Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #51 Skrevet 20. april 2017 5 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Det er INGEN i denne tråden som syns det er en god ide å fryse på 17 mai. Det er vel ingen andre enn deg som har trukket det frem som et problem heller? Den bygda di hadde jeg tatt rennafart og forlatt ganske fort, forresten. Jeg har nesten litt vanskelig for å tro at folk lever slik i 2017. Det er flere som antyder her at plikten til å feire dagen skal gå foran behovet for å holde seg varm, og at man plikter å ha på penklær. Akkurat denne "plikten" driter jeg i. Anonymkode: 37f97...c9e
Iiiiik Skrevet 20. april 2017 #52 Skrevet 20. april 2017 Nå har jeg lest gjennom hele tråden, og ikke et eneste sted ser jeg at noen mener at man plikter å ha på seg penklær. Har sett det i andre tråder her inne, tidligere, at det ikke er lov å gå med joggesko osv, men i denne tråden er det du som skriver at det ikke er pyntet nok med boblejakke. Ingen andre.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #53 Skrevet 20. april 2017 Jeg er ikke særlig sosial av meg, og liker ikke store folkemengder. Men, jeg feirer 17. mai på min måte, og synes det er en viktig dag. UTROLIG VIKTIG! Anonymkode: ca055...2e4
sug lut Skrevet 20. april 2017 #54 Skrevet 20. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er flere som antyder her at plikten til å feire dagen skal gå foran behovet for å holde seg varm, og at man plikter å ha på penklær. Akkurat denne "plikten" driter jeg i. Anonymkode: 37f97...c9e Du er jo fullstendig delirisk. Som vanlig.
sug lut Skrevet 20. april 2017 #55 Skrevet 20. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, har selvfølgelig glemt at eneste aksepterte sunne mat til alle måltider unntatt middag er brødskiver. Spiser du noe annet, så er du freak, og stakkars barna dine som ikke får med seg brødskivekulturen. Uæææ. Anonymkode: 37f97...c9e Du har virkelig store problemer. Hvorfor bor du Norge hvis du misliker absolutt alt og absolutt alle? Du legger virkelig til rette for at akkurat den følelsen blir gjensidig og da vil du jo forsåvidt få rett hele tida også, men er det verdt det?
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #56 Skrevet 20. april 2017 1 time siden, Iiiiik skrev: Nå har jeg lest gjennom hele tråden, og ikke et eneste sted ser jeg at noen mener at man plikter å ha på seg penklær. Har sett det i andre tråder her inne, tidligere, at det ikke er lov å gå med joggesko osv, men i denne tråden er det du som skriver at det ikke er pyntet nok med boblejakke. Ingen andre. Hva var det med at man plikter å være pyntet og ha påsatt smil da? Anonymkode: 37f97...c9e
Iiiiik Skrevet 20. april 2017 #57 Skrevet 20. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hva var det med at man plikter å være pyntet og ha påsatt smil da? Anonymkode: 37f97...c9e Hvis du tror det betyr at du må fryse, så leser du jammen innlegg her som fanden leser bibelen.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #58 Skrevet 20. april 2017 1 time siden, sug lut skrev: Du har virkelig store problemer. Hvorfor bor du Norge hvis du misliker absolutt alt og absolutt alle? Du legger virkelig til rette for at akkurat den følelsen blir gjensidig og da vil du jo forsåvidt få rett hele tida også, men er det verdt det? Jah, hvor skal jeg som norsk med helnorsk familie flytte da? Cuba? Kina? Etiopia? Jeg misliker ikke absolutt alt og absolutt alle. Jeg misliker folk som har tunnelsyn og krever at alle andre skal leve etter deres syn på verden, vaner, tradisjoner og så videre. Som du ser i denne tråden, er det mange som ikke deltar i det tvangsmessige skoleaktivitetshelvetet på 17. mai, og mange misliker det. Likevel så angriper du kun meg? Hva med alle andre som har skrevet at de hater 17. mai, reiser bort på dagen og nekter å delta i organiserte aktiviteter? Du har også tidligere skrevet at de som ikke går på ski er dårlige foreldre og dårlige mennesker. Så problemet er kanskje deg, og ikke dem? Problemet er kanskje at du ser ned på absolutt alle som ikke gjør absolutt alt som deg? Du hadde fått annen respons hvis du skrev dine meninger uten å hakke ned på andre og være nedlatende. Anonymkode: 37f97...c9e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #59 Skrevet 20. april 2017 1 minutt siden, Iiiiik skrev: Hvis du tror det betyr at du må fryse, så leser du jammen innlegg her som fanden leser bibelen. Mulig. Men jeg har enda til gode å finne penklær som ikke er ull og holder i 0 grader og sludd. Har aldri sett pyntejakke, pyntegummistøvler (det har jeg for så vidt sett, men det ser jo helt jævlig ut). Anonymkode: 37f97...c9e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #60 Skrevet 20. april 2017 1 time siden, sug lut skrev: Du er jo fullstendig delirisk. Som vanlig. Her er det det samme problemet som i de andre svarene dine - du påstår å vite hvordan helt ukjente anonyme folk er til vanlig. Sjarmerende Anonymkode: 37f97...c9e
Iiiiik Skrevet 20. april 2017 #61 Skrevet 20. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Mulig. Men jeg har enda til gode å finne penklær som ikke er ull og holder i 0 grader og sludd. Har aldri sett pyntejakke, pyntegummistøvler (det har jeg for så vidt sett, men det ser jo helt jævlig ut). Anonymkode: 37f97...c9e Jeg er enig når det gjelder pyntestøvler. De er ikke fine! Pene ytterklær har jeg imidlertid sett. Har også sett flotte bilder fra Svalbard på 17. mai, der alle går i scooterdress, men er fine nok allikevel.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #62 Skrevet 20. april 2017 14 minutter siden, Iiiiik skrev: Jeg er enig når det gjelder pyntestøvler. De er ikke fine! Pene ytterklær har jeg imidlertid sett. Har også sett flotte bilder fra Svalbard på 17. mai, der alle går i scooterdress, men er fine nok allikevel. Da forstår jeg. Her anses ikke scooterdress som pynteklær, og man kjøper jo vanligvis ikke et eget sett med svindyre ytterklær (som de fleste ytterklærne er) for å bruke et par ganger i året. Her er det vanlig å gå i bunad, samekofte og andre ullklær hvis været tillater. Men silketørklene til bunad og kofte blir jo ødelagt i striregn, så da må man kle seg i noe annet. Jeg sminker meg jo på dagen, lakker negler og setter opp hår hvis det ikke regner, men nekter å gå i kjole og strømper med pumps til... Anonymkode: 37f97...c9e
sotosmor Skrevet 20. april 2017 #63 Skrevet 20. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, ønsket av DEG. Du er klar over at du ikke er alene i verden? Og at dine meninger ikke alltid er de eneste riktige? Vi skal heller ikke på skolen i år for å feire 17. mai, for vi har rett og slett ikke råd akkurat i år. Når feiringen kommer på over 1000 kroner hvert år, så lar man etter hvert være. Og ja, jeg har engasjert meg i FAU, men det hjelper ikke. Noen har fått fiks ide om at vår skole skal lage feiring for hele bygda (med rundt 1000 mennesker), og at hele skolen hvert år skal jobbe masse dugnad, bake, servere, vaske, rydde, skaffe dyre gevinster. I tillegg må vi betale oss inn, 100 kr per pers. Vår familie er to voksne, fire barn og en bestemor, det kommer på 700 kroner. Pluss baking, gevinster (200 kroner, siden jeg har to barn på skolen), smøring av 50 rundstykker med godt dyrt pålegg. Brus og is må kjøpes i tillegg til bensinstasjon-priser. Nei takk, men ellers tusen takk. Vi vil feire nasjonaldagen hjemme etter å ha gått i tog. Vi skal se på toget i Oslo (toget her i bygda går tidligere), vi skal pynte oss, ungene skal få høre om fedrene på Eidsvoll, vi skal spise god norsk mat og kake med norske farger. Og vi driter lang mars i at du mener vi ikke er ønskelige og normale mennesker. Vi får heller være gale og lykkelige Anonymkode: 37f97...c9e Det var veldig dyrt, synes jeg. Da skjønner jeg veldig godt at dere dropper 17 mai arrangement på skolen.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #64 Skrevet 20. april 2017 2 minutter siden, sotosmor skrev: Det var veldig dyrt, synes jeg. Da skjønner jeg veldig godt at dere dropper 17 mai arrangement på skolen. Jeg vet at på de fleste andre steder er det vanlig at ett klassetrinn arrangerer hvert år, for eksempel 5. klasse. Da slipper man å jobbe dugnad hvert år. I tillegg vet jeg at det er vanlig å ikke betale seg inn når du jobber dugnad. Her forventes det at alle jobber dugnad og alle betaler, og pris for barn er lik pris for voksen. Det vil si, jeg må betale like mye for ettåringen som for meg og mannen. Begrunnelsen er at hvis vi ikke betaler, vil komiteen ikke ha råd til å kjøpe mat til hele bygda (som selvfølgelig slipper unna dugnad og betaler kun for mat). Korpsforeldre jobber heller ikke dugnad her i forbindelse med 17. mai, og de slipper inn gratis og får servert annen mat enn vi vanlige "dødelige". Anonymkode: 37f97...c9e
hilde og gutta Skrevet 20. april 2017 #65 Skrevet 20. april 2017 Jeg liker ikke nyttårsaften jeg. Aldrig likt den, vet ikke hvorfor. Men liker 17 mai veldig mye. Spesielt når jeg bor i Sverige.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #66 Skrevet 20. april 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså, 17.mai er barnas dag. Alle vi 6 barna i huset her ELSKER 17.mai !Da er det sårende at mor forpester dagen og lager et helvete fordi hun ikke liker 17.mai. Ikke så veldig vanskelig å skjønne at det er det vel? Anonymkode: dc9d0...426 Da er det feil å bruke uttrykket "såret". At mor lager et helvete er alltid dumt og leit, men at man skal kunne bli såret over det er i beste fall en forvirring. Anonymkode: 88d14...37e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #67 Skrevet 20. april 2017 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet at på de fleste andre steder er det vanlig at ett klassetrinn arrangerer hvert år, for eksempel 5. klasse. Da slipper man å jobbe dugnad hvert år. I tillegg vet jeg at det er vanlig å ikke betale seg inn når du jobber dugnad. Her forventes det at alle jobber dugnad og alle betaler, og pris for barn er lik pris for voksen. Det vil si, jeg må betale like mye for ettåringen som for meg og mannen. Begrunnelsen er at hvis vi ikke betaler, vil komiteen ikke ha råd til å kjøpe mat til hele bygda (som selvfølgelig slipper unna dugnad og betaler kun for mat). Korpsforeldre jobber heller ikke dugnad her i forbindelse med 17. mai, og de slipper inn gratis og får servert annen mat enn vi vanlige "dødelige". Anonymkode: 37f97...c9e Herlighet, dette høres jo helt sinnsykt ut! Hvorfor i alle dager skal kun de med skolebarn, som også er med på å arrangere 17. mai, betale seg inn, men ikke de andre? Hvordan foregår dette i praksis? Er det så få på skolen at de som selger inngangsbillett har full oversikt over barn og voksne i alle familier knyttet til skolen? For et opplegg! Anonymkode: aeb0c...27c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #68 Skrevet 20. april 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi får ikke "lov" å reise bort på dagen, det blir poengtert i ettertid hvem som ikke stilte opp, og siden vi bor i bygd, er det baksnakking og drittkasting etter feiringen. Da en gruppe foreldre prøvde å protestere på opplegget på foreldremøte, ble de sablet ned med at "alle" har råd til å punge ut denne dagen, tradisjon, stakkars bygdefolk som ikke blir vartet opp hvis vi ikke kjører opplegget, alle i Norge har råd til dette og så videre. Ikke gehør å få. Og jeg er slik at når jeg blir overkjørt og tvunget til opplegg i min fritid, så blir jeg ganske steil. Anonymkode: 37f97...c9e Dette er jo "Bygdedyret" i sin verste form. Man må jo bare velge sine venner blant dem som ikke er rablende gale der, kan jeg se. Anonymkode: 88d14...37e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #69 Skrevet 20. april 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da er det feil å bruke uttrykket "såret". At mor lager et helvete er alltid dumt og leit, men at man skal kunne bli såret over det er i beste fall en forvirring. Anonymkode: 88d14...37e Ikke jeg som skrev det du kommenterer her, men jeg forstår henne veldig godt, at hun ble såret av morens oppførsel på 17. mai. Jeg er oppvokst med en mor som etterhvert ble likedan. Det er sårende når man har en mor som helt tydelig viser at hun ikke ønsker å bruke dagen sammen med deg, ikke bryr seg om at du blir lei deg fordi du er det eneste barnet som ikke har med seg noen, som må gå alene på alt. Det er sårende når en mor ikke bare sier at det (du) ikke er viktig nok til at hun gidder gjøre noe på 17. mai. Min mor hadde psykiske problemer som hun selv ikke forstod, men det var ikke mindre sårende likevel! At du kaller det en forvirring betyr bare at du trolig ikke har opplevd det. Hvorfor mener du at du sitter på fasiten av hva som ligger i uttrykket "såret"? Det er jo tydelig at du ikke har innsikt i eller forståelse for hva det den andre anonym forsøkte å få frem. Ja, det er "dumt", det er leit, det er trist, men det kan også være svært sårende. Uansett blir det veldig feil å fortelle andre at de ikke føler "riktig". Hun følte at det var sårende, da var det sårende for henne! Selv om du på din allvitende høye hest mener noe annet... Anonymkode: 46290...6be
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #70 Skrevet 20. april 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke jeg som skrev det du kommenterer her, men jeg forstår henne veldig godt, at hun ble såret av morens oppførsel på 17. mai. Jeg er oppvokst med en mor som etterhvert ble likedan. Det er sårende når man har en mor som helt tydelig viser at hun ikke ønsker å bruke dagen sammen med deg, ikke bryr seg om at du blir lei deg fordi du er det eneste barnet som ikke har med seg noen, som må gå alene på alt. Det er sårende når en mor ikke bare sier at det (du) ikke er viktig nok til at hun gidder gjøre noe på 17. mai. Min mor hadde psykiske problemer som hun selv ikke forstod, men det var ikke mindre sårende likevel! At du kaller det en forvirring betyr bare at du trolig ikke har opplevd det. Hvorfor mener du at du sitter på fasiten av hva som ligger i uttrykket "såret"? Det er jo tydelig at du ikke har innsikt i eller forståelse for hva det den andre anonym forsøkte å få frem. Ja, det er "dumt", det er leit, det er trist, men det kan også være svært sårende. Uansett blir det veldig feil å fortelle andre at de ikke føler "riktig". Hun følte at det var sårende, da var det sårende for henne! Selv om du på din allvitende høye hest mener noe annet... Anonymkode: 46290...6be Jøss. Er man så hårsår at man blir snurt over et semantisk spørsmål, da blir det nok mye i livet som er sårende... (Selv oppdrar jeg ungene til å akseptere at BÅDE de og jeg er viktige, og at jeg verken ofrer meg eller ber andre ofre seg. Men det er en annen diskusjon.) Anonymkode: 88d14...37e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #71 Skrevet 20. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøss. Er man så hårsår at man blir snurt over et semantisk spørsmål, da blir det nok mye i livet som er sårende... (Selv oppdrar jeg ungene til å akseptere at BÅDE de og jeg er viktige, og at jeg verken ofrer meg eller ber andre ofre seg. Men det er en annen diskusjon.) Anonymkode: 88d14...37e Som sagt, du forstår ikke greia. Det var du som gjorde dette til en diskusjon med dine svar til den andre anonym. Anonymkode: 46290...6be
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #72 Skrevet 20. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøss. Er man så hårsår at man blir snurt over et semantisk spørsmål, da blir det nok mye i livet som er sårende... (Selv oppdrar jeg ungene til å akseptere at BÅDE de og jeg er viktige, og at jeg verken ofrer meg eller ber andre ofre seg. Men det er en annen diskusjon.) Anonymkode: 88d14...37e Enig, hele innlegget skriker "meg, meg, meg". Mor skal verken være trøtt, sliten, lei seg eller ha egne hobbyer, egentid eller noe eget som hun gjør uten barna. Sånn i tilfelle hvis de plutselig blir såret. Jeg har sagt nei til å dra med eldste på fisketur for to dager siden da jeg fikk vanvittige menssmerter. Driter egentlig om han er såret eller ikke, jeg drar meg ikke ut på elva når jeg ligger og vrir meg og det føles som om noen har stukket meg med kniv i magen og vrir den rundt hvert 10. sekund. Men jeg måtte sikkert bli med likevel, siden jeg lovet det til ham akkurat DEN dagen. P.S. Vi dro på fisketur i går i stedet for. Ingen sure miner. Anonymkode: 37f97...c9e
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #73 Skrevet 20. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Enig, hele innlegget skriker "meg, meg, meg". Mor skal verken være trøtt, sliten, lei seg eller ha egne hobbyer, egentid eller noe eget som hun gjør uten barna. Sånn i tilfelle hvis de plutselig blir såret. Jeg har sagt nei til å dra med eldste på fisketur for to dager siden da jeg fikk vanvittige menssmerter. Driter egentlig om han er såret eller ikke, jeg drar meg ikke ut på elva når jeg ligger og vrir meg og det føles som om noen har stukket meg med kniv i magen og vrir den rundt hvert 10. sekund. Men jeg måtte sikkert bli med likevel, siden jeg lovet det til ham akkurat DEN dagen. P.S. Vi dro på fisketur i går i stedet for. Ingen sure miner. Anonymkode: 37f97...c9e Virker som om det er flere som pussig nok føler seg truffet. Anonym over her og jeg snakket om 17. mai - det at foreldre fratar barn mulighet til å delta på den dagen i året som er størst på samhold, fordi foreldre ikke selv vil. Foreldre som driter i at de fratar barn den muligheten, og som ikke bryr seg om det er leit for barna å ev. enten måtte gå alene den dagen eller være den som ikke fikk være med på feiringen. Det er snakk om foreldre som hvert eneste år tar dette fra barna. Hvorfor du trekker dine menssmerter inn i dette, det å være trøtt, sliten, ha hobbyer og egentid i hverdagen inn i diskusjonen om 17. mai, det blir bare en usaklig avsporing. Men for all del, vil du praktisere dine hobbyer og egentid på 17. mai så får du sikkert mye støtte av hun du svarte på det også Anonymkode: 46290...6be
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #74 Skrevet 20. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Virker som om det er flere som pussig nok føler seg truffet. Anonym over her og jeg snakket om 17. mai - det at foreldre fratar barn mulighet til å delta på den dagen i året som er størst på samhold, fordi foreldre ikke selv vil. Foreldre som driter i at de fratar barn den muligheten, og som ikke bryr seg om det er leit for barna å ev. enten måtte gå alene den dagen eller være den som ikke fikk være med på feiringen. Det er snakk om foreldre som hvert eneste år tar dette fra barna. Hvorfor du trekker dine menssmerter inn i dette, det å være trøtt, sliten, ha hobbyer og egentid i hverdagen inn i diskusjonen om 17. mai, det blir bare en usaklig avsporing. Men for all del, vil du praktisere dine hobbyer og egentid på 17. mai så får du sikkert mye støtte av hun du svarte på det også Anonymkode: 46290...6be Hehe, jada, man fratar barna sine barndom og er barnevernskandidat hvis man ikke stiller på 17. mai i skolens regi hvert eneste år. Vel, da får jeg bare være det da. For jeg har som sagt ikke tenkt å bruke over 1000 kroner på den dagen og jobbe dugnad IGJEN, slik jeg måtte gjøre hvert år de siste 6 årene. Nå er jeg lei, rett og slett. Og mine barn må jo gå alene uansett hvis jeg skal jobbe dugnad mens det er tog. Så forstår ikke forskjellen. Om mora står på skolekjøkkenet, sitter i pølsebua eller i stua hjemme er vel likegyldig, barna går likevel alene i toget... Men hvis vi drar et annet sted for å slippe maset, vil vi både få mulighet til å gå i tog hele familien, inkludert mor, og få mer rolig og koselig feiring. Anonymkode: 37f97...c9e
*Miss Marple* Skrevet 20. april 2017 #75 Skrevet 20. april 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig, hele innlegget skriker "meg, meg, meg". Mor skal verken være trøtt, sliten, lei seg eller ha egne hobbyer, egentid eller noe eget som hun gjør uten barna. Sånn i tilfelle hvis de plutselig blir såret. Jeg har sagt nei til å dra med eldste på fisketur for to dager siden da jeg fikk vanvittige menssmerter. Driter egentlig om han er såret eller ikke, jeg drar meg ikke ut på elva når jeg ligger og vrir meg og det føles som om noen har stukket meg med kniv i magen og vrir den rundt hvert 10. sekund. Men jeg måtte sikkert bli med likevel, siden jeg lovet det til ham akkurat DEN dagen. P.S. Vi dro på fisketur i går i stedet for. Ingen sure miner. Anonymkode: 37f97...c9e Du er en mester i å få alt til å handle om deg! Hvis du ikke skjønner at det er forskjell på en fisketur hvor mor ble syk og at mor er sur og sint hver eneste 17 mai så nytter det ikke å diskutere med deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå