Gå til innhold

Uføre mennesker


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du vært i et forhold med en ufør mann? Truffet en jeg har god kjemi med, men tanken om at han er ufør skremmer meg litt.

 

Anonymous poster hash: fed2e...e00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne folk som deg skremmer meg.

Bruk nå hue litt føre du skriver da.

Håper du skammer deg.

Ufør er ikke synonymt med lat.

Skrevet

Nei. Kunne ikke vært sammen med en mann som bare gikk hjemme, uavhengig av hva grunnen er.

 

Jeg liker selv å være på farten og det ville før eller siden kollidert med en partners ønske om å være sammen med meg når han har fri.

 

Anonymous poster hash: a2487...3a5

Skrevet

Og ja - jeg kunne fint vært i et forhold med en person som var uføretrygdet.

Skrevet

Sånne folk som deg skremmer meg.

Bruk nå hue litt føre du skriver da.

Håper du skammer deg.

Ufør er ikke synonymt med lat.

Du er jo ikke noe bedre sjøl heller da, der du sitter på din moralske hest. Å være sammen med en ufør handler om mye, mye mer enn "det å være ufør".

 

Det handler om økonomi, om å være på ulike stadier i livet, om ulike mål og verdier, ulikt energinivå, forskjell i omgangskrets, ulikt behov for den andre i hverdagen osv.

 

Du er trangsynt og dømmende.

 

Anonymous poster hash: a2487...3a5

Skrevet

Sånne folk som deg skremmer meg.

Bruk nå hue litt føre du skriver da.

Håper du skammer deg.

Ufør er ikke synonymt med lat.

Skjønner at du er ufør med en sånn reaksjon. Har ikke sagt noe om at han er lat, tvert imot faktisk. Veldig aktiv mann. Er mer bekymring rundt det at livene våre passer dårlig sammen. Jeg går på jobb fem dager i uken, han er hjemme med mye tid. Kanskje jeg ikke har muligheten til å gi nok av meg selv.

 

Anonymous poster hash: fed2e...e00

Skrevet

Hadde mannen blitt ufør ville jeg selvfølgelig støttet opp om han og gjort alt jeg kunne, men vi har et 17 års kjærlighetsforhold å bygge på. Å gå inn i et nytt forhold med en ufør mann må jeg innrømme at jeg ville vært skeptisk til. Utelukker det ikke, men måtte sett an hvorfor han var ufør og hvor alvorlig det var. Jeg elsker å reise, og ligger ikke på en strand med en bok. Jeg vil ut i storbyene, klatre i klipper, gå toppturer etc, og vil gjerne dele disse opplevelsene med en partner.

 

Anonymous poster hash: 93028...887

Skrevet

Ja det kunne jeg , mannen min er uføre etter en ulykke. At han ikke jobber definerer ikke hvem han er. Han er en fantastisk mann med gode kvaliteter .

 

Anonymous poster hash: 6a906...f51

Skrevet

 

Du er jo ikke noe bedre sjøl heller da, der du sitter på din moralske hest. Å være sammen med en ufør handler om mye, mye mer enn "det å være ufør".

 

Det handler om økonomi, om å være på ulike stadier i livet, om ulike mål og verdier, ulikt energinivå, forskjell i omgangskrets, ulikt behov for den andre i hverdagen osv.

 

Du er trangsynt og dømmende.

 

Anonymous poster hash: a2487...3a5

 

Logikken der skjønte jeg ikke, mye som spiller inn. Men verdier og respekt er fint å ha i samme hva slags forhold man er i. Utelukke mennesker pga uføretrygd eller økonomi er ganske overfladisk, alle kan bli syke.

 

Skummelt om man har negativ holdning til uføretrygd, og partneren får kreft eller slag og blir varig syk. Hva da, bare dropper dem..

 

Anonymous poster hash: ea91e...3bc

Skrevet

Skjønner selvsagt at dere som har en mann som plutselig er blitt ufør velger å bli, dette er nytt og derfor skeptisk (: Hi

 

Anonymous poster hash: fed2e...e00

Skrevet

Nei, aldri igjen! Var i et slikt forhold for mange år siden og det ødela meg helt. Glad jeg dro!

 

Anonymous poster hash: a0346...37f

Skrevet

 

 

Du er jo ikke noe bedre sjøl heller da, der du sitter på din moralske hest. Å være sammen med en ufør handler om mye, mye mer enn "det å være ufør".

 

Det handler om økonomi, om å være på ulike stadier i livet, om ulike mål og verdier, ulikt energinivå, forskjell i omgangskrets, ulikt behov for den andre i hverdagen osv.

 

Du er trangsynt og dømmende.

 

Anonymous poster hash: a2487...3a5

 

Logikken der skjønte jeg ikke, mye som spiller inn. Men verdier og respekt er fint å ha i samme hva slags forhold man er i. Utelukke mennesker pga uføretrygd eller økonomi er ganske overfladisk, alle kan bli syke.

 

Skummelt om man har negativ holdning til uføretrygd, og partneren får kreft eller slag og blir varig syk. Hva da, bare dropper dem..

 

Anonymous poster hash: ea91e...3bc

 

Hvorfor svarer du på noe helt annet enn det som diskuteres? Å begynne å dra inn forhold som at en partner man allerede er sammen er ikke det vi diskuterer her. Heller ikke sykdommer som kreft o.l.

 

Fint å holde seg til saken så ikke debatten blir altfor fordummende.

 

Anonymous poster hash: a2487...3a5

Skrevet

Skjønner selvsagt at dere som har en mann som plutselig er blitt ufør velger å bli, dette er nytt og derfor skeptisk (: Hi

 

Anonymous poster hash: fed2e...e00

 

Men hvorfor er du skeptisk om du liker denne mannen? Du må jo vite grunnen han er syk, er det reelt eller føler du det er latskap?

 

Må jo kunne snakke om hva man ønsker og forventer av forholdet?

 

Synd å gå glipp av en bra mann pga han er syk og ikke jobber.

 

Anonymous poster hash: ea91e...3bc

Skrevet

Mannen min er ufør. Han var ikke det da jeg traff ham, men jeg ville nok blitt sammen med ham om jeg traff ham nå også, selv om det selvsagt er forskjell på å bli sammen med en som er ufør og at en du allerede har et liv med og er glad i blir ufør.

 

Det er mye som spiller inn. Mannen min er veldig sosial og har mange gode venner. Han er ikke veldig mobil selv, men mange kommer innom ham i løpet av dagen mens jeg er på jobb. Så han er ikke sultefôret på menneskelig kontakt slik at jeg blir "kvalt" når jeg kommer hjem. Og jeg kan gjøre egne ting på fritiden også, ikke bare være sammen med ham, han har alltid noen å være sammen med hvis han ønsker det.

 

Holdningen har også betydning. Jeg kunne ikke levd med en som bare sutrer og syns synd på seg selv og legger seg ned og gir opp. Det er en forutsetning at man gjør det beste ut av det livet man har, bidrar med det man kan og prøver å være positiv. Selvsagt kan han ha dårlige dager, det har jeg også, men de får ikke ta overhånd.



Anonymous poster hash: 54c63...ffe
Skrevet

Nei.

 

Altså, jeg hadde ikke gått fra en partner som ble ufør. Men heller ikke gått inn i et forhold med en jeg visste var ufør.

 

Det handler ikke om at jeg tenker uføre er late og ikke syke. Det handler om begrensninger i økonomi, kapasitet og begrenset med impulser.



Anonymous poster hash: 389ed...ac3
Skrevet

 

 

Du er jo ikke noe bedre sjøl heller da, der du sitter på din moralske hest. Å være sammen med en ufør handler om mye, mye mer enn "det å være ufør".

 

Det handler om økonomi, om å være på ulike stadier i livet, om ulike mål og verdier, ulikt energinivå, forskjell i omgangskrets, ulikt behov for den andre i hverdagen osv.

 

Du er trangsynt og dømmende.

 

Anonymous poster hash: a2487...3a5

 

Logikken der skjønte jeg ikke, mye som spiller inn. Men verdier og respekt er fint å ha i samme hva slags forhold man er i. Utelukke mennesker pga uføretrygd eller økonomi er ganske overfladisk, alle kan bli syke.

 

Skummelt om man har negativ holdning til uføretrygd, og partneren får kreft eller slag og blir varig syk. Hva da, bare dropper dem..

 

Anonymous poster hash: ea91e...3bc

 

 

 

Spørsmålet var vel om man kunne være sammen med en som var uføretrygded, og ser ikke at kun det skulle være et hinder.

 

Fordommer og si andre sine meninger er fordummer tråden er jo saklig😊

 

Anonymous poster hash: ea91e...3bc

Skrevet

Men hvorfor er du skeptisk om du liker denne mannen? Du må jo vite grunnen han er syk, er det reelt eller føler du det er latskap?

 

Må jo kunne snakke om hva man ønsker og forventer av forholdet?

 

Synd å gå glipp av en bra mann pga han er syk og ikke jobber.

 

Anonymous poster hash: ea91e...3bc

Handler delvis om sykdommen. Redd han blir fornærmet om jeg tar det opp. Vil jo ikke såre han. Derfor søker jeg råd før jeg tar det opp med han (: Hi

 

Anonymous poster hash: fed2e...e00

Skrevet

Dette kommer vel litt an på hvorfor han er ufør. Man er jo ikke et dårligere menneske eller partner pga "uførheten" i seg selv.

Men hvis du elsker å gå toppturer, som hun over her, er det kanskje litt skjæring å bli sammen med en dårlig gangfunksjon.

En ufør med fex en psykiatrisk diagnose kan også bli en utfordring for en partner, For eksempel.

Skjønner skepsisen hvis mannen er ufør og ikke har andre interesser enn å daffe på sofaen og spille dataspill hele dagen, men en sånn livsstil har vel de færreste uføre.

Regner med at uføre som alle andre har interesser og aktiviteter.

Skrevet

NEI

 

Jeg hadde aldri blitt sammen med en mann som var ufør fra før vi møttes, uansett årsak. 

 

Hadde min mann blitt ufør nå hadde det vært noe annet. 



Anonymous poster hash: befb9...c9f
Skrevet

Handler delvis om sykdommen. Redd han blir fornærmet om jeg tar det opp. Vil jo ikke såre han. Derfor søker jeg råd før jeg tar det opp med han (: Hi

 

Anonymous poster hash: fed2e...e00

Hva er det du skal ta opp med han, grunnen til at han er ufør?

 

Anonymous poster hash: 0b22b...281

Skrevet

Så fint at han er veldig aktiv da - men, han har jo tid til det tydeligvis...

 

Ufør hadde vært dealbreaker her iallfall - holdningene de generelt besitter er uforenelige med mine.

Hva jeg mener med det - jo, indignerte sytere som 'får aaaltfor lite trygd'

 

Prøv dere i den virkelige verden en stund..

 

Anonymous poster hash: 8d6c9...51f

Skrevet

ame="Anonym bruker" post="148304897" timestamp="1486065328"]

 

 

 

 

 

Spørsmålet var vel om man kunne være sammen med en som var uføretrygded, og ser ikke at kun det skulle være et hinder.

 

Fordommer og si andre sine meninger er fordummer tråden er jo saklig😊

 

Anonymous poster hash: ea91e...3bc </em>

Du skriver så dårlig norsk at jeg har problemer med å forså hva du mener.

 

Men ser at du liker å klippe setninger ut av sammenheng for å underbygge dine egne avsporinger. Hvis du har så dårlig leseforståelse at du ikke skjønner hva tråden handler om, eller hva jeg skriver, foreslår jeg at du heller lager din egen tråd.

 

Anonymous poster hash: a2487...3a5

Skrevet

Så fint at han er veldig aktiv da - men, han har jo tid til det tydeligvis...

 

Ufør hadde vært dealbreaker her iallfall - holdningene de generelt besitter er uforenelige med mine.

Hva jeg mener med det - jo, indignerte sytere som 'får aaaltfor lite trygd'

 

Prøv dere i den virkelige verden en stund..

 

Anonymous poster hash: 8d6c9...51f

Snakk om å dra alle under en kam , dæven

 

 

Anonymous poster hash: 6a906...f51

Skrevet

Handler delvis om sykdommen. Redd han blir fornærmet om jeg tar det opp. Vil jo ikke såre han. Derfor søker jeg råd før jeg tar det opp med han (: Hi

 

Anonymous poster hash: fed2e...e00

 

Beste er jo å snakke med han, vet ikke hvorfor han er ufør. Men han har sikkert noen usikkerheter han også, er ikke høy status som uføretrygdet som du ser her.

Han møter nok noen fordommer han også.

 

Og mange par har totalt forskjellige interesser og funker bra sammen, godt å ha egene interesser å.

 

 

 

Anonymous poster hash: ea91e...3bc

Skrevet

Så fint at han er veldig aktiv da - men, han har jo tid til det tydeligvis...

 

Ufør hadde vært dealbreaker her iallfall - holdningene de generelt besitter er uforenelige med mine.

Hva jeg mener med det - jo, indignerte sytere som 'får aaaltfor lite trygd'

 

Prøv dere i den virkelige verden en stund..

 

Anonymous poster hash: 8d6c9...51f

Woe, bare wow. Du er hjertelig velkommen til å bytte liv med meg, så kan jeg få prøve meg i den virkelig verden..............

 

Anonymous poster hash: 0b22b...281

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...