Gå til innhold

Hvis en mann du er forelsket i forteller deg at han har ligget med noen andre...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

... hva tenker du da?

 

Jeg er i den situasjonen. Vi har noe fantastisk på gang, men har vært litt på og av pga jeg er nysingel og trenger litt tid. Men vi er veldig forelsket i hverandre. Men igår fortalte han meg (helt frivillig) at han drar hjem til ei dame og ligger med henne 'fordi han har så mye frustrasjon som må ut'. Han har visst vært hos henne flere ganger i det siste. Det er 'kun sex, ingen følelser'.

 

Jeg reagerte med å bli helt hjerteknust og klarer ikke annet enn å se for meg at han ligger og puler på noen andre. Det er så kjempefint å tenke på at han har flørtet og bygget opp ei spenning med noen andre, og delt noe så intimt som jeg trodde bare jeg og han skulle dele. Vi har jo hatt så mye sinnsyk deilig sex, og jeg har savnet han på alle måter, både i senga og ellers, imens jeg har holdt litt tilbake pga for mye med bruddet (både uenigheter og økonomi). Men nå... nå føler jeg at han straffer meg på verst tenkelige måte fordi jeg følte jeg trengte å komme over bruddet mitt og få orden på ting først. Det er mange barn i bildet også, så jeg ville bremse litt. Men føler jeg at blir straffet for at han måtte vente på meg.

 

Han angrer ikke i det hele tatt altså, han sier han syns faktisk det er litt merkelig at jeg er så sint og lei meg. 'Det er jo bare sex' som han sier, og dessuten er vi jo ikke kjærester. Men når jeg er klar, er han kjempeklar for å være trofast og jeg er visst den eneste i verden han vil ha som kjæreste og med tiden gifte seg med...

 

Hva i all verden er dette her?? Er jeg helt gal som reagerer sånn? Skal jeg prøve å komme over dette og fortsette å sikte på framtid med denne mannen? Jeg er så lei meg og usikker nå!

 

Anonymous poster hash: 0b3fc...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dine egne forbehold kom og beit deg i rompa.

 

Du kan ikke vente at han skal gå på gress.

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her hadde jeg ikke satset på av flere grunner.

 

Har han et så stort behov for sex, hvordan blir det da den dagen du er sliten og dere er inne i en periode med lite sex? Har han så stort behov for å avreagere med sex, hadde jeg vært livredd for utroskap og aldri stolt på han.

 

Selv om dere ikke er kjærester så er det jo sånn at dere er på vei dit. Jeg syns det er respektløst av han å straffe deg fordi du trenger tid. Jeg mener at selv om dere for tiden "bare" er pulevenner så bør han klare å holde seg til kun deg.

 

Han virker ikke helt stabil spør du meg, jeg hadde blitt både såret og forbanna hadde jeg vært deg. Hva vet du om hva han lover denne andre damen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er vondt for deg, så har han jo helt rett, dere er jo ikke sammen



Anonymous poster hash: 946a3...369
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke kan gi deg litt tid, da tror jeg ikke han er interessert nok i deg.

Eller, om han skulle være så interessert i deg som han påstår, da har dere så forskjellige meninger når det kommer til utroskap og grenser ang. hvor intim man kan være med andre, at jeg ikke tror det vil fungere med dere på sikt.

 

Han sier at bare han kan få sex med deg, da kan han gi opp elskerinnen. Sier han. Jeg hadde konkludert med at han ikke er glad nok i meg, eller at han ikke har nok respekt for mine følelser og behov. Uansett hadde jeg konkludert med at han er en mann med et forhold til sex og forhold som ikke er greit av en mann jeg skulle ha et langvarig forhold til.

 

For de som synes sex er sex og greier å skille det helt fra følelser (noen gjør det), for dem er nok dette helt uproblematisk. Jeg kan godt ha ons som ikke betyr noe følelsesmessig. Men jeg jeg kan ikke være glad i en og ha ukomplisert sex med en annen. Jeg fungerer ikke slik. Og derfor fungerer jeg heller ikke med en man med et så forskjellig syn på sex og forhold ift. hva jeg har.

Dere er ikke offisielt kjærester, men dere er jo tydeligvis såpass involvert at det eneste som har hindret det er at du trenger litt mer tid, at begge har vært innstilt på at dere skal være kjærester. Da synes jeg ikke det er greit med sex med andre, da bør man kunne vente litt.

 

Det høres ikke ut som om dette er noe som vil være bra for deg, Hi, rett og slett fordi dere ser for forskjellig på dette og det tydeligvis er noe som er viktig for deg.



Anonymous poster hash: 94b86...d34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Selv om det er vondt for deg, så har han jo helt rett, dere er jo ikke sammen

 

Anonymous poster hash: 946a3...369

 

Postet litt fort. Men jeg synes det er en rar ting å gjør hvis han er så gira på deg som du sier, Jeg hadde nok trukket meg unna

 

Anonymous poster hash: 946a3...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig. Hvis den ene ikke er villig til å forplikte seg, kan den andre ikke avkreves "trofasthet".

 

Fordelen med denne fyren er at han ikke er uærlig og sannsynligvis heller ikke sjalu.

 

Men hvis man vil ha mer forpliktelse og eksklusivitet enn man sier høyt at man vil ha - da sliter man litt med ærligheten selv.

 

Jeg er kvinne selv, men blir ofte oppgitt over slike "spill" som en del damer driver med i startfasen av forhold. Hold ham på en armlengdes avstand, skriv sms passe lenge etter at han har skrevet, ikke gi løfter, men forlange at han skal holde løfter han ikke har gitt... Phuuuuh! Slitsomt!

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig. Hvis den ene ikke er villig til å forplikte seg, kan den andre ikke avkreves "trofasthet".

 

Fordelen med denne fyren er at han ikke er uærlig og sannsynligvis heller ikke sjalu.

 

Men hvis man vil ha mer forpliktelse og eksklusivitet enn man sier høyt at man vil ha - da sliter man litt med ærligheten selv.

 

Jeg er kvinne selv, men blir ofte oppgitt over slike "spill" som en del damer driver med i startfasen av forhold. Hold ham på en armlengdes avstand, skriv sms passe lenge etter at han har skrevet, ikke gi løfter, men forlange at han skal holde løfter han ikke har gitt... Phuuuuh! Slitsomt!

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Postet også litt fort, dette skulle være svar til MJ<3

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også blir det også litt sånn: "jaja det er jo du som ikke vil være kjærester så da kan du ikke forvente at jeg skal være trofast heller".

 

Om han hadde vært glad i deg hadde han ventet på deg, ikke presset deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også blir det også litt sånn: "jaja det er jo du som ikke vil være kjærester så da kan du ikke forvente at jeg skal være trofast heller".

 

Om han hadde vært glad i deg hadde han ventet på deg, ikke presset deg.

 

Enig.

 

Nr. 6

 

 

 

Anonymous poster hash: 94b86...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også blir det også litt sånn: "jaja det er jo du som ikke vil være kjærester så da kan du ikke forvente at jeg skal være trofast heller".

 

Om han hadde vært glad i deg hadde han ventet på deg, ikke presset deg.

Syns du det er et press?

De er jo to single mennesker.

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig. Hvis den ene ikke er villig til å forplikte seg, kan den andre ikke avkreves "trofasthet".

 

Fordelen med denne fyren er at han ikke er uærlig og sannsynligvis heller ikke sjalu.

 

Men hvis man vil ha mer forpliktelse og eksklusivitet enn man sier høyt at man vil ha - da sliter man litt med ærligheten selv.

 

Jeg er kvinne selv, men blir ofte oppgitt over slike "spill" som en del damer driver med i startfasen av forhold. Hold ham på en armlengdes avstand, skriv sms passe lenge etter at han har skrevet, ikke gi løfter, men forlange at han skal holde løfter han ikke har gitt... Phuuuuh! Slitsomt!

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Her tenker jeg at det er naturlig å gi den andre litt tid, ettersom hi også skriver at det er barn i bildet og et forholdsvis nytt brudd.

 

Bortsett fra det er jeg enig i det du skriver om at dersom man skal spille selv og play hard to get, så må man også regne med å bli overrasket selv 🙃 Tror derimot ikke dette er tilfellet i hi sin case. Det er litt mer komplisert å involvere seg så raskt når det er nye exer og barn involvert. Da trenger man ofte litt tid, og det er viktig å informere om dette tenker jeg. Heller det enn å hoppe inn i noe nytt og skape enda verre konflikter om det viser seg å være feil valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at saken kan ses fra flere sider.

Det er klart jeg ikke har hatt 'krav' på trofasthet. Men når følelsene har vært så sterke, og han virkelig er veldig forelsket i meg og jeg i han, så ble det bare veldig feil og sårende at han klarer å ligge med noen andre. Men så er jeg ganske sjalu av meg til tider, og lurer på om min reaksjon er naturlig, eller en del av sjalusien som jeg i utgangspunktet ikke ønsker å ha..? Hvis jeg er unaturlig sjalu, så vil jeg jo jobbe med det.

 

Jeg er enig i at det går an, i teorien, å skille mellom følelser og sex. Det hjelper ikke meg i dette tilfellet, da det faktisk er mye følelser involvert uansett. Jeg forstår ikke hvordan han kan ha rå sex med noen og stenge ut sine følelser for meg samtidig?

 

HI

 

Anonymous poster hash: 0b3fc...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri stolt på han. Hva skjer i en del av livet når du ikke orker så mye sex? Jo han puler andre! Hadde han vært så forelska hadde han da ikke pult rundt. Dump han, du finner bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at saken kan ses fra flere sider.

Det er klart jeg ikke har hatt 'krav' på trofasthet. Men når følelsene har vært så sterke, og han virkelig er veldig forelsket i meg og jeg i han, så ble det bare veldig feil og sårende at han klarer å ligge med noen andre. Men så er jeg ganske sjalu av meg til tider, og lurer på om min reaksjon er naturlig, eller en del av sjalusien som jeg i utgangspunktet ikke ønsker å ha..? Hvis jeg er unaturlig sjalu, så vil jeg jo jobbe med det.

 

Jeg er enig i at det går an, i teorien, å skille mellom følelser og sex. Det hjelper ikke meg i dette tilfellet, da det faktisk er mye følelser involvert uansett. Jeg forstår ikke hvordan han kan ha rå sex med noen og stenge ut sine følelser for meg samtidig?

 

HI

 

Anonymous poster hash: 0b3fc...4f6

 

Jeg finnes ikke sjalu av meg, men det ville vært en dealbreaker for meg at han gjorde dette.

 

Nr. 6

 

Anonymous poster hash: 94b86...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at du reagerer negativt. Veldig dårlig av han. KOrt og greit. 



Anonymous poster hash: 34d69...99b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg finnes ikke sjalu av meg, men det ville vært en dealbreaker for meg at han gjorde dette.

 

Nr. 6

 

Anonymous poster hash: 94b86...d34

Jeg kan godt være sjalu, men hadde ikke syntes at dette var feil. Ikke så lenge jeg selv var med på å definere hvilken status vi to hadde sammen.

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff føler med deg. Min nåværende samboer og jeg hadde blitt veldig forelsket i hverandre. I hvert fall var jeg det. Han hadde møtt en annen dame på byen og ligget med henne. Mandags morgen fortalte han meg det. Jeg ble helt knust! Jeg var så knust at jeg gråt og var helt utrøstelig, dette selvsagt når han ikke var der. Så ble det værre han hadde besøk av henne en helg jeg var sammen med barna. Hun ble der fra fredag til søndag. Dette fortalte han meg, og jeg ble igjen kjempe lei meg. Jeg kunne ikke gjøre noe da, vi jo tross alt ikke var sammen. Jeg bestemte meg for å droppe han, men han skrev etter at hun hadde dratt og lurte på om det gikk bra med meg. Jeg ville jo ikke innrømme hvor dårlig det gikk, så da fortsatte vi å snakke sammen. Men det var faktisk en av de opplevelsene som har preget meg mest. For mage krampe bare av å tenke på det faktisk. Men det var den hendelsen som fikk han til å innse at han faktisk var forelsket i meg. Han likte ikke henne og hver gang han lukket øynene dukker jeg opp. Han trodde egentlig hun skulle dra fredag eller tidligst lørdag men hun dro jo aldri til slutt kastet han henne nærmest ut av huset sitt.

 

Det skall legges til at vi bare hadde vert på date noen ganger og snakket sammen daglig. Både skriftlig og muntlig men ingenting fysisk hadde skjedd mellom oss når han møtte hun damen, så vi var hverken sammen eller hadde hatt sex da! Hadde vi hatt sex og han hadde gjort det der, hadde det vert helt utilgivelig!!

 

Anonymous poster hash: bdd42...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... hva tenker du da?

 

Jeg er i den situasjonen. Vi har noe fantastisk på gang, men har vært litt på og av pga jeg er nysingel og trenger litt tid. Men vi er veldig forelsket i hverandre. Men igår fortalte han meg (helt frivillig) at han drar hjem til ei dame og ligger med henne 'fordi han har så mye frustrasjon som må ut'. Han har visst vært hos henne flere ganger i det siste. Det er 'kun sex, ingen følelser'.

 

Jeg reagerte med å bli helt hjerteknust og klarer ikke annet enn å se for meg at han ligger og puler på noen andre. Det er så kjempefint å tenke på at han har flørtet og bygget opp ei spenning med noen andre, og delt noe så intimt som jeg trodde bare jeg og han skulle dele. Vi har jo hatt så mye sinnsyk deilig sex, og jeg har savnet han på alle måter, både i senga og ellers, imens jeg har holdt litt tilbake pga for mye med bruddet (både uenigheter og økonomi). Men nå... nå føler jeg at han straffer meg på verst tenkelige måte fordi jeg følte jeg trengte å komme over bruddet mitt og få orden på ting først. Det er mange barn i bildet også, så jeg ville bremse litt. Men føler jeg at blir straffet for at han måtte vente på meg.

 

Han angrer ikke i det hele tatt altså, han sier han syns faktisk det er litt merkelig at jeg er så sint og lei meg. 'Det er jo bare sex' som han sier, og dessuten er vi jo ikke kjærester. Men når jeg er klar, er han kjempeklar for å være trofast og jeg er visst den eneste i verden han vil ha som kjæreste og med tiden gifte seg med...

 

Hva i all verden er dette her?? Er jeg helt gal som reagerer sånn? Skal jeg prøve å komme over dette og fortsette å sikte på framtid med denne mannen? Jeg er så lei meg og usikker nå!

 

Anonymous poster hash: 0b3fc...4f6

 

 

Det hadde vært over og ut. Det er mulig det finnes gode argumenter for hans handlemåte, men jeg ønsker rett og slett ikke en mann som ikke kan beholde buksa på i den perioden som vi finner ut av om et forhold kan fungere. Frustrerende for ham, joda, helt sikkert. Men skal det ikke mer enn litt frustrasjon til før han knuller en annen... Nei, da er han ikke noe for meg. 

 

Anonymous poster hash: 99a9a...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å satse på.

Hvis du er forelsket eller interessert i noen så knuller du ikke andre. Da er du blind for alle andre.

Han er ikke særlig interessert i deg.

 

Har opplevd nesten akkurat det samme selv og det ødela alt vi hadde eller som jeg i det minste trodde vi hadde, når jeg etterhvert fikk vite om det. Han påsto at han var kjempeforelsket i meg likevel datet og knullet han noen andre uken før vi gjorde forholdet offentlig.

Var utro med exen og sannsynligvis andre i tillegg senere også, men nektet å innrømme selvom bevisene var udiskutable.

Største dritten jeg noensinne har vært i nærheten av.

 

Til din flammes forsvar kan imidlertid nevnes at han i det minste er ærlig og forteller om det før dere har hus, barn, bil og hund.

 

Anonymous poster hash: b1515...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det hadde vært over og ut. Det er mulig det finnes gode argumenter for hans handlemåte, men jeg ønsker rett og slett ikke en mann som ikke kan beholde buksa på i den perioden som vi finner ut av om et forhold kan fungere. Frustrerende for ham, joda, helt sikkert. Men skal det ikke mer enn litt frustrasjon til før han knuller en annen... Nei, da er han ikke noe for meg.

 

Anonymous poster hash: 99a9a...eb1

Frustrasjonen ville han løst med høyrehånda om han var seriøs

 

Anonymous poster hash: b1515...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...