Gjest Darwinia:-) Skrevet 12. februar 2017 #51 Skrevet 12. februar 2017 Veldig lite interessant å høre alle andres personlige meninger om abort og når de personlig definerer et liv som et liv. At HI synes abort er verre enn at en person blir tvunget til å bli forelder er etter min mening en helt hinsides sammenlikning. Vi lever i en tid der abort er en mulighet for å unngå at mennesker får livene sine så til de grader drastisk endret uten at de vil det. Og for å sitere storbrukerne av DIB; "det verste i verden er en kvinne som ikke vil ha barn men som får allikevel". Snu på flisa... Så HI skal fortsette å ta abort etter abort etter abort MOT SIN VILJE, fordi mannen ikke gidder å ta ansvar for seg selv ved å sterilisere seg? Du er jo bra syk i hodet hvis du synes DET høres rettferdig ut.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #52 Skrevet 12. februar 2017 Helt ærlig synes jeg dere begge har noe å si her! Synes det er helt forferdelig at noen damer tvinger på en mann et barn.. hvilken presentasjon brukte dere? Siden du også i realiteten ikke ønsket et barn til,stolte han vel på deg. Skal du ødelegge ett godt forhold for å være aleine mor og slite deg ut? Du har jo bidratt nok til samfunnet med de barna du har. Synes dere skaliker snakke skikkelig ut om detten. Anonymous poster hash: e08dc...32b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #53 Skrevet 12. februar 2017 Helt ærlig synes jeg dere begge har noe å si her! Synes det er helt forferdelig at noen damer tvinger på en mann et barn.. hvilken presentasjon brukte dere? Siden du også i realiteten ikke ønsket et barn til,stolte han vel på deg. Skal du ødelegge ett godt forhold for å være aleine mor og slite deg ut? Du har jo bidratt nok til samfunnet med de barna du har. Synes dere skaliker snakke skikkelig ut om detten. Anonymous poster hash: e08dc...32b Har du lest noe av det hi har skrevet. Hvilket godt forhold er det du sikter til? der han tvang henne til abort for 6 år siden og ikke steriliserte seg? Anonymous poster hash: c29f3...962
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #54 Skrevet 12. februar 2017 Helt ærlig synes jeg dere begge har noe å si her! Synes det er helt forferdelig at noen damer tvinger på en mann et barn.. hvilken presentasjon brukte dere? Siden du også i realiteten ikke ønsket et barn til,stolte han vel på deg. Skal du ødelegge ett godt forhold for å være aleine mor og slite deg ut? Du har jo bidratt nok til samfunnet med de barna du har. Synes dere skaliker snakke skikkelig ut om detten. Anonymous poster hash: e08dc...32b Er du den andre brukeren anonym? Fyfader så utrolig mye ansvarsfraskrivelse det er.. «stolte vel på deg»? Syyyltynt om man absolutt ikke vil ha barn. Anonymous poster hash: 3597b...0e7
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #55 Skrevet 12. februar 2017 Veldig lite interessant å høre alle andres personlige meninger om abort og når de personlig definerer et liv som et liv. At HI synes abort er verre enn at en person blir tvunget til å bli forelder er etter min mening en helt hinsides sammenlikning. Vi lever i en tid der abort er en mulighet for å unngå at mennesker får livene sine så til de grader drastisk endret uten at de vil det. Og for å sitere storbrukerne av DIB; "det verste i verden er en kvinne som ikke vil ha barn men som får allikevel". Snu på flisa... Snu på flisa og sett inn en mann i stedet? Det er nok dessverre noe helt annet. En far blir aldri en mor, samme hvor mye vi leker at kjønnene har samme omsorgsevne. For det stemmer bare ikke. Et barn med kun en mor kan få et godt liv hvis mor ønsker seg barnet. Et barn med kun en far, der mor har forlatt og feiget ut, kan ikke få et like bra liv. Barnet har allerede et tilknytningsproblem. Anonymous poster hash: 8eed8...026
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #56 Skrevet 12. februar 2017 Veldig lite interessant å høre alle andres personlige meninger om abort og når de personlig definerer et liv som et liv. At HI synes abort er verre enn at en person blir tvunget til å bli forelder er etter min mening en helt hinsides sammenlikning. Vi lever i en tid der abort er en mulighet for å unngå at mennesker får livene sine så til de grader drastisk endret uten at de vil det. Og for å sitere storbrukerne av DIB; "det verste i verden er en kvinne som ikke vil ha barn men som får allikevel". Snu på flisa... Jeg er litt enig med deg egentlig og jeg fikk barn uten fars interesse. Men jeg hadde sagt at blir jeg gravid beholder jeg. Det hadde jeg sagt lenge. Der far har sagt og egentlig de har vært enige om at de ikke skal ha barn så syns jeg det ikke er helt stuerent. Jeg har tatt en abort og slet ikke i det hele tatt men kan skjønne at mange gjør det. Allikavel tror jeg mange overdriver dette og. Sånn nå provoserte jeg litt og Anonymous poster hash: b3b4a...3e5
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #57 Skrevet 12. februar 2017 Jeg er litt enig med deg egentlig og jeg fikk barn uten fars interesse. Men jeg hadde sagt at blir jeg gravid beholder jeg. Det hadde jeg sagt lenge. Der far har sagt og egentlig de har vært enige om at de ikke skal ha barn så syns jeg det ikke er helt stuerent. Jeg har tatt en abort og slet ikke i det hele tatt men kan skjønne at mange gjør det. Allikavel tror jeg mange overdriver dette og. Sånn nå provoserte jeg litt og Anonymous poster hash: b3b4a...3e5 Det er ingen som er uenig i at det bør være et valg mellom to, men nå kan mannen velge på et annet tidspunkt enn dama. Man må ta ansvar for seg selv. Og som du sier, selv om du opplevde en abort som uproblematisk gjør ikke alle det. I dette tilfellet har dama allerede tarr abort en gang tidligere. Veldig forståelig om hun ikke ønsker abort igjen. Om far ikke tar ansvar er opp til han, men økonomisk ansvar for sine egne handlinger, det må han. Anonymous poster hash: 3597b...0e7
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #58 Skrevet 12. februar 2017 Trådstarter her.. For meg blir det ihvertfall helt feil å si at den verste sorten er kvinner som ikke vil ha barn men får alikevel. Mener du at vi da er dårligere mødre? hvis dere som mener at siden ikke han vil ha barn så burde jeg ta abort leser igjennom så ser dere at det som plager meg virkelig er han sine følelser i dette. Hadde jeg driti i det så hadde det jo ikke vært boe vanskelig. Sånne kommentarer mener jeg er å helle bensin på bålet og få meg til å føle meg enda mer jævelig! Ja å fortelle meningene sine er jeg helt for, men tenk igjennom litt hva og hvordan dere fremstiller meningene deres. Anonymous poster hash: f330b...453
Tough Shit Skrevet 12. februar 2017 #59 Skrevet 12. februar 2017 Jeg tenker helt ærlig talt at mange kvinner overdriver hvor mye de tror de ville slitt med en abort, fordi de selv ønsker barn og partner ikke gjør det. Det er ikke en provokasjon slik jeg ser det. Det er noe jeg tror. Og jeg tror ikke det riktige her er å påtvinge en udugelig mann et barn. Det er heller ingen provokasjon, men en observasjon.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #60 Skrevet 12. februar 2017 Jeg tenker helt ærlig talt at mange kvinner overdriver hvor mye de tror de ville slitt med en abort, fordi de selv ønsker barn og partner ikke gjør det. Det er ikke en provokasjon slik jeg ser det. Det er noe jeg tror. Og jeg tror ikke det riktige her er å påtvinge en udugelig mann et barn. Det er heller ingen provokasjon, men en observasjon. Da lurer jeg på om du har tatt en abort før? For det har jeg så jeg vet hva jeg snakker om. Hadde ikke en abort vært noe vanskelig så hadde jeg jo ikke følt og vært i denne situasjonen nå! Anonymous poster hash: f330b...453
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #61 Skrevet 12. februar 2017 Jeg tenker helt ærlig talt at mange kvinner overdriver hvor mye de tror de ville slitt med en abort, fordi de selv ønsker barn og partner ikke gjør det. Det er ikke en provokasjon slik jeg ser det. Det er noe jeg tror. Og jeg tror ikke det riktige her er å påtvinge en udugelig mann et barn. Det er heller ingen provokasjon, men en observasjon. Men menn "påtvinges" ikke barnet. De opplever konsekvensen av egen fruktbarhet. (Kvinnen også, men for hennes del er konsekvensene mye større. Svangerskap er ikke noe kvinner "gjør mot" menn.) Og siden menn verken går gravide eller føder, holder en uinteressert mann seg jo bare unna. Samme som uinteresserte fedre har gjort i tusener av år. Anonymous poster hash: 8eed8...026
Den 3. lektor Skrevet 12. februar 2017 #62 Skrevet 12. februar 2017 Veldig lite interessant å høre alle andres personlige meninger om abort og når de personlig definerer et liv som et liv. At HI synes abort er verre enn at en person blir tvunget til å bli forelder er etter min mening en helt hinsides sammenlikning. Vi lever i en tid der abort er en mulighet for å unngå at mennesker får livene sine så til de grader drastisk endret uten at de vil det. Og for å sitere storbrukerne av DIB; "det verste i verden er en kvinne som ikke vil ha barn men som får allikevel". Snu på flisa... Abort ble innført for kvinner, og kvinner alene.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #63 Skrevet 12. februar 2017 Jeg tenker helt ærlig talt at mange kvinner overdriver hvor mye de tror de ville slitt med en abort, fordi de selv ønsker barn og partner ikke gjør det. Det er ikke en provokasjon slik jeg ser det. Det er noe jeg tror. Og jeg tror ikke det riktige her er å påtvinge en udugelig mann et barn. Det er heller ingen provokasjon, men en observasjon. Det skal du selvsagt få mene, men du må slutte å si at denne mannen er tvunget. Han har satt seg frivillig i denne situasjonen. Ingen har lurt han til sengs. Anonymous poster hash: 3597b...0e7
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #64 Skrevet 12. februar 2017 Tusen takk, alle klemmer hjelper nå 😊 Han dro til legen to dager etter jeg fortalte han det og ordnet info om sterilisering. Jeg vet jeg blir alene uansett hva jeg gjør, han støtter ikke noe eller vil snakke om graviditeten hvis det ikke er om en evnt abort. Når jeg fortalte det til han sa han: ja det er jo ikke verdens undergang da, da må du jo ta en abort. Anonymous poster hash: f330b...453 Altså.. dere er kjærester,men han dropper deg hvis du beholder barnet deres?? Jeg skjønner det ikke! Hvor mange år er dere? Hvor lenge har dere vært sammen? Anonymous poster hash: 402aa...94f
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #65 Skrevet 12. februar 2017 Altså.. dere er kjærester,men han dropper deg hvis du beholder barnet deres?? Jeg skjønner det ikke! Hvor mange år er dere? Hvor lenge har dere vært sammen? Anonymous poster hash: 402aa...94f Vi har vært sammen i ca 6 år, han er 40 og jeg er 36 Anonymous poster hash: f330b...453
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #66 Skrevet 12. februar 2017 Hi, du sier at du sliter med å skulle "tvinge" ham til å bli far ved at du beholder barnet. Men du tvinger ham ikke på noen måte! Faktum er at du ble gravid med samme mann for seks år siden, tidlig i forholdet. Du ønsket ikke abort da heller, men tok fordi han ville det slik. En oppegående mann ville i et slikt tilfelle da ha tatt ansvar for sin egen fremtid. Han visste han lett kan gjøre deg gravid. Enhver over 14 år vet i dag at prevensjon kan svikte. Om denne mannen var så bestemt på at han aldri ønsket flere barn, da var det hans ansvar å dobbelsikre seg selv. Dette kunne han gjort på tre måter. 1. Han kunne valgt å sterilisere seg, dette er et lite inngrep for menn, og det er svært få komplikasjoner med det, så det ville ikke påvirket hans seksuelle evner. 2. Han kunne valgt å bruke kondom når dere har hatt sex for å dobbelsikre seg selv, selv om du ev. gikk på hormonprevensjon eller spiral. 3. Han kunne avstått fra sex. Du ser dette, gjør du ikke det, Hi? Denne mannen er en mann som ikke tar ansvar for egne handlinger! Og han er en mann som ikke lærer av tidligere erfaringer. Han visste han ikke ville ha flere barn, men valgte likevel å ikke beskytte seg selv. Han visste han lett kunne gjøre deg gravid, men valgte å ikke beskytte seg selv. Han vil ha sex, men han vil ikke ta ansvar for ev. følger det får, selv om han velger å ikke beskytte seg nok. Og det du da har foran deg, Hi, det er en umoden og svært egoistisk mann. Han visste også at du tok den første aborten hardt, så enhver noenlunde oppegående mann som elsket deg hadde ikke risikert å utsette deg for en så tøff belastning en gang til, som han både visste var uønsket av deg og ville være svært tøft følelsesmessig for deg. Det vil egentlig si, denne mannen har svært lite omtanke for deg og dine følelser. Han har tydeligvis svært lite kunnskap om hva det vil si for mange kvinner å gå gjennom et avbrutt svangerskap - eller, han rett og slett driter i det selv om han vet, bare han får sin vilje og han slipper å ta noe som helst ansvar. En normalt oppegående mann som var så bestemt på at han ikke ville ha flere barn ville valgt å kutte strengen. Men den mannen du har vært sammen med i seks år, han lærte bare én ting etter din første abort - at han kan kontrollere deg så mye at han kan få deg til å gjøre som han vil, uansett hvilken smerte det medfører for deg. Han valgte å ikke lære at han selv må ta ansvar for å beskytte seg selv, han valgte selv å ikke gjøre det han kunne for å sikre at han ikke ble far igjen. Det å velge å ikke beskytte seg selv, det var 100 % hans valg. Det var et valg han tok. Det var et valg han tok hver eneste gang dere hadde sex. Hvis du ser mannen som det han nå viser deg at han er, da tror jeg du får det lettere. Du skal ikke ha noe som helst dårlig samvittighet for ditt valg nå. Han har i seks år tatt sitt valg. Han presset deg til å ta abort mot din vilje, han burde forstått at det var en fare for at du ikke ville greie å gjøre det samme en gang til. Du kan egentlig si det så enkelt at sist gang bestemte han, nå bestemmer du. Det er på en måte 1-1. Om han ikke ønsket å gi deg mulighet til å bestemme dette nå så kunne han i seks år ha valgt å beskytte seg. Han valgte å ikke beskytte seg selv, selv om han var helt sikker på at han ikke ville ha flere barn. Da har han faktisk ikke rett til annet nå enn å ytre sin mening. Han har rett til å si hva han mener, men han har ingen rett til å bestemme hva du nå skal gjøre. Den retten frasa han da han valgte å ha sex med deg igjen uten å dobbelbeskytte deg selv. Du sier dere nå ikke bor sammen. Det er bra, da slipper du den daglige psykiske påvirkningen fra ham. Han har tatt sitt valg. Han har ikke noe han skal ha sagt over ditt valg. Norsk lov sier også at denne bestemmelsen er opp til deg. Ergo har du ingen grunn til å føle noe som helst skyld overfor ham. Du tvinger ham ikke til å være far. Han tok selv valget om å ta sjanser som han visste kunne føre til at han ville bli far. Han tok sitt valg. Nå kan du ta ditt valg uten å ta hensyn til hans meninger. Han frasa seg retten til å bestemme noe da han valgte å ikke dobbelbeskytte seg selv allerede for seks år siden og hver gang dere har hatt sex siden den gang. Ta vare på deg selv fremover og vær trygg på at du gjør det rette. Om han velger å ikke ta ansvar for sine handlinger og barnet han bevisst har vært med på å skape, da er det hans valg. Du og barnet vil greie dere bra uansett! Kast fra deg all skyldfølelse, du skylder ham ikke noe som helst! Lykke til videre Anonymous poster hash: 15e6f...02b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #67 Skrevet 12. februar 2017 Jeg var i samme situasjon for 5 år siden. Har omtrent ikke sett mannen siden han gjorde meg gravid. Han visste at jeg ikke gikk på prevensjon og burde stå for det han gjorde. Vi har NULL kontakt Han er ikke interessert i barnet sitt. Men jeg har aldri aldri angret på barnet. Barnet er en gave 💟💙💟💙💟 Anonymous poster hash: bc604...de4
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #68 Skrevet 12. februar 2017 Hvorfor blir livet hans ødelagt? Hvorfor blir det er helvete? Hva mener han? Anonymous poster hash: 6ed20...c60
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #69 Skrevet 12. februar 2017 Trådstarter her. I forkant av UL i morgen spurte jeg han rett ut hva som ville skje om jeg ikke klarte en abort. Hva gjør vi/du? Fortalte at for meg var det viktig å snakke om alle aspekter rundt dette. Han svarte : da gjør jeg det slutt, jeg skal ikke ha flere barn og skal ikke presses til noe i denne situasjonen. Så barnet får ingen far da. Det gjorde veldig vondt å høre så direkte selvom jeg visste innerst inne dette fra før. Anonymous poster hash: f330b...453 Men å presse deg til en abort er lissom greit.... Om han var så redd da burde han tatt på regnfrakk i tillegg da! Makan te oppførsel! Sender en god klem til deg! Og gratulerer så mye med graviditeten ❤ du vil bli overrasket over hvor mye du faktisk klarer alene, og husk at barnet må ikke ha en far, de kommer langt i livet med en mamma som stiller opp og gir kjærlighet! ❤ Anonymous poster hash: b7983...d78
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #70 Skrevet 12. februar 2017 Hvorfor blir livet hans ødelagt? Hvorfor blir det er helvete? Hva mener han? Anonymous poster hash: 6ed20...c60 Han mener vel bare at ett barn vil ødelegge livet hans. Kan være han er redd xen (mor til barna hans)vil bli sint? At han er redd han må betale bidrag? Jeg vet ikke for det eneste han sier er at alt går til helvete og livet hans er ødelagt da. Han vet også veldig godt at sånne uttalelser gir meg utrolig dårlig samvittighet Anonymous poster hash: f330b...453
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #71 Skrevet 12. februar 2017 Han mener vel bare at ett barn vil ødelegge livet hans. Kan være han er redd xen (mor til barna hans)vil bli sint? At han er redd han må betale bidrag? Jeg vet ikke for det eneste han sier er at alt går til helvete og livet hans er ødelagt da. Han vet også veldig godt at sånne uttalelser gir meg utrolig dårlig samvittighet Anonymous poster hash: f330b...453 LIvet hans blir da ikke ødelagt! Det blir ødelagt kun hvis han velger å la et barn ødelegge livet hans. Han er en voksen mann som selv har valgt å ha sex uten å beskytte seg selv godt nok. Da må han også være voksen nok til å ta følgene av det. Bidrag må han selvfølgelig betale, men det er også noe han som voksen og far til et eller flere anre barn visste om. Det han sier til deg om at livet hans blir ødelagt, det er noe han sier nettopp fordi han vet at han da får deg til å tvile på på deg selv. For han vet at du tar ansvar for andre i altfor stor grad, og nå stoler han på at han kan manipulere deg til å ta abort - slik han gjorde sist gang også. Hvis livet hans går til helvete pga. dette er det IKKE pga. deg, det er ikke pga. barnet dere venter. Om livet hans nå går til helvete, da er det KUN fordi han velger å la dette ødelegge livet sitt. Du vet bedre enn at du tillater ham å innbilde deg dette, HI! Folk får barn hele tiden. Både kvinner og menn får uønskede barn stadig vekk. Men livet blir ikke ødelagt av den grunn. Det blir bare anderledes enn det de hadde planlagt. Voksne og modne personer tilpasser seg da den nye virkeligheten og gjør det beste ut av det og velger å fokusere på det som etterhvert blir bra med livsendringen. Bli helt kort med ham. Begynner han å si slikt, si at det er han selv som har valgt å ikke sterilisere seg. Om han nå føler at livet hans blir ødelagt så er det ikke pga. et nytt barn, men fordi han velger å la livet gå til helvete. Fortsetter han å mase sier du bare kort at du gjerne kan møte ham på familievernkontoret til videre samtaler, men at du ikke vil ha mer av at han prøver å manipulere deg. Si at hvis han vil diskutere dette videre så ordner han en time til fvk. Og så legger du på. Da må han selv ta ansvar - noe han garantert ikke kommer til å gjøre. Prøver han igjen å manipulere deg, vær kort og saklig videre og vis til det du sa sist. Du beholder barnet, han velger selv om han vil være en del av barnets liv eller ikke. Anonymous poster hash: 15e6f...02b
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #72 Skrevet 12. februar 2017 Drit i mannen ja, men la være å føre han opp som far da. Anonymous poster hash: 9439e...692 Barnet og staten har rett på å vite hvem far er. Anonymous poster hash: 26e23...a83
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #73 Skrevet 12. februar 2017 Han mener vel bare at ett barn vil ødelegge livet hans. Kan være han er redd xen (mor til barna hans)vil bli sint? At han er redd han må betale bidrag? Jeg vet ikke for det eneste han sier er at alt går til helvete og livet hans er ødelagt da. Han vet også veldig godt at sånne uttalelser gir meg utrolig dårlig samvittighet Anonymous poster hash: f330b...453 Han er ikke 15 år og pengelens! Anonymous poster hash: 8eed8...026
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2017 #74 Skrevet 12. februar 2017 Første jeg tenkte da jeg leste innlegget til HI var at enkelte fortjener og bli higfivet i trynet med en stol.... Det flotte her i Norge er at han ikke kan tvinge deg til abort, det vil aldri bli gjennomført hvis det kommer fram mistanke om tvang. Det jeg gjorde da jeg ble truet til abort var og kaste han på dør. Han fikk pent holde seg langt unna meg, og nå i senere tid unna mitt barn og (lang komplisert historie) og være alene er ikke noe problem, og ihvertfall bedre enn å være med et slikt mannfolk. Ikke gi opp, dette er ditt valg og din kropp, og du får lett hjelp å bli han kvitt hvis han lager problemer, det er det man har politiet for Masse lykke til, og gratulerer med graviditeten Anonymous poster hash: ca65c...db5
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2017 #75 Skrevet 13. februar 2017 Han mener vel bare at ett barn vil ødelegge livet hans. Kan være han er redd xen (mor til barna hans)vil bli sint? At han er redd han må betale bidrag? Jeg vet ikke for det eneste han sier er at alt går til helvete og livet hans er ødelagt da. Han vet også veldig godt at sånne uttalelser gir meg utrolig dårlig samvittighet Anonymous poster hash: f330b...453 Han er jo en drama-queen og en krisemaksimerer! Synes ikke han virker særlig løsningsorientert. Ble selv uplanlagt gravid, men abort har aldri vært et tema. Selv om vi trodde det kom til å bli tøft og utfordrende, så forsøkte vi bare å finne løsninger og se de positive tingene. Det verste i verden er da ikke at et barn blir født..! Krig, sykdom, sult og nød, det er ødeleggende. Å få barn er et privilegium! At han ikke fatter det skal ikke du straffes for! Alvorlig talt! Han er ikke mye til mann altså! Ingen god kjæreste! Den dagen du sitter med babyen i armene vil du kjenne at du har gjort et godt valg! Babyen fortjener din kjærlighet mye mer enn denne mannen gjør! Anonymous poster hash: 6ed20...c60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå