Gå til innhold

min samboer ønsker ikke abort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens jeg ønsker sterkt at hun i dettw tilfelle gjennomfører dette. Vi har tre friske barn, vi er heldige. Denne gangen er det ikke planlagt. Hun sier at jeg skal ringe lege, jeg skal ordne alt . Hun kommer ikke til å gjøre noe for å gjennomføre dette da hun ikke greier. Som hun sier selv. Noen råd hvor jeg kan starte?

Anonymous poster hash: ecd57...c68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva? Du kan faktisk ikke gjøre noe med det. Og jeg regner med at DU bruker prevensjon? Hvorfor har du ikke sterilisert deg?

Du kan ikke tvinge henne til abort. Du kan gå fra henne, men da gjør du ikke ungene dine en tjeneste. Men om hun sier hun skal ta abort, ordner hun det sikkert. Men det høres virkelig ikke ut som at dere kommuniserer særlig godt mtp at dete har 3 barn sammen...

Anonymous poster hash: 512c0...cd4

Skrevet (endret)

Du får ikke bestilt time til abort på vegne av din samboer, så dette kan du bare slå fra deg. 

Endret av HvittHus
Skrevet

Hun kommer ikke til å gjøre noe for å ta abort. JEG må ordne alt eller så fortsetter graviditeten. Hun vil beholde innerst inne å hun greier ikke, som hun stadig sier. Hun har gått på p-piller.

Skrevet

Oooooohhh! Hun har gått på p-piller? Ja men da så! Da trenger du jo ikke bruke kondom! Det er jo så godt som bænkers at hun ikke kan bli gravid da! Eller..?

Anonymous poster hash: 4a11f...9b1
Skrevet

Sorry mac. Her kan du ikke gjøre annet enn å belage deg på å få enda et barn. En abort er en stor omveltning  og belastning på en kvinnes kropp og psyke. Selv når den er frivillig. Å skulle gjennomføre dette etter press fra deg... hvordan i all verden skal dere få et OK forhold igjen etter det? Du svikter henne totalt ved å ikke respektere at hun ikke greier dette. 

Skjønner at det blir mye med 4 barn, men som man ligger reder man...bestill deg time til sterilisering du. 

Anonymous poster hash: 77c00...be3
Skrevet

Uansett om HUN ikke vil ordne noe og at DU skal ordne alt så har DU faktisk IKKE LOV eller RETT eller noe som helst med å ordne noe! Dette er det BARE HUN som kan! Og det er hennes kropp, hennes valg!

Ta ansvar selv og kapp strengen sånn at en femte baby ikke blir unnfanget!

Anonymous poster hash: b27f2...08c

Skrevet

Du kan ikke tvinge henne!! Hun kan komme til å angre hver dag resten av sitt liv og aldri klare å tilgi deg om du overtaler henne. Hun er i en sårbar situasjon nå. Hun vil ikke avslutte livet til barnet hun har i magen, og det må du bare respektere.

Fire barn blir nok fantstisk. De andre barna vil nok også elske den lille. Og ingenting er bedre enn mange søsken når man er voksen.

Anonymous poster hash: efab0...fc6

Skrevet

bestill deg time til sterilisering du. 

Anonymous poster hash: 77c00...be3

Nettopp!  :tommelsmil:

Skrevet

Vel. Jeg ønsker virkelig ikke et barns til. Det kommer ikke til å gå. Jeg er sliten og orker det ikke. Jeg vet jeg har vært dum som ikke har sterilisert meg enda. Men hvorfor skaø hun tvinge meg til dette? Vi har lite nettverk aldri alene. Jeg klarer ikke støtte henne i denne avgjørelsen.

Skrevet

Ingen fler som syntes dette ligner merkverdig på tråden til hun som ble gravid på p-pillen, mannen NEKTET henne å beholde, han kom i såfall til å gå fra henne og deres tre felles barn???

Anonymous poster hash: 41480...ead

Skrevet

Ingen fler som syntes dette ligner merkverdig på tråden til hun som ble gravid på p-pillen, mannen NEKTET henne å beholde, han kom i såfall til å gå fra henne og deres tre felles barn???

:pls:

Skrevet

Kan hende min samboer har søkt råd her. Jeg vet om denne siden pga henne. Jeg har sagt jeg kommer til å gå, men ikke helt ment det da.

Er det ingen som faktisk forstår meg også da?!

Meget frustrert over dette her.

Skrevet

Vel. Jeg ønsker virkelig ikke et barns til. Det kommer ikke til å gå. Jeg er sliten og orker det ikke. Jeg vet jeg har vært dum som ikke har sterilisert meg enda. Men hvorfor skaø hun tvinge meg til dette? Vi har lite nettverk aldri alene. Jeg klarer ikke støtte henne i denne avgjørelsen.

Hun tvinger deg ikke til noe som helst, du hadde sex frivillig går jeg ut fra. Her er det du som forsøker å tvinge henne.

Du må ikke støtte henne men du må vitterlig akseptere situasjonen.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 527f7...d6b

Skrevet

Kan hende min samboer har søkt råd her. Jeg vet om denne siden pga henne. Jeg har sagt jeg kommer til å gå, men ikke helt ment det da.

I første setning aner du ikke om din samboer har skrevet om det her eller ikke. I fjerde setning vet du plutselig at hun ble forstått...

Skrevet

Jeg svarte utifra svarene jeg nå har fått? Dere forstår tydeligvis hun. Men ingen forstår min frustrasjon oppi dette.

Skrevet

Jeg svarte utifra svarene jeg nå har fått? Dere forstår tydeligvis hun. Men ingen forstår min frustrasjon oppi dette.

Jeg sier ikke at du er et troll, men...

Skrevet

Du kan uansett IKKE bestille time til abort på hennes vegne!

Du må nok bare forberede deg på å få et barn til...

Og så bestiller du time til sterilisering asap!!

Anonymous poster hash: 10e1a...798
Skrevet

Jeg forstår din situasjon.

Dere er skyldige begge to.

Om dette er mannen til hi i den andre tråden, så ble hun gravid på p-pillen en gang tidligere også. Som førte til ramaskrik, abort og dårlig samvittighet.

S p-pillen funker tydeligvis dårlig for dere!

Begge har ansvar, er det der du vil høre. Hva dere bør gjøre nå, må dere finne ut av selv.

Skrevet

Jeg sier ikke at du er et troll, men...

Da sier jeg det 😋

Anonymous poster hash: 958c2...ada

Skrevet

Åå herregud stakkars mann. Jeg forstår deg veldig godt!! Men siden hun gikk på P-piller så vil det ikke si at hun ikke også vil ta abort. HUN bare klarer ikke. Dette er et valg man må leve med resten av livet. Du må dessverre prøve å forstå. Skjønner du er sliten av situasjonen men når jeg ser mine barn i øynene. Tanken på at jeg skulle bare fjernet et av de for å gjøre livet litt lettere å leve så tror jeg helt ærlig jeg hadde hatt ekstreme vanskeligheter med det. Min eldste jente ville mannen jeg skulle "fjerne" det passet ikke. Men aldri om jeg bare kan fjerne et barn. Når det først er skapt. Om jeg hadde fått valget med å skape det så hadde jeg nok ikke det. Men å ta bort noe som allerede er der er veldig vanskelig. Du kan enten knekke dere fullstendig eller gå å gi din kjære kone en god Klem. Hun bærer det men du har like mye skylden dessverre. Tøff dame du har. Oppfostre tre barn og fortsatt stå i mot sin mann for et valg hun mener er det rette. Man skal kunne leve med det valget. Ikke et valg man burde ta lett på.

Anonymous poster hash: 96c00...6b8

Skrevet

Forstår deg? Tja. Forstår at du er sliten og fortvilet over å skulle få enda et barn når de tre dere har allerede virker uoverkommelig - joda, den kan jeg forstå. Forstå at du ikke skjønner hvor vanskelig dette er for hun du bor sammen med og som er mor til dine tre barn? Nei, sliter litt der. Forstå at du ikke går bort til henne, holder rundt henne og sier kjære, uansett hva som skjer, er vi to om dette? Niks, veldig vanskelig å begripe. Forstå at du prøver å presse henne til abort i den grad at du truer med å gå fra henne, bryte opp familien og la barna deres vokse opp i to hjem? Beklager, komplett uforståelig.

Vær en voksen mann. Dere var to om å ha sex. Dere har tre barn og lite avlastning. Dere er slitne - ja, din samboer sikkert like mye som deg. Men hun sier at hun ikke klarer det, og da er det faktisk hennes beslutning.

Finn løsninger. Flytt til et sted med familie i nærheten, om det er det som skal til for å få avlastning og en bedre hverdag. Det er noen år til med strev, ja vel. Om fire år er ungen mye mer selvgående og henger på de store i mange sammenhenger. Ni måneder i magen til forberedelser, og to-tre år med mer stress før det avtar - det er i grunnen bare å innstille seg på det.

For jeg kan love deg at presser du henne til en abort gjennom å true med brudd (for en forferdelig dårlig argumentasjon uansett sak, forresten! Oppfør deg som jeg vil, ellers går jeg fra deg? Absurd!), så kommer det likevel til å bli slutt mellom dere. Hvordan kan forholdet mellom dere bli godt igjen etter noe sånt?

Vær en voksen mann og familiefar. Hold rundt henne, si at dere skal greie det, at du støtter henne. Finn løsninger, tenk ut hvordan du best kan ordne det for din familie.

Og steriliser deg, for Guds skyld.

Skrevet

Den som er med på leken må tåle steken.

Skrevet

Det er store sjanser for at hun går fra deg om du får overtalt henne til abort. Jeg hadde aldri kunnet leve videre med en mann som tvang meg til noe sånt.

Anonymous poster hash: efab0...fc6

Skrevet

P-piller er da aldri 100%...(er du så dum at du ikke vet dette mon tro?)

Såfremt hun ikke voldtok deg er det du som er skyld i dette. Hadde du brukt kondom eller sterilisert deg ville dere aldri ha kommet opp i denne situasjonen. Du kan verken ordne abort eller tvinge henne til det. Hvis samboeren din var hun som skrev her tidligere i en annen tråd så har du absolutt 0 støtte eller sympati i din sak!

Nei, du får være glad for de barna du får og jeg regner med at du nå bestiller deg time til sterilisering. Flytt nærmere familien og få et nettverk igjen. De eldste kan hjelpe til mer hjemme. Alt ordner seg vet du- abort vil ødelegge både henne og forholdet deres totalt.

Anonymous poster hash: ec6a3...804

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...