Gå til innhold

Samboeren min ble ikke invitert..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en "vennine" som skal gifte seg neste år..hun har snakket om dette i ett år nå, tom før de var forlovet og det bare hang i luften..

jeg fulgte ivrig opp og oppførte meg som en god vennine..tilbudet meg å bake bryllupskaken(som hun etterpå vagt spurte om jeg kom til å ta noe for..), fikse sminken osv..så fikk jeg beskjed om at vi ikke ble inviterte til middagen, for det var så mange gjester allerede..men vi kunne kansje komme til kaffe og kaker..(nevnte jeg at det er meg hun ringer når hun trengte hjelp med invitasjoner, sko, tiara osv, siden forloveren hennes ikke alltid har tid siden hun nettopp har blitt mor?) Jaja, tenkte jeg og ble ikke noe sur for det, skuffet men ikke sur.. Så en dag i sensommer sa hun at vi ble invitert alikevel, hun hadde vist droppet å invitere noen andre hun ikke hadde så god kontakt med lengre.

Men i går sendte hun meld og spurte om vi skulle møtes så hun kunne gi meg invitasjonen og om jeg skulle sove på hotellet der de skal ha festen.. ja, svarer jeg, det vil VI gjerne!

Og da kom meld tilbake som jeg ser på som ett klart brudd fra en venn "Samboeren din blir ikke invitert, bare du alene..håper han ikke blir sur på deg for det"

WTF!! ok, vi har ikke alltid verdens beste forhold og er kansje ikke de blant de lykkeligste som gnir det inn på fb osv, men vi har vært samboere i over 8 år og har barn sammen! Vi er lojale mot hverandre, glad i hverandre og gjør alle slike ting som vanlige par gjør sammen...men neida, jeg skal vist komme i bryllupet til "venninen" min alene, for det er vist ikke plass til par som ikke er like lykkelige som hovedpersjonene!! det skal legges til at han aldri noen gang har vært annet enn hyggelig og høffelig mot hun når hun har vært på besøk hos oss, han har vartet hun opp med middager og drikke.

Svarte tilbake litt krast at da kommer ikke jeg heller..

Da ville hun veldig gjerne at jeg skulle komme i kirken og se hun der, men jeg hopper fint over det også. I tilegg til kake baking, sminke og mer hjelp rundt bryllupet!

Hvorden hadde dere reagert på noe slikt?

Anonymous poster hash: 84041...071

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meget spesielt. Hadde droppet hele greia. Slike er det ikke verdt å stille opp for.

Anonymous poster hash: 58da1...527

Skrevet

Det virker som om du er bryllupsplanlegger og ikke en venninne. Det er helt klart hennes bryllup og hennes valg, men her hadde jeg følt meg brukt og valgt å hoppe over slik som du.

Anonymous poster hash: fd17b...5b0

Skrevet

Det virker som om du er bryllupsplanlegger og ikke en venninne. Det er helt klart hennes bryllup og hennes valg, men her hadde jeg følt meg brukt og valgt å hoppe over slik som du.

Anonymous poster hash: fd17b...5b0

Takk! Er litt sånn jeg føler meg også..

Skrevet

Meget spesielt. Hadde droppet hele greia. Slike er det ikke verdt å stille opp for.

Anonymous poster hash: 58da1...527

Nop, det er det ikke. Godt å høre at andre er enige med meg og at jeg ikke overreagerer :)

Skrevet

Signerer de andre. Du blir brukt til gratis kakebaking, sminke og hår, løping av ærend, men din samboer som du faktisk har felles barn med er ikke god nok til å ha med på middagen. Jeg hadde trukket meg fra hele greia allerede da jeg fikk beskjed om at jeg ikke var velkommen til middagen fordi det var sååå mange andre folk der. Det er beyond frekt å spørre om så omfattende gratis hjelp (bare bryllupskaken koster vel rundt 2000-5000 hvis man bestiller hos et bakeri?) og så avspise vedkommende med kake og kaffe. Jeg forstår for øvrig at nye kjærester ikke inviteres, men samboere med felles barn gitt... Nei, bli hjemme med god samvittighet så kan hun få en annen venninne til å være tjeneren hennes.

Skrevet

Helt greit å gi tydelig beskjed om at du dropper alt i forbindelse med hennes bryllup.

Anonymous poster hash: 2ce03...10f
Skrevet

Jeg synes ikke det er så rart å invitere venner uten partnere jeg. Det er du som er hennes venninne og ikke samboeren din. Jeg synes rett og slett du er hårsår. Mye enklere med barnepass blir det også for dere på denne måten.

Anonymous poster hash: 4be90...35b

Skrevet

Dropp henne!

Anonymous poster hash: a3681...66d

Skrevet

Jeg synes ikke det er så rart å invitere venner uten partnere jeg. Det er du som er hennes venninne og ikke samboeren din. Jeg synes rett og slett du er hårsår. Mye enklere med barnepass blir det også for dere på denne måten.

Eh.? jeg har aldri vært invitert til bryllup uten partner. Mine single venninner har til og med hatt med seg en venn fordi bryllup kan være kjedelig hvis man ikke kjenner så mange andre enn brudeparet

Skrevet

Hadde droppet bryllupet og heller ikke bakt, eller hjulpet med andre ting. Tror faktisk bare jeg hadde sendt en sms med at du ikke var interessert i å komme og heller ikke hjelpe til når ståa var sånn og deretter ikke svart på flere henvendelser.

Anonymous poster hash: fed02...0ba

Skrevet

Det spørs jo også om andre er invitert som par. Hvis det er bare HI som er invitert alene (sikkert for å spare penger siden hun i utgangspunktet ikke var invitert til middag i det hele tatt), og alle andre er invitert som par, er det ikke greit. Her jeg bor er det også vanlig å invitere med følge, og da kan single venninner eller slektninger også ha med noen.

Skrevet

Signerer de andre. Du blir brukt til gratis kakebaking, sminke og hår, løping av ærend, men din samboer som du faktisk har felles barn med er ikke god nok til å ha med på middagen. Jeg hadde trukket meg fra hele greia allerede da jeg fikk beskjed om at jeg ikke var velkommen til middagen fordi det var sååå mange andre folk der. Det er beyond frekt å spørre om så omfattende gratis hjelp (bare bryllupskaken koster vel rundt 2000-5000 hvis man bestiller hos et bakeri?) og så avspise vedkommende med kake og kaffe. Jeg forstår for øvrig at nye kjærester ikke inviteres, men samboere med felles barn gitt... Nei, bli hjemme med god samvittighet så kan hun få en annen venninne til å være tjeneren hennes.

Takk! 😘

Skrevet

Helt greit å gi tydelig beskjed om at du dropper alt i forbindelse med hennes bryllup.

Anonymous poster hash: 2ce03...10f

🖒

Skrevet

Eh.? jeg har aldri vært invitert til bryllup uten partner. Mine single venninner har til og med hatt med seg en venn fordi bryllup kan være kjedelig hvis man ikke kjenner så mange andre enn brudeparet

Helt ening med deg! Hadde det vært slik at ingen ble inviterte med partner hadde det vært annerledes, men å være den eneste som ikke blir det. Føler ikke at jeg er hårskjør av den grunn..

Skrevet

Applaus for svaret.

Bra at du ikke svelget nok en kamel, men faktisk droppet alt. Da inkludert den gratis hjelpen som hadde spart henne tusenvis av kroner.

Skrevet

Ut i fra det du skriver, så hadde jeg glatt droppa det bryllupet uansett. Du er jo bare «kjekk å ha» som ekstraressurs likevel. At samboeren din ikke blir buden, er dråpen som får begeret til å renne over.

Anonymous poster hash: 40fed...6c9

Skrevet

Hadde droppet bryllupet og heller ikke bakt, eller hjulpet med andre ting. Tror faktisk bare jeg hadde sendt en sms med at du ikke var interessert i å komme og heller ikke hjelpe til når ståa var sånn og deretter ikke svart på flere henvendelser.

Anonymous poster hash: fed02...0ba

Takk!

Skal sende hun meld og si at jeg trekker meg fra alt som har med bryllupet å gjøre.

Skrevet

Jeg har opplevd at et brudepar inviterte venner uten partner, bruden inviterte sin venninnegjeng på 5 og brudgommen sin kompisgjeng på 4. Da satt disse vennene sammen selvfølgelig. De kunne ikke invitere begge vennegjengene med partner pga plassmangel så da ble det sånn. Det var helt greit altså.

Men om venninnen til HI ellers bare har invitert par, også denne venninnen alene, da er det ikke greit.

Anonymous poster hash: 28870...b7f

Skrevet

Det spørs jo også om andre er invitert som par. Hvis det er bare HI som er invitert alene (sikkert for å spare penger siden hun i utgangspunktet ikke var invitert til middag i det hele tatt), og alle andre er invitert som par, er det ikke greit. Her jeg bor er det også vanlig å invitere med følge, og da kan single venninner eller slektninger også ha med noen.

Takk!

Er sånn jeg føler det også!

Alle andre bryllup jeg har vært i har man blitt invitert med følge.

Skrevet

Applaus for svaret.

Bra at du ikke svelget nok en kamel, men faktisk droppet alt. Da inkludert den gratis hjelpen som hadde spart henne tusenvis av kroner.

🖒

Skrevet

Ut i fra det du skriver, så hadde jeg glatt droppa det bryllupet uansett. Du er jo bare «kjekk å ha» som ekstraressurs likevel. At samboeren din ikke blir buden, er dråpen som får begeret til å renne over.

Anonymous poster hash: 40fed...6c9

Takk!

Skrevet

Du må love meg å ikke stille opp med noe dom helst her. Hun behandler deg som en bryllupsplanlegger og ikke en venn.

Gi beskjed om at du ikke baker, ikke sminker og ikke vil møte opp på noen som angår bryllupet inkludert kirken på dagen.

Høres ikke ut som et stort tap at hun her sklir ut av livet ditt.

Anonymous poster hash: 51c3b...d61

Skrevet

For et utakknemlig menneske! Jeg ville gjort det klart hvorfor du dropper det hele. Hun skal ikke tro at du lar være å komme kun fordi samboer ikke er invitert.

Du skal tydeliggjøre at du er skuffet over å fungere som gratis bryllupsplanlegger, uten å få verken takk eller invitasjon.

Anonymous poster hash: ab040...71d

Skrevet

Ville sendt en melding som dette omtrent

Hei!

Ville bare si jeg ikke kommer til bryllupet og heller ikke baker kake eller ordner håret .

Jeg ble i utganspunktet ikke inkludert i bryllupet og blir bedt med en holdning at .. tja jeg kan jo prøve å presse deg inn da...

Er ikke samboer velkommen kommer heller ikke jeg , da vi er ett vi.

Ønsker dere alt godt og lykke til videre med planlegging og giftemål.

Vi snakkes etter bryllupet !

Anonymous poster hash: d1f4f...66e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...