Gå til innhold

Mannen fyller 40, festen blir et problem.


Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres ikke ut som angstanfall, mer selvpåført hysteri utløst av en overfokusering på et tenkt problem. Angående psykolog, så er en forutsetning for å gjøre fremskritt at man virkelig ønsker å løse problemet. Ingen psykolog kan egenhendig "gjøre deg" frisk, største jobben nå du gjøre selv. Og det høres ut som om du degger for dette problemet, uansett om det er reelt eller kun finnes i ditt hode.

Anonymkode: 0ae11...9e1

Jeg har opplevd at mannen hadde elskerinne som var kjær venn av svigers og hele hans familie, og selvskreven gjest i alle familieselskaper. For meg hjalp det bare å ta tiden til hjelp, noe mannen heldigvis hadde respekt for. Det er stor psykisk påkjenning som man trenger tid for å bearbeide. Nå kan jeg snakke med henne uten at det gjør meg noe, men det kunne jeg ikke for tre år siden.

Anonymkode: 97577...bf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har opplevd at mannen hadde elskerinne som var kjær venn av svigers og hele hans familie, og selvskreven gjest i alle familieselskaper. For meg hjalp det bare å ta tiden til hjelp, noe mannen heldigvis hadde respekt for. Det er stor psykisk påkjenning som man trenger tid for å bearbeide. Nå kan jeg snakke med henne uten at det gjør meg noe, men det kunne jeg ikke for tre år siden.

Anonymkode: 97577...bf2

Godt vi er forskjellige! For i min verden hadde den kvinnen fjernet seg fra mine omgivelser, ellers hadde jeg gått på dagen!

Anonymkode: df928...2ce

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sett foten ned, om det er så ille så kan ikke personen komme. Du skal iallefall ikke lage all maten til festen.

Om mannen din mangler bein i nesa så får du be han klare seg selv den helga, så tar du en storby weekend ALENE samme helga. Greit at det er hans store dag, men han er en stor gutt nå på snart 40 år så da får han ta på seg storgutt buksene og gro noen baller.

Med slike menn hjelper kun en ting, å få dem til å forstå at det som kommer av å ikke ta konfrontasjoner er mye værre. Det å late som osv for at han skal ha det mer behagelig er virkelig ikke veien å gå. Hadde mannen min valgt noen andre over meg så skal jeg love deg han hadde fått føle på ubehag!

Anonymkode: 93d7b...08f

Forutsetningen for å tilgi utroskap er for mange at man tar avstand fra elsker/elskerinne. Null kontakt. De fleste familieterapeuter anbefaler også dette. Men det kan hende at hi opplevde noe enda verre, for eksempel at denne personen har spredt grusomme rykter om hi,  meldte henne til bv på falsk grunnlag og så videre.

Anonymkode: 97577...bf2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Godt vi er forskjellige! For i min verden hadde den kvinnen fjernet seg fra mine omgivelser, ellers hadde jeg gått på dagen!

Anonymkode: df928...2ce

Det jeg skulle frem til, er at mange i min omgangskrets mente jeg måtte skjerpe meg og overvære alle familieselskaper der hun var med. Sånt gikk ikke, og da uteble heller mannen og jeg. Jeg ga også klar beskjed til svigers at vi ikke kom på besøk til dem når denne dama var der.

Anonymkode: 97577...bf2

Skrevet

Jeg tenker at dette er en person som har mishandlet/misbrukt mannen til hi og som han ikke klarer å bryte båndet til. 

Det er faktisk eneste forklaring jeg kan komme på som kan trigge angstanfall selv om man ikke har møtt vedkommende. 

Hva med å ta en telefon til den det gjelder og si at hun ikke kan komme selv om mannen kommer til å be henne? 

Anonymkode: c8f63...e8d

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forutsetningen for å tilgi utroskap er for mange at man tar avstand fra elsker/elskerinne. Null kontakt. De fleste familieterapeuter anbefaler også dette. Men det kan hende at hi opplevde noe enda verre, for eksempel at denne personen har spredt grusomme rykter om hi,  meldte henne til bv på falsk grunnlag og så videre.

Anonymkode: 97577...bf2

Snakket ikke om utroskap, dette var bare generelt. Uansett hva denne personen har gjort så er HI så ille berørt at mannen burde støtte henne. Og gjør han ikke det så kan HI manne seg opp å si til mannen sin at hun kommer til å ta konfrontasjonen selv på festen! Da slipper ikke mannen unna konfrontasjon uansett :) 

Anonymkode: 93d7b...08f

Skrevet

Dropp fest. Det høres ut som dere begge vil ha bedre nytte av å reise bort og feire i fred og ro. 

Anonymkode: a0303...364

Skrevet

Vet mannen at du ikke kommer dersom denne personen kommer? 

Anonymkode: d9819...e33

Skrevet

Forstår det slik at dama har gjort noe forferdelig mot deg/mannen, og at det er nesten bare dere tre som vet om dette? Nå vet vi jo ikke hva, om du er hysterisk eller om hun faktisk bør få komme, men velger å svare utifra at det er deg det er synd på:

Jeg ville enten ha sagt ifra til hele storfamilien HVA hun hadde gjort. Hvorfor skal det holdes hemmelig? Da hadde hun vel sannsynligvis ikke kommet, eller du hadde fått sympati om du ville hjem.

ELLER jeg ville ha kontaktet henne, og forklart at hun dessverre ikke var invitert. At hun fikk holde seg unna festen.

ELLER, jeg ville ha snakket med mannen og blitt enige om å reise bort. Det å reise bort på en slik dag, er en helt normal ting å gjøre.

Skrevet

Hva vedkommende har gjort er faktisk vesentlig for oss å vite for å kunne gi deg råd som er gode nok til å hjelpe deg Hi. Er forskjellige råd å gi i forbindelse med for eksempel mobbing vs utroskap.

Anonymkode: cc3f1...315

Skrevet

Når valget står mellom kona og vennen er det jo helt åpenbart at vennen ikke inviteres. Uaktuelt å stelle i stand en fest og så forsvinne som en mishandlet bikkje. Dette valget hadde jeg tatt for mannen når han ikke klarer å gjøre selv.

Skrevet

Jeg håper ikke dere har barn. Dere er jo begge psykisk syke.

Ikke arranger festen. Reis heller bort i fred og ro.

Anonymkode: c557f...279

Skrevet

Hva slags mann er det du egentlig er gift med? Når denne damen tydeligvis har gjort noe så alvorlig mot deg siden du får angstanfall av å bare se henne så burde jo mannen din ta avstand fra henne. Og det gjør han jo ikke, så da kan han ikke akkurat bry seg særlig om deg.

Hadde det vært meg som arrangerte festen så hadde jeg ikke invitert henne. 

Anonymkode: 69dad...915

Skrevet

La meg se om jeg har skjønt dette:

Mannen din har en han anser for å være en god venn. Denne vennen har gjort noe mot mannen din en gang? Mannen din har tilgitt og er over det, men du kan ikke være i andre enden av lokalet en gang uten å få anfall? 

Om det stemmer så har jeg aldri hørt på maken til å bli krenket på vegne av noen andre. Om mannen din er over dette, så burde kanskje du vurdere det dithen at det er greit? Ellers er jeg enig med de som sier at du ikke kan lage selskap for mannen din, for så å tre på deg martyrglorien og forsvinne ut til høyre. Dropp  hele greia og sats på at du har fått såpass god hjelp av psykologen at du kan lage 50-årslag for han. 

Skrevet

Det er jo ikke oss du skal snakke med.

Det er mannen din! 

Dette må dere løse sammen!

 

Anonymkode: f9c50...3ed

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva vedkommende har gjort er faktisk vesentlig for oss å vite for å kunne gi deg råd som er gode nok til å hjelpe deg Hi. Er forskjellige råd å gi i forbindelse med for eksempel mobbing vs utroskap.

Anonymkode: cc3f1...315

Ganske enig i dette. 

Og er det venn, slektning evt mor har mye å si for rådene også. 

Anonymkode: d9819...e33

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg og denne andre personen har aldri møtt hverandre, jeg reagerer sterkt fysisk og psykisk bare ved å se vedkommende

Hvordan vet du det, hvis du aldri har møtt personen?

Anonymkode: d39da...588

Skrevet

Ok, det første du må gjøre er å snakke med mannen din!! Si at om denne personen kommer så gidder du ikke arrangere! 

Så enkelt, så greit. 

Anonymkode: 1f283...d0c

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Godt vi er forskjellige! For i min verden hadde den kvinnen fjernet seg fra mine omgivelser, ellers hadde jeg gått på dagen!

Anonymkode: df928...2ce

Enig...  Er det virkelig mulig???? AT mannen er utro og hun finner seg i å omgås henne, fordi det er en venn av svigers... Hjelpes, snakk om å undergrave seg selv.

 

 

Skrevet

Vet av et bryllup der brudgommen måtte gå og legge seg pga migrene.

Anonymkode: b598b...be2

Skrevet

Du trenger hjelp - slik at du kan tre ut av offerrollen. 

Anonymkode: 3b768...03c

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får angsten fall. Slå det opp, det er en diagnose, tror ikke det følger med byller.

Anonymkode: 311e6...a1f

Du dør ikke av angstanfall. Det går dessuten over.

Skrevet

For å svare deg på det du spør om, ja du kan skylde på migrene. 

Sånn som situasjonen er tror jeg det er det letteste.

Det er uaktuelt å være der, og det er uaktuelt å konfrontere henne, da må det bli en hvit løgn.

Så får du heller gå i deg selv å tenke på om du makter å ha det sånn. Med en mann som ikke respekterer ditt problem. 

Anonymkode: 039ee...9c9

Skrevet
22 minutter siden, sug lut skrev:

Du dør ikke av angstanfall. Det går dessuten over.

Så du unnlater å gjøre kun det som du dør av?

Anonymkode: 97577...bf2

Skrevet

Kjære i HI jeg vet akkurat hvordan du har det! Har en slik person jeg også men heldigvis er ikke vedkommende i bekjentskapskretsen til min mann. 

Jeg synes du burde ta på deg dame ballene dine og rett og slett invitere ikke invitere dama!!! Om noen spørr hvorfor er det bare å fortelle det! 

Når jeg var ung hadde jeg en sjef, hun var lesbisk i ett miljø hvor dette var uvant. Hun sa alltid : Fortell sannheten og di det som det er, når folk VET er det ingen som sladrer bak din rygg. 

Dette er så sant, du har jo ikke gjort noe gærnt bare si til mannen at hun ikke kommer og om han er så konfliktsky sier du rett ut at da for jeg være ærlig med de og fortelle hva som har skjedd!!

Dette med at du holder det inni deg øker bare stresset i kroppen din og bygger opp om angstanfallene dine. 

Anonymkode: caa78...849

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...