Gå til innhold

Var vi dårlige mødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det har de tilsynelatene arvet fra fedrene sine....

Ja! De har arvet det fra faren som stakk til Finnmark og ikke ser de og den faren som sitter inne for vold mot barna sine.. tenk deg om før du er dust!

Anonymous poster hash: dd8ea...8dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke våken da hun kom hjem. Jeg bruker bare informasjonen hun ga meg

Hun var neppe i stand til å vurdere om ungene merket det eller ei. Kan nesten garantere deg at de merket at noe var annerledes med mamma. Bare det at hun innbiller seg at de ikke merket noe, og at du tror henne på det, sier mye om dere begge to

Anonymous poster hash: e4547...d51

Skrevet

Ja! De har arvet det fra faren som stakk til Finnmark og ikke ser de og den faren som sitter inne for vold mot barna sine.. tenk deg om før du er dust!

Dømmekraft deres er det visst ikke noe galt med ser jeg....

Nei, jeg mener at det dere gjorde var feil og og jeg håper du skjønner at dette er ikke normalt. Ikke gjør det flere ganger. Naboer kan få nyss i det og melde til barnevernet.

Om dere er dårlige mødre basert på en slik engangshendelse? Nei. Basert på flere like hendelser? Ikke opp til meg å vurdere 😊 Men ikke gjør det flere gang! For din, venninnen din sin skyld (for henne er det visst normalt, og ja, jeg håper noen naboer kanskje får det med seg, da er det ofte flere ting som skurrer når man har sånn dårlig dømmekraft). Ikke la deg påvirke av henne, vær voksen og vær der for barna dine. Ikke bli dratt inn i hennes rot når du er på besøk.

Skrevet

Jeg synes dere virker som mødre som setter sine egne behov forran barnas, og som tar dålige avgjørelser.

Og i tillegg ser jeg du skriver at barna hsr fedre som har stukket av, vært voldlige og sitter i fengsel. Burde dere ikke da forsøke å gi de en mest mulig stabil og trygg hverdag?

Jeg synes IKKE dere fremstår som gode omsorgspersoner utifra det du forteller her.

Anonymous poster hash: d1aa9...eda

Skrevet

Enda en grunn til at dere som de gjenværende omsorgspersonene må være TRYGGE. De må kunne stole på at dere ikke er fulle (det er du etter 1,5 flaske vin med mindre du veier over 200 kg) og at dere er det når de våkner. Det gikk bra, det vil det oftest gjøre, men det kunne skjedd en hel del dere ikke var i stand til å forhindre når dere var fulle hos naboen.

Anonymous poster hash: 6d10b...0a6

Skrevet

Dømmekraft deres er det visst ikke noe galt med ser jeg....

Nei, jeg mener at det dere gjorde var feil og og jeg håper du skjønner at dette er ikke normalt. Ikke gjør det flere ganger. Naboer kan få nyss i det og melde til barnevernet.

Om dere er dårlige mødre basert på en slik engangshendelse? Nei. Basert på flere like hendelser? Ikke opp til meg å vurdere 😊 Men ikke gjør det flere gang! For din, venninnen din sin skyld (for henne er det visst normalt, og ja, jeg håper noen naboer kanskje får det med seg, da er det ofte flere ting som skurrer når man har sånn dårlig dømmekraft). Ikke la deg påvirke av henne, vær voksen og vær der for barna dine. Ikke bli dratt inn i hennes rot når du er på besøk.

Naboen kan da ikke melde noen til barnevernet. Vi var på besøk hos naboen og hans datter var hos oss i de 1,5 timene jeg var borte. Jeg var langt unna full etter 3-4 små glass vin.

Skrevet

Naboen kan da ikke melde noen til barnevernet. Vi var på besøk hos naboen og hans datter var hos oss i de 1,5 timene jeg var borte. Jeg var langt unna full etter 3-4 små glass vin.

Hvorfor fortsetter du å forsvare deg når du vet at det dere gjorde ikke var så bra

Skrevet

Hvor i alle dager har dere det fra at vi har drukket 1,5 flaske vin hver? Vi drakk 3 flasker vin, men ikke delt på 2 personer. Hva tror dere naboen drakk? Vann?

Skrevet

Hvis du ikke blir full av en flaske vin så har du utviklet toleranse for alkohol.

Så jeg kan godt svare deg. Ja, i går var dere dårlige mødre. Og å sove på dagtid pga fyll om natten er ikke veldig god foreldreskap det heller.

Anonymous poster hash: a58c8...f98

Skrevet

3-4 små glass vin nå? I hovedinnlegget delte dere to flasker vin før dere gikk til naboen og drakk enda litt til....

Få hodet opp av sanden og se at dette overhodet ikke var greit!

Anonymous poster hash: 5a01d...3dc

Skrevet

Enda en grunn til at dere som de gjenværende omsorgspersonene må være TRYGGE. De må kunne stole på at dere ikke er fulle (det er du etter 1,5 flaske vin med mindre du veier over 200 kg) og at dere er det når de våkner. Det gikk bra, det vil det oftest gjøre, men det kunne skjedd en hel del dere ikke var i stand til å forhindre når dere var fulle hos naboen.

Anonymous poster hash: 6d10b...0a6

Helt enig. Her var det dårlig dømmekraft og sette sine egne behov foran barna. Tenker at dette sikkert skjer i andre situasjoner og. Skjønner at det er tøft å bære helt alene med barna, men da må man sette sine egne behov til side og tenke barnas behov først. Fyll og mannfolk må man rett og slett vente med da.

Anonymous poster hash: 9ea5e...a1a

Skrevet

Hvorfor fortsetter du å forsvare deg når du vet at det dere gjorde ikke var så bra

Jeg mener at det ikke er så veldig galt. 5 sovende barn og ei på 13 har fungert fint de gangene det har skjedd at vi stikker til denne naboen

Skrevet

Jeg mener at det ikke er så veldig galt. 5 sovende barn og ei på 13 har fungert fint de gangene det har skjedd at vi stikker til denne naboen

Hvorfor skrev du dette da?

"Selvfølgelig forsøker jeg å rettferdiggjøre det. Alle som driter seg ut med noe forsøker jo det...."

Skrevet

Helt enig. Her var det dårlig dømmekraft og sette sine egne behov foran barna. Tenker at dette sikkert skjer i andre situasjoner og. Skjønner at det er tøft å bære helt alene med barna, men da må man sette sine egne behov til side og tenke barnas behov først. Fyll og mannfolk må man rett og slett vente med da.

du skjønner ikke om det er tøft eller ikke å være alene med barn. Det er faktisk ikke spesielt vanskelig å være alene, men det er vanskelig å ikke ha noen annen rolle enn mamma og av og til må man komme seg ut for å bli en bedre mamma. Å la ei på 13 "duge" som barnevakt er kanskje dårlig dømmekraft...

Skrevet

Du lurte jo selv på om dere var dårlige mødre. Og når du får det svaret at det var dere så går du i forsvarsposisjon. Tror du vet svaret selv veldig godt.

Skrevet

Hvorfor skrev du dette da?

"Selvfølgelig forsøker jeg å rettferdiggjøre det. Alle som driter seg ut med noe forsøker jo det...."

Ironi...

Skrevet

du skjønner ikke om det er tøft eller ikke å være alene med barn. Det er faktisk ikke spesielt vanskelig å være alene, men det er vanskelig å ikke ha noen annen rolle enn mamma og av og til må man komme seg ut for å bli en bedre mamma. Å la ei på 13 "duge" som barnevakt er kanskje dårlig dømmekraft...

Hva i alle dager vet du at jeg ikke skjønner eller vet det? Har selv vært helt alene med to barn, hadde riktignok en mann men han var aldri tilstede. Så var helt alene om ansvaret. Var aldri ute og fikk aldri noe alenetid. Kjedelig ja, men barna gikk først.

Skrevet

Hva i alle dager vet du at jeg ikke skjønner eller vet det? Har selv vært helt alene med to barn, hadde riktignok en mann men han var aldri tilstede. Så var helt alene om ansvaret. Var aldri ute og fikk aldri noe alenetid. Kjedelig ja, men barna gikk først.

En mann som "aldri er tilstede" er fortsatt ikke å være alene. Etter 5-6 år trenger man å komme seg ut i 1,5 time uten barn

Skrevet

Ironi...

Da er du jo enda dummerere enn du har fremstilt deg til nå

Skrevet

Da er du jo enda dummerere enn du har fremstilt deg til nå

Ja, OK. Å kalle noen dum i en debatt i stedet for å være saklig vitner ikke om høy intelligens det heller kanskje?...

Skrevet

En mann som "aldri er tilstede" er fortsatt ikke å være alene. Etter 5-6 år trenger man å komme seg ut i 1,5 time uten barn

Jo i mitt tilfelle var jeg det. Når han kom innom etter at barna var lagt, rotet og dro igjen så var det som å være alene med tre barn😄 Da snakker jeg om ingen hjelp i det hele tatt. Hadde heller ingen barnevakt. Og var jo alene med de etterpå og siden jeg gjorde det slutt pga av lite tilstedeværelse.så for min del har jeg vært alene hele tiden. Så vet alt om det. Har selv vokst opp med en mor som var helt alene med oss, og har lært av feilene hun gjorde. Som å gjøre det dere gjorde og også hilse på nye potensielle kjærester som kom og gikk. Så dette gjør jeg ikke selv. Vet hvordan dette føles.

Skrevet

Dette er omsorgsvikt. Om barnevernet får informasjon om at dette er vanlig praksis så vil dere bli kalt inn til samtale.

Anonymous poster hash: 4b3ec...328

Skrevet

Jo i mitt tilfelle var jeg det. Når han kom innom etter at barna var lagt, rotet og dro igjen så var det som å være alene med tre barn😄 Da snakker jeg om ingen hjelp i det hele tatt. Hadde heller ingen barnevakt. Og var jo alene med de etterpå og siden jeg gjorde det slutt pga av lite tilstedeværelse.så for min del har jeg vært alene hele tiden. Så vet alt om det. Har selv vokst opp med en mor som var helt alene med oss, og har lært av feilene hun gjorde. Som å gjøre det dere gjorde og også hilse på nye potensielle kjærester som kom og gikk. Så dette gjør jeg ikke selv. Vet hvordan dette føles.

Du må nesten skille mellom hva fin mor gjorde og hva vi gjorde. Dette har da ikke noe med potensielle kjærester etter hyppige fyllekuler å gjøre, men et lite pusterom på 1,5 time hos naboen mens ei på 13 var barnevakt. Jeg var ikke full. Jeg visste jeg skulle opp med barna i dag og at jeg skal kjøre hjem, så jeg gikk over til å drikke kaffe og vann hos naboen før jeg gikk hjem og la meg.

Skrevet

Ja i mitt hode er dere dårlige mødre, helt klart. Slike valg tar ikke gode mammaer som setter barna først.

Anonymous poster hash: 0afd2...269

Skrevet

Dette er omsorgsvikt. Om barnevernet får informasjon om at dette er vanlig praksis så vil dere bli kalt inn til samtale.

Anonymous poster hash: 4b3ec...328

Dette er ikke vanlig praksis. Om sommeren er det ikke noe galt i at naboer tar litt vin sammen ute mens barna sover inne. Ingen campingfolk jeg kjenner hat mistet omsorgen for dette. Så et det dette ene tilfellet hvor ei på 13 var barnevakt mens vi var hos naboen. Ville aldri blitt kalt inn for dette. Venninnen min jobber i barnevernet og sier at slike meldinger er de de ler mest av da de ofte blir blåst opp til noe det absolutt ikke er slik dere også gjør her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...