Gå til innhold

Tabu? Jeg H A T E R 17. mai...!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, *Miss Marple* skrev:

Du er en mester i å få alt til å handle om deg!

Hvis du ikke skjønner at det er forskjell på en fisketur hvor mor ble syk og at mor er sur og sint hver eneste 17 mai så nytter det ikke å diskutere med deg. 

Jeg diskuterer ikke med deg heller, men med en annen anonym? Hvorfor sier du at det ikke nytter å diskutere med meg, når du ikke diskuterer med meg i utgangspunktet? For å si at noen er mester i noe, må man kjenne noen. Å si at man er mester i noe ut fra EN tråd på nett, der personen har 8-10 svar på hovedinnlegget, er ganske søkt. Da kan jeg like gjerne konkludere ut fra dine svar i tråden at du er prippen gammel dame som ser skummel ut. Like saklig. Neste gang bør du kanskje ta ballen i stedet for mannen, blir mye mer koselig diskusjon ut av det.

Anonymkode: 37f97...c9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, jada, man fratar barna sine barndom og er barnevernskandidat hvis man ikke stiller på 17. mai i skolens regi hvert eneste år. Vel, da får jeg bare være det da. For jeg har som sagt ikke tenkt å bruke over 1000 kroner på den dagen og jobbe dugnad IGJEN, slik jeg måtte gjøre hvert år de siste 6 årene. Nå er jeg lei, rett og slett. Og mine barn må jo gå alene uansett hvis jeg skal jobbe dugnad mens det er tog. Så forstår ikke forskjellen. Om mora står på skolekjøkkenet, sitter i pølsebua eller i stua hjemme er vel likegyldig, barna går likevel alene i toget... Men hvis vi drar et annet sted for å slippe maset, vil vi både få mulighet til å gå i tog hele familien, inkludert mor, og få mer rolig og koselig feiring.

At du ikke forstår forskjellen mellom en familie hvor mor deltar i 17. mai-feiringen og en der mor hvert eneste år nekter å delta sammen med ungene på 17. mai, og ikke bare nekter å delta, men også ødelegger all glede ungene måtte ha rundt dagen, det sier vel mest om deg og lite om andre...

Anonymkode: 46290...6be

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg diskuterer ikke med deg heller, men med en annen anonym? Hvorfor sier du at det ikke nytter å diskutere med meg, når du ikke diskuterer med meg i utgangspunktet? For å si at noen er mester i noe, må man kjenne noen. Å si at man er mester i noe ut fra EN tråd på nett, der personen har 8-10 svar på hovedinnlegget, er ganske søkt. Da kan jeg like gjerne konkludere ut fra dine svar i tråden at du er prippen gammel dame som ser skummel ut. Like saklig. Neste gang bør du kanskje ta ballen i stedet for mannen, blir mye mer koselig diskusjon ut av det.

Du har svart på flere av mine innlegg og jeg har svart på dine. Ergo diskuterer vi. Det er heller ikke du som legger premissene for hva jeg skal reagere på. 

Selv om du signerer anonymt her vet jeg at vi har diskutert i flere andre tråder før. Derfor kan jeg konkludere med at du er flink til å vri diskusjonen over på deg selv. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at på de fleste andre steder er det vanlig at ett klassetrinn arrangerer hvert år, for eksempel 5. klasse. Da slipper man å jobbe dugnad hvert år. I tillegg vet jeg at det er vanlig å ikke betale seg inn når du jobber dugnad. Her forventes det at alle jobber dugnad og alle betaler, og pris for barn er lik pris for voksen. Det vil si, jeg må betale like mye for ettåringen som for meg og mannen. Begrunnelsen er at hvis vi ikke betaler, vil komiteen ikke ha råd til å kjøpe mat til hele bygda (som selvfølgelig slipper unna dugnad og betaler kun for mat). Korpsforeldre jobber heller ikke dugnad her i forbindelse med 17. mai, og de slipper inn gratis og får servert annen mat enn vi vanlige "dødelige".

På barneskolen var det 5 trinn som hadde ansvaret for 17 mai feiringen, enten ble du med å pynte lokalet inne og ute den 16 eller så var du med den 17. Alle bakte kaker da til kafeen. Her i byen er det gratis inngang på skolen 17 mai. Det er kun for skolen da og hver skole har sitt arrangement med potetløp/sekkeløp/kafe/korps osv.

Jeg bor i en middelsstor by. Jeg synes at 17 mai arrangement bør være gratis, eller i alle fall rimelige.

Skrevet

Aldri hatt noe særlig forhold til den dagen selv. Men etter største ble så stor at hun begynte å gå i tog,  synes jeg faktisk det er koselig og nå liker jeg det sånn akkurat passe 😊 Jeg klarer ikke å la vær å like noe ungene synes er så stas og artig! Vi koser oss. Champagne-frokost og ut i tog. Så litt leker og etterpå drar vi hjem å spiser god mat. Som regel er vi søkk-våte, så god unnskyldning til å ta av finstasen 😁

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt, du forstår ikke greia. Det var du som gjorde dette til en diskusjon med dine svar til den andre anonym.

Anonymkode: 46290...6be

Jeg forstår i alle fall at noen ser på andres behov som "sårende" når de går på tvers av ens egne. Slitsomt liv! 

Anonymkode: 88d14...37e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...