Gå til innhold

Vil bukplastikk fungere på meg? Bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine beste slanketips er:

1. Forsett å vær aktiv slik du er (Man MÅ ikke ta seg helt ut som de andre her sier)

2. Spis mer "rå" mat. Som råe grønnsaker osv, og så til middag.

3. Ikke spis mer enn en knyttneve proteiner til middag og dobbelt med grønt og maks en halv knyttneve krabohydrater (eller helst ingenting om mulig)

4. Kutt ALT sukker, du vil få masse mer energi av det (med unntak av frukt selvfølgelig, men også her bør ikke inntaket være for høyt)

5. Spis OFTERE! Spis hver 3.time for å få opp forbrenningen

Problemet for de fleste som slanker seg er ofte at de spiser for sjeldent og for lite. I tillegg er det veldig viktig å passe på å få nok søvn :)

Lykke til! :D

Anonymous poster hash: b067e...622

Å gå turer er veldig greit for å vedlikeholde en ok form og holde kroppen "i gang". Skal du derimot bli kvitt overvekt må det nok litt mer til. Men det er forskjell på turer også da, kan jo variere fra å gå bortover i moderat tempo med liten pulsøking, til flere timers tur med bratte stigninger i ulendt terreng med masse oppakning på ryggen.

Jeg har vært en ivrig turgåer i mange år, noe som gjorde at jeg hadde en relativt sterk kropp som fungerte greit, men jeg var fortsatt overvektig. Det var ikke før jeg begynte med hard trening med skikkelig pulsøking, at jeg merket skikkelig utslag på vekta. Jeg vet jeg ikke er unik når det gjelder dette, og man får også andre helsegevinster som bedre fordøyelse, mindre belastning på knær, mindre ryggvondt, synes utviklingen av åreknuter har stoppet opp (men dette har jeg ikke noe vitenskapelig belegg for) og flere andre ting. Vil tro du, HI, sliter med lignende ting, du har jo allerede nevnt fordøyelse.

Anonymous poster hash: 6f67c...eb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke punktert, men som i at litt luft lekker over fra lungen i løpet av dagen, som blir borte under natten.

Anonymous poster hash: b1792...b9a

😂😂😂😂 Ha ha ha!!!! Det er det morsomste jeg noen gang har lest.. Du tror luft fra lungene lekker ned i magen og gjør den oppblåst!? Og at dette forsvinner ila natta!? Ho ho ho!!

Anonymous poster hash: dc944...611

Skrevet

Du bør begynne på lavkarbo. Ikke telle kalorier. Du bør også dra til lege for å skjekke om du muligens har delte magemuskler. Dette kan opereres.

Og dersom du drikker te med sukker, så har du lang vei å gå. "Bare en tskje sukker, er en tskje sukker". Sant? :) 

Lowcarb og tung styrketrening for deg. Samt skjekke magemusklene hos lege. 

Anonymous poster hash: efa78...759
Skrevet

er du sikker på at ikke magemusklene dine er delt? da kan man nemlig se gravid ut... syntes det ser slik ut for meg...

i så fall er det noe du kan rette på kirurgisk.

Hadde tatt meg en konsultasjon jeg, så kan de vurdere det de som kan det.

Anonymous poster hash: 50bba...e75
Skrevet

Magen din ser oppblåst ut, eventuelt har du mye fett mellom invollene dine.

Uansett, da jeg begynte å slanke meg var det ikke nok å bare endre kosthold og gå på turer. Jeg spiste kjempelite i flere måneder uten at noe særlig skjedde med vekten. Etterhvert meldte jeg meg inn et treningssenter og fikk en slik startpakke med personlig trener. Jeg fikk laget et treningsprogram med styrke og intervalltrening. Etter jeg har begynt å trene har fettprosenten rast ned og jeg har endelig den kroppen jeg ønsker.

Jeg anbefaler virkelig styrke- og intervalltrening som slankemiddel 🙄

Anonymous poster hash: e8a65...a12

Skrevet

Jaja, en halv teskje sukker da. Men det blir det samme. Og jeg tror ikke det er den som har skylden i at magen min ser ut som en badeball...!

HI

Anonymous poster hash: 60898...212

Men da drikker du ikke bare vann, som du sa.

Anonymous poster hash: 9efb7...a5b

Skrevet

Men da drikker du ikke bare vann, som du sa. Anonymous poster hash: 9efb7...a5b

Som tidligere nevnt, jeg tror ikke at den halve teskjeen med sukker er skyld i at magen min ser ut som en badeball. Bortsett fra en kopp te om morgenen, drikker jeg kun vann. Ikke jus. Ikke melk. Ikke brus.

Jeg skal høre med legen min om jeg har delte magemuskler. Men da er jeg tilbake til bukplastikk, er jeg ikke? For det kan jeg vel ikke trene sammen?

HI

Skrevet

Som tidligere nevnt, jeg tror ikke at den halve teskjeen med sukker er skyld i at magen min ser ut som en badeball. Bortsett fra en kopp te om morgenen, drikker jeg kun vann. Ikke jus. Ikke melk. Ikke brus.

Jeg skal høre med legen min om jeg har delte magemuskler. Men da er jeg tilbake til bukplastikk, er jeg ikke? For det kan jeg vel ikke trene sammen?

HI

Du er nok oppblåst, og bør se på kostholdet ditt om problemet ditt kan ligge der

Anonymous poster hash: 81bd1...ed8

Skrevet

Synes ikke dette ser ut som fett. Her hadde jeg tatt en tur til legen hvis jeg var deg. For hvis du har spist så lite, og veier så lite- må det være noe annet. Man kan få badeball-mage av underernæring, delte magemuskler, tykktarmskreft (ikke meningen å skremme deg, men greit å utelukke) 

Anonymous poster hash: ba7e5...7ea
Skrevet

er du sikker på at ikke magemusklene dine er delt? da kan man nemlig se gravid ut... syntes det ser slik ut for meg...

i så fall er det noe du kan rette på kirurgisk.

Hadde tatt meg en konsultasjon jeg, så kan de vurdere det de som kan det.

Anonymous poster hash: 50bba...e75

Men forandrer magen seg sånn fra morgen til kveld. kun pga delte magemuskler, blir hun oppblåst som en ballong av det??

Skrevet

Nei, lille venn, dette kan jeg nok bedre enn deg. Det hender det at det lekker luft fra lungen ut i magen. Men i og med at man puster mindre i løpet av natten så forsvinner det under natten.

Men, pusen, mener du at det er sannsynlig at Hi kan trene og være normalt aktiv over tid med en pneumothorax?

Og hvis du kan dette bedre enn din lille venn som du svarer her, hvorfor anbefaler du da ikke Hi å kontakte lege? Du vet det, pusen, at en pneumothorax, det skal man få sjekket.

Og en ting til, pusevennen, hvordan mener du at luft fra en pneumothorax kommer seg inn i bukhulen hvis det ikke er et større traume som ligger bak?

Anonymous poster hash: 8a220...9f2

Skrevet

Jeg har svart tidligere i tråden også, skrev om hvordan lavkarbo virker gunstig på blodsukkeret.

Jeg tåler heller ikke gluten (ikke-cøliakisk glutenintoleranse er det vel sykehuset trolig lander på) og melk. Jeg blir ekstremt oppblåst om jeg spiser korn/brød. Kan se mange måneder gravid ut, og det blir verre jo lenger ut på dagen jeg kommer og jo flere måltider jeg ev. har hatt med brød/gluten i.

Jeg blir ikke like oppblåst av melk, men det kan variere fra person til person, vet om andre som blir veldig oppblåst av melk.

Ellers ville jeg kuttet ut alt av sukker en periode og kjøpe gode probiotika på helsekosten (de er som regel sterkere enn de du får på apoteket) og ta en kur med det. Når du blir så oppblåst kan jo også candida ligge bak, ikke bare annet du ikke tåler.

Skrevet

Dersom jeg spiser karbohydrater blir magen min som en badeball i løpet av dagen. Om morgenen er den flat. Jeg har nå kuttet ut karbo og har en helt fin mage. Anbefaler deg å prøve dette i et par uker. Grovkarbo gjør meg nesten mer oppblåst en finkarbo.

Skrevet

Men, pusen, mener du at det er sannsynlig at Hi kan trene og være normalt aktiv over tid med en pneumothorax?

Og hvis du kan dette bedre enn din lille venn som du svarer her, hvorfor anbefaler du da ikke Hi å kontakte lege? Du vet det, pusen, at en pneumothorax, det skal man få sjekket.

Og en ting til, pusevennen, hvordan mener du at luft fra en pneumothorax kommer seg inn i bukhulen hvis det ikke er et større traume som ligger bak?

Lungene ligger i tette lungeposer, pleura. Det lekker ikke luft fra lungene ut i kroppen med mindre det går hull på disse (pneumothorax) og da har man i såfall en potensielt alvorlig tilstand. Om luft lekker noen som helst vei er det i såfall oppover! Og hodet ville på dagtid vært dobbelt så stort som om natta😂😂😂

Herrefred, som jeg flirer!!! Lekker luft ut i tarmen om natta!!!😂😂😂 Rart respiratorpasientene mine, som overtrykksventileres, ikke eksploderer med et smell!

Skrevet

Lungene ligger i tette lungeposer, pleura. Det lekker ikke luft fra lungene ut i kroppen med mindre det går hull på disse (pneumothorax) og da har man i såfall en potensielt alvorlig tilstand. Om luft lekker noen som helst vei er det i såfall oppover! Og hodet ville på dagtid vært dobbelt så stort som om natta😂😂😂

Herrefred, som jeg flirer!!! Lekker luft ut i tarmen om natta!!!😂😂😂 Rart respiratorpasientene mine, som overtrykksventileres, ikke eksploderer med et smell!

Haha! Jeg lurer også på hvordan denne luften som fylles i bukhulen hver dag kommer ut om natten. Gjennom navlen???

Skrevet

Alle som snakker om slanking, grovkarbo, lavkarbo etc etc. Hun er jo ikke overvektig!

HVIS du skulle slanke deg er det ikke sikkert at 1600kcal er lite nok, spesielt ikke siden du ikke veier så mye. Jeg veier 85 kg og går ikke ned i vekt på 1600 kcal.

Men uansett tror ikke jeg vekten er problemet med magen din. Sjekk delte magemuskler som noen andre nevner.

Anonymous poster hash: 08420...efe

Skrevet

Alle som snakker om slanking, grovkarbo, lavkarbo etc etc. Hun er jo ikke overvektig!

HVIS du skulle slanke deg er det ikke sikkert at 1600kcal er lite nok, spesielt ikke siden du ikke veier så mye. Jeg veier 85 kg og går ikke ned i vekt på 1600 kcal.

Men uansett tror ikke jeg vekten er problemet med magen din. Sjekk delte magemuskler som noen andre nevner.

Anonymous poster hash: 08420...efe

Man kan jo spise lavkarbo eller grovkarbo uten å slanke seg. Men uansett så er hun såvidt over i overvektskategori på bmi, og jeg synes hun ser litt overvektig ut på bildene

Skrevet

HI her.

Resten av kroppen min står ikke i samsvar med magen. Jeg har ikke spesielt tykke lår, ikke spesielt stor rompe, og er relativt slank i ansiktet. Det er bare denne kula av en mage. Jeg tror jeg skal fortsette slik jeg holder på nå, med grovkarbo og rundt 1600 kcal om dagen. Jeg skal sjekke med legen om jeg har delte magemuskler, og høre med han hva han tror.

Skrevet

Har du sjekket stoffskiftet ditt?

Anonymous poster hash: 600f0...cbb

Det tenkte eg på òg.

Skrevet

HI her.

Resten av kroppen min står ikke i samsvar med magen. Jeg har ikke spesielt tykke lår, ikke spesielt stor rompe, og er relativt slank i ansiktet. Det er bare denne kula av en mage. Jeg tror jeg skal fortsette slik jeg holder på nå, med grovkarbo og rundt 1600 kcal om dagen. Jeg skal sjekke med legen om jeg har delte magemuskler, og høre med han hva han tror.

Om du har delte magemuskler sjekker du lett selv.

https://www.google.no/search?q=hvordan+ser+delte+magemuskler+ut&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi24o-bktTSAhUGBywKHS3-B_0Q_AUIBigB&biw=1366&bih=662#imgrc=_

Anonymous poster hash: 6069a...134

Skrevet

Det tenkte eg på òg.

Det har jeg sjekket, og det er ok.

Har heller ikke tarmkreft, men en MR for et år siden avdekket noen småsår i tarmen. Jeg skal visstnok spise normalt, og ikke styre unna noe spesielt.

HI

• 5 måneder senere...
Skrevet

Tenkte jeg skulle ta en liten oppdatering - for de av dere som kanskje, muligens skulle huske denne tråden.

Jeg har vært til konsultasjon, og joda, jeg har delte magemuskler. Hele veien fra ribbena og ned. Dette kan ikke trenes sammen, det må opereres. Så da har jeg litt å tenke på, da.

HI

Anonymkode: 72459...406

Skrevet

Vil du få det dekket?

Anonymkode: 90a71...d52

Skrevet
På 13.3.2017 den 17.33, tante grusom master of law skrev:

Haha! Jeg lurer også på hvordan denne luften som fylles i bukhulen hver dag kommer ut om natten. Gjennom navlen???

Fiser det ut må du skjønne🙊

Anonymkode: 29357...a19

Skrevet
På 13. mars 2017 den 11.53, Anonym bruker skrev:

Nei, lille venn, dette kan jeg nok bedre enn deg. Det hender det at det lekker luft fra lungen ut i magen. Men i og med at man puster mindre i løpet av natten så forsvinner det under natten.

Glemmer aldri denne tråden, takket være dette!!😂😂😂 Jeg ler meg skakk!!! 

Anonymkode: ee071...523

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...