Gå til innhold

Ok kommentar av læreren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min går i 5. klasse og var ganske sur på gymlæreren sin i går.

Da jeg spurte hvorfor, sa han at gymlæreren hadde bedt de stille seg i en rekke med gutter og en rekke med jenter og at hvis de var usikre kunne de komme og stille seg ved han (eller noe slik). Sønnen min hadde ikke fulgt med helt og fått med seg hva han sa, så han stilte seg ved læreren.

Da sa læreren at hvis han var usikker på hva han var så kunne han gå ned i garderoben og dra ned buksa...

Sønnen min ble veldig lei seg for denne kommentaren.

Hva syns dere om denne kommentaren? Ok? Ikke ok?

Anonymous poster hash: 32cb6...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min går i 5. klasse og var ganske sur på gymlæreren sin i går.

Da jeg spurte hvorfor, sa han at gymlæreren hadde bedt de stille seg i en rekke med gutter og en rekke med jenter og at hvis de var usikre kunne de komme og stille seg ved han (eller noe slik). Sønnen min hadde ikke fulgt med helt og fått med seg hva han sa, så han stilte seg ved læreren.

Da sa læreren at hvis han var usikker på hva han var så kunne han gå ned i garderoben og dra ned buksa...

Sønnen min ble veldig lei seg for denne kommentaren.

Hva syns dere om denne kommentaren? Ok? Ikke ok?

Drittkommentar av læreren. Dette hadde jeg garantert tatt opp med skolen.

Anonymous poster hash: c9d60...05f

Skrevet

Han får sørge for å få med seg beskjeder, da. Fullstendig selvpåført.

Skrevet

Ganske sikkert en fleip fra læreren siden gutten ikke fulgte med.

Anonymous poster hash: b98b3...a4a

Skrevet

Haha synes den var konge jeg da :D Får lære seg å følge med i timen og ikke være vimsete!

Anonymous poster hash: c01f8...346
Skrevet

Haha synes den var konge jeg da :D Får lære seg å følge med i timen og ikke være vimsete!

Vel... sønnen min gråt og syntes ikke den kommentaren var så konge...

HI

Skrevet

Lærer her: Ikke greit å si noe sånn!

Anonymous poster hash: f0b45...c94
Skrevet

HI

Litt to much sensitiv? Er han gutt så finner han en tissefant i trusen og er han jente, så finner han ei mus der nede. Hvilket kjønn er han da? ER han usikker på dette, så burde dere kanskje ta den samtalen.

Skrevet

HI

Hvis han får slike kommentarer ofte bør du ta det opp, men gutten må lære å takle en vits på sin bekostning.

Skrevet

Sleivete kommentar so nok ikke var vondt ment. Jeg mener helt ærlig at slike kommentarer må barn etterhvert lære seg å tåle.

Er oppriktig redd for at vi nå oppdrar "generasjon krenket".

Skrevet

Hvis han får slike kommentarer ofte bør du ta det opp, men gutten må lære å takle en vits på sin bekostning.

Han er nok ganske usikker og har ganske dårlig selvtillit. Dette håper jeg å klare å få gjort noe med, men får ikke fikset det over natta.

HI

Skrevet

Unødvendig å gjøre han til latter foran klassen da..

Anonymous poster hash: ca84d...ff6

Skrevet

Han er lærer og burde ikkje gjere narr av en elev! Også foran klassen.. hadde tatt dette opp med lærer.

Skrevet

Sleivete kommentar av læreren. Unger i den alderen er ofte vimsete, og det må læreren ta høyde for. Samtidig virker det som gutten din er litt nærtagende. 

Anonymous poster hash: b6dfe...6d7
Skrevet

Det der var overhodet ikke greit av læreren. Det er faktisk mobbing å gjøre ham til latter foran klassen.

I tillegg er det ikke greit fordi han legitimerer latterliggjøring av folk som kanskje ikke identifiserer seg med sitt eget kjønn, transpersoner osv. 

Den læreren høres ut som en dust og han bør få høre at dette ikke er ok.

Anonymous poster hash: d94cf...8cf
Skrevet

Litt to much sensitiv? Er han gutt så finner han en tissefant i trusen og er han jente, så finner han ei mus der nede. Hvilket kjønn er han da? ER han usikker på dette, så burde dere kanskje ta den samtalen.

Det går faktisk ikke an å være too much sensitiv. Det er en styrke å være sensitiv. Da kan man "lese" og forstå andre på en empatisk måte. Den styrken mangler du, fordi du ikke forstår at det er fælt å bli gjort til latter foran hele klassen.

Til HI: Dette er ikke greit! Man snakker ikke slik til barn eller voksne for den saks skyld. Tenk hvis han virkelig var usikker på sitt eget kjønn eller var født i feil kropp.

Anonymous poster hash: a3ed9...8ae

Skrevet

Sleivete kommentar so nok ikke var vondt ment. Jeg mener helt ærlig at slike kommentarer må barn etterhvert lære seg å tåle.

Er oppriktig redd for at vi nå oppdrar "generasjon krenket".

Enig.

Jeg ville ha begynt med å finne ut hvorfor i all verden gutten ikke følger med på beskjeder fra læreren. Deretter ville jeg ha funnet ut hvorfor han heller ikke klarte å se seg rundt og oppdage hva alle de andre barna gjorde, så kunne han gjort som dem. Hva med å åpne øynene og tenke: Hm, alle guttene står der, da er det sikkert meningen at jeg også skal stille meg der borte da.

Skrevet

Enig.

Jeg ville ha begynt med å finne ut hvorfor i all verden gutten ikke følger med på beskjeder fra læreren. Deretter ville jeg ha funnet ut hvorfor han heller ikke klarte å se seg rundt og oppdage hva alle de andre barna gjorde, så kunne han gjort som dem. Hva med å åpne øynene og tenke: Hm, alle guttene står der, da er det sikkert meningen at jeg også skal stille meg der borte da.

Finne ut hvorfor han ikke følger med på beskjeder?

Det er snakk om en gutt på  ca 10 år. Det er klart det skjer iblant at de har tankene andre steder, kanskje blir distrahert av noen andre, titter litt ut av vinduet osv. Det er bare tull å finne ut det. Poenget her er jo hvor utrolig dårlig læreren taklet dette som jo bær være noe lærere oppelver hele tiden, nesten hver eneste dag, år ut og år inn.

Anonymous poster hash: d94cf...8cf

Skrevet

Nei, det var overhodet ikke greit. Mobbing i skolen er et tema folk må ta på alvor, og læreren må gå foran med et godt eksempel. All kommunikasjon trenger ikke være moro på andres bekostning. Det går an å gi beskjed på en hyggelig måte at han må følge bedre med på det som blir sagt. Ved å si slike ting til elevene så sender læreren et signal om at det er helt ok å snakke sånn til andre. Ville du godtatt å bli snakket til på den måten av andre? Nei jeg regnet ikke med det...

Vi jobber hardt her hjemme med å snakke pent til hverandre og respektere hverandre. Da er det vanskelig hvis lærerene skulle begynt å rakke ned på elevene!

Anonymous poster hash: 5288a...72e

Skrevet

Når ble det greit å ha det morro på andre sin bekostning eller gjøre noen til latter foran hele klassen?

Det var ikke greit i hverken min generasjon eller de før der.

Anonymous poster hash: bcb3f...fb2

Skrevet

Ikke greit, men hadde nok ikke tatt det videre om det ikke kommet mer sleivete kommentarer.

Anonymous poster hash: 0552e...c6c

Skrevet

Unødvendig.

Mest fordi han gjorde det foran klassen, og gutten nå kan få ekle kommentarer fra de andre i klassen.

Anonymous poster hash: 99d01...416

Skrevet

Herregud, han får begynne å følge med da. Han kommer til å slite mye i årene fremover hvis han ikke tåler en sleivete bemerkning på sin bekostning. Og du oppdrar ham slik.

Anonymous poster hash: e0621...1a9
Skrevet

Når ble det greit å ha det morro på andre sin bekostning eller gjøre noen til latter foran hele klassen?

Det var ikke greit i hverken min generasjon eller de før der.

Anonymous poster hash: bcb3f...fb2

Han gjorde seg vel strengt tatt til latter selv ved å ikke følge med og å stille seg opp ved siden av læreren.

Jeg tenker at det ligger mer bak enn denne kommentaren, som jeg også oppfatter som fleip. Er gutten vimsete? Vanskelig for å følge med i undervisningen? I så fall tenker jeg at læreren rett og slett har sett seg lei på oppførselen til guttungen og kom med en fleip på guttens bekostning. Så pass må gutten tåle, han får tenke på dette til neste gang og ta lærdom av hendelsen; på skolen følger man med i undervisningen!

Anonymous poster hash: 845d9...ece

Skrevet

Ikke greit! Både fordi det er ufint å henge han ut foran klassen, og ikke minst fordi det kan være barn der som er usikker på kjønnet sitt. Hadde tatt det opp med læreren

Anonymous poster hash: 986c0...c8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...