Gå til innhold

Hvis en mann du er forelsket i forteller deg at han har ligget med noen andre...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Overtolking. Tillegger ham motiver med sine handlinger, uten å vedgå at egne handlinger "snakker" like høyt...

 

Jeg er dame selv, men jeg ville aldri forlange at noen skulle være "trofast" i et forhold jeg ikke hadde gått inn i.

 

Hadde dessuten følt meg overvåket hvis enhver elsker mente han hadde rett til å både ha meg i karantene og ha meg på gress samtidig.

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

 

En man planlegger en fremtid med og ønsker å involvere begges barn med er ikke "enhver elsker"...

 

Hadde han vært ærlig med henne hadde han sagt, når hun sa hun trengte at de tok det litt sakterer, at det var greit, men at han da også ville ha sex med andre i den perioden.

 

Anonymous poster hash: 94b86...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i samme situasjon. Ny singel og traff en mann som jeg ble kjempe forelsket i. Vi var sammen hele tiden, hadde sex og oppførte oss som kjærester når vi var sammen.

 

Så var han på byen og tok med seg ei venninne hjem. De hadde sex. Dagen etter møttes vi igjen som planlagt, han var akkurat som før og på kvelden når vi skulle legge oss så fortalte han meg dette.

 

Jeg mistet all respekten og tilliten for han der og da. Vi hadde noe kjempe fint på gang, og jeg ville aldri rotet med noen andre, da all min interesse lå hos han.

 

Det dabbet veldig av fra min side og jeg skjønte at han ikke var noe for meg likevel.

 

Nå er han sammen med denne venninna han hadde sex med i stedenfor.

 

Jeg hadde nok droppet han om jeg var deg.

 

Er man interessert nok i noen og man har noe på gang, så ligger man ikke med noen andre? Du sier jo at dere har sex osv så da burde vel behovene bli dekket hos deg?

 

Æsj sier jeg... Han er en idiot.

 

Anonymous poster hash: 1a4b7...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem i faen skryter til den man dater og forteller detaljer om sine sexeskapader med andre damer? Hva slags verdi er det for HI å få vite dette, hva er grunnen til at han forteller? De DATER og har sex, de er ikke kompiser. Slik Hi fremstiller det, er de ikke riktig enda i et forhold, men er på veg dit, altså har diverse kjæresteaktiviteter. Det er ikke en kompis som man snakker om sine erobringer med. Hva vil mannen oppnå med dette? At HI gjør seg ekstra deilig for å "utkonkurrere" denne andre dama som han bruker for sex? Har de alt for lite sex slik at han MÅ supplere med andre damer? Hvorfor trenger han denne dama for sex?

 

Nei, altså det hadde jeg ikke giddet. Muligens fordi jeg kommer fra kultur der det ikke er vanlig å pule med flere damer parallelt hvis man mener at man skal prøve å inngå forhold til en av damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtolking. Tillegger ham motiver med sine handlinger, uten å vedgå at egne handlinger "snakker" like høyt...

 

Jeg er dame selv, men jeg ville aldri forlange at noen skulle være "trofast" i et forhold jeg ikke hadde gått inn i.

 

Hadde dessuten følt meg overvåket hvis enhver elsker mente han hadde rett til å både ha meg i karantene og ha meg på gress samtidig.

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

 

 

Hun holder ham da ikke på gress. De fleste her på DiB mener at når man har barn, bør man vente med å introdusere barna for den man dater og date lenge før man etablerer seriøst forhold. Og da må man ta til takke med at mannen har sex med andre samtidig? Denne mannen er da heller ikke overvåket, Hi har ikke snoket eller noe, han SELV har fortalt henne om sex med den andre dama og understreket at de bare har sex. HVORFOR forteller han henne dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du tillegger menn litt for mye "female brains", altså. Det er atskillig enklere enn som så.

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

 

Muligens, men ikke alle menn er egoistiske griser som MÅ ha flere damer samtidig for å kunne ha fullverdig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis man er seriøst interessert og forelsket så er andre uinteressante dersom man har et fungerende følelsesliv.

 

Få ut frustrasjon tror jeg må være den mest tåpelige forklaringen jeg har hørt.

Få bekreftet egen verdi på kjøttmarkedet er vel nærmere sannheten vil jeg tro.

 

Og hvis hi og denne mannen har så forskjellig syn på sex vet jeg av bitter erfaring at det beste er å kutte han ut med en gang. Tro meg, du vil ikke ha en slik i livet ditt hi.

 

Anonymous poster hash: b1515...429

 

 

Haha, ja "få ut frustrasjonen" -

Hvorfor kan han ikke få ut denne frustrasjonen ved sex med HI? Har han så mye frustrasjon at den må ut hele tiden?

Hva med å begynne å bokse, trene karate, skyting eller havne i en god gammeldags slåsskamp på byen? Er sex med forskjellige damer eneste måte å få ut frustrasjon på? Må ærlig innrømme, at hvis jeg hadde en pulekompis som brukte meg til å "få ut frustrasjonen" ved å ha sex med meg, hadde han blitt "oppsagt" ganske fort. Jeg ønsker at en mann har sex med meg fordi han synes det er deilig, jeg er deilig og han nyter det. Ikke som en måte å avreagere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den jeg siterte antydet at han fortalte henne om den andre dama som del av en intrige der planen hans var å lure henne til å gjøre noe hun ikke ville. Er han virkelig så slu, så kunne han like godt ha jugd ihop det hele.

 

Jeg tror samhandling med andre mennesker er dødfødt hvis man går inn i det med en sånn mistenksomhet. Alt folk sier er ikke del av en masterplan. Noen ganger sier de faktisk bare sannheten, selv om den ikke faller i smak hos lytteren...

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

 

 

Problemet er jo at mange menn sier hva som helst for å få beholde en dame som "reserveløsning". De kan si at de elsker en, komme med tusen grunner for deres oppførsel, og helst legge skylda på dama for HENNES reaksjoner. Her prøver mannen å laste HI for at hun reagerer som hun gjør. Hvis de dater og er forelsket, bør han ha respekt for hennes syn på saker og ting og prøve å forstå hennes reaksjon uten å avfeie den som dum. Når han ikke forstår at slik oppførsel KAN såre, er det dødfødt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for synspunkter!! Har truffet han to ganger etter dette, og helt ærlig er jeg så nummen at vi nesten ikke har snakket om det han har gjort. Har egentlig hatt det ganske fint sammen. Til og med hatt sex. Meen... respekten har dabbet av fra min side. Og det er nok derfor jeg klarer å være så normal rundt han, fordi jeg ikke har de samme følelsene. Jeg vet på en måte at det er ikke verdt å krangle om dette.

 

Det at han klarer å skille så kontant mellom sex og 'kjærlighet' sier så innmari mye om hele mannen. Jeg er kjempeskuffet og må bare bryte.

 

Dere har mange gode og velbegrunnede meninger om dette, ingen nevnt og ingen glemt! Men veldig takknemlig for støtte og deling av erfaringer!

 

HI

 

Anonymous poster hash: 0b3fc...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for synspunkter!! Har truffet han to ganger etter dette, og helt ærlig er jeg så nummen at vi nesten ikke har snakket om det han har gjort. Har egentlig hatt det ganske fint sammen. Til og med hatt sex. Meen... respekten har dabbet av fra min side. Og det er nok derfor jeg klarer å være så normal rundt han, fordi jeg ikke har de samme følelsene. Jeg vet på en måte at det er ikke verdt å krangle om dette.

 

Det at han klarer å skille så kontant mellom sex og 'kjærlighet' sier så innmari mye om hele mannen. Jeg er kjempeskuffet og må bare bryte.

 

Dere har mange gode og velbegrunnede meninger om dette, ingen nevnt og ingen glemt! Men veldig takknemlig for støtte og deling av erfaringer!

 

HI

 

Anonymous poster hash: 0b3fc...4f6

 

Kutt ham ut før du mister selvrespekten også!

 

Fortsetter du å møte ham og ha sex med ham så knytter du deg til ham igjen, og lar deg påvirke av ham. Da er det lett å "glemme" og bagatellisere bort det du vet viser at dere ikke passer sammen.

 

Kutt ham ut først som sist. Ikke hold tak i ham fordi du ikke ønsker å forholde deg til en ev. kjærlighetssorg.

Ikke seigpin deg selv, hopp i det og gjør det slutt med ham.

 

Anonymous poster hash: 94b86...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kutt ham ut før du mister selvrespekten også!

 

Fortsetter du å møte ham og ha sex med ham så knytter du deg til ham igjen, og lar deg påvirke av ham. Da er det lett å "glemme" og bagatellisere bort det du vet viser at dere ikke passer sammen.

 

Kutt ham ut først som sist. Ikke hold tak i ham fordi du ikke ønsker å forholde deg til en ev. kjærlighetssorg.

Ikke seigpin deg selv, hopp i det og gjør det slutt med ham.

 

Anonymous poster hash: 94b86...d34

Ok, skal virkelig ta meg selv i nakkeskinnet og gjøre det. Jeg holder vel mest igjen nå fordi han er så sinnsykt mindblowingly fantastisk i senga og jeg gruer meg til å ikke ha tilgang til det mer.... haha, hvor tragisk er ikke jeg!? Neida, han er jo drømmemannen på mange vis. Dessverre har han ødelagt alt med dette opplegget sitt. Det blir grusomt å være uten han i livet, men som dere sier; jeg må tenke langsiktig.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 0b3fc...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skal virkelig ta meg selv i nakkeskinnet og gjøre det. Jeg holder vel mest igjen nå fordi han er så sinnsykt mindblowingly fantastisk i senga og jeg gruer meg til å ikke ha tilgang til det mer.... haha, hvor tragisk er ikke jeg!? Neida, han er jo drømmemannen på mange vis. Dessverre har han ødelagt alt med dette opplegget sitt. Det blir grusomt å være uten han i livet, men som dere sier; jeg må tenke langsiktig.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 0b3fc...4f6

Og hvis du tenker langsiktig - ser du ikke at det er mye større verdi i å ha en som forteller sannheten samme hvor ubehagelig den er, enn å ha en som sier det du vil høre...? Hva betyr 3 knull i oppstartfasen hvis du ser for deg 50 år med ham?

 

Ærlighet er gull verd. Og selv om du ikke likte den, så var det det du fikk.

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du tenker langsiktig - ser du ikke at det er mye større verdi i å ha en som forteller sannheten samme hvor ubehagelig den er, enn å ha en som sier det du vil høre...? Hva betyr 3 knull i oppstartfasen hvis du ser for deg 50 år med ham?

 

Ærlighet er gull verd. Og selv om du ikke likte den, så var det det du fikk.

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Ja, jeg satte faktisk pris på ærligheten hans... men synet hans på sex er litt utenfor min rekkevidde. Kun sex, ingen følelser... dette er en følsom mann som er helt fantastisk i senga. Han gir ALT av seg selv og ikke søren om jeg tror på at han er så mye dårligere med andre kvinner. Det sårer at han har følt han kunne dele noe sånt med noen andre enn meg, når vi er forelsket.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 0b3fc...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg satte faktisk pris på ærligheten hans... men synet hans på sex er litt utenfor min rekkevidde. Kun sex, ingen følelser... dette er en følsom mann som er helt fantastisk i senga. Han gir ALT av seg selv og ikke søren om jeg tror på at han er så mye dårligere med andre kvinner. Det sårer at han har følt han kunne dele noe sånt med noen andre enn meg, når vi er forelsket.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 0b3fc...4f6

 

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

post-42-26864_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: bade4...e21

 

Er ikke mye "divine" i en kjærlighet hvor han forteller henne at det er hennes skyld at han må ha sex med andre, at han siden han ikke får ta ut frustrasjon med sex med henne så gir det ham rett til å ligge med hvem han vil - selv om de planla en fremtid.

 

Mulig det kan fungere hvis begge har samme holdning til sex, men når de ikke har det har det ingen fremtid, for da vil Hi alltid gå på akkord med sine egne følelser. Og det er ingen mann verdt.

 

Anonymous poster hash: 94b86...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er ikke mye "divine" i en kjærlighet hvor han forteller henne at det er hennes skyld at han må ha sex med andre, at han siden han ikke får ta ut frustrasjon med sex med henne så gir det ham rett til å ligge med hvem han vil - selv om de planla en fremtid.

 

Mulig det kan fungere hvis begge har samme holdning til sex, men når de ikke har det har det ingen fremtid, for da vil Hi alltid gå på akkord med sine egne følelser. Og det er ingen mann verdt.

 

Anonymous poster hash: 94b86...d34

"Forteller henne at det er hennes skyld"?

 

Var det det som sto i hovedinnlegget?

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Forteller henne at det er hennes skyld"?

 

Var det det som sto i hovedinnlegget?

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

 

Det er mye som sies indirekte.

 

Han har sex med elskerinnen "fordi han har så mye frustrasjon som må ut. Han har visst vært hos henne flere ganger i det siste. Det er 'kun sex, ingen følelser."

Underforstått at han er så frustrert fordi Hi vil være fornuftig og ikke blande mange barn inn i kjærlighetsforholdet for tidlig - at han bare ha sex med andre.

 

"Jeg reagerte med å bli helt hjerteknust og klarer ikke annet enn å se for meg at han ligger og puler på noen andre...  Det er mange barn i bildet også, så jeg ville bremse litt. Men føler jeg at blir straffet for at han måtte vente på meg...

Han angrer ikke i det hele tatt altså, han sier han syns faktisk det er litt merkelig at jeg er så sint og lei meg."

Dette viser en mann som ikke ser His følelser. Han har gjort noe som gjør henne veldig lei seg - han bryr seg overhodet ikke om det. Han angrer ikke. Dvs. hun må finne seg i sånt hvis hun vil ha ham, for hennes følelser betyr ikke noe for ham.

 

En mann som virkelig var forelsket og som elsket Hi ville i det minste ha vist henne at han så hennes følelser. Han ville beklaget og sagt at dette er en situasjon som har oppstått fordi de tydeligvis har misforstått hverandre og foreslått å finne en løsning som kan fungere for dem begge. En mann som var forelsket i Hi og mente han elsket henne ville, når han så hvor knust hun ble, være redd for at forholdet står i fare. Han bare rister litt på hodet og synes Hi reagerer merkelig.

Det viser at de ikke er i nærheten av å forstå hverandre, og da er det lite sjanse for at Hi kan bli lykkelig med ham.

 

En annen ting er det at han ønsker å blande mange barn inn i dette før han og Hi er sikre nok på hverandre. Det viser at han heller ikke er spesielt opptatt av sine eller HIs barns følelser. En moden mann ville i det minste ha avklart sexspørsmålet før han bestemte seg for å ligge rundt. En moden mann ville vært enig med Hi i at det er fornuftig å ikke involvere mange barn for raskt etter et samlivsbrudd. Men han vil bare kjøre på, er ikke så viktig hvem han har sex med, eller om han og Hi involverer barna sine for tidlig. Det viser etter min mening en umoden mann som heller ikke har gode nok empatiske evner.

 

Men igjen, du og jeg blir aldri enig ang. dette ;)

 

Og enda igjen - det viktigste for Hi er at hun gjør det hun føler er riktigst for henne, ikke hva vi mener.

Og Hi forteller at han ikke er bra for henne.

 

Anonymous poster hash: 94b86...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg siterte antydet at han fortalte henne om den andre dama som del av en intrige der planen hans var å lure henne til å gjøre noe hun ikke ville. Er han virkelig så slu, så kunne han like godt ha jugd ihop det hele.

 

Jeg tror samhandling med andre mennesker er dødfødt hvis man går inn i det med en sånn mistenksomhet. Alt folk sier er ikke del av en masterplan. Noen ganger sier de faktisk bare sannheten, selv om den ikke faller i smak hos lytteren...

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

 

Intrige, slu og masterplan? Det er din måte å fortolke mine ord på, og jeg vil påstå at det sier mest om deg...

 

Det er ikke snakk om å gå inn i noe med mistenksomhet. Hun har hatt tillit til ham hele veien, men har akkurat fått opplysninger som har endret hennes syn på ham. 

 

Og med mindre han mangler noen mentale eller sosiale antenner, så er ikke temaet "Jeg ligger forresten med en annen" noe noen tar opp uten at de ubevisst eller bevisst ønsker at det skal påvirke daten.  

De som ligger med andre mens de dater, har som oftest vett nok til å tie om det.

Endret av Winterlady.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Forteller henne at det er hennes skyld"?

 

Var det det som sto i hovedinnlegget?

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

 

Ja, indirekte. Han sier at årsaken til at han har sex med den andre kvinnen er frustrasjon (og vi skjønner alle at han nok mener seksuell frustrasjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intrige, slu og masterplan? Det er din måte å fortolke mine ord på, og jeg vil påstå at det sier mest om deg...

 

Det er ikke snakk om å gå inn i noe med mistenksomhet. Hun har hatt tillit til ham hele veien, men har akkurat fått opplysninger som har endret hennes syn på ham.

 

Og med mindre han mangler noen mentale eller sosiale antenner, så er ikke temaet "Jeg ligger forresten med en annen" noe noen tar opp uten at de ubevisst eller bevisst ønsker at det skal påvirke daten.

De som ligger med andre mens de dater, har som oftest vett nok til å tie om det.

Jeg fortolker DEG? Og du føler deg misforstått?

 

DU fortolker en fyr du ikke har hatt så mye som skriftlig kontakt med, tenker jeg vi sier. Men jammen vet du i detalj alt det underforståtte likevel...

 

Det sier ikke mer om meg, nei. Det sier mest om manges innbilte evne til å lese andres tanker (særlig menns) og ditto forventninger om å bli avlest (særlig av menn.)

 

Det nytter neppe å si at i min verden, der jeg omgås med menn, der tar jeg faktisk lærdom av noe så fjollete som "Notting Hill" der jenta stiller seg i døra til gutten og forteller at hun faktisk bare vil han skal elske henne.

 

Men dæven for en sjelden plante jeg visstnok må være. Spiller man ikke mind games, da har man intet indre liv. Og sier man "jeg har mye frustrasjon som må ut", da er det en indirekte ond og manipulerende måte for å egentlig si noe helt annet... Håper HI viser typen sin denne tråden. Han kommer til å bli gobsmacked over alt han visstnok egentlig mente med å si og gjøre noen ganske tilforlatelige ting. Ikke ting hun ønsket, men som han likevel innrømte.

 

Jeg er jammen glad jeg tilhører de enklere vesnene her på kloden.

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respektløst! Jeg hadde sluttet det vi holdt på med fortere en svint! Jeg ser at noen kan tenke annerledes rundt de tingene, men for meg hadde det vært en dealbreaker.  Jeg forstår ikke  behovet for å ligge med andre hvis man er forelsket i hverandre, og hadde blitt såret av at han ikke hadde forstått mine da sårede følelser. Tilliten til at han skulle være trofast hvis det hadde blitt noe mer hadde ikke vært så stor for å si det sånn. 

 

Stor klem til deg! Kan ikke være enkelt dette her. Pass på at du finner ut for deg selv hva du kan godta og ikke. ikke går på akkord med dine verdier og din selvrespekt selv om du er forelsket!

 

 



Anonymous poster hash: 4717f...836
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet her er ikke hvem som puler hvem, men at dere har et så grunnleggende ulikt syn på dette.

Det gir ingen god grobunn for et solid og varig forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis man er seriøst interessert og forelsket så er andre uinteressante dersom man har et fungerende følelsesliv.

 

Få ut frustrasjon tror jeg må være den mest tåpelige forklaringen jeg har hørt.

Få bekreftet egen verdi på kjøttmarkedet er vel nærmere sannheten vil jeg tro.

 

Og hvis hi og denne mannen har så forskjellig syn på sex vet jeg av bitter erfaring at det beste er å kutte han ut med en gang. Tro meg, du vil ikke ha en slik i livet ditt hi.

 

Anonymous poster hash: b1515...429

Ja, men menn vil ofte ha i pose og sekk... Han kommer jo unna med det ved å late som at de ikke er sammen. Det kan han si til evig tid

 

Anonymous poster hash: 68131...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hi som ikke vil bli sammen... som er tvetydig. Trengte tid og avstand . Kanskje han faktisk trodde hun trakk seg og var frustrert ang d også, ikke kun der dere sier seksuell frustrasjon. Høres ut som dere mener menn kun har sex tanker, ikke de samme som vi damer har.

 

Anonymous poster hash: b24d3...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...