Gå til innhold

Korpset har planlagt tur til USA til sommeren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ikke dette bare være midlertidig? Altså, gjelde så så lenge for å få et ordentlig vedtak på plass. Personlig tror jeg korpset må sette seg inn i lovverket og virkningen av loven, også varigheten før denne avgjørelsen taes av korpset. Videre så kan det være et tips til alle dere andre som diskuterer overskriftene dere leser i kjøpt og betalte "nyheter", og sette seg inn i saken før dere synser så innmari om dem. Merk at jeg ikke har uttalt meg politisk her, jeg påpeker kunn at informasjonen i mye av argumentasjonen er mangelfull og virkelig of topic ihh det hi faktisk spør om...

Anonymous poster hash: d048b...7a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan anta så mye du orker, fakta er at det selvsagt går helt fint å ombooke en tur såpass lenge i forveien. Det kan nok koste litt, men å godta at noen blir utelatt pga etnisitet er nok noe de fleste foreldre ikke finner seg i.

Har man bestilt de billigste billettene får man ikke tilbake 5 flate øre.

Anonymous poster hash: 7f5aa...cb0

Skrevet

jeg synes det blir helt feil og dra fra 2 stk, da får dere heller finne et annet land og dra til for eksempel Australia :)

Skrevet

Har man bestilt de billigste billettene får man ikke tilbake 5 flate øre.

Anonymous poster hash: 7f5aa...cb0

Skal man reise med 100 mann regner jeg med at de er oppegående nok til å ha en slags avbestillingsforsikring.

All kverulering til side så er poenget her at det er uholdbart å utestenge barn kun på bakgrunn av hvor de er født.

Skrevet

Det jeg har lært av denne tråden er at de politisk korrekte "menneskevennene" kun viser klasse for sine egne, men drar frem stygge karakteristikker for de med andre meninger. Herlig.

Anonymous poster hash: e302b...8c5

Skrevet

jeg synes det blir helt feil og dra fra 2 stk, da får dere heller finne et annet land og dra til for eksempel Australia :)

Bare det å få 100 seter samlet på et fly og organisere 100 senger samlet er en utfordring. Det jeg nå også tenker på er korpset vi skulle spiøtcsammen med og det arbeidet de har lagt ned. Det er i hvertfal nødvendig å avbestille nå, hvis vi skal avbestille. Vi kan ikke vente og se hva som skjer. Det er litt mer å ordne for å flytte en slik tur enn en vanelig familieferie.

Anonymous poster hash: f8762...9e8

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Det hadde vært fullstendig uaktuelt å si til min datter at "Aisha får ikke være med på turen deres for hun er fra Iran. Men du er norsk så du får være med. Kos deg på tur, jenta mi".

Skrevet

Vanskelig å svare på. Ser at mange er kategoriske.

Jeg mener det kommer an på. Hvor mye taper dere i kroner? Hvor mye kontakt har dere hatt med de dere skal besøke? Er det mulig å rigge fullt opplegg for så mange personer på så kort tid til et annet land?

Jeg ville strukket meg langt for å gjøre om på planene.

Anonymous poster hash: 38d66...360

Skrevet

Bare det å få 100 seter samlet på et fly og organisere 100 senger samlet er en utfordring. Det jeg nå også tenker på er korpset vi skulle spiøtcsammen med og det arbeidet de har lagt ned. Det er i hvertfal nødvendig å avbestille nå, hvis vi skal avbestille. Vi kan ikke vente og se hva som skjer. Det er litt mer å ordne for å flytte en slik tur enn en vanelig familieferie.

Og det ekstra arbeidet gjør man med glede, fordi man koker innvendig når man tenker på alternativet! To uskyldige barn som ikke får reise inn i USA på grunn av sin etnisitet!

Anonymous poster hash: d3885...f1f

Skrevet

Vanskelig å svare på. Ser at mange er kategoriske.

Jeg mener det kommer an på. Hvor mye taper dere i kroner? Hvor mye kontakt har dere hatt med de dere skal besøke? Er det mulig å rigge fullt opplegg for så mange personer på så kort tid til et annet land?

Jeg ville strukket meg langt for å gjøre om på planene.

Anonymous poster hash: 38d66...360

Det er jo veldig mye vi ikke vet enda og jeg regner med at det første vi må gjøre på mandag er å kontakte det korpset vi skulle besøkt og be dem finne ut om det er mulig å reise alle sammen som planlagt. I tillegg må vi kontakte sponsorene våre og høre hvordan de stiller seg til å støtte en annen tur.

Jeg regner med at det blir mange som må vurdere om de skal droppe reiser på grunn av dette.

Skrevet

Og det ekstra arbeidet gjør man med glede, fordi man koker innvendig når man tenker på alternativet! To uskyldige barn som ikke får reise inn i USA på grunn av sin etnisitet!

Anonymous poster hash: d3885...f1f

Jeg skulle ønske det var så enkelt. Det er ikke bare å legge ned timene. Det vil stå på veldig mange andre også.

Skrevet

Mannen min er fra Iran og vi hadde planlagt fire uker i Florida i sommer. Han har dobbelt statsborgerskap og er ikke muslim, men han kommer ikke inn likevel. 😢😢😢

Anonymous poster hash: 6a955...655

Skrevet

Hva med Canada i stede? ??

Når ungen har sett for seg USA i 2 år, må det være en ekstrem nedtur å havne i Spania. Spania er ligsom et sted hvor de aller fleste enten har vært eller kommer til å reise flere ganger til i løpet av livet.

USA, Canada, Australia osv er ikke steder en drar til hvert år eller i høstferien.

Skrevet

Mannen min er fra Iran og vi hadde planlagt fire uker i Florida i sommer. Han har dobbelt statsborgerskap og er ikke muslim, men han kommer ikke inn likevel.

Anonymous poster hash: 6a955...655

Folk som bor i landet, men var ute av landet når innreiseforbudet kom, kommer ikke inn igjen engang

Anonymous poster hash: 2f032...c4f

Skrevet

Alle eller ingen! Finn et nytt reisemål!

Om dette hadde vært noe mitt barn hadde vært med på hadde jeg nektet å dra om ikke alle fikk være med.

Anonymous poster hash: ebf2d...a19

Skrevet

Jeg tviler på at denne loven kommer til å vare lenge. Dette må de gjøre om på.

Anonymous poster hash: 6be44...be6
Skrevet

Alle eller ingen! Finn et nytt reisemål!

Om dette hadde vært noe mitt barn hadde vært med på hadde jeg nektet å dra om ikke alle fikk være med.

Anonymous poster hash: ebf2d...a19

Selv om det meste av pengene hadde gått tapt?

Skrevet

Folk som bor i landet, men var ute av landet når innreiseforbudet kom, kommer ikke inn igjen engang

Anonymous poster hash: 2f032...c4f

What??? Er dette sant?! Galskap!!!

Anonymous poster hash: a102b...c10

Skrevet

What??? Er dette sant?! Galskap!!!

Anonymous poster hash: a102b...c10

Ja, det er sant.

Skrevet

Dette handler ikke omhvorvidt man er såkalt venstrevridd eller høyrevridd, "politisk korrekt" (teit utrykk) eller populistisk. Dette handler om å stå bak norske verdier. I Norge er det ikke lov å diskriminere på bakgrunn av etnisitet eller religion, vi har religionsfrihet. Derfor kan man ikke som et skolekorps reise til et land som ikke vil slippe inn barn, på bakgrunn av foreldrenes etnisitet eller religion. Mer føler jeg ikke at det er å si om saken, slik jeg ser det.

Skrevet

Selv om det meste av pengene hadde gått tapt?

Ja. For meg hadde pengene vært helt uvesentlig i denne situasjonen.

Anonymous poster hash: 7cdef...0a6

Skrevet

Skulle ikkje dette vare bare i 90 eller 100 dager i første omgang?

Skrevet

Skulle ikkje dette vare bare i 90 eller 100 dager i første omgang?

Tror du han kommer til å gi seg med 90 dager?

Det er jo bare fordi han ikke får igjennom et lengre tidsrom i første omgang.

Skrevet

Er usikker på om de får reise utenlands når de ikke er norske statsborgere. Her har vi tre muslimske barn i klassen, og det er veldig begrenset hva foreldrene lar de være med på. Ikke klassetur, ikke badeland, ikke reise bort på kamper. Skal det stoppe alle de andre barna?

Anonymous poster hash: 3e55b...a73
Skrevet

Tror du han kommer til å gi seg med 90 dager?

Det er jo bare fordi han ikke får igjennom et lengre tidsrom i første omgang.

Det er ikke bare denne loven men hva denne mannen kan gjøre også? Mange har er for å forlate to barn. Trump er president bare 7 dager,hvem vet hva er det neste? Hva han kan gjøre i 6 måneder? Alle slags vinklinger på ekskludering. Hva om han stenger grenser for europeere midt i juni? ( kanskje ikke mulig,men alle lo da han ble kandidat også). Hele situasjonen er for usikker. I neste 6 måneder kan skje så mye. Jeg ville ikke tatt sjansen for så mange barn.

Anonymous poster hash: d57e5...b66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...