Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #26 Skrevet 11. mars 2017 Ja, jeg har en seksuell preferanse mot menn ja, men kjenner noen lesbiske. De har en preferanse mot kvinner. Rart det der. Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8 Mener du at alle elskerinner har en preferanse for gifte menn? Alle gifte menn? Anonymous poster hash: 3cafe...262
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #27 Skrevet 11. mars 2017 Ja, jeg har en seksuell preferanse mot menn ja, men kjenner noen lesbiske. De har en preferanse mot kvinner. Rart det der. Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8 Sorry, for første gang ernjeg enig med Evablaum, dette blir bare for pinlig. Anonymous poster hash: f1c7c...c09
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #28 Skrevet 11. mars 2017 Du har dårlig selvtillit når du har behov for å skrive sånt. Du forenkler, bruker hersketeknikker, later som om alt er svart/hvitt. Stakkars deg som måler verdien din som kvinne på hvorvidt mannen evner å holde pikken i buksa eller ei. Kvinner er kvinner verst. Anonymous poster hash: e263b...4c1 Neida, jeg måler ikke min verdi. Eller andre normale kvinners verdi, jeg anser oss som rimelig likeverdige. Men de kvinner som ødelegger for unger, de ser jeg ned på ja. Om de slår, ligger med opptatte mannfolk, driter i ungene sine, hva som helst... For meg er DE kvinnene avskum! Andre er mine venninner ❤️ Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #29 Skrevet 11. mars 2017 Mener du at alle elskerinner har en preferanse for gifte menn? Alle gifte menn? Anonymous poster hash: 3cafe...262 Noen går bevisst etter gifte menn ja. Har du ikke sett det blant annet her inne? Andre blir sikkert "forelsket" eller noe, men uansett grunn er den dårlig! Menn i forhold er opptatt og du ses ned på av meg om du ligger med de! Burde være rene ord for penga og ikke vanskelig å oppfatte Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #30 Skrevet 11. mars 2017 Sorry, for første gang ernjeg enig med Evablaum, dette blir bare for pinlig. Anonymous poster hash: f1c7c...c09 Så hyggelig du fant deg en likesinnet! Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #31 Skrevet 11. mars 2017 Men, hvilken oppfatning i verden kan gjøre det til en bra ting å ødelegge for andre? Overbevis meg! Det er jo bare latterlig og hevde slikt... Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #32 Skrevet 11. mars 2017 Neida, jeg måler ikke min verdi. Eller andre normale kvinners verdi, jeg anser oss som rimelig likeverdige. Men de kvinner som ødelegger for unger, de ser jeg ned på ja. Om de slår, ligger med opptatte mannfolk, driter i ungene sine, hva som helst... For meg er DE kvinnene avskum! Andre er mine venninner ❤️ Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8 At du betegner andre mennesker som avskum fordi de puler annerledes enn du har bestemt sier mest om deg og ditt menneskesyn. At du synes alle kvinner har likeverdig lav verdi er bare trist. Min verdi er ikke så lav at jeg hadde skilt meg om mannen hadde pult annerledes enn du har bestemt. Anonymous poster hash: e263b...4c1
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #33 Skrevet 11. mars 2017 At du betegner andre mennesker som avskum fordi de puler annerledes enn du har bestemt sier mest om deg og ditt menneskesyn. At du synes alle kvinner har likeverdig lav verdi er bare trist. Min verdi er ikke så lav at jeg hadde skilt meg om mannen hadde pult annerledes enn du har bestemt. Anonymous poster hash: e263b...4c1 Har man en enighet i forholdet om å pule rundt stiller jo saken seg ganske så annerledes. Da ødelegger man ikke for andre. Jeg trodde det var rimelig opplagt Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #34 Skrevet 11. mars 2017 Men, hvilken oppfatning i verden kan gjøre det til en bra ting å ødelegge for andre? Overbevis meg! Det er jo bare latterlig og hevde slikt... Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8 Jeg tror det er svært få kvinner som innleder et seksuelt forhold til en gift mann i den hensikt å skade familien hans. Akkurat det tror jeg oftere kan være en manns intensjon for å in lede et forhold til en gift kvinne, selv om det nok også er sjeldent. Anonymous poster hash: d90c9...ebf
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #35 Skrevet 11. mars 2017 Jeg tror det er svært få kvinner som innleder et seksuelt forhold til en gift mann i den hensikt å skade familien hans. Akkurat det tror jeg oftere kan være en manns intensjon for å in lede et forhold til en gift kvinne, selv om det nok også er sjeldent. Anonymous poster hash: d90c9...ebf Så, kvinner er litt dumme og forstår ikke konsekvensen av sine handlinger? Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #36 Skrevet 11. mars 2017 Jeg ser på elskerinner som noen som mangler noe. Noe har ødelagt deres evne til å forholde seg til menn i et forhold. Det er derfor enklere og selvbeskyttende å innlede et forhold med noen de ikke i utgangspunktet kan få. Det er nettopp derfor de tar elskerinnerollen, ingen forpliktelser annet enn å holde kjeft. Ikke noe behov for å jobbe på forholdet, de får oppmerksomheten de trenger, men innbiller seg at de blir beskyttet fra den følelsesmessige belastningen av å bli forelsket, glad og bry seg om et annet menneske. Itillegg får disse kvinnene makt over elskeren sin, de får bestemme, hvis ikke blir det en telefon til kona. De jeg kjenner til som er elskerinner er kvinner med manglende selvtillit, behov for bekreftelse og et sterkt behov for kontroll. Mannen er ikke fritatt i mine øyne,bare så det er sagt. Han utnytter elskerinnen til å fylle opp egne profetier om åtverdighet. Anonymous poster hash: 2730b...0c6
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #37 Skrevet 11. mars 2017 Jeg ser på mennesker som med vitende og vilje har sex med noen som er i et forhold som umoralske, egoistiske og empatiløse. Jeg har ingen respekt for ansvarsfraskrivelsen deres. Man er alle ansvarlige for valgene man tar. Velger man å ha sex med et menneske i et forhold velger man å aktivt delta i noe som kan påføre andre smerte. Det er en slem handling, og man er ansvarlig. Å påstå at man ikke er ansvaelig for egne handlinger vitner om er mindre begavet intellekt og et fullstendig skakkjørt moralsk kompass. Anonymous poster hash: ef1b6...4e3
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #38 Skrevet 11. mars 2017 Så, kvinner er litt dumme og forstår ikke konsekvensen av sine handlinger? Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8 Du kan godt se konsekvenser av en handling uten at det er det som er intensjonen din. En konsekvens av at jeg spiser mye sjokolade er at jeg legger på meg. Det er ikke intensjonen min, men jeg vet at det kan bli en konsekvens. Anonymous poster hash: d90c9...ebf
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #39 Skrevet 11. mars 2017 Noen går bevisst etter gifte menn ja. Har du ikke sett det blant annet her inne? Andre blir sikkert "forelsket" eller noe, men uansett grunn er den dårlig! Menn i forhold er opptatt og du ses ned på av meg om du ligger med de! Burde være rene ord for penga og ikke vanskelig å oppfatte Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8 Det er jo greit det. Du står fritt til å mene hva du vil. Det jeg lurer på er hvorfor du tror at det betyr noe for andre? Tror du noen er bekymret for ditt syn på dem? Anonymous poster hash: 3cafe...262
Østerdølen Skrevet 11. mars 2017 #40 Skrevet 11. mars 2017 Først og fremst:JA, det er mannen som er utro,ikke elskerinnen. MEN: Jeg synes vi alle har et moralskt ansvar ovenfor våre medmennesker, og derfor sårer man ingen så lenge man ikke må. Man MÅ ikke innlede et forhold til en gift mann, oppstår det følelser får begge parter gjøre opp med sine respektive, FØR man innleder noe forhold. Er dette "livskjærligheten" overlever den noen måneder der partene får ordnet opp i sine familieforhold. "Gjør mot andre, som du ønsker andre skal gjøre mot deg", rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #41 Skrevet 11. mars 2017 Unnskyld språket men ser på dem som horer som ikke tar betalt en gang Anonymous poster hash: e7e2b...f13
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #42 Skrevet 11. mars 2017 Fordi jeg har hatt noen få venninner opp igjennom årene som har vært elskerinner og jeg har slått hånden av de alle. Nå er faktisk en av kommunens (her jeg bor) mest fremstående person tatt i skogen med en gift mann. Der røyk min respekt! Full offentlig skittentøyvask med ungdom i hus og ei profilert dame som står og smiler av det hele. Kvalmt! Jeg engasjerer meg fordi det er en bygdesnakkis her nå og fordi mennesker generelt engasjerer meg. Sånn er det.. Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8 Da antar jeg at mannen som var utro blir MINST like fordømt av bygdedyret som hun han var utro med...? Tipper han går rimelig fri jeg, mens det tennes bål som elskerinna skal brennes på til sankthans... Anonymous poster hash: 5f576...987
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #43 Skrevet 11. mars 2017 Joda, mannen har ogsp ansvar, men jeg må innrømme at jeg ikke forstår tankesettet til de som er elskere/elskerinner. Samvittigheten min hadde spist meg opp innvendig om jeg skulle gjort noe slikt.. hadde jeg falt for en gift mann hadde jeg gjort det klart at ingenting ville skje før han var ute av forholdet. Å tro på klisjeer som "vi er bare sammen for barna", "hun manipulerer meg til å bli" osv. er i beste tilfelle ekstremt naivt. Anonymous poster hash: 09816...121
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #44 Skrevet 11. mars 2017 Jeg ser på deg som et stakkarslig, stakkarslig menneske. Ja, du er fri til å gjøre hva du vil, men gleder det deg virkelig og potensielt kunne ødelegge for barn? Splitte et hjem, skape konflikt og etterpå bare trekke på skuldrene og mene det er kun mannens ansvar? Hvilken stemme gir deg den oppfattelsen? Jeg må innrømme jeg ser ned på slike kvinner! Skikkelig ned på de. Det går fint ann å leve livet uten og ødelegge for andre! Koser du deg om naboen kræsjer bilen, en tilfeldig ramler på gata osv også? Det er jo ikke din skyld, så da er det lov å le?! Stakkarslig oppførsel. Og nei, jeg er etter hva jeg vet selv aldri blitt bedratt, men jeg har slått hånden av venninner med en slik oppførsel! Hvordan ser du på en elskerinne? Ja, jeg starter en ny tråd jeg Fordi jeg hadde lyst Ingen regel mot det, så da... Anonymous poster hash: d2134...0b8 Jeg tenker at de må ha veldig lav selvfølelse, selvrespekt i tillegg til dårlig impulskontroll. Likevel tenker jeg at det bare er mannen som står ansvarlig overfor sin kone og sin familie. Dette betyr ikke at integriteten til en elsker/elskerinne behøver å fly ut vinduet fordi mannen er den som risikerer familien sin. Man er deltakende i at mannen med stor sannsynlighet kommer til å ødelegge et kjærlighetsforhold og familierelasjonen han har jobbet for, det kommer man ikke seg unna uansett elsker/elskerinne. En elsker/elskerinne har et indirekte ansvar sånn sett, selv om vedkommende aldri vil ha noen forpliktelser overfor den han/hun knuller er med på å skade. Sånn sett tenker jeg at en slik handling sier mye om begge parter. Oppi alt dette kan sterk tiltrekning og kjærlighet oppstå som er vanskelig å kontrollere. Vi er tross alt mennesker og det ligger i vår natur å gjøre feil. Men her også bør man skille mellom hva som er gjort på impuls (engangs) og det som er gjort for å la forholdet utvikle seg. Man kan trekke en del paralleller her til liknende indirekte medvirkning, men tror de fleste skjønner poenget. Mao jeg ville nok ikke ha kvittet meg med en venninne som holdt på slik, men en slik person hadde heller ikke vært min nære venninne pga at jeg synes slike handlinger sier alt om vedkommende. Anonymous poster hash: cff26...850
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #45 Skrevet 11. mars 2017 Da antar jeg at mannen som var utro blir MINST like fordømt av bygdedyret som hun han var utro med...? Tipper han går rimelig fri jeg, mens det tennes bål som elskerinna skal brennes på til sankthans... Anonymous poster hash: 5f576...987 I dette tilfellet har jo aldri denne mannen vært betydningsfull for stort andre enn sine nærmeste og de har han jo såret, så han brennes nok også på bål av "sine". Jeg kjenner han ikke og nå vil jeg ikke bli kjent med han heller. Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #46 Skrevet 11. mars 2017 Jeg tenker at de må ha veldig lav selvfølelse, selvrespekt i tillegg til dårlig impulskontroll. Likevel tenker jeg at det bare er mannen som står ansvarlig overfor sin kone og sin familie. Dette betyr ikke at integriteten til en elsker/elskerinne behøver å fly ut vinduet fordi mannen er den som risikerer familien sin. Man er deltakende i at mannen med stor sannsynlighet kommer til å ødelegge et kjærlighetsforhold og familierelasjonen han har jobbet for, det kommer man ikke seg unna uansett elsker/elskerinne. En elsker/elskerinne har et indirekte ansvar sånn sett, selv om vedkommende aldri vil ha noen forpliktelser overfor den han/hun knuller er med på å skade. Sånn sett tenker jeg at en slik handling sier mye om begge parter. Oppi alt dette kan sterk tiltrekning og kjærlighet oppstå som er vanskelig å kontrollere. Vi er tross alt mennesker og det ligger i vår natur å gjøre feil. Men her også bør man skille mellom hva som er gjort på impuls (engangs) og det som er gjort for å la forholdet utvikle seg. Man kan trekke en del paralleller her til liknende indirekte medvirkning, men tror de fleste skjønner poenget. Mao jeg ville nok ikke ha kvittet meg med en venninne som holdt på slik, men en slik person hadde heller ikke vært min nære venninne pga at jeg synes slike handlinger sier alt om vedkommende. Anonymous poster hash: cff26...850 Det jeg har litt problemer med å forstå er hvorfor manglende selvrespekt knyttes til kvinner som har sex med gifte menn. Det gir assosiasjoner til gammeldagse kjønnsroller der selvrespekt knyttes til kvinners seksualitet, og med det også skam. Jeg tror ikke det er mange som knytter lav selvrespekt til menn som har sex med gifte damer. Der tenker nok folk mer som "han var kåt og fikk en mulighet til uforpliktende sex". Hvorfor må alltid dypere følelser knyttes til kvinner? Jeg tror elskerinner dømmes hardere enn både elskere og utro menn fordi man setter høyere krav til kvinners moral. Det er utrolig urettferdig. Hvorfor skal døtrene våre dømmes hardere for handlingene sine enn sønnene våre? Hvorfor skal våre sønners handlinger forsvares med "han var kåt og hora bydde seg fram" mens når våre døtre gjør de samme handlingene er de umoralske og har egenskaper som lav selvtillit, egoisme osv? Og som alltid er det kvinner som dømmer kvinner hardest... Anonymous poster hash: 5f576...987
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #47 Skrevet 11. mars 2017 Det jeg har litt problemer med å forstå er hvorfor manglende selvrespekt knyttes til kvinner som har sex med gifte menn. Det gir assosiasjoner til gammeldagse kjønnsroller der selvrespekt knyttes til kvinners seksualitet, og med det også skam. Jeg tror ikke det er mange som knytter lav selvrespekt til menn som har sex med gifte damer. Der tenker nok folk mer som "han var kåt og fikk en mulighet til uforpliktende sex". Hvorfor må alltid dypere følelser knyttes til kvinner? Jeg tror elskerinner dømmes hardere enn både elskere og utro menn fordi man setter høyere krav til kvinners moral. Det er utrolig urettferdig. Hvorfor skal døtrene våre dømmes hardere for handlingene sine enn sønnene våre? Hvorfor skal våre sønners handlinger forsvares med "han var kåt og hora bydde seg fram" mens når våre døtre gjør de samme handlingene er de umoralske og har egenskaper som lav selvtillit, egoisme osv? Og som alltid er det kvinner som dømmer kvinner hardest... Anonymous poster hash: 5f576...987 Jeg tenker det samme om single menn også altså, men det har ikke så stort poeng å flagge det høyt her hvor det nesten utelukkende kun er damer Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #48 Skrevet 11. mars 2017 Med en felles interesse man fint kan mene noe om uavhengig av andre egenskaper Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8 😂😂😂😂 En "interesse"! Tror du det finnes kvinner som kan oppsummere sine interesser med: interiørdesign, håndarbeid, volleyball, jogging, ligge med gifte menn? Du må jo være 6 år gammel. Ingen voksen er så umoden vel? Anonymous poster hash: 34b91...f94
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #49 Skrevet 11. mars 2017 Jeg tenker det samme om single menn også altså, men det har ikke så stort poeng å flagge det høyt her hvor det nesten utelukkende kun er damer Hi Anonymous poster hash: d2134...0b8 Du juger. Du har aldri tenkt tanken. Anonymous poster hash: 34b91...f94
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #50 Skrevet 11. mars 2017 Det jeg har litt problemer med å forstå er hvorfor manglende selvrespekt knyttes til kvinner som har sex med gifte menn. Det gir assosiasjoner til gammeldagse kjønnsroller der selvrespekt knyttes til kvinners seksualitet, og med det også skam. Jeg tror ikke det er mange som knytter lav selvrespekt til menn som har sex med gifte damer. Der tenker nok folk mer som "han var kåt og fikk en mulighet til uforpliktende sex". Hvorfor må alltid dypere følelser knyttes til kvinner? Jeg tror elskerinner dømmes hardere enn både elskere og utro menn fordi man setter høyere krav til kvinners moral. Det er utrolig urettferdig. Hvorfor skal døtrene våre dømmes hardere for handlingene sine enn sønnene våre? Hvorfor skal våre sønners handlinger forsvares med "han var kåt og hora bydde seg fram" mens når våre døtre gjør de samme handlingene er de umoralske og har egenskaper som lav selvtillit, egoisme osv? Og som alltid er det kvinner som dømmer kvinner hardest... Anonymous poster hash: 5f576...987 I og med at spørsmålet handlet om elskerinner og ikke den utroe mannen/kvinnen var det det spørsmålet jeg svarte på Jeg skiller ikke på kjønn sånn sett, jeg referer heller til personen som er i et forhold/har familie. Jeg tenker ikke forskjellig om det skulle vært mannen eller kvinnen som er utro, i mine øyne sier handlingene noe om personen være seg mann eller kvinne. Jeg belyser også at en situasjon har flere sider, hvor jeg selvfølgelig glemte en. Ofte kan grunnen til utroskap også han sine røtter hjemme hos parteren sin. Dette gjelder også både kvinner og menn. Implisitt mener jeg at gifte kvinner kan være like tilbøyelig for utroskap som menn, sånn i utgangspunkte. Du startet bare en hel ny diskusjon om kjønnsroller/mønster Anonymous poster hash: cff26...850
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå