Gå til innhold

Min bestevenninne og jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi det er mer sannsynlig at du blir kjent med muslimer enn meg. Det er også sånn at muslimer står bak de fleste terrorangrep i verden.

Anonymous poster hash: a2195...3a5

Feil, rett og slett. De fleste terrorangrepene DU hører om, kanskje - men det er antakelig kun de som er omtalt i VG. Hva vet du for eksempel om ekstreme hindugrupperinger?

Anonymous poster hash: 7a447...950

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nok et forsøk på å hevde deg selv ved å angripe andre?

Jeg stilte et spørsmål. Du kaller meg taper. Hvem angriper hvem?

Skrevet

Feil, rett og slett. De fleste terrorangrepene DU hører om, kanskje - men det er antakelig kun de som er omtalt i VG. Hva vet du for eksempel om ekstreme hindugrupperinger?

Som journalist, så vet jeg mer enn en artikkel i VG.

Skrevet

Det er da slik at du er åpen for å slippe inn alle flyktninger. Det er ikke jeg. Å vite hva jeg ville gjort i en situasjon hvor det begås folkemord er noe helt annet.

Nei, stråmannen din er åpen for det. Du må prøve å luke litt i påstandene dine, ellers blir det umulig å ha en diskusjon.

Anonymous poster hash: de087...478

Skrevet

Jeg satt hele tiden før og var deprimert og ble utslitt av psykiske problemer etter 5 år med voldtekter fra min egen familie. Det stoler med at han døde og jeg fikk aldri straffet han. Jeg følte masse skyld og oppå det hele kom det enda flere tragedier i familien. Og så begynte jeg å dette lenger og lenger inn i meg selv. Til slutt fant jeg ut at jeg ikke kan stoppe livet mitt pga tragedier. Jegmå jo ikke la tragediene vinne, så da prellet jeg alt av meg litt etter litt og nå står jeg her som den jeg er i dag.

Med andre ord, du var gærn før også. Du har bare bytta uttrykksform.

Anonymous poster hash: 0fe7c...3d0

Skrevet

Nei, stråmannen din er åpen for det. Du må prøve å luke litt i påstandene dine, ellers blir det umulig å ha en diskusjon.

På samme måte som stråmannen din er åpen for at jeg ikke ville reagert om det ble folkemord i Norge? Man kan virkelig ikke sitte i en debatt og bruke termen stråmenn når man gjør akkurat det samme selv.

Skrevet

Med andre ord, du var gærn før også. Du har bare bytta uttrykksform.

Anonymous poster hash: 0fe7c...3d0

Det kan du mene hva du vil om. Hvis alle som har depresjoner er gærne, så var jeg nok det.

Skrevet

På samme måte som stråmannen din er åpen for at jeg ikke ville reagert om det ble folkemord i Norge? Man kan virkelig ikke sitte i en debatt og bruke termen stråmenn når man gjør akkurat det samme selv.

Det er du selv som starter et hovedinnlegg med en lang beskrivelse av hvor hardkokt du er og hvor lite du bryr deg om andre mennesker.

At du (når du får motstand) klistrer noen merkelige oppkonstruerte standpunkter på folk som ikke har ytret dem selv, for å få andre til å høres like kyniske ut som deg selv, er da virkelig ikke mitt ansvar.

Men jeg ser jo nå at dine oppsamlede traumer har avstumpet deg. Fint at du har en bestevenninne, da. Det får være mitt siste bidrag her.

Skrevet

Det kan være, men jeg var ikke som dette før. Kanskje jeg har "funnet meg selv" i dette vennskapet. Jeg har nesten forandret personlighet etter at vi ble venner.

Men er de jevnbyrdige i vennskapet? Har venninna di og endra personlegdom etter å ha blitt kjendt med deg? Eg har sett nokre sånne tette vennskap, og har alltid følelsen av at den "sterke" parten leiar an, også går det nokre år, og den "svakaste" blir bytt ut.

Men om du føler deg likeverdig i vennskapet, og du passar på å ha litt nettverk utanom så går det vel bra? Ikkje sikkert dei gamle vennane dine er like begeistra om du kjem tilbake etter lang tid og i tillegg plutseleg har heilt andre haldningar og verdiar enn du hadde før.

Sidan du spør her reknar eg med du eigentleg er litt bekymra for dette vennskapet, sjølv om du òg gjev uttrykk for at de trivst godt ilag. Berre pass på at du ikkje misser deg sjølv, at du blir så blenda av denne venninna di og dei enkle løysingane hennar (ja det er enkelt å seie at eg og mitt kjem først, de andre får greie dykk sjølve) at du ikkje ser deg sjølv igjen.

Skrevet

Men er de jevnbyrdige i vennskapet? Har venninna di og endra personlegdom etter å ha blitt kjendt med deg? Eg har sett nokre sånne tette vennskap, og har alltid følelsen av at den "sterke" parten leiar an, også går det nokre år, og den "svakaste" blir bytt ut.

Men om du føler deg likeverdig i vennskapet, og du passar på å ha litt nettverk utanom så går det vel bra? Ikkje sikkert dei gamle vennane dine er like begeistra om du kjem tilbake etter lang tid og i tillegg plutseleg har heilt andre haldningar og verdiar enn du hadde før.

Sidan du spør her reknar eg med du eigentleg er litt bekymra for dette vennskapet, sjølv om du òg gjev uttrykk for at de trivst godt ilag. Berre pass på at du ikkje misser deg sjølv, at du blir så blenda av denne venninna di og dei enkle løysingane hennar (ja det er enkelt å seie at eg og mitt kjem først, de andre får greie dykk sjølve) at du ikkje ser deg sjølv igjen.

Vi er like. Its true! We're enormous! Huge! Its true. Total scumbags😂

Skrevet

Det er du selv som starter et hovedinnlegg med en lang beskrivelse av hvor hardkokt du er og hvor lite du bryr deg om andre mennesker.

At du (når du får motstand) klistrer noen merkelige oppkonstruerte standpunkter på folk som ikke har ytret dem selv, for å få andre til å høres like kyniske ut som deg selv, er da virkelig ikke mitt ansvar.

Men jeg ser jo nå at dine oppsamlede traumer har avstumpet deg. Fint at du har en bestevenninne, da. Det får være mitt siste bidrag her.

God bedring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...