Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #26 Skrevet 25. januar 2017 Tenkte du backfire? Nei. Dette er hva familien min bekymrer seg for. Ikke jeg. Anonymous poster hash: a2195...3a5 Tenker ikke på backfire. Tenkte mer på at uempatiske mennesker heller ikke innbyr til andres empati. Anonymous poster hash: de087...478
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #27 Skrevet 25. januar 2017 Jeg snakker ikke høyt om det, men jeg snakker om det😂 Jeg er dritt lei av at jeg skal bli kalt rasist bare fordi jeg mener Norge ikke kan redde verden. Jeg har dratt den litt langt noen ganger, men ikke offentlig. Men det er mest fordi jeg synes det er gøy. Anonymous poster hash: a2195...3a5 Det går vel hånd i hånd med at Sylvi &co gjorde sånne holdninger stuerene. Og så kan du og de som tenker likedan velte dere i pølen og koke fram nye breiviker. Det er jo bare på gøy. Anonymous poster hash: de087...478
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #28 Skrevet 25. januar 2017 Jeg snakker ikke høyt om det, men jeg snakker om det Jeg er dritt lei av at jeg skal bli kalt rasist bare fordi jeg mener Norge ikke kan redde verden. Jeg har dratt den litt langt noen ganger, men ikke offentlig. Men det er mest fordi jeg synes det er gøy. Anonymous poster hash: a2195...3a5 Ja det er kjempegøy med flyktningkrise...Må da finnes andre måter å ha det gøy på! Anonymous poster hash: 84e37...5f7
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #29 Skrevet 25. januar 2017 Jeg har også gått fra å være overempatisk og føle smerte med alle andre, til å være litt mer avstumpet. Jeg ble faktisk rett og slett "brent opp". Har opplevd så mye smerte og samtidig likegyldighet fra andre, også mine nærmeste, at jeg begynte å tenke hvorfor påføre seg enda mer smerte som egentlig er andres og ikke min, når jeg har nok med meg og mitt. Jeg synes oppriktig synd på flyktningbarna, jeg synes fryktelig synd på dyr som er blitt mishandlet, men jeg gråter meg ikke i søvn av den grunn. Jeg har generelt mistet evnen til å gråte, uansett hva som skjer i mitt eget liv også. En slags forsvarsreaksjon og utslag av PTSD'en min, tror jeg. Anonymous poster hash: b5d54...ae6
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #30 Skrevet 25. januar 2017 Nei, det er veldig få som er "tilhenger" av det. Men det holder med noen få, hvis en million andre er likegyldige. Det var vel det Elie Wiesel prøvde å få fram i sine bøker. Anonymous poster hash: de087...478 Ja. Men så er det sånn at jeg ikke kan gå rundt og sørge over noe som har skjedd utenfor min kontroll og hotler døde før min mor ble født. En gang MÅ vi bli ferdige med ting. Lære-ja, sørge over det som har skjedd for "lenge siden"- nei Anonymous poster hash: a2195...3a5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #31 Skrevet 25. januar 2017 Det går vel hånd i hånd med at Sylvi &co gjorde sånne holdninger stuerene. Og så kan du og de som tenker likedan velte dere i pølen og koke fram nye breiviker. Det er jo bare på gøy. Anonymous poster hash: de087...478 Jeg liker listhaug, men dette mente jeg lenge før hun kom på banen. Ikke stemmer jeg på FrP heller. Dessuten tror jeg breivik er av de sjeldne. Ikke bedre enn noen andre terrorister, men det var EN nordmann. Det finnes mange fler muslimer som er i søkelyset til PST enn nordmenn. Og alle disse er norske statsborgere Anonymous poster hash: a2195...3a5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #32 Skrevet 25. januar 2017 Ja det er kjempegøy med flyktningkrise...Må da finnes andre måter å ha det gøy på! Anonymous poster hash: 84e37...5f7 Flyktningkrise er ikke gøy. Men de flykter fra krig og forventer dekket bord (mange av de) i Europa. For vi har så mye penger. Det må da være bedre å være trygg i flyktningleir enn utrygg i eget hus? Anonymous poster hash: a2195...3a5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #33 Skrevet 25. januar 2017 Du høres litt stolt ut over å ha blitt avstumpet følelsesmessig. Har jeg rett? Å kunne vise empati er en viktig egenskap, og det kan man da vise uten å gråte og kjenne fortvilelse på samme måte som de som står oppe i en krise. Jeg setter pris på at folk kan være direkte, men hvis du blir oppfattet som frekk og respektløs i din versjon av direkte, da ville jeg revurdert min måte å være direkte på. Anonymous poster hash: b587b...6cd
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #34 Skrevet 25. januar 2017 Jeg har også gått fra å være overempatisk og føle smerte med alle andre, til å være litt mer avstumpet. Jeg ble faktisk rett og slett "brent opp". Har opplevd så mye smerte og samtidig likegyldighet fra andre, også mine nærmeste, at jeg begynte å tenke hvorfor påføre seg enda mer smerte som egentlig er andres og ikke min, når jeg har nok med meg og mitt. Jeg synes oppriktig synd på flyktningbarna, jeg synes fryktelig synd på dyr som er blitt mishandlet, men jeg gråter meg ikke i søvn av den grunn. Jeg har generelt mistet evnen til å gråte, uansett hva som skjer i mitt eget liv også. En slags forsvarsreaksjon og utslag av PTSD'en min, tror jeg. Anonymous poster hash: b5d54...ae6 Jeg satt hele tiden før og var deprimert og ble utslitt av psykiske problemer etter 5 år med voldtekter fra min egen familie. Det stoler med at han døde og jeg fikk aldri straffet han. Jeg følte masse skyld og oppå det hele kom det enda flere tragedier i familien. Og så begynte jeg å dette lenger og lenger inn i meg selv. Til slutt fant jeg ut at jeg ikke kan stoppe livet mitt pga tragedier. Jegmå jo ikke la tragediene vinne, så da prellet jeg alt av meg litt etter litt og nå står jeg her som den jeg er i dag. Anonymous poster hash: a2195...3a5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #35 Skrevet 25. januar 2017 Du høres litt stolt ut over å ha blitt avstumpet følelsesmessig. Har jeg rett? Å kunne vise empati er en viktig egenskap, og det kan man da vise uten å gråte og kjenne fortvilelse på samme måte som de som står oppe i en krise. Jeg setter pris på at folk kan være direkte, men hvis du blir oppfattet som frekk og respektløs i din versjon av direkte, da ville jeg revurdert min måte å være direkte på. Anonymous poster hash: b587b...6cd Jeg skriver om dette på et nettforum. Som anonym. Synes du det oser stolt av det? Dette kan jeg jo selvfølgelig ikke skrike høyt om. Jeg skriker ikke høyt om noe. Men jeg sier hva jeg mener om jeg blir spurt. Jeg viser empati selv om jeg ikke føler den. Anonymous poster hash: a2195...3a5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #36 Skrevet 25. januar 2017 Tenker ikke på backfire. Tenkte mer på at uempatiske mennesker heller ikke innbyr til andres empati. Anonymous poster hash: de087...478 Jeg ber ikke om sympati for noe. Har levd et tøft liv og hatt mye motgang, men det vet ingen... Anonymous poster hash: a2195...3a5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #37 Skrevet 25. januar 2017 Jeg skriver om dette på et nettforum. Som anonym. Synes du det oser stolt av det? Dette kan jeg jo selvfølgelig ikke skrike høyt om. Jeg skriker ikke høyt om noe. Men jeg sier hva jeg mener om jeg blir spurt. Jeg viser empati selv om jeg ikke føler den. Anonymous poster hash: a2195...3a5 Ja, i tråden din her synes jeg det. Det var derfor jeg spurte. Anonymous poster hash: b587b...6cd
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #38 Skrevet 25. januar 2017 Ja, i tråden din her synes jeg det. Det var derfor jeg spurte. Anonymous poster hash: b587b...6cd Nei. Jeg er ikke stolt av det. Anonymous poster hash: a2195...3a5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #39 Skrevet 25. januar 2017 Ja. Men så er det sånn at jeg ikke kan gå rundt og sørge over noe som har skjedd utenfor min kontroll og hotler døde før min mor ble født. En gang MÅ vi bli ferdige med ting. Lære-ja, sørge over det som har skjedd for "lenge siden"- nei Anonymous poster hash: a2195...3a5 Hvis man fortsatt er rasist 70 år etterpå har man jo ikke lært noe som helst. Anonymous poster hash: de087...478
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #40 Skrevet 25. januar 2017 Jeg ber ikke om sympati for noe. Har levd et tøft liv og hatt mye motgang, men det vet ingen... Anonymous poster hash: a2195...3a5 Har jeg også. Og desto mer klarer jeg å gi andre, NETTOPP fordi jeg vet hvordan det er å ha det dårlig. Anonymous poster hash: de087...478
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #41 Skrevet 25. januar 2017 Jeg liker listhaug, men dette mente jeg lenge før hun kom på banen. Ikke stemmer jeg på FrP heller. Dessuten tror jeg breivik er av de sjeldne. Ikke bedre enn noen andre terrorister, men det var EN nordmann. Det finnes mange fler muslimer som er i søkelyset til PST enn nordmenn. Og alle disse er norske statsborgere Anonymous poster hash: a2195...3a5 Og alle mangler empati, vil jeg tro. Du blir ikke noe bedre enn dem bare fordi du er norsk. Anonymous poster hash: de087...478
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #42 Skrevet 25. januar 2017 Høres ut som du og din venninne har kokkelert dere frem til noe som dere begge ikke har helt godt av spør du meg. Dere har dratt hverandre ned i søla, og er sikkert like "kloke" begge to. Dersom du nå plutselig har blitt helt blottet for medmenneskelighet og empati, tenker på en hel folkegruppe som terrorister (inkl kvinner og barn) og ikke klarer å sette deg inn i noe som ikke angår deg lenger, da mener jeg du har blitt skadet. Du mener altså at det er best at alle muslimer dør, inkludert alle de muslimene som faktisk bare vil ha fred og leve i kjærlighet? Og tro meg, det er mange av dem. Da tenker du jo på akkurat samme måten som Hitler. Kan ikke si jeg synes du har kommet heldig ut av dette vennskapet, og jeg ville nok ikke hatt deg som venn om du hadde vært såpass lite engasjert når det gjelder hva som skjer i verden rundt deg og kun tenker på deg og dine. Det er en egenskap som for meg er lite tiltrekkende. Anonymous poster hash: 7c089...11f
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #43 Skrevet 25. januar 2017 Hvis man fortsatt er rasist 70 år etterpå har man jo ikke lært noe som helst. Anonymous poster hash: de087...478 Vi snakker om litt forskjell på å ikke ønske innvandring og å drepe 6 mill jøder? Anonymous poster hash: a2195...3a5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #44 Skrevet 25. januar 2017 Har jeg også. Og desto mer klarer jeg å gi andre, NETTOPP fordi jeg vet hvordan det er å ha det dårlig. Anonymous poster hash: de087...478 Og jeg velger det motsatte. Jeg velger å ikke ta inn over meg andres problemer. Jeg kan støtte de osv, men jeg tar ikke andres problemer til meg Anonymous poster hash: a2195...3a5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #45 Skrevet 25. januar 2017 Og alle mangler empati, vil jeg tro. Du blir ikke noe bedre enn dem bare fordi du er norsk. Anonymous poster hash: de087...478 Nei. Men jeg forholder meg til loven. Og det gjør meg bedre enn de Anonymous poster hash: a2195...3a5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #46 Skrevet 25. januar 2017 ... vi er dønn like. Har kjent hverandre i noen få år, men har vært "perfect match" fra dag en. Vi snakker sammen hver dag og er sammen med og uten barn så ofte vi bare kan. Problemet: I starten hadde vi begge mye empati for andre. Jeg kunne gråte når jeg så barn i flyktningeleir og leste historier om barn som døde osv. Jeg brydde meg om andre rundt meg og hva de synes om meg. Jeg tok til meg andres kritikk og var alltid på vakt overfor folk for at jeg skulle si de rette tingene og gjøre de rette tingene slik st jeg ble akseptert av "medforeldre" her jeg bor. Men så forandret alt seg. Vi laget vår egen lille boble. Jeg hører om tanten til fetteren til per som fikk et barn som døde og tenker "javel". Jeg ser bilder fra tyrkiske flyktningeleire og tenker "ok. Men det er vel bedre det enn krig." Jeg vil ikke ha flyktninger inn i landet og mener muslimer er "folkeslaget" vi skal passe oss mest for. Aller helst vil jeg bare finne en øde skog og "flytte fra menneskeheten", selv om det ikke er mulig. Men jeg orker ikke andre mennesker mer. Jeg driter i hva andre synes om meg, jeg liker Putin og er ærlig om det og jeg gjør narr av Trump (det er jeg vel ikke alene om). Problemet er vel at jeg liker meg inne i denne boblen vi har laget oss og er blitt ekstremt egosentrisk. De eneste menneskene i denne verden jeg føler empati for er nær familie og barna mine og henne og hennes barn. Fredag skal jeg i begravelse til en grandtante. Jeg stiller opp fordi min mor ikke skal være der alene, ikke fordi jeg synes det er så trist og jeg elsket henne. Har møtt henne jevnlig fra jeg var barn, men føler ikke spesielt på at dette er trist. Jeg gråt i både bryllup og begravelser før, nå er det blitt en del av livets gang bare. Men så trives jeg så godt i denne boblen da. Jeg er 100% trygg og jeg synes jeg er blitt en bedre person av det. Før taklet jeg barna mine dårlig. Man skulle ha en viss fasade. Nå er jeg relativt åpen om at det er alt fra et helvete til lykke å ha barn. Det er alle ting fra a-å å være mor. Det er vanskelig! Og folk rundt meg liker meg mer og mer etter forandringen fordi jeg ikke prøver så hardt lenger. Men jeg trenger bare henne. Noen mener vi har et direkte usunt forhold fordi empatien jeg hadde har prellet av, men jeg liker å være litt hard og er glad for at jeg ikke føler så mye for alle hele tiden. Det var veldig slitsomt. Synes dere dette høres ut som usunt vennskap? Anonymous poster hash: a2195...3a5 Først og fremst høres du ut som et usympatisk og kunnskapsløst menneske. Anonymous poster hash: fd51b...ce0
Mostly Harmless Skrevet 25. januar 2017 #47 Skrevet 25. januar 2017 Jeg tenker at du etter å ha latt all verdens elendighet skylle inn over deg i mange år, endelig fikk helt nok og gikk fullstendig i andre grøften og ble nesten utagerende uempatisk. Det kan være denne nye, likegyldige holdningen er ditt egentlige jeg, men det kan også være den er en fase på veien til å bli en person som klarer å balansere empati og egennytte.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #48 Skrevet 25. januar 2017 Høres ut som du og din venninne har kokkelert dere frem til noe som dere begge ikke har helt godt av spør du meg. Dere har dratt hverandre ned i søla, og er sikkert like "kloke" begge to. Dersom du nå plutselig har blitt helt blottet for medmenneskelighet og empati, tenker på en hel folkegruppe som terrorister (inkl kvinner og barn) og ikke klarer å sette deg inn i noe som ikke angår deg lenger, da mener jeg du har blitt skadet. Du mener altså at det er best at alle muslimer dør, inkludert alle de muslimene som faktisk bare vil ha fred og leve i kjærlighet? Og tro meg, det er mange av dem. Da tenker du jo på akkurat samme måten som Hitler. Kan ikke si jeg synes du har kommet heldig ut av dette vennskapet, og jeg ville nok ikke hatt deg som venn om du hadde vært såpass lite engasjert når det gjelder hva som skjer i verden rundt deg og kun tenker på deg og dine. Det er en egenskap som for meg er lite tiltrekkende. Anonymous poster hash: 7c089...11f Jeg kan ikke si at jeg er dum eller mindre smart. Jeg kan heller ikke se at jeg har skrevet noe sted at muslimer er terrorister? Ikke at alle muslimer skal dø heller? Jeg sier bare at jeg mener vi bør være litt redd for de. Og det finnes kvinner som har smelt av en bombe her og der også. Og også "barn" på 12-13 år. Anonymous poster hash: a2195...3a5
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #49 Skrevet 25. januar 2017 Nei. Men jeg forholder meg til loven. Og det gjør meg bedre enn de Anonymous poster hash: a2195...3a5 Du er ikke en gang i stand til å skrive to setninger på ditt eget morsmål uten feil. Jekk deg ned noen hakk, og lær deg forskjellen på subjektsform og objektsform av pronomen. Holdningene dine og den elendige rettskrivingen gjør at du fremstår som white trash. Anonymous poster hash: 7a447...950
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2017 #50 Skrevet 25. januar 2017 Nei. Men jeg forholder meg til loven. Og det gjør meg bedre enn de Anonymous poster hash: a2195...3a5 Nei, bare fram til en av dem bryter den. Anonymous poster hash: de087...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå