Gå til innhold

Hvordan jeg ser på ei elskerinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

I og med at spørsmålet handlet om elskerinner og ikke den utroe mannen/kvinnen var det det spørsmålet jeg svarte på :) Jeg skiller ikke på kjønn sånn sett, jeg referer heller til personen som er i et forhold/har familie. Jeg tenker ikke forskjellig om det skulle vært mannen eller kvinnen som er utro, i mine øyne sier handlingene noe om personen være seg mann eller kvinne.

Jeg belyser også at en situasjon har flere sider, hvor jeg selvfølgelig glemte en. Ofte kan grunnen til utroskap også han sine røtter hjemme hos parteren sin. Dette gjelder også både kvinner og menn. Implisitt mener jeg at gifte kvinner kan være like tilbøyelig for utroskap som menn, sånn i utgangspunkte.

Du startet bare en hel ny diskusjon om kjønnsroller/mønster :)

Anonymous poster hash: cff26...850

Jeg svarte egentlig på din tanke om at kvinner som har sex med gifte menn har lav selvrespekt/dårlig selvbilde (som svar på trådens spørsmål "hvordan ser du på en elskerinne").

Dette er egenskaper som jeg aldri har sett blitt knyttet til menn som har sex med gifte kvinner.

Det er jo utvilsomt interessant å se hvordan personlige egenskaper knyttes til kvinner i en gitt situasjon, mens menn blir skånet fra det samme.

Anonymous poster hash: 5f576...987

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du juger. Du har aldri tenkt tanken.

Anonymous poster hash: 34b91...f94

Bor du i hodet mitt siden du vet alt? 😳🤣

Hi

Anonymous poster hash: d2134...0b8

Skrevet

Hi

Nei, jeg ser utav innleggene dine at det bor ganske lite i hodet ditt. Bygdesladder og ellers intet. "Jeg er interessert i mennesker", liksom...

Skrevet

😂😂😂😂

En "interesse"! Tror du det finnes kvinner som kan oppsummere sine interesser med: interiørdesign, håndarbeid, volleyball, jogging, ligge med gifte menn?

Du må jo være 6 år gammel. Ingen voksen er så umoden vel?

*sukk* klapp igjen a!

http://www.klikk.no/helse/velvare/sexogsamliv/article930552.ece

Tror du hun er enestående?

Hi

Skrevet

Jeg ser på elskerinner som en som redder ekteskap og deler sex-byrden med ektekvinnen.

Maaaaange menn hadde skilt seg fra familien og konen hadde det ikke vært for at han fikk sex av elskerinnen. Av og til går det litt for mye rundt for mannen og han tror han bør skille seg fra konen for å ha elskerinnen, men det er bare de dumme. De smarte beholder både ekteskapet og bytter heller ut elskerinnen derfor han eller hun blir forelsket.

Mange koner burde være takknemlig for at elskerinner holder mannen med nærhet og sex når hun selv ikke orker og at elskerinnen får mannen i godt humør som han tar med seg hjem.

Anonymous poster hash: 83062...666

Skrevet

Jeg ser på elskerinner som en som redder ekteskap og deler sex-byrden med ektekvinnen.

Maaaaange menn hadde skilt seg fra familien og konen hadde det ikke vært for at han fikk sex av elskerinnen. Av og til går det litt for mye rundt for mannen og han tror han bør skille seg fra konen for å ha elskerinnen, men det er bare de dumme. De smarte beholder både ekteskapet og bytter heller ut elskerinnen derfor han eller hun blir forelsket.

Mange koner burde være takknemlig for at elskerinner holder mannen med nærhet og sex når hun selv ikke orker og at elskerinnen får mannen i godt humør som han tar med seg hjem.

😂😂😂 den smittebefengte gubben der kunne slippi meg som kone! 😂😂😂 Det må være alles rett å få velge slike bort fra livet sitt. Så kan du få de alle 👍

Hi

Skrevet

😂😂😂 den smittebefengte gubben der kunne slippi meg som kone! 😂😂😂 Det må være alles rett å få velge slike bort fra livet sitt. Så kan du få de alle 👍

Hi

Hvorfor tror du jeg vil ha noen av dem? Menn er idioter.

Skrevet

Jeg svarte egentlig på din tanke om at kvinner som har sex med gifte menn har lav selvrespekt/dårlig selvbilde (som svar på trådens spørsmål "hvordan ser du på en elskerinne").

Dette er egenskaper som jeg aldri har sett blitt knyttet til menn som har sex med gifte kvinner.

Det er jo utvilsomt interessant å se hvordan personlige egenskaper knyttes til kvinner i en gitt situasjon, mens menn blir skånet fra det samme.

Anonymous poster hash: 5f576...987

Mulig at det er flere som har det synet som du peker på dder, men jeg skiller ikke slik. Menn er like tilbøyelig til ha dårlig selvbilde, behov for bekreftelse, dårlig selvtillit osv.

I forhold til ordet "skam" så synes jeg det er på sin rette plass å føle det dersom man er utro eller har sex med en gift person være seg mann eller kvinne. Det å med vilje gå inn for å skade andre er bare skammelig! Mulig det bare er jeg som tenker slik :) Så for meg sånn sett er ikke det der du oeker på et tema, litt på lik linje som at jeg ikke lærer barna mine om gutte - og jentefarger fordi jeg mener at noe slikt ikke (iaf ikke bør) "fins :)

Min gutt på 7 år elsker rosa, og vi andre synes det er tøft! :D 

Anonymous poster hash: cff26...850

Skrevet

Jeg tenker først og fremst de er blottet for selvrespekt. De kan prøve å overbevise seg selv om at det er fantastisk. Men jeg kjøper det ikke! På et punkt må det bli sårt at mannen drar hjem til sin kone hver gang de har hatt sex. Fatter ikke at de gidder å stille kroppen sin til disposisjon for en som aldri vil ha mer enn bare den.

Anonymous poster hash: 019e1...6b2

Kanskje dei berre vil ha kroppen til mannen og syns det er trygt at han er i eit ekteskap, så risikoen for at han vil ha hus og heim og born og hund med henne er minimal. Alle damer er ikkje skapt slik at sex berre er med den eine store kjærleiken og eit redskap for å få han på kroken. Damer kan òg nyte sex for sexen si skuld. Då blir det feil og framstille desse damene som nokon som stiller kroppen sin til disposisjon.

Når det er sagt. Eg forsvarar ikkje damer eller menn som har forhold til menn eller kvinner som er gifte/sambandet med born. Det bør ein faktisk halde seg for gode til.

Skrevet

Hi

Der er det så trangt at det ville vært vanskelig.

Anonymous poster hash: f1c7c...c09

Skrevet

Du kan jo velge å være elskerinne om du vil og selv tro på det tøvet der, men det sier en del om deg.

Anonymous poster hash: dfeaf...8d1

Skrevet

Jeg tenker først og fremst de er blottet for selvrespekt. De kan prøve å overbevise seg selv om at det er fantastisk. Men jeg kjøper det ikke! På et punkt må det bli sårt at mannen drar hjem til sin kone hver gang de har hatt sex. Fatter ikke at de gidder å stille kroppen sin til disposisjon for en som aldri vil ha mer enn bare den.

Anonymous poster hash: 019e1...6b2

Nå er det mange utro menn som skiller seg og etablerer seg med elskerinnen så du er litt på villspor når du sier alle utro menn kun er ute etter kroppen til hun som er hans elskerinne.

Anonymous poster hash: d2850...e54

Skrevet

Jeg skjønner ikke dette voldsomme hatet mot elskerinner. Sånn generelt. Ja, jeg hadde blitt knust om mannen var utro, men sinnet hadde vært rettet mot han. Det er da han som bedrar.

Jeg tenker det er en ung og naiv tankegang å klandre elskerinnen. Ser her inne at mange mener elskerinnen er roten til alt ondt.

Hvordan dere får til det i hodene deres skjønner jeg ikke.

Anonymous poster hash: 819d9...cf9

Skrevet

Har liten respekt for elskerinner/ elskere. Selv om der selfølgelig er den personen som er i et forhold som har ansvaret, tenker jeg at de er selvsentrerte og har liten moral og etikk. De er med på å splitte familier og sårer andre mennesker, også barn. Finnes nok av kvinner og menn som ikke er i forhold som man kan innlede seksuelle forhold med!

Skrevet

Der er det så trangt at det ville vært vanskelig.

Anonymous poster hash: f1c7c...c09

Å være tjukk og tom i huet er tydelig for deg 😘🤣

Hi

Skrevet

Å være tjukk og tom i huet er tydelig for deg 😘🤣

Hi

Du er klar over at det var ditt hode hi som ble omtalt som forholdsvis tomt?

Skrevet

Jeg ser på deg som et stakkarslig, stakkarslig menneske. Ja, du er fri til å gjøre hva du vil, men gleder det deg virkelig og potensielt kunne ødelegge for barn? Splitte et hjem, skape konflikt og etterpå bare trekke på skuldrene og mene det er kun mannens ansvar? Hvilken stemme gir deg den oppfattelsen? Jeg må innrømme jeg ser ned på slike kvinner! Skikkelig ned på de. Det går fint ann å leve livet uten og ødelegge for andre! Koser du deg om naboen kræsjer bilen, en tilfeldig ramler på gata osv også? Det er jo ikke din skyld, så da er det lov å le?!

Stakkarslig oppførsel. Og nei, jeg er etter hva jeg vet selv aldri blitt bedratt, men jeg har slått hånden av venninner med en slik oppførsel!

Hvordan ser du på en elskerinne?

Ja, jeg starter en ny tråd jeg 💪 Fordi jeg hadde lyst 👍 Ingen regel mot det, så da...

Blir så provosert at det alltid skal taes elskerinnen. Det er mannen som er i forhold.

Anonymous poster hash: c5128...563

Skrevet

Du er klar over at det var ditt hode hi som ble omtalt som forholdsvis tomt?

🤣 Er det mulig å bli så dum? 🤣

Hi

Skrevet

Blir så provosert at det alltid skal taes elskerinnen. Det er mannen som er i forhold.

Anonymous poster hash: c5128...563

Tror du mannen slipper unna som regel? Det tror ikke jeg!

Hi

Skrevet

Jeg sliter med å forstå kvinner som klarer å ha sex med menn som driter i barna sine. For det er det mødre og fedre gjør når de er utro. Jeg kan bare ikke fatte å begripe mennesker som er i stand til å gjøre sånt mot barna sine...

Skrevet

Jeg sliter med å forstå kvinner som klarer å ha sex med menn som driter i barna sine. For det er det mødre og fedre gjør når de er utro. Jeg kan bare ikke fatte å begripe mennesker som er i stand til å gjøre sånt mot barna sine...

Vås. Mors og fars seksualliv, og mors og fars andre eventuelle problemer, angår virkelig ikke barna. Man svikter ikke et barn gjennom en seksualakt - det må i så fall være hvis man utøver en pedofil seksuell handling MOT et barn. Alle andre kjønnslige handlinger mellom to voksne angår kun de to som deltar, ikke samfunnet rundt, ikke familien, ikke engang ektefellen.

Det angår KUN ektefellen i det øyeblikk vedkommende har sviktet vedkommende på flere punkter - derunder medregnet lyving, smittefare osv. Hva jeg gjør med min egen kropp er min sak.

Skrevet

Vås. Mors og fars seksualliv, og mors og fars andre eventuelle problemer, angår virkelig ikke barna. Man svikter ikke et barn gjennom en seksualakt - det må i så fall være hvis man utøver en pedofil seksuell handling MOT et barn. Alle andre kjønnslige handlinger mellom to voksne angår kun de to som deltar, ikke samfunnet rundt, ikke familien, ikke engang ektefellen.

Det angår KUN ektefellen i det øyeblikk vedkommende har sviktet vedkommende på flere punkter - derunder medregnet lyving, smittefare osv. Hva jeg gjør med min egen kropp er min sak.

Nix.

Stemmer ikke.

Så lenge dine valg for din kropp får konsekvenser for barna dine holder ikke argumentasjonen.

Er man utro vet man også hva man risikerer.

Har man det ikke bra i forholdet sitt får man enten jobbe med saken eller avslutte på en ryddig måte. Alt annet er unnskyldninger og bortforklaringer.

Skrevet

🤣 Er det mulig å bli så dum? 🤣

Hi

Ja tydeligvis, du beviser det jo generelt gjennom hele tråden.

Skrevet

Nix.

Stemmer ikke.

Så lenge dine valg for din kropp får konsekvenser for barna dine holder ikke argumentasjonen.

Er man utro vet man også hva man risikerer.

Har man det ikke bra i forholdet sitt får man enten jobbe med saken eller avslutte på en ryddig måte. Alt annet er unnskyldninger og bortforklaringer.

De får ikke konsekvenser for barna mine (eller noen andres).

Det er foreldres holdninger og konflikter som kan ende med å muligens få konsekvenser for barnas liv. Og det gjelder kun HVIS foreldrene har holdninger og verdier som innebærer at de blander sammen kjærlighet, forhold, ego, sex, og selvfølelse i en eneste røre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...