Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #51 Skrevet 8. desember 2016 Det har jo ingenting med kjønn å gjøre Anonymous poster hash: dcf12...13e Er du nå så sikker på det? Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #52 Skrevet 8. desember 2016 Jeg går ut fra at hun mener at han høres ut som han blir grinete og lei seg for småting. Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf [/q Så alle jenter blir grinete og lei seg for småting?? Jeez, du høres jo ut som et prakteksempel for kjønnet vårt. Anonymous poster hash: 1680f...32a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #53 Skrevet 8. desember 2016 Så lenge trannskjønnede er den minioritetsgruppa med mest selvmord syns jeg den kommentaren fra lærern var så hårreisende at jeg antar du tar det med rektor. Anonymous poster hash: ffcdd...a4c
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #54 Skrevet 8. desember 2016 Jeg går ut fra at hun mener at han høres ut som han blir grinete og lei seg for småting. Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf [/q Så alle jenter blir grinete og lei seg for småting?? Jeez, du høres jo ut som et prakteksempel for kjønnet vårt. Anonymous poster hash: 1680f...32a Det vet jeg ikke, men jeg antar at det var det den anonyme mente. Takk i like måte. Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #55 Skrevet 8. desember 2016 Har ikke lest alle kommentarene, men nei, det er ikke greit. Er selv lærer, og vet at en sånn kommentar aldri ville blitt akseptert på min skole. Har ikke noe å gjøre med om gutten fulgte med eller ikke, det var en unødvendig kommentar kun for å latterliggjøre ham foran klassen. Det er dessuten noen barn som faktisk ER usikre på om de er gutt eller jente (har erfaring med det), så dette var totalt bom av læreren. Et menneske med minimal pedagogisk innsikt ville skjønt at det var uakseptabelt. Anonymous poster hash: c9d92...985
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #56 Skrevet 8. desember 2016 Har ikke lest alle kommentarene, men nei, det er ikke greit. Er selv lærer, og vet at en sånn kommentar aldri ville blitt akseptert på min skole. Har ikke noe å gjøre med om gutten fulgte med eller ikke, det var en unødvendig kommentar kun for å latterliggjøre ham foran klassen. Det er dessuten noen barn som faktisk ER usikre på om de er gutt eller jente (har erfaring med det), så dette var totalt bom av læreren. Et menneske med minimal pedagogisk innsikt ville skjønt at det var uakseptabelt. Anonymous poster hash: c9d92...985 Er det ikke pedagogisk å lære seg å ikke ta seg selv så høytidelig da? Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf
Gjest Darwinia:-) Skrevet 8. desember 2016 #57 Skrevet 8. desember 2016 (endret) Hvor går grensa for deg da? Sleivete kommentarer for homofili, små pupper, tidlig mens osv - også greit? Mobbing av klønete/distre barn - helt greit? Hva hvis et barn ved uhell får en liten dopapirbit hengende etter buksa etter dobesøk - greit at læreren peker foran hele klassen og latterliggjør barnet? Eller er det kun når det er snakk om barnets seksuell legning?For det første: én enkelt kommentar er IKKE mobbing. Å si noe slikt er fullstendig respektløst overfor dem som trakkaseres daglig, gjerne flere ganger om dagen. For det andre: sleivete kommentarer om ting man ikke kan noe for (utseende, legning, pubertet osv) er noe helt annet enn kommentarer på oppførsel. Ja, enkelte er mer distré enn andre men da får de ta seg sammen For det tredje: jeg har ikke inntrykk at DETTE tilfellet har noe som helst med legning å gjøre. Gutten stilte seg hos læreren fordi han ikke fikk med seg hva som skulle skje, ikke fordi han ikke vet om han er gutt eller jente. Hvis gutten hadde hatt problemer med kjønnsidentitet som læreren visste om burde selvfølgelig læreren sparkes på dagen. Som du ser i det første innlegget mitt synes jeg at kommentaren var unødvendig, nettopp med tanke på at gutten KUNNE hatt problemer med kjønnsidentitet. Å lage helvete fordi en lærer har kommet med én sleivete kommentar som, mest sannsynlig, ikke var rettet mot denne problematikken i det hele tatt...det blir for drøyt. Da er det større problemer å ta tak i. La du "vondvilja" til da du leste innlegget mitt? For dette ble litt for "god dag, mann økseskaft" for min del. Endret 8. desember 2016 av Darwinia:-)
Iiiiik Skrevet 8. desember 2016 #58 Skrevet 8. desember 2016 Er vel ikke greit, men heller ikke hårreisende. Et litt klønete forsøk på å få alle til å høre etter, og så traff det tydeligvis veldig feil. Hvis det hadde vært mitt barn, ville jeg selvfølgelig trøstet, men ville også utfordret barnet i en samtale på hva han selv kunne gjort for å unngå å havne i denne situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #59 Skrevet 8. desember 2016 Er det ikke pedagogisk å lære seg å ikke ta seg selv så høytidelig da? Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf Det der blir for dumt, så det svarer jeg ikke på. Anonymous poster hash: c9d92...985
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #60 Skrevet 8. desember 2016 Det der blir for dumt, så det svarer jeg ikke på. Anonymous poster hash: c9d92...985 Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar. Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #61 Skrevet 8. desember 2016 Vet dere, jeg blir faen meg kvalm av å lese mange av svarene her. Jeg skjemmes både av å være nordmann og kvinne. Vi er faen meg blitt så lite tolerante, medmenneskelige og empatiske som folkeslag at jeg spyr! Så nå er det liksom helt mainstream og noe som må forventes at 10 åringer skal frites ut foran hele klassen? Dere er faen ikke frisk! Anonymous poster hash: 20e43...f67
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #62 Skrevet 8. desember 2016 Og nok en gang takker jeg min lykkestjerne for at mine barn går på en skole hvor foreldregruppen aldri hadde godtatt slik oppførsel fra læreren, lærerene har selv anstendighet og profesjonalitet nok til å aldri funnet på noe liknende, og rektor på vår skole hadde aldri godtatt slik oppførsel. Anonymous poster hash: 20e43...f67
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #63 Skrevet 8. desember 2016 Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar. Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf Det er faktisk fullstendig feil. Anonymous poster hash: c9d92...985
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #64 Skrevet 8. desember 2016 Dette her hadde jeg tatt opp med skolen! Absolutt IKKE en grei kommentar. Helt latterlig og helt bak mål at flere mener at barn har godt av å bli mer hardhudet. Synes absolutt du skal ta det opp HI! Barn (og ikke voksne heller) skal bli snakket til på den måten! Anonymous poster hash: 8f73f...fe7
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #65 Skrevet 8. desember 2016 Det er faktisk fullstendig feil. Anonymous poster hash: c9d92...985 Er det det du forteller elevene dine? At det finnes dumme spørsmål, så de gjør best i å ikke stille noen dumme spørsmål for da gidder du ikke svare? Veldig pedagogisk av deg. Hvilken pedagogisk retning er det? Reggio Emilia? Montessori? Hva er det barna lærer seg når du forteller dem det? Hva er den pedagogiske baktanken med å fortelle barna noe slikt? Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #66 Skrevet 8. desember 2016 Er det det du forteller elevene dine? At det finnes dumme spørsmål, så de gjør best i å ikke stille noen dumme spørsmål for da gidder du ikke svare? Veldig pedagogisk av deg. Hvilken pedagogisk retning er det? Reggio Emilia? Montessori? Hva er det barna lærer seg når du forteller dem det? Hva er den pedagogiske baktanken med å fortelle barna noe slikt? Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf Jeg sier det til deg. Og jeg gidder ikke å underholde en kverulant ved å argumentere. Det sier seg selv at det selvsagt finnes veldig dumme spørsmål. Anonymous poster hash: c9d92...985
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #67 Skrevet 8. desember 2016 Jeg sier det til deg. Og jeg gidder ikke å underholde en kverulant ved å argumentere. Det sier seg selv at det selvsagt finnes veldig dumme spørsmål. Anonymous poster hash: c9d92...985 Hvilken skole jobber du ved? Jeg er ganske sikker på at en prat med rektor ved den skolen vil være interessant og jeg er ganske overbevist om at rektoren vil sette pris på å bli oppdatert på hvilke holdninger en lærer ved vedkommendes institusjon nærer overfor elevene. Bare sånn i tilfelle du ikke skjønt det, jeg har også pedagogisk utdanning. Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #68 Skrevet 8. desember 2016 Hvilken skole jobber du ved? Jeg er ganske sikker på at en prat med rektor ved den skolen vil være interessant og jeg er ganske overbevist om at rektoren vil sette pris på å bli oppdatert på hvilke holdninger en lærer ved vedkommendes institusjon nærer overfor elevene. Bare sånn i tilfelle du ikke skjønt det, jeg har også pedagogisk utdanning. Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf Det skulle man jammen ikke tro Anonymous poster hash: dcf12...13e
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #69 Skrevet 8. desember 2016 Hvilken skole jobber du ved? Jeg er ganske sikker på at en prat med rektor ved den skolen vil være interessant og jeg er ganske overbevist om at rektoren vil sette pris på å bli oppdatert på hvilke holdninger en lærer ved vedkommendes institusjon nærer overfor elevene. Bare sånn i tilfelle du ikke skjønt det, jeg har også pedagogisk utdanning. Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf Du klarer ikke å akseptere at jeg ikke lar meg provosere til en krangel med deg, du? Anonymous poster hash: c9d92...985
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #70 Skrevet 8. desember 2016 Du klarer ikke å akseptere at jeg ikke lar meg provosere til en krangel med deg, du? Anonymous poster hash: c9d92...985 Om jeg aksepterer at du ser på dine elever som dumme? Jo da. Men det sier en hel del om deg og dine dårlige evner rent faglig sett. Det sier derimot ingenting om dine elever. Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf
Ylva og Mathilde Skrevet 8. desember 2016 #71 Skrevet 8. desember 2016 Hvis noen hadde forulempet gutten min hadde det nok blitt oppvask ja, samtidig som jeg selvsagt hadde forklart ham konsekvensen av å ikke følge med når læreren snakker. Å i det hele tatt dra frem usikkerhet rundt kjønn som et alternativ når man skal dele inn i grupper under en gymtime, vitner om litt for mange fotballer i hodet som barn.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #72 Skrevet 8. desember 2016 Om jeg aksepterer at du ser på dine elever som dumme? Jo da. Men det sier en hel del om deg og dine dårlige evner rent faglig sett. Det sier derimot ingenting om dine elever. Anonymous poster hash: 1c9d9...7cf OK Anonymous poster hash: c9d92...985
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #73 Skrevet 8. desember 2016 Dette er ikke greit av læreren. Synes godt at du kan sende en e-post eller ta en telefon til denne læreren og fortelle hvordan dette påvirket ditt barn. En lærers kommentar skal ikke få barn til å gråte, da har man feil jobb!! Barn er ulike, noen tåler mye, og andre mindre. Derfor sier man ikke slikt! Anonymous poster hash: b336b...3b6
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2016 #74 Skrevet 8. desember 2016 Den var dryg, og det vil ikke forundre meg om det er toppen av isfjellet i forhold til hva den læreren tillater seg å si på bekostning av læreren. Ikke rart at gutten din er usikker og sensitiv om han må være med en slik lærer. Å ikke Ane hvor han har læreren. Finnes ikke greit. Det vil nok ikke hjelpe å ta det opp med skolen. Enten må du støtte han, til å forstå det ikke er han det er noe i veien med, og tøffe han til litt, eller så må du fjerne gutten. Kommer jo an på om det er en gymlærer, eller om det er en kontaktlærer. Det er så jævlig mange idioter i denne verden, at de er mange betyr ikke at de har rett. Har selv en gutt i 5 klasse. Han hadde blitt knust av en sånn kommentar fra læreren. Klassen har derimot en super lærer, han viser elevene sine respekt. Anonymous poster hash: efd61...714
Merdee Skrevet 8. desember 2016 #75 Skrevet 8. desember 2016 Upassende. Og at læreren mangler antenner for hva som er greit å si skal ikke denne gutten få skylden for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå