Gå til innhold

Tar du alt barna dine sier alvorlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det du mener er best er å frarøve ditt yngste barn samvær med sin far fordi autisten bør komme først. Går ikke det pga sikkerheten (at den yngste og autisten er sammen) og far har en løsning på det vil du faktisk ikke ha det, men heller finne på noe annet som stikker kjeppene i hjulene for far

(og din sønn). Ser du ikke selv at denne situasjonen kanskje går over av seg selv når yngste blir eldre, men inntil da må han beskyttes? Ser du ikke selv at løsningen ikke er å ta han fra far så de mister mulighet til å knytte bånd? Uansett hvor ekspert du er på autister vil aldri samfunnet i sin helhet tilpasses de, så er han en fyr som tyr til vold ovenfor små barn i en alder av 13 år, er det vel stor sannsynlighet for at denne havner på instutisjon før eller siden uansett dessverre. Man trenger ikke ha inngående kjennskap til alt mulig rart for å forstå at dersom en person opptrer truende/farlig ovenfor andre, kan den ikke være med andre! Så enkelt er det faktisk. At du ønsker sitte hjemme uten tilgang på kontroll på denne gutten og leke ekspert med din yngstes helse som innsats er helt ubegripelig (og det er faktisk ikke helsebringende og nekte han omgang med sin far heller, slik du foreslår).

Anonymous poster hash: e470f...93e

Igjen så vrir du på alt jeg sier for å gjøre meg til noe jeg ikke er. Poenget med å spørre hva du kan om autister var at det ikke går an å snakke til noen av de. De forstår rett og slett ikke hva du sier. Derfor er det ikke bare å snakke til de og forklare de alt mulig.

I følge deg skal jeg altså la samværet fortsette slik det er og satse på at far finner løsningen med sin andre eks. Dersom hun ikke går med på samvær en gang i mnd, så kan jeg ikke frarøve mitt barn samvær med far fordi far kan finne løsninger selv? Samtidig som jeg ikke vet om far har dette andre barnet eller ikke, så skal jeg beskytte mitt barn fra dette barnet. Høres kjempelett ut. Beste måten å trygge mitt barn på er vel å ikke sende det dit til far finner permanent løsning. Dette har fungert periodevis før, men nå trenger jeg en permanent løsning og det bør jeg kunne kreve.

Anonymous poster hash: 49ba4...e9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igjen så vrir du på alt jeg sier for å gjøre meg til noe jeg ikke er. Poenget med å spørre hva du kan om autister var at det ikke går an å snakke til noen av de. De forstår rett og slett ikke hva du sier. Derfor er det ikke bare å snakke til de og forklare de alt mulig.

I følge deg skal jeg altså la samværet fortsette slik det er og satse på at far finner løsningen med sin andre eks. Dersom hun ikke går med på samvær en gang i mnd, så kan jeg ikke frarøve mitt barn samvær med far fordi far kan finne løsninger selv? Samtidig som jeg ikke vet om far har dette andre barnet eller ikke, så skal jeg beskytte mitt barn fra dette barnet. Høres kjempelett ut. Beste måten å trygge mitt barn på er vel å ikke sende det dit til far finner permanent løsning. Dette har fungert periodevis før, men nå trenger jeg en permanent løsning og det bør jeg kunne kreve.

Problemet er vel snarere at du forandrer historien hele tiden. Jeg foreslo først familievernkontoret, det var gjort, så er det foreslått en hel haug, men ikke noe er bra nok. Dersom far mener han kan ta vare på din yngste sønn sammen med autisten en gang i mnd og ha dine alene en gang i mnd, syntes ikke du det var greit i går for da lider autisten. Jeg mener at det må være greit for jeg trodde faktisk du kanskje stolte litt på denne mannen, men ikke noe på ungen din mtp overskriften. Jeg synes ikke det er greit at din yngste er sammen med autisten om du ikke stoler på far, selvfølgelig ikke! Da blir jo dine der annenhver helg og autisten en helg innimellom alene og far fri en helg i mnd. Det også hadde du problemer med i går, men det sier seg da vel selv?! Det får du skriftelig og gjør det klinkende klart ovenfor mannen at alle brudd på denne avtalen heretter blir anmeldt/meldt og at han så risikerer og miste retten til omgang med den yngste. Hvorfor tror du forresten ikke den eldste får unngjelde om det letteste offeret fjernes? Vi er enige om en ting! En autist av det kaliberet kan tydelig ikke snakkes til og bør da bures inne om man ikke kan sørge for at de aldri kommer i nærkontakt med andre!

Jeg mistenker deg egentlig nå bare for å gjøre deg dum og elske oppmerksomhet. Jeg synes situasjonen for ungene dine er for stygg til at du bør sitte slik her på dette forumet i time etter time, dager etter dager.

Skrevet

Stakkars stakkars seksåring😢 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt dit. Siden far ikke gidder å ha barn hver helg, hadde jeg sendt barna dit en helg i mnd - den helgen autisten ikke er der!

Hvordan hadde du følt deg om du ble banket opp av en som er dobbelt så sterk som deg selv..??

Anonymous poster hash: 50814...055

Skrevet

Problemet er vel snarere at du forandrer historien hele tiden. Jeg foreslo først familievernkontoret, det var gjort, så er det foreslått en hel haug, men ikke noe er bra nok. Dersom far mener han kan ta vare på din yngste sønn sammen med autisten en gang i mnd og ha dine alene en gang i mnd, syntes ikke du det var greit i går for da lider autisten. Jeg mener at det må være greit for jeg trodde faktisk du kanskje stolte litt på denne mannen, men ikke noe på ungen din mtp overskriften. Jeg synes ikke det er greit at din yngste er sammen med autisten om du ikke stoler på far, selvfølgelig ikke! Da blir jo dine der annenhver helg og autisten en helg innimellom alene og far fri en helg i mnd. Det også hadde du problemer med i går, men det sier seg da vel selv?! Det får du skriftelig og gjør det klinkende klart ovenfor mannen at alle brudd på denne avtalen heretter blir anmeldt/meldt og at han så risikerer og miste retten til omgang med den yngste. Hvorfor tror du forresten ikke den eldste får unngjelde om det letteste offeret fjernes? Vi er enige om en ting! En autist av det kaliberet kan tydelig ikke snakkes til og bør da bures inne om man ikke kan sørge for at de aldri kommer i nærkontakt med andre!

Jeg mistenker deg egentlig nå bare for å gjøre deg dum og elske oppmerksomhet. Jeg synes situasjonen for ungene dine er for stygg til at du bør sitte slik her på dette forumet i time etter time, dager etter dager.

Jeg tror du har misforstått en del her. Ja, jeg har vært i kontakt med både fvk og bv. Jeg glemte det i hovedinnlegget. Jeg var litt frustrert fordi jeg får servert 2 vidt forskjellige historier hver gang og jeg skrev i frustrasjon og fikk ikke med annet enn det som var i hodet mitt det og da. Jeg vet at barnet mitt blir utsatt for vold, men om det finnes måter jeg kan forhindre det ved at mitt barn ikke provoserer (slik far sier), så vil jeg prøve det

Dette med helger har du også misforstått. Far vil ikke ha autisten en helg i mnd, mine to helhet og en helg fri. Han vil ha fri, alle barn, fri, mine barn. Og på den måten dytter han en autist ut fordi han ikke orker ta tak og det er TRIST, men ikke opp til meg. Jeg synes jo at det er veldig trist at et barn, uskyldig i sin tilstand, skal skyves vekk om det finnes andre måter å løse det på. Jeg skal ikke bestemme dette, men jeg må få liv å synes det er trist? Jeg er jo glad i autisten også. Var stemor i mange år for dette barnet. Er egentlig et veldig snilt og pliktoppfyllende barn slik jeg kjente det, men har åpenbart fått problemer med et av søsknene.

Jeg har ikke forandret noe i det jeg har skrevet.

Skrevet

Stakkars stakkars seksåring😢 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt dit. Siden far ikke gidder å ha barn hver helg, hadde jeg sendt barna dit en helg i mnd - den helgen autisten ikke er der!

Hvordan hadde du følt deg om du ble banket opp av en som er dobbelt så sterk som deg selv..??

Anonymous poster hash: 50814...055

Styrken kan man diskutere.... de er vel omtrent jevnsterke, men dobbelt så lang er sant. Det er bare det ene barnet som er plaget. Derfor har jeg tenkt om jeg sender begge barna en gang i mnd og bare det ene den andre gangen.

Skrevet

Du er jo bare tettere enn en hermetikkboks. Håper noen griper inn overfor dere når de ser kloremerker og blåmerker på barnet. Skolen kan melde bekymring den også, vet du?

Det er IKKE vi som "vrir" på det du sier. Du sier en masse ting, vi konkluderer, du liker ikke konklusjonen og kommer med masse utflukter.

Gi far 6 vanlige ukedager i måneden, da, så har han helgene sine fri og dere unngår mer vold. (Men neida, nå kommer der sikkert en lang historie om kjørevei, treninger og bursdager i klassen som vil gjøre dette umulig. Eller noe annet.)

Anonymous poster hash: 1c509...d4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...