet på at det ikke vil fungere. Derfor spør jeg om råd for å finne ut hvordan jeg kan holde meg unna uten at det blir en stor sak! 

Skrevet

Er det bare i slike typer sammenkomster du risikerer å møte denne dama, eller er hun en viktig del av hans liv ellers også? Hvordan vil denne situasjonen påvirke forholdet deres videre framover?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette vet jeg jo. Grunnen er det kun meg, mannen, denne personen og et par andre som vet. Jeg vil ikke at hun skal vite hvor mye deg påvirker meg.

Jeg vurderer å late som om jeg får migrene rett før. Vil ikke folk akseptere det?

Har du historie med migrene da? 

Skrevet

Er det bare i slike typer sammenkomster du risikerer å møte denne dama, eller er hun en viktig del av hans liv ellers også? Hvordan vil denne situasjonen påvirke forholdet deres videre framover?

Han møter henne uten meg ellers. Det har jeg lært meg å takle ganske greit.

Skrevet

Har du historie med migrene da? 

Ja

Skrevet

Har hun gjort noe mot en som betyr noe for deg, (mannen?), men han plages ikke av det? Spør fordi det er vanskelig å forstå hvorfor du reagerer så voldsomt på å skulle treffe henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...