Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #26 Skrevet 19. august 2017 Vurderer FrP ja... Anonymkode: 4ff50...5b5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #27 Skrevet 19. august 2017 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjør vi ikke noe med INTEGRERINGEN kan vi sikkert få ghettoer, det gjelder i hele verden. Men nøyaktig hva er det du sikter til med "svenske tilstander", mener du "et fungerende demokrati med høy grad av sysselsetting og effektivt sosialt sikkerhetsnett"? Anonymkode: 1e19d...1d5 https://www.aftenposten.no/verden/i/m2Al/Fakta-om-innvandring-til-Sverige_-som-svenskene-ikke-vil-snakke-om Sverige har økende problemer med parallellsamfunn, vold (skyting på åpen gate), og en dramatisk økning i seksualforbrytelser. https://www.dagbladet.no/kultur/sverige-antallet-kvinner-som-melder-at-de-er-rammet-av-seksuelle-overgrep-doblet-pa-tre-ar/66626404 Et problem er at debatten har vært omtrent ikke-eksisterende, noe som gjør at folk ikke stoler på de "vanlige" mediene - dette ser vi også til en viss grad også her i Norge, med at rights.no og document.no har høye lesertall. "Problemet" med alternative medier som rights og document er at de skriver bra, dekker seg alltid med kilder, og dermed fremstår vel så ryddige som "vanlige" aviser...og da skal man holde tungen rimelig rett i munnen, og være ganske kritisk, for ikke å tro på alt de skriver. Sånn når det gjelder innvandring: Bare i Syria bodde det 18 millioner mennesker, hvorav de fleste ville hatt rett på asyl hvis de kom seg til Norge. Det samme gjelder Eritrea, som har en befolkning på ca 6 millioner. Irak har 37 millioner, også herfra innvilges det mange asylsøknader. Jemen er også et land med store vansker, her er folketallet 24 millioner. Det kom1,3 millioner asylsøkere til Tyskland fra januar 2015 til juli 2016 (https://www.aftenposten.no/verden/i/zQxBO/Ett-ar-etter-at-Merkel-apnet-grensen-Slik-har-Tyskland-endret-seg) Alle kan ikke komme til Vesten. Har man først kommet til Tyskland er ikke Norge langt borte. Det er naivt å tro at en liberal innvandringspolitikk vil gjøre at vi hjelper de som trenger det mest, eller at det er de som trenger det mest som kommer. Derfor kan ikke jeg med god samvittighet stemme på et parti med en liberal innvandringspolitikk. Det er rett og slett ikke bærekraftig i lengden. Det blir å ofre de mange for å redde de få. Anonymkode: 48e10...e18
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #28 Skrevet 19. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Flere som vil stemme FrP i håp om at de, vil få gjort noe med problemene, vi står over for før vi oversvømmes helt? Anonymkode: 8e47b...f2c Kaster du terning når du bestemmer deg for hvor du setter komma? Tegnsettingen din er...oppfinnsom. Anonymkode: 8965f...75e
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #29 Skrevet 19. august 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.aftenposten.no/verden/i/m2Al/Fakta-om-innvandring-til-Sverige_-som-svenskene-ikke-vil-snakke-om Sverige har økende problemer med parallellsamfunn, vold (skyting på åpen gate), og en dramatisk økning i seksualforbrytelser. https://www.dagbladet.no/kultur/sverige-antallet-kvinner-som-melder-at-de-er-rammet-av-seksuelle-overgrep-doblet-pa-tre-ar/66626404 Et problem er at debatten har vært omtrent ikke-eksisterende, noe som gjør at folk ikke stoler på de "vanlige" mediene - dette ser vi også til en viss grad også her i Norge, med at rights.no og document.no har høye lesertall. "Problemet" med alternative medier som rights og document er at de skriver bra, dekker seg alltid med kilder, og dermed fremstår vel så ryddige som "vanlige" aviser...og da skal man holde tungen rimelig rett i munnen, og være ganske kritisk, for ikke å tro på alt de skriver. Sånn når det gjelder innvandring: Bare i Syria bodde det 18 millioner mennesker, hvorav de fleste ville hatt rett på asyl hvis de kom seg til Norge. Det samme gjelder Eritrea, som har en befolkning på ca 6 millioner. Irak har 37 millioner, også herfra innvilges det mange asylsøknader. Jemen er også et land med store vansker, her er folketallet 24 millioner. Det kom1,3 millioner asylsøkere til Tyskland fra januar 2015 til juli 2016 (https://www.aftenposten.no/verden/i/zQxBO/Ett-ar-etter-at-Merkel-apnet-grensen-Slik-har-Tyskland-endret-seg) Alle kan ikke komme til Vesten. Har man først kommet til Tyskland er ikke Norge langt borte. Det er naivt å tro at en liberal innvandringspolitikk vil gjøre at vi hjelper de som trenger det mest, eller at det er de som trenger det mest som kommer. Derfor kan ikke jeg med god samvittighet stemme på et parti med en liberal innvandringspolitikk. Det er rett og slett ikke bærekraftig i lengden. Det blir å ofre de mange for å redde de få. Anonymkode: 48e10...e18 Syrerne befinner seg i Libanon og Tyrkia, etter en ganske grim hestehandel med EU... Når det gjelder at "debatten er ikke-eksisterende, man må til rights.no for å finne den", så er jo det bare tøys. Du må jo bo under en stein hvis du ikke klarer å finne den debatten i hver eneste norske avis hver uke. Men for å finne de KONKLUSJONENE du ønsker, så må du nok til rights.no og document.no, ja. For der er de ikke så nøye med faktasjekken. Mhr svenske tilstander så er velikke akkurat kriminelle miljøer i enkelte storbyer noe nytt. (I Oslo kalte vi dem A-gjengen og B-gjengen, hvis du husker?) Forstedene til Stockholm ble kalt "problemområder" for 25 år siden også. Da tilbragte jeg en praktfull sommer der (1990), omgitt av stort sett folk fra Latin-Amerika. Området var ghetto og er kanskje ghetto også i dag. Rampeguttene fra dengang ble store, og deretter kanskje gjengkriminelle, hva vet jeg, men de er ikke flertallet av befolkningen i bydelen. Steder som Tensta, Rinkeby og Hallonberget har prøvd på mange måter å skape lokalpatriotisme og å finne en stolthet i mangfoldet, men det er jammen ikke lett. Der snakkes 125 språk i Rinkeby, og samme om vi syns alt er "samme ulla", så er det mye som skiller dem og kun tre ting som binder dem sammen. De tre er fattigdom, utenforskap og manglende framtidsutsikter. Anonymkode: 1e19d...1d5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #30 Skrevet 19. august 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kaster du terning når du bestemmer deg for hvor du setter komma? Tegnsettingen din er...oppfinnsom. Anonymkode: 8965f...75e Man lærer den på Livet's Hare Skole. Anonymkode: 1e19d...1d5
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #31 Skrevet 19. august 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syrerne befinner seg i Libanon og Tyrkia, etter en ganske grim hestehandel med EU... Når det gjelder at "debatten er ikke-eksisterende, man må til rights.no for å finne den", så er jo det bare tøys. Du må jo bo under en stein hvis du ikke klarer å finne den debatten i hver eneste norske avis hver uke. Men for å finne de KONKLUSJONENE du ønsker, så må du nok til rights.no og document.no, ja. For der er de ikke så nøye med faktasjekken. Mhr svenske tilstander så er velikke akkurat kriminelle miljøer i enkelte storbyer noe nytt. (I Oslo kalte vi dem A-gjengen og B-gjengen, hvis du husker?) Forstedene til Stockholm ble kalt "problemområder" for 25 år siden også. Da tilbragte jeg en praktfull sommer der (1990), omgitt av stort sett folk fra Latin-Amerika. Området var ghetto og er kanskje ghetto også i dag. Rampeguttene fra dengang ble store, og deretter kanskje gjengkriminelle, hva vet jeg, men de er ikke flertallet av befolkningen i bydelen. Steder som Tensta, Rinkeby og Hallonberget har prøvd på mange måter å skape lokalpatriotisme og å finne en stolthet i mangfoldet, men det er jammen ikke lett. Der snakkes 125 språk i Rinkeby, og samme om vi syns alt er "samme ulla", så er det mye som skiller dem og kun tre ting som binder dem sammen. De tre er fattigdom, utenforskap og manglende framtidsutsikter. Anonymkode: 1e19d...1d5h ...Og store deler av verdens mest fattige områder befinner seg sør for Sahara. Med en eksponensiell befolkningsvekst. Jeg formulerte meg ikke helt klart, jeg mente debatten rundt integrering/innvandring i Sverige. Den har vært svært polarisert. Rights og document (særlig den siste) har sine sterke bias, akkurat som riksmediene har sine bias. Jeg har aldri sagt at Rights og Document har konklusjonene jeg ønsker. Særlig Rights er flinke til å bygge opp under artiklene sine med kilder, så kan man velge å være enig/uenig ettersom man vil. Problemet er at desto mer alternative media kan "avsløre" som riksmediene "skjuler", desto større blir gjennomslagskraften. Kriminelle miljøer er ikke noe nytt, men "no go" soner, bilbranner, utrygge forhold på sykehusene, og skyteepisoder på åpen gate har bredt om seg. Vi er enige i at fattigdom, utenforskap og manglende fremtidsutsikter er store deler av problemet. Hvordan skal vi hindre dette? Et første trinn er at BEGGE sider er åpne for den andre, og gjør en innsats for å bli en del av det samfunnet man har flytte til. Ikke importere de problemene de flyktet fra til dit de flyktet til. Anonymkode: 48e10...e18
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #32 Skrevet 19. august 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Følger du med i det hele tatt...? Siv Jensen har brukt 80 milliarder ekstra av oljefondet for å få budsjettene sine til å gå opp; det er 20 mrd i året! I tillegg til hvordan de har solgt ut og nedslaktet infrastruktur og ressurser... Du jobber sikkert i klesbutikk eller noe, du, siden du ikke merker endringene? For de som jobber i byggebransjen og primærnæringene merker dem godt - i tillegg til dem på uføretrygd og andre ytelser. Anonymkode: 1e19d...1d5 Er økonom 😄 Anonymkode: f14a8...cbf
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #33 Skrevet 19. august 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man lærer den på Livet's Hare Skole. Anonymkode: 1e19d...1d5 Og hvor lærer man å drive med personangrep som svar i en saklig diskusjon? Anonymkode: 3bc26...405
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #34 Skrevet 19. august 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvor lærer man å drive med personangrep som svar i en saklig diskusjon? Anonymkode: 3bc26...405 Av sverte Helga. http://www.nettavisen.no/nyheter/--det-er-viktig-at-alle-bidrar-til-a-sverte-den-nye-regjeringen/5169042.html Anonymkode: 8e47b...f2c
Anonym bruker Skrevet 19. august 2017 #35 Skrevet 19. august 2017 Blir enten FrP eller Høyre her. Noe annet ville vært uforsvarlig... Bor ute på landsbygda og det fyller seg opp med asylsøkere her også. Ressursene som benyttes her på bosetting og stønader er helt vanvittig. En nabo her tok inn asylsøkere i hybelleiligheten fordi flyktningkontoret og NAV betalte så godt (tidligere har de hatt norske unge par og studenter). Yrkesfag er like ved her og mange studenter trenger hybler, men de fylles nå opp av asylsøkere. Nav kontorene i nabokommunen har måttet innføre nye sikkerhetstiltak og ekstra låsesystemer pga volden og truslene fra "våre nye landsmenn". Ikke verdens største fan av NAV, men man skal slippe å være liveredd på jobb. Jeg husker A- og B-gjengen godt og kjente flere på hver av sidene i min ungdom. Ting har siden den tid blitt mye verre i Oslo og andre steder. Det har desverre blitt fri flyt over grensene. Er noen her på ulovlig grunnlag forsvinner de jo bare uansett og politiet får ikke sendt dem ut. Tyskland, Frankrike og Sverige sliter nå virkelig med antallet innvandrere de har tatt inn. Antall terroraksjoner og kriminalitet øker kraftig og det brukes for mange ressurser og penger på asylsøkere og lykkejegere. Jeg er enig i at Norge må integrere de som er her på gyldig vedtak, men resten må sendes hjem. Grensene må stenges og vi må innlemme de som er her på riktig grunnlag inn i den norske kulturen og det norske samfunnet. En del av de jeg tidligere kjente i "innvandrermiljøene", som forøvrig har integrert seg, stemmer faktisk FrP fordi de ser hvordan systemet misbrukes. De er like bekymret som oss når det gjelder terror, misbruk og ødeleggelse av norsk kultur/samfunn. Anonymkode: 73315...e42
Anonym bruker Skrevet 20. august 2017 #36 Skrevet 20. august 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis sosialistene får det som de vil så blir vi vel det. Anonymkode: 8e47b...f2c Aldri før har det vært så mange bomringer. FrP har hatt samferdselsministerpisen de siste 4 årene, just saying. Anonymkode: dc01d...149
Anonym bruker Skrevet 20. august 2017 #37 Skrevet 20. august 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aldri før har det vært så mange bomringer. FrP har hatt samferdselsministerpisen de siste 4 årene, just saying. Anonymkode: dc01d...149 *samferdselsministerposten Anonymkode: dc01d...149
Anonym bruker Skrevet 20. august 2017 #38 Skrevet 20. august 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aldri før har det vært så mange bomringer. FrP har hatt samferdselsministerpisen de siste 4 årene, just saying. Anonymkode: dc01d...149 Men FrP sitter og i en mindretallsregjering og når alle andre partier er for bompenger så blir det litt for dumt å klage på de. Det kommer også opp flere bomringer for mer vei blir bygd. Kommunene selv kan og bestemme om de vil ha bom. Og i Oslo kommune vil ap/mdg/rødt ha mange bomringer så nytter ikke å skylde på Olsen. På tvers av partier er det mange som mener han er den beste samferdselsministeren vi har hatt. Han ser på hele landet og ikke kun der han selv er fra. Det er hvertfall bedre enn kleppa som skulle bygge ny vei der hun kom fra. Sp har hatt samferdselsministeren i Stoltenberg 1 og 2 men etterslepet vedlikehold på infrastuktur var enormt. Det var en artikkel etter valget i 2013 hvor det kom frem at vedlikeholdet på bygninger lg vei var 1200mrd etter de rødgrønne. Og det i en tid hvor de hadde tidenes inntjening på statsbudsjettet. Anonymkode: d14d6...886
Anonym bruker Skrevet 20. august 2017 #39 Skrevet 20. august 2017 Ja skal stemme FRP Anonymkode: 62397...9c8
Anonym bruker Skrevet 20. august 2017 #40 Skrevet 20. august 2017 Problemet for AP er at Høyre/FrP (mindretalls-!!!)regjeringen har slett ikke vært så ille som de skal ha det til. Hadde de 2 hatt flertallet hadde ting sett enda bedre ut. Legger du til en upopulær og mindre flink leder i spissen har du oppskrift hvorfor AP taper valget om 3 uker. Selv har jeg ikke bestemt meg for Høyre eller FrP, men tipper det blir FrP. Jeg digger Listhaug. Anonymkode: 0ca89...168
Anonym bruker Skrevet 20. august 2017 #41 Skrevet 20. august 2017 Ja, det blir nok FrP eller Høyre. Anonymkode: a9633...33d
Anonym bruker Skrevet 20. august 2017 #42 Skrevet 20. august 2017 Aldri! De står for en menneskefiendtlig politikk som gjør samfunnet kaldere og oppmuntrer til økt egoisme og gruppetenkning. Anonymkode: 3bc72...e24
Anonym bruker Skrevet 20. august 2017 #44 Skrevet 20. august 2017 Nei, jeg har heldigvis en hjerne å tenke med.. Anonymkode: 4ed3d...544
Anonym bruker Skrevet 20. august 2017 #45 Skrevet 20. august 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Ghetto oppstår bare der det er atskillelse og utenforskap. Tror du bør slå opp ordet "ghetto"... Anonymkode: 1e19d...1d5 Ingen har brukt mer penger på alle mulige forskjellige integreringstiltak enn svenskene, men det gikk dårlig likevel. Klart antall har noe å si, hvis det er færre innvandrere er det mer sannsynlig at de bor blant større innslag av nordmenn enn med kun andre innvandrere. Anonymkode: 6adac...9f5
Marriet Skrevet 20. august 2017 #46 Skrevet 20. august 2017 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Kaster du terning når du bestemmer deg for hvor du setter komma? Tegnsettingen din er...oppfinnsom. Anonymkode: 8965f...75e Det er litt sånn jeg ser for meg den gjennomsnittlige frp-velger.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2017 #47 Skrevet 20. august 2017 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen har brukt mer penger på alle mulige forskjellige integreringstiltak enn svenskene, men det gikk dårlig likevel. Klart antall har noe å si, hvis det er færre innvandrere er det mer sannsynlig at de bor blant større innslag av nordmenn enn med kun andre innvandrere. Anonymkode: 6adac...9f5 Å bruke penger er ikke synonymt med å bruke dem rett. Sverige har andre bosettingsregler enn oss, bl a, og det bidrar til ghettoisering. Anonymkode: 1e19d...1d5
Anonym bruker Skrevet 20. august 2017 #48 Skrevet 20. august 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Blir enten FrP eller Høyre her. Noe annet ville vært uforsvarlig... Bor ute på landsbygda og det fyller seg opp med asylsøkere her også. Ressursene som benyttes her på bosetting og stønader er helt vanvittig. En nabo her tok inn asylsøkere i hybelleiligheten fordi flyktningkontoret og NAV betalte så godt (tidligere har de hatt norske unge par og studenter). Yrkesfag er like ved her og mange studenter trenger hybler, men de fylles nå opp av asylsøkere. Nav kontorene i nabokommunen har måttet innføre nye sikkerhetstiltak og ekstra låsesystemer pga volden og truslene fra "våre nye landsmenn". Ikke verdens største fan av NAV, men man skal slippe å være liveredd på jobb. Jeg husker A- og B-gjengen godt og kjente flere på hver av sidene i min ungdom. Ting har siden den tid blitt mye verre i Oslo og andre steder. Det har desverre blitt fri flyt over grensene. Er noen her på ulovlig grunnlag forsvinner de jo bare uansett og politiet får ikke sendt dem ut. Tyskland, Frankrike og Sverige sliter nå virkelig med antallet innvandrere de har tatt inn. Antall terroraksjoner og kriminalitet øker kraftig og det brukes for mange ressurser og penger på asylsøkere og lykkejegere. Jeg er enig i at Norge må integrere de som er her på gyldig vedtak, men resten må sendes hjem. Grensene må stenges og vi må innlemme de som er her på riktig grunnlag inn i den norske kulturen og det norske samfunnet. En del av de jeg tidligere kjente i "innvandrermiljøene", som forøvrig har integrert seg, stemmer faktisk FrP fordi de ser hvordan systemet misbrukes. De er like bekymret som oss når det gjelder terror, misbruk og ødeleggelse av norsk kultur/samfunn. Anonymkode: 73315...e42 Hender det innimellom at du baserer noen av dine vurderinger og valg på annet enn kjenninger, rykter og synsing? Anonymkode: 1e19d...1d5
Anonym bruker Skrevet 20. august 2017 #49 Skrevet 20. august 2017 På 19.8.2017 den 21.43, Anonym bruker skrev: Jeg skal. Er lege og støtter deres syn på helsevesen/eldreomsorg. Anonymkode: 72e25...36a Jeg skal også stemme FRP 😊 Anonymkode: e63c1...345
Anonym bruker Skrevet 20. august 2017 #50 Skrevet 20. august 2017 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Og hvor lærer man å drive med personangrep som svar i en saklig diskusjon? Anonymkode: 3bc26...405 Samme sted som folk uten humor får det berømmelige kosteskaftet opp i ræva. Anonymkode: 1e19d...1d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå