Gå til innhold

Tar du alt barna dine sier alvorlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff stakkars liten. Verken mor eller far bryr seg eller gidder ta annsvar for livet til denne lille 6 åringen.

Håper h*n sier fra på skolen slik at i alle fall noen kan ta annsvar.

Mor vil heller ha frihelg og far gidder ikke.

Anonymous poster hash: 0ffd9...e61

Dette stemmer ikke. Jeg har flere ganger holdt barnet tilbake og bedt far få kontroll. Jeg bryr meg ikke så mye om frihelger. Det har jeg ikke uansett da jeg har barn 100% av min tid. Men jeg forsøker å bry meg om hvordan dette skal bli bedre.

Anonymous poster hash: 49ba4...e9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi far ikke vil ha barn hver helg og derfor vil han ha det slik

Helg 1: alle 3 barna

Helg 2: fri

Helg 3: mine barn

Helg 4: fri

Oj!

Og dette går du MED på, selv om det betyr vold og kvestelser på din seksåring?!?!

Jeg pleier sjelden å rope "barnevern" på dette forumet, altså - men denne mannen har jo ikke foreldreevner for fem flate øre.

Anonymous poster hash: 1c509...d4a

Skrevet

Helg 1: barnet med autisme

Helg 2: dine barn

Helg 3: fri

Helg 4: dine barn

Vips, så har pappa ikke lenger barn hver helg, kun tre av fire helger, samt alle ukedagene imellom. Stakkar pappa, så slitsomt....

Skrevet

Oj!

Og dette går du MED på, selv om det betyr vold og kvestelser på din seksåring?!?!

Jeg pleier sjelden å rope "barnevern" på dette forumet, altså - men denne mannen har jo ikke foreldreevner for fem flate øre.

Barnevernet er godt involvert når det gjelder barnet han har fra før og jeg har meldt bekymring. De henla saken jeg meldte inn. De hang seg mer opp i mitt ene rom under oppussing enn fars evne til å ta seg av barna.

Skrevet

Helg 1: barnet med autisme

Helg 2: dine barn

Helg 4: dine barn

Vips, så har pappa ikke lenger barn hver helg, kun tre av fire helger, samt alle ukedagene imellom. Stakkar pappa, så slitsomt....

Dette er jo worst case scenario for far. Det får vel bare bli

Helg 1: fri

Helg 2: autisten

Helg 4: mine barn

I alle fall frem til han får orden på det

Skrevet

Barnevernet er godt involvert når det gjelder barnet han har fra før og jeg har meldt bekymring. De henla saken jeg meldte inn. De hang seg mer opp i mitt ene rom under oppussing enn fars evne til å ta seg av barna.

Men din egen evne til å skjerme ditt barn fra voldelige miljøet, det tok de ikke noen kikk på...?

Skrevet

Dette er jo worst case scenario for far. Det får vel bare bli

Helg 1: fri

Helg 2: autisten

Helg 4: mine barn

I alle fall frem til han får orden på det

Skal du ta deg av hva som er gunstig eller ikke for HAM? Og så skal ungene dine miste tid med far av den grunn???

Vet du, jeg kjenner på meg at mitt og ditt verdisett bare ikke er noen match i det hele tatt, for du ser ikke ut til å forstå et eneste ett av de premissene som for meg er helt selvsagte.

Skrevet

Men din egen evne til å skjerme ditt barn fra voldelige miljøet, det tok de ikke noen kikk på...?

Joda. De mente at jeg var en veldig god mor de. At jeg taklet dette på beste måte jeg kunne og beste måte for barna. De kjenner helt historien i motsetning til dere.

Skrevet

Skal du ta deg av hva som er gunstig eller ikke for HAM? Og så skal ungene dine miste tid med far av den grunn???

Vet du, jeg kjenner på meg at mitt og ditt verdisett bare ikke er noen match i det hele tatt, for du ser ikke ut til å forstå et eneste ett av de premissene som for meg er helt selvsagte.

Barnet som blir plaget vil miste tid med far, ja. Han har gjort det før og vil gjøre det igjen. Det er han som velger det frem til han får orden på det.

Skrevet

Du må prioritere ditt barn foran eksens barn fra tidligere forhold. Jeg skjønner at du synes det er dumt at de ikke treffes, men når situasjonen er som den er, så er det ikke greit at de er sammen.

Far virker som en uvitende fyr, som ikke gidder å yte det han må av tilsyn når han har alle tre. Så da må DU som mor til barnet som får unngjelde, ta tak. Du trenger ikke ta hensyn til hverken far eller 13-åringen. Så lenge det eldste barnet yter vold mot et lite barn som ikke kan forsvare seg, så må faktisk DU ta affære. Det kan få veldig uheldige konsekvenser ved å bare la dette skure og gå.

Skrevet

Far tar ansvar i perioder, og det har ikke vært klaging og gråting på noen mnd nå. Derfor har jeg sendt barna dit. For hver gang jeg sier fra, så skjerper han seg. Men så går det bra lenge og han blir "lat" og følger lite opp og da smeller det igjen.

Jeg vet godt hvordan jeg skal beskytte dette barnet. Det er ikke problemstillingen her. Men i og med at det har gått bra lenge, så sendte jeg barna dit på ny i helgen.

Jeg blir litt engasjert her fordi jeg har vært i samme situasjon selv. Var at det var far som ble skremmende sint, fysisk (dunket i hodet, holdt hardt i arm etc). Barnet sa fra. Far lovte bot og bedring og i perioder gikk det bra. Men hverken jeg eller barnet visste når neste gang kom. Jeg så det ikke da, men ser nå at jeg var med på å opprettholde situasjonen ved å høre på far og fortsette å sende barnet dit (holdt også igjen i perioder). Det handlet jo om fars behov, ikke ungen sitt. Han sa jo egentlig hele veien at han ikke ville, men JEG hørte ikke. Nå strever mitt barn med utagering /sinne selv, stoler ikke lett på mennesker etc. Så ta grep, ta barna på alvor, før du ender her. Mitt barn måtte få vansker selv før jeg skjønte alvoret og det er MYE vanskeligere å snu, enn om jeg hadde tatt grep tidligere. Derfor må du slutte å høre på far og bortforklaringene hans og høre på ungene dine. Han GRÅTER og er REDD når han vet det andre barnet er der. Sier ikke det egentlig alt? Skal du fortsett den onde sirkelen drevet av fars behov i stedet for å sette ungene behov for trygghet først?

Anonymous poster hash: 51a9b...a2e

Skrevet

Barnet som blir plaget vil miste tid med far, ja. Han har gjort det før og vil gjøre det igjen. Det er han som velger det frem til han får orden på det.

Nei, det er DU som velger det, fordi fars frihelger er hellige...

Skrevet

Joda. De mente at jeg var en veldig god mor de. At jeg taklet dette på beste måte jeg kunne og beste måte for barna. De kjenner helt historien i motsetning til dere.

Hvor lang historie behøver man å ha hørt først for å avgjøre at det ikke er greit å sende en seksåring til et sted der det jevnlig (men uforutsigelig) er juling å få...?

Jeg trenger ikke mange tilleggsdetaljer for å se den.

Skrevet

Nei, det er DU som velger det, fordi fars frihelger er hellige...

Fars frihelger er hellige ja. Men for FAR, ikke for MEG

Skrevet

Hvor lang historie behøver man å ha hørt først for å avgjøre at det ikke er greit å sende en seksåring til et sted der det jevnlig (men uforutsigelig) er juling å få...?

Jeg trenger ikke mange tilleggsdetaljer for å se den.

Barnevernet sendte far på kurs, de vurderte han i et års tid etterpå og mente han tak seg godt av alle 3 barna. Derfor må jeg hele tiden snakke med far om dette selv. Og jeg må også velge om barnet skal se far eller ikke.

Skrevet

Barnevernet sendte far på kurs, de vurderte han i et års tid etterpå og mente han tak seg godt av alle 3 barna. Derfor må jeg hele tiden snakke med far om dette selv. Og jeg må også velge om barnet skal se far eller ikke.

Du liker ikke mine svar, meeeeen jeg prøver igjen! Far forsøker komme med forslag som han mener han kan ivareta mtp yngstes sikkerhet, men du vil ikke ha det for du er ikke sikker på om barnet snakker sant. I ditt hode er det bedre om de ikke ses over hode, at et under skjer med den mannen som du tross alt har valgt til dine barn, men som ikke duger eller at fenomen skal inntreffe som retter alt av seg selv. Igjen; skjerp deg! Gå med på fars løsning og følg med! Hjelper det ikke kan han ikke ha alle barna på en gang. Så enkelt!

Anonymous poster hash: e470f...93e

Skrevet

Fars frihelger er hellige ja. Men for FAR, ikke for MEG

Og du lar ham diktere.

Skrevet

Du liker ikke mine svar, meeeeen jeg prøver igjen! Far forsøker komme med forslag som han mener han kan ivareta mtp yngstes sikkerhet, men du vil ikke ha det for du er ikke sikker på om barnet snakker sant. I ditt hode er det bedre om de ikke ses over hode, at et under skjer med den mannen som du tross alt har valgt til dine barn, men som ikke duger eller at fenomen skal inntreffe som retter alt av seg selv. Igjen; skjerp deg! Gå med på fars løsning og følg med! Hjelper det ikke kan han ikke ha alle barna på en gang. Så enkelt!

Det er jo dette jeg sier da. At jeg vet hva jeg må gjøre om far ikke får kontroll, men at det beste hadde vært om han klarte å få kontroll. Du kan ikke vri på alt jeg sier hele tiden slik at det blir noe annet.

Skrevet

Og du lar ham diktere.

Man kan ikke tvinge en voksen mann til å gjøre noe han ikke vil. Tro meg. Det lærte jeg på "den hadde måten"

Skrevet

Det er jo dette jeg sier da. At jeg vet hva jeg må gjøre om far ikke får kontroll, men at det beste hadde vært om han klarte å få kontroll. Du kan ikke vri på alt jeg sier hele tiden slik at det blir noe annet.

Men hva i all verden lurer du egentlig på da???

Skrevet

Men hva i all verden lurer du egentlig på da???

I utgangspunktet lurte jeg på om jeg skal stole på det barna sier i stedet for det far sier (les overskriften)

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med tar du alt barna dine sier alvorlig.

Virker jo som du vet at barnet blir utsatt for vold av dette søskenet. At det er tydelige tegn på vold på barnet. Da er jo ikke spørsmålet om du tar barnet på alvor, men hva du velger å gjøre med denne kunnskapen.

Jeg ville undersøkt litt hvis mitt barn kom med en utrolig historie om noen som var slemme, men med en for historie med vold og konflikt tror jeg at jeg ville valgt å kun la far ha samvær med barnet når far ikke hadde det voldelige søskenet på besøk.

Anonymous poster hash: f5d63...26b

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med tar du alt barna dine sier alvorlig.

Virker jo som du vet at barnet blir utsatt for vold av dette søskenet. At det er tydelige tegn på vold på barnet. Da er jo ikke spørsmålet om du tar barnet på alvor, men hva du velger å gjøre med denne kunnskapen.

Jeg ville undersøkt litt hvis mitt barn kom med en utrolig historie om noen som var slemme, men med en for historie med vold og konflikt tror jeg at jeg ville valgt å kun la far ha samvær med barnet når far ikke hadde det voldelige søskenet på besøk.

Anonymous poster hash: f5d63...26b

Jeg får servert to historier. Hvor en sier st barnet mitt provoserer frem volden og en annen at det er uprovosert. Hvis jeg må oppdra mitt barn til å slutte å provosere for at dette skal ta slutt, så må jeg jo gjøre det. Det KAN være at jeg kan gjøre noen tiltak også.

Skrevet

Jeg vet atbarnet kan ende opp med å bli slått, kløpet osv ja. Men så er de periodene på flere mnd hvor ingenting skjer og så er det far som sier at mitt barn slår og klorer like mye som det andre barnet. Jeg tenker at hvis dette barnet med autisme angriper helt uprovosert, så ville det vel ha angrepet begge mine barn og ikke bare det ene?

Så du går rundt og tror at ditt barn fremprovoserer det? Må være tungt å ha foreldre som mistro deg hele tiden og som ikke tror på det du sier..

Jeg synes begge vinklingen er like ille.

Hadde aldri sendt barnet mitt noen plass der de ble utsatt for vold. Punktum.

Og han pappaen er virkelig ikke noe særlig til omsorgsperson...

Skrevet

Så du går rundt og tror at ditt barn fremprovoserer det? Må være tungt å ha foreldre som mistro deg hele tiden og som ikke tror på det du sier..

Jeg synes begge vinklingen er like ille.

Hadde aldri sendt barnet mitt noen plass der de ble utsatt for vold. Punktum.

Og han pappaen er virkelig ikke noe særlig til omsorgsperson...

Hvor tar du det fra? Er du like tett som du fremstår? Jeg hører både far og barnet og jeg må gjøre noe med mitt barn om det fremprovoserer vold. Jeg har ikke sagt noe om mistro. Ikke overdramatiser så fælt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...