Gå til innhold

Hvis en mann du er forelsket i forteller deg at han har ligget med noen andre...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere snakket om hvor dere står i "forholdet"? Har du fortalt ham at du ikke er klar til å bli sammen, og trenger avstand for å ordne opp med eksen, men samtidig ønsker at han ikke har sex med andre???

 

Hvis dette var noe dere var enige om på forhånd så har du god grunn til å føle deg såret. Men hvis dere har hatt sex og datet, og så har du satt ham "på gress" fordi du trenger tid, da kan du virkelig ikke kreve at han går rundt i uvisshet om fremtiden med deg, men samtidig ikke har sex med andre.

 

Han har sagt at han er klar for et forpliktende forhold, du har sagt vent. Han har sex ned en annen, og er ærlig om det til deg. Skjønner at det er sårende, men han har jo virkelig ikke gjort noe galt.

 

Hvis du vil ha ham så bli sammen med ham, og snakk om hva dere ønsker fra hverandre i forholdet. Greier med exen klarer du fint å organisere uavhengig av om du er singel eller ikke. Er du forelsket så setter du ham ikke på vent fordi det må gå x antall måneder før et nytt forhold.

 

Anonymous poster hash: 903c1...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle oppegående, voksne menn skjønner at man ikke knuller flere damer samtidig om man er forelsket i ei og følelsene er de samme andre veien. Ergo, han er verken oppegående, mann eller forelsket.

Vær glad han var så dum at han fortalte det selv før du fikk høre det fra andre etter noen år.

Du klarer deg fint uten han 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle oppegående, voksne menn skjønner at man ikke knuller flere damer samtidig om man er forelsket i ei og følelsene er de samme andre veien. Ergo, han er verken oppegående, mann eller forelsket.

Vær glad han var så dum at han fortalte det selv før du fikk høre det fra andre etter noen år.

Du klarer deg fint uten han 😊

Det mamma til 2 søte sa👍

 

Anonymous poster hash: b1515...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snu det hele litt - da jeg møtte min mann var det han som trengte masse tid. Han fremstod som usikker på fremtiden selv om han oppførte seg som dødsforelsket når vi var sammen.

Jeg var så frustrert den tiden, og selv om han var den eneste jeg ville ha lå jeg med en annen fyr i samme periode - som var helt lost etter meg.

Ingen følelser overhodet, men jeg hadde jo aldri villet fortelle det til mannen min!

 

Anonymous poster hash: f7c02...419

Frustrasjon altså😂

Flaks for deg at mannen din ikke har funnet det ut på egenhånd da...

 

Anonymous poster hash: b1515...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke orket å sett han mer.

Hadde han vært såååå interessert i deg hadde han holdt kjeppen i buksa.

 

 

Anonymous poster hash: 11808...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får høre med han hvordan han hadde følt det hvis du hadde ligget med kar, hadde det vært helt greit siden dere ikke offisielt er et par?

 

Det går fint an å runke hvis man må lette på trykket, iallefall lurt hvis man er forelsket i drømmedama.

 

Anonymous poster hash: 3f25f...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle oppegående, voksne menn skjønner at man ikke knuller flere damer samtidig om man er forelsket i ei og følelsene er de samme andre veien. Ergo, han er verken oppegående, mann eller forelsket.

Vær glad han var så dum at han fortalte det selv før du fikk høre det fra andre etter noen år.

Du klarer deg fint uten han 😊

Word!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis han ikke kan gi deg litt tid, da tror jeg ikke han er interessert nok i deg.

Eller, om han skulle være så interessert i deg som han påstår, da har dere så forskjellige meninger når det kommer til utroskap og grenser ang. hvor intim man kan være med andre, at jeg ikke tror det vil fungere med dere på sikt.

 

Han sier at bare han kan få sex med deg, da kan han gi opp elskerinnen. Sier han. Jeg hadde konkludert med at han ikke er glad nok i meg, eller at han ikke har nok respekt for mine følelser og behov. Uansett hadde jeg konkludert med at han er en mann med et forhold til sex og forhold som ikke er greit av en mann jeg skulle ha et langvarig forhold til.

 

For de som synes sex er sex og greier å skille det helt fra følelser (noen gjør det), for dem er nok dette helt uproblematisk. Jeg kan godt ha ons som ikke betyr noe følelsesmessig. Men jeg jeg kan ikke være glad i en og ha ukomplisert sex med en annen. Jeg fungerer ikke slik. Og derfor fungerer jeg heller ikke med en man med et så forskjellig syn på sex og forhold ift. hva jeg har.

Dere er ikke offisielt kjærester, men dere er jo tydeligvis såpass involvert at det eneste som har hindret det er at du trenger litt mer tid, at begge har vært innstilt på at dere skal være kjærester. Da synes jeg ikke det er greit med sex med andre, da bør man kunne vente litt.

 

Det høres ikke ut som om dette er noe som vil være bra for deg, Hi, rett og slett fordi dere ser for forskjellig på dette og det tydeligvis er noe som er viktig for deg.

 

Anonymous poster hash: 94b86...d34

Jeg klarer relativt godt å skille sex fra følelser, men jeg hadde likevel tenkt akkurat det samme som deg. Særlig når man bygger opp noe og det er barn med i bildet. Denne mannen var ikke ærlig fra starten, og forsøker å manipulere deg, og det er ikke et godt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer relativt godt å skille sex fra følelser, men jeg hadde likevel tenkt akkurat det samme som deg. Særlig når man bygger opp noe og det er barn med i bildet. Denne mannen var ikke ærlig fra starten, og forsøker å manipulere deg, og det er ikke et godt tegn.

Han var jo nettopp ærlig...

HUN var ikke ærlig, derimot!

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var jo nettopp ærlig...

HUN var ikke ærlig, derimot!

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

 

Det var han da ikke. Han nevnte dette lenge etter at de har begynt å date og snakket om et forhold.

Dessuten: Ved å nevne det nå, så er det åpenbart at hensikten er å få viljen sin. Han må forstå at hun blir såret, men det bryr ham tydeligvis ikke like mye som at det gir ham muligheten til å presse henne inn i noe hun ikke vet om hun er klar for og kunne ha sex med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var han da ikke. Han nevnte dette lenge etter at de har begynt å date og snakket om et forhold.

Dessuten: Ved å nevne det nå, så er det åpenbart at hensikten er å få viljen sin. Han må forstå at hun blir såret, men det bryr ham tydeligvis ikke like mye som at det gir ham muligheten til å presse henne inn i noe hun ikke vet om hun er klar for og kunne ha sex med henne.

Tror du tillegger menn litt for mye "female brains", altså. Det er atskillig enklere enn som så.

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... hva tenker du da?

 

Jeg er i den situasjonen. Vi har noe fantastisk på gang, men har vært litt på og av pga jeg er nysingel og trenger litt tid. Men vi er veldig forelsket i hverandre. Men igår fortalte han meg (helt frivillig) at han drar hjem til ei dame og ligger med henne 'fordi han har så mye frustrasjon som må ut'. Han har visst vært hos henne flere ganger i det siste. Det er 'kun sex, ingen følelser'.

 

Jeg reagerte med å bli helt hjerteknust og klarer ikke annet enn å se for meg at han ligger og puler på noen andre. Det er så kjempefint å tenke på at han har flørtet og bygget opp ei spenning med noen andre, og delt noe så intimt som jeg trodde bare jeg og han skulle dele. Vi har jo hatt så mye sinnsyk deilig sex, og jeg har savnet han på alle måter, både i senga og ellers, imens jeg har holdt litt tilbake pga for mye med bruddet (både uenigheter og økonomi). Men nå... nå føler jeg at han straffer meg på verst tenkelige måte fordi jeg følte jeg trengte å komme over bruddet mitt og få orden på ting først. Det er mange barn i bildet også, så jeg ville bremse litt. Men føler jeg at blir straffet for at han måtte vente på meg.

 

Han angrer ikke i det hele tatt altså, han sier han syns faktisk det er litt merkelig at jeg er så sint og lei meg. 'Det er jo bare sex' som han sier, og dessuten er vi jo ikke kjærester. Men når jeg er klar, er han kjempeklar for å være trofast og jeg er visst den eneste i verden han vil ha som kjæreste og med tiden gifte seg med...

 

Hva i all verden er dette her?? Er jeg helt gal som reagerer sånn? Skal jeg prøve å komme over dette og fortsette å sikte på framtid med denne mannen? Jeg er så lei meg og usikker nå!

 

Anonymous poster hash: 0b3fc...4f6

Jøye meg! Prøv å sleng den tilbake; jeg hadde sex med eksen, men det var kun sex. Har så mye frustrasjon å få ut nå for tiden. 

 

Nei, han der hadde jeg fint takket nei til. Han virker virkelig ikke noe å samle på.

 

Anonymous poster hash: 98304...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han må jo være fullstendig uten empati eller sosialt tilbakestående. Ikke noe som jeg hadde satset på.



Anonymous poster hash: 249f2...6c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ligger med andre i nyforelsketstadiet, så er det et dårlig varsel for fremtiden.

 

For meg hadde det vært uaktuelt av flere grunner. Ligge med noen for å få ut frustrasjon? Nei, takk.

 

Anonymous poster hash: 6740a...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nettopp. Og jeg hadde rett og slett ikke ønsket å satse på en mann som mener at det å ligge med en annen "bare er sex" og blir overrasket over at det sårer. Da har vi for ulike verdier og syn på hva som bygger et forhold. For meg er monogami viktig. Helt greit at andre ikke har det på samme måte, men da ønsker jeg altså ikke et forhold til dem.

 

Anonymous poster hash: 99a9a...eb1

100% enig med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du tillegger menn litt for mye "female brains", altså. Det er atskillig enklere enn som så.

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

De fleste menn har da sosiale antenner, empati og følelser uten å ha "female brains" som du kaller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn har da sosiale antenner, empati og følelser uten å ha "female brains" som du kaller det.

Den jeg siterte antydet at han fortalte henne om den andre dama som del av en intrige der planen hans var å lure henne til å gjøre noe hun ikke ville. Er han virkelig så slu, så kunne han like godt ha jugd ihop det hele.

 

Jeg tror samhandling med andre mennesker er dødfødt hvis man går inn i det med en sånn mistenksomhet. Alt folk sier er ikke del av en masterplan. Noen ganger sier de faktisk bare sannheten, selv om den ikke faller i smak hos lytteren...

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er forelsket, er dere sammen. Man trenger ikke å "spørre på noen" i 2017. Dere har hatt sex - DERE ER KJÆRESTER. Han har vært utro. 

 

"Vi er ikke sammen" er bare noe piss for å fortsette å komme i buksa på deg.



Anonymous poster hash: 68131...505
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis dere er forelsket, er dere sammen. Man trenger ikke å "spørre på noen" i 2017. Dere har hatt sex - DERE ER KJÆRESTER. Han har vært utro.

 

"Vi er ikke sammen" er bare noe piss for å fortsette å komme i buksa på deg.

 

Anonymous poster hash: 68131...505

Og hvis man er seriøst interessert og forelsket så er andre uinteressante dersom man har et fungerende følelsesliv.

 

Få ut frustrasjon tror jeg må være den mest tåpelige forklaringen jeg har hørt.

Få bekreftet egen verdi på kjøttmarkedet er vel nærmere sannheten vil jeg tro.

 

Og hvis hi og denne mannen har så forskjellig syn på sex vet jeg av bitter erfaring at det beste er å kutte han ut med en gang. Tro meg, du vil ikke ha en slik i livet ditt hi.

 

Anonymous poster hash: b1515...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var jo nettopp ærlig...

HUN var ikke ærlig, derimot!

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

 

Tvert om, Hi har sagt at hun vil ha ham, men at han må gi henne litt tid til å legge samlivsbruddet helt fra seg og at de tar det rolig fordi det også er barn involvert på begge sider. Det er ærlig, det er åpent.

 

Hvis han da hadde sagt dette til henne: "jeg vil ha deg og jeg kan gi deg tid, men sex er så viktig for meg at da vil jeg ha sex med damer jeg ikke er følelsesmessig engasjert i inntil du er klar for et ordentlig forhold med deg".... DA hadde mannen vært ærlig!

 

Men å ligge med en fast elskerinne og så fortelle Hi om det når han har holdt på en stund, og på toppen av det hele skylde på henne for at han må ligge rundt, det hverken ærlig eller rederlig. En mann som skylder på kona for egen handlinger, det er en mann som ikke tar ansvar for egne handlinger, og det er en mann som dessverre viser manipulative tendenser. Enten gjør hun som han vil, eller så har han frikort til å gjøre som han vil. Hennes følelser betyr ikke noe i den sammenhengen.

 

Anonymous poster hash: 94b86...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tvert om, Hi har sagt at hun vil ha ham, men at han må gi henne litt tid til å legge samlivsbruddet helt fra seg og at de tar det rolig fordi det også er barn involvert på begge sider. Det er ærlig, det er åpent.

 

Hvis han da hadde sagt dette til henne: "jeg vil ha deg og jeg kan gi deg tid, men sex er så viktig for meg at da vil jeg ha sex med damer jeg ikke er følelsesmessig engasjert i inntil du er klar for et ordentlig forhold med deg".... DA hadde mannen vært ærlig!

 

Men å ligge med en fast elskerinne og så fortelle Hi om det når han har holdt på en stund, og på toppen av det hele skylde på henne for at han må ligge rundt, det hverken ærlig eller rederlig. En mann som skylder på kona for egen handlinger, det er en mann som ikke tar ansvar for egne handlinger, og det er en mann som dessverre viser manipulative tendenser. Enten gjør hun som han vil, eller så har han frikort til å gjøre som han vil. Hennes følelser betyr ikke noe i den sammenhengen.

 

Anonymous poster hash: 94b86...d34

Overtolking. Tillegger ham motiver med sine handlinger, uten å vedgå at egne handlinger "snakker" like høyt...

 

Jeg er dame selv, men jeg ville aldri forlange at noen skulle være "trofast" i et forhold jeg ikke hadde gått inn i.

 

Hadde dessuten følt meg overvåket hvis enhver elsker mente han hadde rett til å både ha meg i karantene og ha meg på gress samtidig.

 

Anonymous poster hash: bade4...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi sier at hun og denne mannen har hatt masse deilig sex, hvorfor i huleste trenger han denne andre da? Hvor frustrert er det mulig å være? Nei, denne mannen bruker det at du trenger tid kun som en unnskyldning for å få det flere steder. En drittsekk med andre ord og ikke en jeg hadde giddet å brukt mer tid på.

 

Anonymous poster hash: f7b2c...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna!

Hadde mistet helt lysten på han. Og lurer på hva han vil oppnå med å fortelle deg det? Syk i hodet sitt.

 

 

Anonymous poster hash: 11808...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...