Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 Har vært på besøk hos endel folk nå i forbindelse med barnebursdager i barnehagen og blir litt forbauset over at folk ikke har noen "ting". Stuene er nesten uten møbler, og det er ingen ting i hyller eller leker i noen kroker. Har ikke slike folk ting eller er det stuet bort der ingen kan se det? Siste huset vi var i gikk ungene i alle rom nesten og det var like lite alle steder. Hos oss er det ting overalt, vi har altfor mye det vet jeg, men likevel. Forskjellen er enorm. Vi har tre barn og man ser i alle rom at vi har barn. Det er leker og ting i alle rom. Vi har også masse oppbevaringsmøbler til å ha ting i på alle rom, og masse hyller og kasser og puffer. Og alt er like fullt. I tillegg har vi mange boder og disse er også fulle av saker og ting. Mye gammelt, minner osv, og endel vi ikke bruker (så ofte). Ser litt på nye hus og det er jo ikke bod plass i dem. Hvor skal man da ha ting man ikke bruker så ofte? Bager, toalettmapper, kofferter, klær til andre anledninger som slalom osv. Gamle fotoalbum, julepynt osv. Er det bare vi som samler på for mye? Eller har det utvalget jeg har sett i det siste vært spesielt ryddig? Har dere masse ting (og rot)? Anonymous poster hash: 70871...cdd
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #2 Skrevet 23. februar 2017 Dere samler på for mye. Anonymous poster hash: 676a8...dbe
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #3 Skrevet 23. februar 2017 Jeg er ikke opptatt av interiør i tillegg driver jeg med hundeoppdrett hos oss er det fullt! Jeg synes det er koselig å ha bilde av barna på veggen, tegninger de har tegnet osv. Vet at utrolig mange hater det men jeg liker det. Liker også å pynte julaften med hjemmelaget pynt osv. Anonymous poster hash: 0124f...392
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #4 Skrevet 23. februar 2017 Dere samler på for mye. Anonymous poster hash: 676a8...dbe Men julepynt, påskepynt og annen pynt må man jo ha. En kasse med gavepapir, tråder og lapper må man ha. Kofferter og bager til en familie på 5 tar plass, vi reiser mye. Treningsklær i alle varianter, og utstyr til dette. Skøyter osv. En skuff med medisinsaker og plaster osv. Et sted for ekstra toalettsaker (når man kjøper på tilbud). Hylle for mat kjøpt på tibud, hylle til alkohol, gamle album og minner (skal alt det kastes?) Kjøkkenmaskiner man bruker sjeldent og ikke vil fylle kjøkkenet med. Vinterklær om sommeren og omvendt. Klær eldste har voskt ut av men de yngre skal arve. Bøker, DVD filmer, CD plater (vi er gammeldagse ja), ting barna har laget, ting vi har med oss som minner fra vi var små, kakebakeutstyr osv. Leker har vi jo enormt mye av, en kasse med bamser, en med utkledningstøy, en med play doh, to med tegnesaker, en med malesaker, lekekjøkken fylt opp med mat og utstyr, verktøybenk med utstyr, tonnevis med lego både duplo og lego. Togbane, biler, dukker osv. Det tar jo plass. Er det uvanlig å ha slikt? Hvor lagrer folk det? Anonymous poster hash: 70871...cdd
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #5 Skrevet 23. februar 2017 Hos oss kommer det også godt fram at det bor barn i huset: Bilder av dem på veggene, tegninger, perlekunst osv på vegger og i hyllene. Skuffer og kasser fylt med leker, skolebøker, tegnesaker osv, osv. Lekene oppbevares stort sett på rommene deres men i stua "flyter" det av tv-spill og -figurer. Gangen er full av diverse utstyr, samme med garasjen. Vi har faktisk ikke en eneste bod i huset men har garasje og loft. Anonymous poster hash: 16f9c...8cc
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #6 Skrevet 23. februar 2017 Det er store forskjeller rundt omkring, det er bra sikkert! Men hvorfor sammenligne seg med andre? Så lenge man trives selv? Anonymous poster hash: 91681...037
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #7 Skrevet 23. februar 2017 Vi har ikke så fryktelig mye ting. Vi har selvsagt både julepynt og påskepynt, kofferter, bager, ski ol, men det står jo i boder eller på loft når det ikke er i bruk. Ungene er ikke så små lenger, men det de har av ting er på rommene deres. Vi flyttet for 2,5 år siden, og da kvittet vi oss med mye unødvendige greier, det var skikkelig godt. Har følelsen av at folk stort sett tar vare på veldig mye de kunne klart seg uten og som bare tar opp plass. Jeg liker å ha det ryddig rundt meg, ikke ha for mye ting og stæsj og å ha oversikten. Anonymous poster hash: 3bdf4...35f
Mostly Harmless Skrevet 23. februar 2017 #8 Skrevet 23. februar 2017 Ungene var inne i alle rom _nesten_. Der har du svaret ditt! Vi har nok mindre ting fremme enn dere, fordi vi fortløpende sorterer vekk mye av det som ikke er hyppig i bruk og legger det på loftet. Resten av det som ligger og roter til vanlig måker vi inn på det rommet gjestene _nesten_ får se, haha!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #9 Skrevet 23. februar 2017 Ungene var inne i alle rom _nesten_. Der har du svaret ditt! Vi har nok mindre ting fremme enn dere, fordi vi fortløpende sorterer vekk mye av det som ikke er hyppig i bruk og legger det på loftet. Resten av det som ligger og roter til vanlig måker vi inn på det rommet gjestene _nesten_ får se, haha! Ja, de var ikke inne på foreldresoverommet, men døren dit stod også på gløtt. Flere rom var det ikke, så ingen bod, og det huset kan ikke ha loft. Men altså det jeg snakker om er ikke bare det kan skufler opp før man får gjester, men ting man bruker i det daglige og oppbevarer rundt der man bruker det. Det var jo ingen skap, kommoder eller noe hvor dette kan oppbevares. Anonymous poster hash: 70871...cdd
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #10 Skrevet 23. februar 2017 Vi har en liten leilighet, og i stua har vi ikke mange ting. Vi har en bokhylle med litt pyntegjenstander, en tv-benk med noe småting og ellers oppbevares ungens ting på ungens rom (må stort sett rydde det daglig, da, det flyter over til stua). Julepynt er i kasse i kjelleren. Verktøykasse i kjelleren. Småting har vi i roteskap på kjøkkenet. Men det flyter ikke av ting hos oss. Vi har liten plass, og kan ikke ha for mye unødvendig greier, for da blir det kaos. Men folk får ha det sånn de ønsker å ha det! Mange som har mer dill og dall enn meg, og de har koselige leiligheter de også. Og jeg trives i mitt eget hjem. Det er mye som kan puttes i skap og skuffer, så med mindre du kikket i alle skap og skuffer kan det vel hende ting var der! Anonymous poster hash: a39d2...ec6
Sint naken biltyv Skrevet 23. februar 2017 #11 Skrevet 23. februar 2017 Dere høres ut som noen rotete slasker Hi
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #12 Skrevet 23. februar 2017 Vi har et kott og en bod til det «rotet» alle har. Trives ikke med ting og tang overalt. Såklart litt barneleker i omløp, men vi rydder det til barnerom når vi får besøk såklart Anonymous poster hash: 2528e...ab6
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #13 Skrevet 23. februar 2017 Her har ungene en skuff på kjøkkenet med tegnesaker. Resten av leker, dill og dall har de på rommene sine. Det er faktisk ikke så mye leker de har egentlig.... Vi har ingenoppbevaringsesker, kommoder, hyller osv på stua eller på kjøkkenet. Vi har n skyvedørsgarderobe i gangen hvor vi oppbevarer alt fra sko til jakker, og votter etc. Ski, akebrett og sykler står i garasjen, vi har en bod inne hvor vi har skøyter, skole, klær osv etter sesong. Verktøy ol står i kjelleren. Personlig hadde jeg fått helt noia hvis vi skulle ha leker, oppbevaringsmøbler og kasser med ting i alle rom!! Anonymous poster hash: dfa7e...2f3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #14 Skrevet 23. februar 2017 Da har du ikke vært hos oss! 😂 Klart man rydder når man inviterer til bursdag. Vi har stort oppholdsrom med lekehjørne i vinkel, spisestue og tv/ sofakrok. Barn på 4 og 5, egen tv-stue/ gjesterom hvor alt av spill, puslespill, formingsaktiviteter etc. Jeg prøver desperat å holde tv-delen og spisestua fri for leker og rot, men det koster... tenker å ta en helg snart å få ryddet i leker, klær mm. Vi har for mye og stadig mer kommer inn! Anonymous poster hash: a0fbd...d08
Odd Molly Skrevet 23. februar 2017 #15 Skrevet 23. februar 2017 Vi bor i en 100 kvadrat stor leilighet. Familie på 4. Får ofte kommentarer på hvor ryddig vi har det. Vi har julepynt pluss div i boden. I oppholdsrommene har vi innredet for at vi skal kunne være mange. Vi har bøker og div men alt dette har faste plasser. Kjøkkenet er rensket for dill vi ikke bruker. Ønsker å ha et kjøkken som er ryddig, hvor man får lyst til å lage mat. Vi har ofte besøk av både våre og ungenes venner. Det er ikke noe problem. Selv om vi har lite plass. Når det er sagt har vi alle f.eks bare en matboks hver. Vi låner bøker på biblioteket. Når ungene har vokst ut sv klærne gir vi de bort med en gang. Når alt har fast plass bruker vi lite tid på å rydde og mer tid på å være sammen. Nå har vi store barn, men når de var små prøvde vi å ha bokser til lekene og ryddet før Barne-TV. Folk er forskjellige med ulike behov. Er du fornøyd med masse dill og dall hjemme er vel det opp til deg.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #16 Skrevet 23. februar 2017 Vi bor i en 100 kvadrat stor leilighet. Familie på 4. Får ofte kommentarer på hvor ryddig vi har det. Vi har julepynt pluss div i boden. I oppholdsrommene har vi innredet for at vi skal kunne være mange. Vi har bøker og div men alt dette har faste plasser. Kjøkkenet er rensket for dill vi ikke bruker. Ønsker å ha et kjøkken som er ryddig, hvor man får lyst til å lage mat. Vi har ofte besøk av både våre og ungenes venner. Det er ikke noe problem. Selv om vi har lite plass. Når det er sagt har vi alle f.eks bare en matboks hver. Vi låner bøker på biblioteket. Når ungene har vokst ut sv klærne gir vi de bort med en gang. Når alt har fast plass bruker vi lite tid på å rydde og mer tid på å være sammen. Nå har vi store barn, men når de var små prøvde vi å ha bokser til lekene og ryddet før Barne-TV. Folk er forskjellige med ulike behov. Er du fornøyd med masse dill og dall hjemme er vel det opp til deg. 100 kvm er vel ikke lite plass 😳 Anonymous poster hash: 14597...f3a
Odd Molly Skrevet 23. februar 2017 #17 Skrevet 23. februar 2017 100 kvm er vel ikke lite plass Anonymous poster hash: 14597...f3a Enig med deg! Her jeg bor blir det sett på som liten plass.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #18 Skrevet 23. februar 2017 Vi har en liten leilighet, og i stua har vi ikke mange ting. Vi har en bokhylle med litt pyntegjenstander, en tv-benk med noe småting og ellers oppbevares ungens ting på ungens rom (må stort sett rydde det daglig, da, det flyter over til stua). Julepynt er i kasse i kjelleren. Verktøykasse i kjelleren. Småting har vi i roteskap på kjøkkenet. Men det flyter ikke av ting hos oss. Vi har liten plass, og kan ikke ha for mye unødvendig greier, for da blir det kaos. Men folk får ha det sånn de ønsker å ha det! Mange som har mer dill og dall enn meg, og de har koselige leiligheter de også. Og jeg trives i mitt eget hjem. Det er mye som kan puttes i skap og skuffer, så med mindre du kikket i alle skap og skuffer kan det vel hende ting var der! Anonymous poster hash: a39d2...ec6 Joda, men ser jo på antall skap og skuffer og str på disse hvor mye de har mulighet for å romme da;o) Anonymous poster hash: 70871...cdd
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #19 Skrevet 23. februar 2017 Dere høres ut som noen rotete slasker Hi Tingene har jo sine plasser da, alt er jo i oppbevaringsmøbler, det flyter jo ikke over når vi har ryddet etter ungene liksom. Men vi har jo MYE ting, og mange møbler og oppbevaingsmøbler, og ikke minst boder hvor vi har masse greier. Ser ikke hvordan en skal kunne oppbevare det man trenger når det ikke er boder i et hus? Eller møbler? Anonymous poster hash: 70871...cdd
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #20 Skrevet 23. februar 2017 Da har du ikke vært hos oss! Klart man rydder når man inviterer til bursdag. Vi har stort oppholdsrom med lekehjørne i vinkel, spisestue og tv/ sofakrok. Barn på 4 og 5, egen tv-stue/ gjesterom hvor alt av spill, puslespill, formingsaktiviteter etc. Jeg prøver desperat å holde tv-delen og spisestua fri for leker og rot, men det koster... tenker å ta en helg snart å få ryddet i leker, klær mm. Vi har for mye og stadig mer kommer inn! Anonymous poster hash: a0fbd...d08 Joda, men man kan jo ikke bære ut alt heller. Og en liten kommode i et helt hus synes jeg jo er litt rart man ikke kan finne. Vet vi kunne kvittet oss med mye, men vi hadde likevel aldri fått plass til våre ting i så lite møbler. Anonymous poster hash: 70871...cdd
sug lut Skrevet 23. februar 2017 #21 Skrevet 23. februar 2017 Ting er viktig og ting er deilig. Ikke kast noe som helst, men gi deg tid til å finne deg et hus som faktisk bar bodplass og loft. De historieløse menneskene får gjøre som de vil, men ikke er det hyggelig og ikke er det pålagt, heldigvis. Og med gode systemer er det utrolig hva man får inn på liten plass.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #22 Skrevet 23. februar 2017 Vi bor i en 100 kvadrat stor leilighet. Familie på 4. Får ofte kommentarer på hvor ryddig vi har det. Vi har julepynt pluss div i boden. I oppholdsrommene har vi innredet for at vi skal kunne være mange. Vi har bøker og div men alt dette har faste plasser. Kjøkkenet er rensket for dill vi ikke bruker. Ønsker å ha et kjøkken som er ryddig, hvor man får lyst til å lage mat. Vi har ofte besøk av både våre og ungenes venner. Det er ikke noe problem. Selv om vi har lite plass. Når det er sagt har vi alle f.eks bare en matboks hver. Vi låner bøker på biblioteket. Når ungene har vokst ut sv klærne gir vi de bort med en gang. Når alt har fast plass bruker vi lite tid på å rydde og mer tid på å være sammen. Nå har vi store barn, men når de var små prøvde vi å ha bokser til lekene og ryddet før Barne-TV. Folk er forskjellige med ulike behov. Er du fornøyd med masse dill og dall hjemme er vel det opp til deg. Fornøyd er vel ikke saken, det er jo ting vi bruker og trenger for det meste. Med unntak det innerst på bodene. Jeg bare unders hvordan folk tilsynelatende greier seg uten alt sånn, eller hvor de evt gjemmer det. Her har ungene flere matbokser selv, tom flere sekker hver til bhg. Og sånt tar jo opp plass. Ser den. Alt har jo faste plasser her, så det flyter ikke, men det er jo ikke sånn møbelkatalog rent her. Dvs det eneste på stua er en sofa og ei lampe liksom. Anonymous poster hash: 70871...cdd
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #23 Skrevet 23. februar 2017 Men julepynt, påskepynt og annen pynt må man jo ha. En kasse med gavepapir, tråder og lapper må man ha. Kofferter og bager til en familie på 5 tar plass, vi reiser mye. Treningsklær i alle varianter, og utstyr til dette. Skøyter osv. En skuff med medisinsaker og plaster osv. Et sted for ekstra toalettsaker (når man kjøper på tilbud). Hylle for mat kjøpt på tibud, hylle til alkohol, gamle album og minner (skal alt det kastes?) Kjøkkenmaskiner man bruker sjeldent og ikke vil fylle kjøkkenet med. Vinterklær om sommeren og omvendt. Klær eldste har voskt ut av men de yngre skal arve. Bøker, DVD filmer, CD plater (vi er gammeldagse ja), ting barna har laget, ting vi har med oss som minner fra vi var små, kakebakeutstyr osv. Leker har vi jo enormt mye av, en kasse med bamser, en med utkledningstøy, en med play doh, to med tegnesaker, en med malesaker, lekekjøkken fylt opp med mat og utstyr, verktøybenk med utstyr, tonnevis med lego både duplo og lego. Togbane, biler, dukker osv. Det tar jo plass. Er det uvanlig å ha slikt? Hvor lagrer folk det? Anonymous poster hash: 70871...cdd Dere har vel ikke alt dette fremme til enhver tid?? 😱 Vi har selvfølgelig også alt det der, men sesongting står lagret på loftet. Alt av kofferter etc står i en bod. Mest mulig ut av oppholdsrom, mest mulig inn i boder og på loft. Anonymous poster hash: 669a6...400
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #24 Skrevet 23. februar 2017 Ting er viktig og ting er deilig. Ikke kast noe som helst, men gi deg tid til å finne deg et hus som faktisk bar bodplass og loft. De historieløse menneskene får gjøre som de vil, men ikke er det hyggelig og ikke er det pålagt, heldigvis. Og med gode systemer er det utrolig hva man får inn på liten plass. Noe skal nok kastes, men ser jo ut til at vi må kjøpe et gammelt hus siden de nye husene ikke har bodplass. Ikke engang i garasjen i mange tilfeller. Det hadde vært greit når jeg var 20, men nå har vi jo masse. Ja, jeg synes det er superkoselig å ha ting som minner meg om diverse. Og hvis vi ikke bare skal sitte ved en skjerm må man jo ha litt annet å bruke/lese/leke med/drive med også. Vi har ganske bra systemer, men prøver å forbedre enda mer. Har du tips tar jeg imot med takk! Anonymous poster hash: 70871...cdd
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #25 Skrevet 23. februar 2017 Dere har vel ikke alt dette fremme til enhver tid?? Vi har selvfølgelig også alt det der, men sesongting står lagret på loftet. Alt av kofferter etc står i en bod. Mest mulig ut av oppholdsrom, mest mulig inn i boder og på loft. Anonymous poster hash: 669a6...400 Nei, men de siste jeg besøkte hadde ikke loft. Ei heller boder. Og ikke særlig mye møbler på rommene heller. Om ikke alt var stuet inn på foreldresoverommet så fatter jeg ikke hvor de har det. Så om det ikke var fremme så hvor har de det liksom? Anonymous poster hash: 70871...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå