Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #26 Skrevet 29. januar 2017 Nei, det er det jo ikke. De som kan dra drar, de som ikke kan får jo ikke dratt. Slik er det jo bare. Alle kan ikke gjøre alt. Når skal vi innse det? Det er begrensninger her i verden enten vi liker det eller ikke. Anonymous poster hash: bdf31...6aa Begrensninger finnes alltid. Men man planlegger med det for øye at alle skal delta. Politiske og diskriminerende begrensninger kan man ikke bøye seg for. Anonymous poster hash: b83e9...0e6
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #27 Skrevet 29. januar 2017 OMG... turen ER jo allerede planlagt da... er da ingen overraskelse at de er muslimer, eller uten norsk statsborgerskap, eller at det er vrient å komme inn i USA, eller at Trump kombtil å bli president, eller at grensene ble stengt i såtilfelle? Og hvorfor kan man ikke sammenlikne? Fordi de som muslimer må tas hensyn til uansett? Men ikke de som blir syke og ikke får dratt? Logikken deres er venstrevridd ja... Anonymous poster hash: bdf31...6aa Hvis man blir syk og ikke kan dra er èn ting. At man blir nektet innreise i et land pga sin etnisitet/religion er ikke Ok. Du kan virkelig ikke se forskjellen? Jeg er ikke religiøs engang og dette hadde ikke vært greit for meg. Alle skal på tur, så da får de forandre reisemål. Alle eller ingen. Anonymous poster hash: d3885...f1f
amandine Skrevet 29. januar 2017 #28 Skrevet 29. januar 2017 Jeg må bare si at om dette hadde vært korpset eller laget til mine barn, og noen ble utestengt på grunn av etnisitet eller religion som i dette tilfellet, så hadde jeg trukket mine barn fra turen. Jeg hadde ikke nølt et sekund.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #29 Skrevet 29. januar 2017 Kan ikke sammenligne om noen blir syke. Hva om ditt barn ikke kunne dra pga relgion?Anonymous poster hash: 839b6...333 Da hadde de ikke fått dratt da. Ikke faen om jeg hadde latt det ødelegge for alle andre. Nå er jeg så ateist en kan få blitt da, så jeg tenker jo at om man på død og liv skal styre med en religion så må man vel tåle det som hører med. Ikke noe nytt at religion skaper mye krøll da. Anonymous poster hash: bdf31...6aa
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #30 Skrevet 29. januar 2017 Begrensninger finnes alltid. Men man planlegger med det for øye at alle skal delta. Politiske og diskriminerende begrensninger kan man ikke bøye seg for. Anonymous poster hash: b83e9...0e6 Men slik jeg har forstå det er jo turen planlagt allerede. Det hadde jo vært noe annet om de begynte planlegging nå og da vurderte USA. Anonymous poster hash: bdf31...6aa
*Miss Marple* Skrevet 29. januar 2017 #31 Skrevet 29. januar 2017 OMG... turen ER jo allerede planlagt da... er da ingen overraskelse at de er muslimer, eller uten norsk statsborgerskap, eller at det er vrient å komme inn i USA, eller at Trump kombtil å bli president, eller at grensene ble stengt i såtilfelle? Og hvorfor kan man ikke sammenlikne? Fordi de som muslimer må tas hensyn til uansett? Men ikke de som blir syke og ikke får dratt? Logikken deres er venstrevridd ja... Anonymous poster hash: bdf31...6aa Forskjellen er vel kanskje at man alt nå vet at det blir problemer med de som ikke har norsk statsborgerskap, mens sykdom gjerne kommer tett opptil avreise. Det går fint an å ombooke turen nå, ved sykdom har man ikke tid til det. Du skjønner sikkert forskjellen?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #32 Skrevet 29. januar 2017 Da hadde de ikke fått dratt da. Ikke faen om jeg hadde latt det ødelegge for alle andre. Nå er jeg så ateist en kan få blitt da, så jeg tenker jo at om man på død og liv skal styre med en religion så må man vel tåle det som hører med. Ikke noe nytt at religion skaper mye krøll da. Anonymous poster hash: bdf31...6aa I dette tilfellet har det jo ingenting å si hvilken religion de har. Det avgjørende er hvor de er født så vidt jeg har forstått. Hvis ingen muslimer fikk innreise er det flere som ikke kan være med. Akkurat hvor mange vet jeg ikke. Anonymous poster hash: f8762...9e8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #33 Skrevet 29. januar 2017 Da hadde de ikke fått dratt da. Ikke faen om jeg hadde latt det ødelegge for alle andre. Nå er jeg så ateist en kan få blitt da, så jeg tenker jo at om man på død og liv skal styre med en religion så må man vel tåle det som hører med. Ikke noe nytt at religion skaper mye krøll da. Anonymous poster hash: bdf31...6aa Hadde vært greit for deg om ditt barn ikke kunne bli med pga relgion? Hva sier du til barnet? Hvordan forklare at dere blir sett på som annenrangs? Anonymous poster hash: 839b6...333
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #34 Skrevet 29. januar 2017 Skru på CNN nå! Anonymous poster hash: d3885...f1f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #35 Skrevet 29. januar 2017 Da hadde de ikke fått dratt da. Ikke faen om jeg hadde latt det ødelegge for alle andre. Nå er jeg så ateist en kan få blitt da, så jeg tenker jo at om man på død og liv skal styre med en religion så må man vel tåle det som hører med. Ikke noe nytt at religion skaper mye krøll da. Anonymous poster hash: bdf31...6aa Det er ikke religiøse hensyn her. Det er fødested. Anonymous poster hash: b83e9...0e6
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #36 Skrevet 29. januar 2017 Jeg ville ikke tatt sjanse og gamblet på om denne presidenten skrur opp ilden eller kjøler av. Jeg ville dratt et annet sted og latt alle barna glede seg til turen. Det er mange fine plasser der barna kan ha fin tid. Tenk deg om han skriver under en annen idiotisk ordre 24 h før dere skulle dra. 😯 eller mens dere går ombord fly. Anonymous poster hash: d57e5...b66
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #37 Skrevet 29. januar 2017 Jeg reiser ikke til USA igjen før Trump er avsatt. Det er også en løsning... Anonymous poster hash: 3d7d0...d8b
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #38 Skrevet 29. januar 2017 Forskjellen er vel kanskje at man alt nå vet at det blir problemer med de som ikke har norsk statsborgerskap, mens sykdom gjerne kommer tett opptil avreise. Det går fint an å ombooke turen nå, ved sykdom har man ikke tid til det. Du skjønner sikkert forskjellen? Du har aldri vært med å planlegge slik tur? Ikke bare å ombooke vil jeg tro. Hvertfall ikke uten å tape penger og miste "innhold" i turen. Sykdom kan også være langvarig da. Anonymous poster hash: bdf31...6aa
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #39 Skrevet 29. januar 2017 Mitt alvorlig handikappede barn er "støttemusikant" i ett korps, elsker musikk, men kan selvsagt ikke spille ei rein tone. Han blir ikkd invitert på tur fordi ingen kan ta vare på han. Skal ingen få lov å reise da? Er turen planlagt IG betalt så bare reis. Ikke korpset sin skyld at en gal mann styrer USA. Anonymous poster hash: 7f5aa...cb0
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #40 Skrevet 29. januar 2017 Mitt alvorlig handikappede barn er "støttemusikant" i ett korps, elsker musikk, men kan selvsagt ikke spille ei rein tone. Han blir ikkd invitert på tur fordi ingen kan ta vare på han. Skal ingen få lov å reise da? Er turen planlagt IG betalt så bare reis. Ikke korpset sin skyld at en gal mann styrer USA. Anonymous poster hash: 7f5aa...cb0 Da må du som mor bli med, eller sende med støttekontakt. Akkurat som jeg gjør med min sønn som er autist. Dette er noe helt annet, og det forbauser meg at du ikke ser det? Mitt barn hadde ikke fått dratt på en tur der noen ble ekskludert pga etnisitet eller religion. Helt uakseptabelt! Anonymous poster hash: d3885...f1f
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #41 Skrevet 29. januar 2017 Da må du som mor bli med, eller sende med støttekontakt. Akkurat som jeg gjør med min sønn som er autist. Dette er noe helt annet, og det forbauser meg at du ikke ser det? Mitt barn hadde ikke fått dratt på en tur der noen ble ekskludert pga etnisitet eller religion. Helt uakseptabelt! Anonymous poster hash: d3885...f1f Men det er da ikke korpset som ekskluderer de. Det ville jo vært urettferdig. Det er ett helt land. Livet er urettferdig. Anonymous poster hash: 7f5aa...cb0
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #42 Skrevet 29. januar 2017 Mitt alvorlig handikappede barn er "støttemusikant" i ett korps, elsker musikk, men kan selvsagt ikke spille ei rein tone. Han blir ikkd invitert på tur fordi ingen kan ta vare på han. Skal ingen få lov å reise da? Er turen planlagt IG betalt så bare reis. Ikke korpset sin skyld at en gal mann styrer USA. Anonymous poster hash: 7f5aa...cb0 Word! Anonymous poster hash: bdf31...6aa
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #43 Skrevet 29. januar 2017 Men det er da ikke korpset som ekskluderer de. Det ville jo vært urettferdig. Det er ett helt land. Livet er urettferdig. Anonymous poster hash: 7f5aa...cb0 Nettopp! Anonymous poster hash: bdf31...6aa
*Miss Marple* Skrevet 29. januar 2017 #44 Skrevet 29. januar 2017 Du har aldri vært med å planlegge slik tur? Ikke bare å ombooke vil jeg tro. Hvertfall ikke uten å tape penger og miste "innhold" i turen. Sykdom kan også være langvarig da. Anonymous poster hash: bdf31...6aa Du kan anta så mye du orker, fakta er at det selvsagt går helt fint å ombooke en tur såpass lenge i forveien. Det kan nok koste litt, men å godta at noen blir utelatt pga etnisitet er nok noe de fleste foreldre ikke finner seg i.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #45 Skrevet 29. januar 2017 Men det er da ikke korpset som ekskluderer de. Det ville jo vært urettferdig. Det er ett helt land. Livet er urettferdig. Anonymous poster hash: 7f5aa...cb0 Er du ikke vel bevart? Synes faktisk synd på deg når jeg leser det du skriver! Man gjennomfører selvfølgelig ikke en tur til et land der to barn (!!!) blir diskriminert for sin etnisitet. Det må man aldri godta eller akseptere! Hva lærer det våre barn? At mennesker ikke er like mye verdt? Jeg hadde laget et helvete og gått til media hvis det var mitt barn som skulle på denne korpsturen. Mitt barn hadde ikke fått lov til å dra hvis to ikke kunne være med fordi de er født i "feil" land. Dette kan man ikke akseptere! Det er ikke greit på noen som helst måte! Anonymous poster hash: d3885...f1f
*Miss Marple* Skrevet 29. januar 2017 #46 Skrevet 29. januar 2017 Men det er da ikke korpset som ekskluderer de. Det ville jo vært urettferdig. Det er ett helt land. Livet er urettferdig. Anonymous poster hash: 7f5aa...cb0 Ja, livet og verden er urettferidg. Derfor er det viktig at man tar tak der man kan. Som å ikke godta ekskludering pga religion eller etnisitet. At et barn med handicap som krever store ekstra ressurser ikke kan bli med uten noen som har ansvar kan da ikke på noen måte sammenlignes med dette!
Iiiiik Skrevet 29. januar 2017 #47 Skrevet 29. januar 2017 Mitt alvorlig handikappede barn er "støttemusikant" i ett korps, elsker musikk, men kan selvsagt ikke spille ei rein tone. Han blir ikkd invitert på tur fordi ingen kan ta vare på han. Skal ingen få lov å reise da? Er turen planlagt IG betalt så bare reis. Ikke korpset sin skyld at en gal mann styrer USA. Anonymous poster hash: 7f5aa...cb0 Da må jo enten du eller kommunen sørge for at han har med seg noen som kan hjelpe ham. Da får han vel være med? På laget til datteren min har en autistisk jente spilt inntil for et par år siden. Foreldrene har i alle år insistert på at hun er med på lik linje med alle andre. I skolen har hun assistent på full tid, på håndballcup skulle hun være med på lik linje med alle andre... I praksis betød det at to andre foreldre måtte sette av tid for å følge opp henne en hel helg. Til slutt satt vi foten ned, og da betalte kommunen for en som var med på cup.
Iiiiik Skrevet 29. januar 2017 #48 Skrevet 29. januar 2017 Jeg må bare si at om dette hadde vært korpset eller laget til mine barn, og noen ble utestengt på grunn av etnisitet eller religion som i dette tilfellet, så hadde jeg trukket mine barn fra turen. Jeg hadde ikke nølt et sekund. Jeg er helt enig! Trump driter nok i om vi markerer at nok er nok, men de to muslimske barna gjør det jo ikke. Nå ble vel denne reguleringen hindret i første omgang, men Trump finner sikkert på noe annet...
Parallellogrammet Skrevet 29. januar 2017 #49 Skrevet 29. januar 2017 Tror jeg ville hatt litt is i magen. Det Trump har underskrevet er en presidentordre. Den har lavere trinnhøyde enn lov, og både senatet og domstolene kan dermed sette den til side (som jo den føderale domstolen gjorde midlertidig i natt) Det fremstår som overveldende flertall i senatet for å omgjøre denne ordren, og amerikanere mobiliserer nå og skal kontakte sine Senatorer mandag og kreve at de stemmer for å sette ordren til side. I tillegg er det svært mye som taler for at denne ordren strider mot Grunnloven og vil dermed høyst sannsynlig settes til side av amerikansk Høyesterett. Jeg ville avventet situasjonen noe hvertfall, for jeg tror Trump kommer til å måtte moderere innholdet vesentlig.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2017 #50 Skrevet 29. januar 2017 Da må jo enten du eller kommunen sørge for at han har med seg noen som kan hjelpe ham. Da får han vel være med? På laget til datteren min har en autistisk jente spilt inntil for et par år siden. Foreldrene har i alle år insistert på at hun er med på lik linje med alle andre. I skolen har hun assistent på full tid, på håndballcup skulle hun være med på lik linje med alle andre... I praksis betød det at to andre foreldre måtte sette av tid for å følge opp henne en hel helg. Til slutt satt vi foten ned, og da betalte kommunen for en som var med på cup. Selvfølgelig er det oss foreldre som er ansvarlige for våre barn med spesielle behov på slike turer. Jeg er selv med, eller sender med støttekontakten. Hun som skrev det innlegget griper etter halmstrå. Det kan på ingen måte sammenlignes med å bli diskriminert pga sin etnisitet eller religion. Anonymous poster hash: d3885...f1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå