Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #76 Skrevet 24. februar 2017 Ting kan ha faste plasser nede i en skuff. Og man kan velge å bare f eks støvsuge bokhyllene, ikke ta ut hver bok og støvtørke den. Anonymous poster hash: 81121...060 Har aldri hatt bokhyller og kommer aldri å ha det heller Alle bøkene jeg leser ut, gir jeg bort til andre. For jeg kommer aldri til å lese dem en gang til. Poenget mitt med innlegget der, er at jeg er rett og slett lei av overflødige ting som ikke burde ligget rundt omkring i huset og nedstøves, og heller gir det bort evt selge det til noen andre som har mer bruk for dem. Så slipper familien å bruke mye tid på husarbeid og husvask. Dyrebare tid som vi kan bruke til noe annet mer viktigere. At vi har tatt det valget, har ført mye positiv tilbake til oss, dermed vinn vinn situasjon Hva andre gjør og hvordan dem har det i deres hus og hjem, bryr meg rett og slett ikke. Jeg henger meg ikke opp i det, så lenge jeg slipper å ta husarbeid og husvask hos dem så Anonymous poster hash: 9b4eb...82b
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #77 Skrevet 24. februar 2017 Vi bor på 120 m2, og her har vi mye. Er meg og 2 barn. Har jo bare 3 bokhyller fulle av bøker, så hyller med vaser, glass, spill og album, en skjenk med div. hobby ting til barna og meg. Og bodene er fulle, der er kofferter, julepynt og andre ting. Her ser man virkelig at det bor noen. Jeg planlegger da største snart flytter hjemmefra, og flytte til mindre leilighet. Nesten halve størrelsen. Og jeg vet faktisk ikke hva jeg skal kaste. Jo klarer sikkert å kvitte meg med ca 5 søppelsekker. Men det er fortsatt for mye igjen. Anonymous poster hash: 16d5f...8f8
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #78 Skrevet 24. februar 2017 Har jeg skrevet til daglig da?! Jeg skrev i forbindelse med husvask før vi valgte å leve i minimalistisk stil. Før vi gjorde det, brukte vi timesvis på det. Da er det inkludert alt utførelse før, under og etter husvask. Se bare de innleggene lenger opp. Orker ikke å gjengi det på nytt. Uansett så skjønner jeg ikke hvorfor folk så opphengt i dette, og sporet HI sitt innlegg. Anonymous poster hash: 9b4eb...82b Det var det som var tvetydig. Du sa at nå gjør dere 30 minutter husarbeid hver kveld, så slipper dere å rydde i timevis! Så det kom ut som om nå er dere ferdige med å rydde i timevis hver kveld... Men det skal sies at hadde jeg ryddet en halvtime hver kveld, ville der ha vært null og niks å rydde vekk på vaskedagen. Og det selv om jeg lever "maksimalistisk". Anonymous poster hash: 81121...060
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2017 #79 Skrevet 24. februar 2017 Vi har masse stæsj.. Bokhyller i 2 etasjer, garasje med sportsutstyr og ved. Kommoder med klær og stæsj i flere ganger Kontor og gjesterom med skap til lagring. Lekerom og kjøkken fullt av utstyr. Har stort loft til lagring. Vi er 5 stk. Samler på noe klær, utstyr til arv mellom barna. Har veldig mye leker, klær, div utstyr. Oppbevaring er gull. Strikkegarn, scrapbookingutstyr og mengder av andre hobbysaker tar plass. Skal ha en rydderunde nå. Men bokhyllene mine får du aldri😂 Anonymous poster hash: 6a5cb...02b
Mostly Harmless Skrevet 25. februar 2017 #80 Skrevet 25. februar 2017 Mangler ikke noe fast plass. Jo mer ting man har, jo mer ting må flyttes frem ig tilbake når man skal enten tørke støv, støvsuger eller vaske. Flytter virkelig dere ikke noka når dere skal utføres husarbeid? Bare rundt det liksom?! Anonymous poster hash: 9b4eb...82b Vi har vel sånn middels med ting. Vi har løst det med skap med halv vitrinedør på stua. Mesteparten av det som står på utstilling står bak glass, resten skjult i skap og skuffer. Vi vasker ikke inne i skapene så ofte, og trekker dem frem og vasker bak enda sjeldnere, men får det rent nok her likevel uten at det tar så lang tid.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #81 Skrevet 25. februar 2017 Jeg hater nips og pynt.... Det lille jeg har, har jeg fått i gaver... Når det er sagt... så er det masse rææææl hos oss. Leker florerer det av på dagtid, også stapper jeg det inn på ungenes rom på kvelden. Jeg bruker ikke duker, da jeg hater å stryke og fortsatt har små barn... Blir mer å vaske. Liker å ha luftige rom, med møbler som blir brukt. Har ikke en stol i et hjørne som støver, fordi det skal fylle å se pent ut Ting vi ikke bruker så ofte ligger på kryploft og taes frem etter sesong. Har en særdeles ryddig mann, som ikke takler for mye ting... Så her blir alt vi ikke har brukt i løpet av et år, gitt bort eller kastet. Får jeg gjester, så er det litt sånn frentisk rydding før folk kommer Så de tror nok at vi har det mer ryddig enn det vi faktisk har det. Anonymous poster hash: ff148...80d
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #82 Skrevet 25. februar 2017 Har aldri hatt bokhyller og kommer aldri å ha det heller Alle bøkene jeg leser ut, gir jeg bort til andre. For jeg kommer aldri til å lese dem en gang til. Poenget mitt med innlegget der, er at jeg er rett og slett lei av overflødige ting som ikke burde ligget rundt omkring i huset og nedstøves, og heller gir det bort evt selge det til noen andre som har mer bruk for dem. Så slipper familien å bruke mye tid på husarbeid og husvask. Dyrebare tid som vi kan bruke til noe annet mer viktigere. At vi har tatt det valget, har ført mye positiv tilbake til oss, dermed vinn vinn situasjon Hva andre gjør og hvordan dem har det i deres hus og hjem, bryr meg rett og slett ikke. Jeg henger meg ikke opp i det, så lenge jeg slipper å ta husarbeid og husvask hos dem så Anonymous poster hash: 9b4eb...82b Men poenget mitt er, som ikke du greier se, er at man ikke bruker mer tid på husarbeid og husvask om man har mere ting. Skjønner ikke hvordan du kan mene det? Eller flytter dere på hver eneste ting hver gang dere rydder og vasker?? Rydde er å sette ting tilbake på plass, det tar lite tid. Skal man bare drive å flytte på ting tar jo det litt tid, men er jo ikke noe poeng å gjøre det?? Trenger jo ikke støvsuge/tørke støv/vaske under/bak hver ting hver gang? Når det er sagt så er jo ikke husvask noe man bruker tid på heller, det gjør jo vaskehjelpa. Anonymous poster hash: 70871...cdd
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2017 #83 Skrevet 25. februar 2017 Det var det som var tvetydig. Du sa at nå gjør dere 30 minutter husarbeid hver kveld, så slipper dere å rydde i timevis! Så det kom ut som om nå er dere ferdige med å rydde i timevis hver kveld... Men det skal sies at hadde jeg ryddet en halvtime hver kveld, ville der ha vært null og niks å rydde vekk på vaskedagen. Og det selv om jeg lever "maksimalistisk". Anonymous poster hash: 81121...060 Ja, ikke sant. 30 min hver dag er mye tid på husarbeid. Den tiden ville jeg nok prioritert på noe annet gitt. Anonymous poster hash: 70871...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå