Mamma til 2 søte Skrevet 11. mars 2017 #76 Skrevet 11. mars 2017 Vås. Mors og fars seksualliv, og mors og fars andre eventuelle problemer, angår virkelig ikke barna. Man svikter ikke et barn gjennom en seksualakt - det må i så fall være hvis man utøver en pedofil seksuell handling MOT et barn. Alle andre kjønnslige handlinger mellom to voksne angår kun de to som deltar, ikke samfunnet rundt, ikke familien, ikke engang ektefellen. Det angår KUN ektefellen i det øyeblikk vedkommende har sviktet vedkommende på flere punkter - derunder medregnet lyving, smittefare osv. Hva jeg gjør med min egen kropp er min sak. Anonymous poster hash: 34b91...f94 Klarer du virkelig ikke å se lengre enn det seksuelle ved utroskap? Det er jo forsket på opp og i mente at det sjelden har noe med sexlivet hjemme å gjøre... Det går mest på det emosjonelle. Utroskap er sjeldent kun sex.
Mamma til 2 søte Skrevet 11. mars 2017 #77 Skrevet 11. mars 2017 Nix. Stemmer ikke. Så lenge dine valg for din kropp får konsekvenser for barna dine holder ikke argumentasjonen. Er man utro vet man også hva man risikerer. Har man det ikke bra i forholdet sitt får man enten jobbe med saken eller avslutte på en ryddig måte. Alt annet er unnskyldninger og bortforklaringer. Anonymous poster hash: dfeaf...8d1 Ja, hun forklarte igrunn det jeg tenker 😊 Å tro at ett sånt svik ikke påvirker ungene i det hele tatt what so ever, er å tro på verdensfred til sommeren.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #78 Skrevet 11. mars 2017 De får ikke konsekvenser for barna mine (eller noen andres). Det er foreldres holdninger og konflikter som kan ende med å muligens få konsekvenser for barnas liv. Og det gjelder kun HVIS foreldrene har holdninger og verdier som innebærer at de blander sammen kjærlighet, forhold, ego, sex, og selvfølelse i en eneste røre. Anonymous poster hash: 34b91...f94 Men hvis du ser på gjennomsnittet av de som bedrar sine partnere, tror du virkelig i ditt stille sinn at dette ikke påvirker barna? La oss si at de voksne greier å oppføre seg som rollemodeller overfor barna i en slik situasjon (noe de sjelden gjør), innbiller du deg virkelig at ungene ikke vil bli lei seg, føle sorg, skuffelse og sinne når mamma/eller pappa flytter i fra dem og dem må bo i koffert for resten av deres liv? (altså dette er bare gitt at mamma og pappa klarer å oppføre seg som dine tenkte idealer..) Anonymous poster hash: cff26...850
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #79 Skrevet 11. mars 2017 Det går an å falle så fullstendig pladask for en person at det er helt umulig å holde seg borte fra hverandre. Du har tydeligvis aldri opplevd det, hi, og faner det helt umulig å forestille seg. Man prøver å holde seg borte, men klarer bare ikke. Anonymous poster hash: bc60d...7da
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #80 Skrevet 11. mars 2017 Det går an å falle så fullstendig pladask for en person at det er helt umulig å holde seg borte fra hverandre. Du har tydeligvis aldri opplevd det, hi, og faner det helt umulig å forestille seg. Man prøver å holde seg borte, men klarer bare ikke. Anonymous poster hash: bc60d...7da Da forlater man mannen. Og så kan man gjøre som man vil. Anonymous poster hash: 019e1...6b2
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #81 Skrevet 11. mars 2017 Klarer du virkelig ikke å se lengre enn det seksuelle ved utroskap? Det er jo forsket på opp og i mente at det sjelden har noe med sexlivet hjemme å gjøre... Det går mest på det emosjonelle. Utroskap er sjeldent kun sex. Nemlig. Derfor er ikke "knulling" på noen måte overhodet relatert til "barnas oppvekst". Hvis mannen din blir så forelsket i en annen at han flytter fra deg, går det selvsagt ut over barna. Men da snakker vi ikke lenger om "han lå med en dame", tvert imot snakker vi om "han gjorde en radikal livsendring". Og dét er to helt ulike ting. Det er naivt å tro at de er synonymer, eller at man kan unngå det ene ved å styre unna det andre. En lykkelig mann blir ikke forelsket og flytter ut. Anonymous poster hash: 34b91...f94
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #82 Skrevet 11. mars 2017 Da forlater man mannen. Og så kan man gjøre som man vil. Anonymous poster hash: 019e1...6b2 Er det ikke elskerinnen du snakker om her? Uansett, det er ikke bare å forlate den man er gift med, man har barn, kanskje det går over, man hr det egentlig helt OK, osv. Livet er ikke så svart-hvitt som mange skal ha det til. Anonymous poster hash: bc60d...7da
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #83 Skrevet 11. mars 2017 Men hvis du ser på gjennomsnittet av de som bedrar sine partnere, tror du virkelig i ditt stille sinn at dette ikke påvirker barna? La oss si at de voksne greier å oppføre seg som rollemodeller overfor barna i en slik situasjon (noe de sjelden gjør), innbiller du deg virkelig at ungene ikke vil bli lei seg, føle sorg, skuffelse og sinne når mamma/eller pappa flytter i fra dem og dem må bo i koffert for resten av deres liv? (altså dette er bare gitt at mamma og pappa klarer å oppføre seg som dine tenkte idealer..) Anonymous poster hash: cff26...850 Hvis mamma mener at pappas penis skal få bestemme hvordan hun og barna lever sine liv, så er det klart at når pappas penis har vært i feil dame SÅ må helt selvsagt barna bo i feil hus de neste 10 år... Hvis du ser det fra et barns ståsted så er foreldrenes dalende og stigende romantikk-kurve helt irrelevant for hvordan livet bør leves. De vil neppe se logikken i at en penis på feil plass i 5 minutter bør tilsi konflikter, rettssaker, flytting og endret økonomi. (Og det gjelder enten den penisen var pappas snopp i nabodamen, eller naboens snopp i mamma!) Anonymous poster hash: 34b91...f94
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #84 Skrevet 11. mars 2017 Hvis mamma mener at pappas penis skal få bestemme hvordan hun og barna lever sine liv, så er det klart at når pappas penis har vært i feil dame SÅ må helt selvsagt barna bo i feil hus de neste 10 år... Hvis du ser det fra et barns ståsted så er foreldrenes dalende og stigende romantikk-kurve helt irrelevant for hvordan livet bør leves. De vil neppe se logikken i at en penis på feil plass i 5 minutter bør tilsi konflikter, rettssaker, flytting og endret økonomi. (Og det gjelder enten den penisen var pappas snopp i nabodamen, eller naboens snopp i mamma!) Anonymous poster hash: 34b91...f94 Jaggu, snakk om å krisemaksimere! Om det ikke kom tydelig nok fram så får jeg prøve å forklare det enda tydeligere. Her er det snakk personen som har utsatt partneren for svik gjennom utroskap, setter familielivet på spill. Her er det underforstått at det ikke er alle som greier å fortsette med en partner som har vært utro. Åkke som vil dette være noe ungene må kjenne på (foreldrene sinne, tristhet, følelsen av usikkerhet osv. Dette vil også gjelde om foreldrene prøver aldri så godt å skjule det), og i værste fall må barna bo i koffert (altså pendle i fra mamma sitt hus til pappa sitt hus). Her snakker vi om at slike handling kan gjøre om på hele den trygge tilværelsen til barna, ergo så vil det påvirke dem på flere områder (Hvor mye vil også være individuelt). Når man har familie er det faktisk slik at når en part er utro vil det påvirke alle i den familien i større eller mindre grad. Med det sagt behøver ikke det å bety at ungene blir skada for livet (barn er tross alt tilpassningsdyktig), men har mannen eller dama det så forferdelig i et forhold burde de sørge for å komme seg ut av det før de påføre sine nærmeste mer vondt. Dessuten er det ikke til å stikke under en stol at de færreste voksne greier å oppføre seg eksemplarisk ved brudd. Poenget er her, at når man har en familie handler det ikke lengre om hvor lenge og i hvor mange sekunder man knulla, en krise i en familie vil påvirka alle familiemedlemmer som er involvert i større eller mindre grad. Så selv om barnet ikke skjønner at mamma eller pappa knuller en annen, så skjønner barnet at situasjon er alvorlig, utrygg, de kan bli trist, føle skyld osv osv. Ser du ikke den så gir jeg opp. Da får vi bare være enig om å være uenig. Anonymous poster hash: cff26...850
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #85 Skrevet 11. mars 2017 Jaggu, snakk om å krisemaksimere! Om det ikke kom tydelig nok fram så får jeg prøve å forklare det enda tydeligere. Her er det snakk personen som har utsatt partneren for svik gjennom utroskap, setter familielivet på spill. Her er det underforstått at det ikke er alle som greier å fortsette med en partner som har vært utro. Åkke som vil dette være noe ungene må kjenne på (foreldrene sinne, tristhet, følelsen av usikkerhet osv. Dette vil også gjelde om foreldrene prøver aldri så godt å skjule det), og i værste fall må barna bo i koffert (altså pendle i fra mamma sitt hus til pappa sitt hus). Her snakker vi om at slike handling kan gjøre om på hele den trygge tilværelsen til barna, ergo så vil det påvirke dem på flere områder (Hvor mye vil også være individuelt). Når man har familie er det faktisk slik at når en part er utro vil det påvirke alle i den familien i større eller mindre grad. Med det sagt behøver ikke det å bety at ungene blir skada for livet (barn er tross alt tilpassningsdyktig), men har mannen eller dama det så forferdelig i et forhold burde de sørge for å komme seg ut av det før de påføre sine nærmeste mer vondt. Dessuten er det ikke til å stikke under en stol at de færreste voksne greier å oppføre seg eksemplarisk ved brudd. Poenget er her, at når man har en familie handler det ikke lengre om hvor lenge og i hvor mange sekunder man knulla, en krise i en familie vil påvirka alle familiemedlemmer som er involvert i større eller mindre grad. Så selv om barnet ikke skjønner at mamma eller pappa knuller en annen, så skjønner barnet at situasjon er alvorlig, utrygg, de kan bli trist, føle skyld osv osv. Ser du ikke den så gir jeg opp. Da får vi bare være enig om å være uenig. Anonymous poster hash: cff26...850 Og poenget MITT er at sexliv og familieliv ikke hele livet vil gå hånd i hånd. Sexliv (utenfor ekteskapet) er heller ikke synonymt med "svik", og selv om det var det, så er ikke svik synonymt med skilsmisse. Der er hundrevis av gråsoner, men på DIB er den generelle ideen veldig idealistisk: noen puler med noen - da blir man øyeblikkelig skilt. Ergo betyr puling at man "svikter barna". Men det er et VALG. Og det å kalle sex (med en annen en deg) for et "svik" er også et valg. Det koker ned til hvilken posisjon i ditt liv du velger å gi en annen persons kjønnsdeler. Mange her har bestemt seg for at samboerens genitalier, og hvordan de brukes, skal avgjøre alt fra familieøkonomien til konas psykiske helse. Er det ikke å gi dem litt mye makt...? Anonymous poster hash: 34b91...f94
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #86 Skrevet 11. mars 2017 Og poenget MITT er at sexliv og familieliv ikke hele livet vil gå hånd i hånd. Sexliv (utenfor ekteskapet) er heller ikke synonymt med "svik", og selv om det var det, så er ikke svik synonymt med skilsmisse. Der er hundrevis av gråsoner, men på DIB er den generelle ideen veldig idealistisk: noen puler med noen - da blir man øyeblikkelig skilt. Ergo betyr puling at man "svikter barna". Men det er et VALG. Og det å kalle sex (med en annen en deg) for et "svik" er også et valg. Det koker ned til hvilken posisjon i ditt liv du velger å gi en annen persons kjønnsdeler. Mange her har bestemt seg for at samboerens genitalier, og hvordan de brukes, skal avgjøre alt fra familieøkonomien til konas psykiske helse. Er det ikke å gi dem litt mye makt...? Anonymous poster hash: 34b91...f94 Med mindre man lever i et åpent forhold - hvor det dermed ikke er snakk om utroskap siden det er avtalt - vil det å pule med andre enn partneren være et svik. Om det blir skilsmisse varierer, men det sender ekteskapet i krise siden tilliten forsvinner. Det er bra naivt å tro at barna er upåvirket av forholdet foreldrene i mellem, så selvom de ikke har noe med de voksnes sexliv å gjøre vil de merke og bli påvirket av konsekvensene ved utroskap. Men siden det er så viktig for deg å få lov å pule hvem og når du har lyst så må du jo bare finne deg en partner som gjerne vil leve i et åpent forhold. Da er det ikke lengre snakk om utroskap og svikt og dermed unngår du de negative konsekvenser. Anonymous poster hash: dfeaf...8d1
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #87 Skrevet 11. mars 2017 Og poenget MITT er at sexliv og familieliv ikke hele livet vil gå hånd i hånd. Sexliv (utenfor ekteskapet) er heller ikke synonymt med "svik", og selv om det var det, så er ikke svik synonymt med skilsmisse. Der er hundrevis av gråsoner, men på DIB er den generelle ideen veldig idealistisk: noen puler med noen - da blir man øyeblikkelig skilt. Ergo betyr puling at man "svikter barna". Men det er et VALG. Og det å kalle sex (med en annen en deg) for et "svik" er også et valg. Det koker ned til hvilken posisjon i ditt liv du velger å gi en annen persons kjønnsdeler. Mange her har bestemt seg for at samboerens genitalier, og hvordan de brukes, skal avgjøre alt fra familieøkonomien til konas psykiske helse. Er det ikke å gi dem litt mye makt...? Anonymous poster hash: 34b91...f94 Ser at det ikke er noen poeng å diskutere med deg, spesielt ikke siden du ikke får med deg at jeg også referer til gråsoner osv, men enkelte ting kommer man seg bare ikke unna i større eller mindre grad. Har du vokst opp med foreldre som har vært utro? Det har jeg. Mine foreldre skilte seg ikke før jeg var voksen, i tillegg til at de prøvde å skjule det. Barn er smarte skjønner du vennen, ofte kan de være veldig emosjonelt intelligente og følsomme. Spesielt overfor foreldrene som de er eksperter på. Om det er avtalt, eller en gjensidig enighet, om at foreldrene skal ha sex med andre (eventuelle andre enigheter som kan måtte være, eller at man ikke ser på sex som svik osv, osv), vil det jo uansett ikke skade noen. Mennesker har like mange nyanser som alle fargene som fins i denne verden. Hadde vel kanskje ikke tatt med det poenget, men her får du det Jeg regner med at det ikke var avtalt sex, eller alle eventualiteter som var poenget her (tar også høyde for at jeg kan ta feil slik at vi har dekket det temaet også), men kanskje i større grad den mer klassiske rollen av en elsker/elskerinne når man er i et forhold eller har familie? Så du får ha god lørdag med de fine skylappene på Anonymous poster hash: cff26...850
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #88 Skrevet 11. mars 2017 Med mindre man lever i et åpent forhold - hvor det dermed ikke er snakk om utroskap siden det er avtalt - vil det å pule med andre enn partneren være et svik. Om det blir skilsmisse varierer, men det sender ekteskapet i krise siden tilliten forsvinner. Det er bra naivt å tro at barna er upåvirket av forholdet foreldrene i mellem, så selvom de ikke har noe med de voksnes sexliv å gjøre vil de merke og bli påvirket av konsekvensene ved utroskap. Men siden det er så viktig for deg å få lov å pule hvem og når du har lyst så må du jo bare finne deg en partner som gjerne vil leve i et åpent forhold. Da er det ikke lengre snakk om utroskap og svikt og dermed unngår du de negative konsekvenser. Anonymous poster hash: dfeaf...8d1 Dette handler ikke om meg eller at jeg personlig vil pule. Mannen min er død, så jeg har ingen jeg ønsker å være sammen med her og nå. Tror du bør rydde litt i debatteknikken din hvis du vanligvis pleier å beskylde folk for kun å fronte standpunkter de selv vil "tjene" på å ha, for en mening trenger faktisk ikke være basert på personlig vinning. Jeg er f eks ikke sosialist fordi jeg misunner andre pengene deres og håper på høyere trygder - jeg mottar ikke engang trygd. See? Så for MEG er det ikke "så viktig å få lov å pule hvem og når jeg har lyst". For meg er det atskillig viktigere å kunne abstrahere og diskutere tema uten å gå i blodtåka. Og poenget består - barnas liv og mors sexliv er to ulike ting. Du snakker som om der kun fins to alternativer; enten såkalt "åpent forhold", eller et forhold der partnerens eventuelle feiltrinn uvegerlig vil lede til skilsmisse uansett omstendigheter. Men virkeligheten er ikke sånn. Og den du gifter deg med er også et menneske. Og mennesker begår feil. Det ligger i deres natur. Så spørsmålet er, hvordan lever man med feilene, hvordan dømmer man partneren rettferdig, hvordan ser man på sine egne feil og mangler i et forhold, hva regner man som viktig i samlivet - og ikke minst: fins det virkelig voksne, velinformerte, modne individer som TROR på at det går an å være gift i 50 år basert på forelskelse og romantikk? Som tror grunnen til at et forhold varer, er parets evne til å klemme låra sammen når fristelser byr seg? Som tror at man kan være forelsket i én hele livet, og at man aldri vil oppleve å være begeistret for en annen? Det må i såfall skyldes overfôring på Hjerterevyen i ungdomstida. Ta 2 globoid og søk lege på mandag... Anonymous poster hash: 34b91...f94
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #89 Skrevet 11. mars 2017 Ser at det ikke er noen poeng å diskutere med deg, spesielt ikke siden du ikke får med deg at jeg også referer til gråsoner osv, men enkelte ting kommer man seg bare ikke unna i større eller mindre grad. Har du vokst opp med foreldre som har vært utro? Det har jeg. Mine foreldre skilte seg ikke før jeg var voksen, i tillegg til at de prøvde å skjule det. Barn er smarte skjønner du vennen, ofte kan de være veldig emosjonelt intelligente og følsomme. Spesielt overfor foreldrene som de er eksperter på. Om det er avtalt, eller en gjensidig enighet, om at foreldrene skal ha sex med andre (eventuelle andre enigheter som kan måtte være, eller at man ikke ser på sex som svik osv, osv), vil det jo uansett ikke skade noen. Mennesker har like mange nyanser som alle fargene som fins i denne verden. Hadde vel kanskje ikke tatt med det poenget, men her får du det Jeg regner med at det ikke var avtalt sex, eller alle eventualiteter som var poenget her (tar også høyde for at jeg kan ta feil slik at vi har dekket det temaet også), men kanskje i større grad den mer klassiske rollen av en elsker/elskerinne når man er i et forhold eller har familie? Så du får ha god lørdag med de fine skylappene på Anonymous poster hash: cff26...850 "Vennen" 😂 Nice try. Hva mine foreldre drev med fikk jeg ikke vite før jeg var voksen, så jeg må bare si meg lei for å høre at dine ikke var modne nok til å skjerme deg. Anonymous poster hash: 34b91...f94
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. mars 2017 #90 Skrevet 11. mars 2017 (endret) Nå kan det jo være at elskerinnen ikke ønsker noe forhold, og er meget fornøyd med at den halvslappe penisen drar hjem til sin kone. Ikke at jeg forsvarer det, men kvinnen har ikke noe ansvar her, sammenlignet med mannen. Personlig ville jeg aldri vært verken elskerinnen til noen eller vært gift med en slik mann, men å plassere skyld på den ansvarsløse blir litt søkt. Endret 11. mars 2017 av Twintipp og himmelblå
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #91 Skrevet 11. mars 2017 Jeg er en av de elskerinnenne du taler så fint om. Det eneste jeg hadde behov for var en mann med pikk. Hadde ikke noe preferanse på gift mann, nei. Og hvordan kan man vite om noen er i et forhold når de påstår de er single og kun er ute etter ei "venninne." Kanskje naivt ja, men jeg var kun ute etter sex. Etter 1 år fant jeg ut at mannen var gift. Jeg sluttet å møte mannen den dagen jeg fant det ut. jeg ønsket ikke et "forhold." Kun sex. Så enkelt. Døm meg du - det finnes flere sider ved samme sak. Et synspunkt. Anonymous poster hash: 9b4b0...db8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå