Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #1 Skrevet 6. november 2016 I går kveld fant venninnen min og jeg ut at vi skulle ta oss et glass vin. Jeg er på besøk hos henne denne helgen. Vi hadde 5 barn her i alder 6-9 år. Alle sov da vi startet drikkingen. Det endte med at vi fra 21.00-midnatt drakk 2 flasker vin på deling og vi tok så med en tredje til naboen og drakk den der. Naboen sin dør er maks 15 meter fra vår. Jeg gikk hjem fra naboen ca 01.30. For jeg skulle opp med barna i dag. Hun ble igjen hos naboen og drak antakelig en dem mer enn meg. Hun "ramlet inn" døren klokken 06.30, laget frokost til barna (ikke drita, men ikke helt edru enda, men det merket ikke barna). Etter hun hadde servert de, la hun seg og jeg stod opp og tok over ca en time etter hun la seg. Jeg er ikke fyllesyk eller har vist meg full foran barna. Vi begge har barna 100% uten noen avlastning og derfor føler vi st dette ikke er noen krise, MEN... det var liksom mer en hod ide i går. I dag.... not so sure... Tror forresten venninnen min hadde sex med naboen. Ikke at det har noe med saken å gjøre da... Var vi dårlige mødre i går? Anonymous poster hash: dd8ea...8dc
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #2 Skrevet 6. november 2016 Hvor gamle er barna da? Det er relevant, men går ut fra at de er små siden dere må stå opp med dem. Å drikke vin er ok. Å forlate huset er absolutt ikke ok. Vet om en unge som våknet på natta og ikke fant foreldrene sine og ble sterkt traumatisert av det. Anonymous poster hash: cb45b...195
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #3 Skrevet 6. november 2016 Hvor gamle er barna da? Det er relevant, men går ut fra at de er små siden dere må stå opp med dem. Å drikke vin er ok. Å forlate huset er absolutt ikke ok. Vet om en unge som våknet på natta og ikke fant foreldrene sine og ble sterkt traumatisert av det. Anonymous poster hash: cb45b...195 Jeg skrev jo alder. 6-9 år alle sammen. De våknet sjelden om natten og vet at vi ofte er hos naboen etter leggetid. de vet hvor de skal lete om vi ikke er hjemme Anonymous poster hash: dd8ea...8dc
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #4 Skrevet 6. november 2016 Det står at ungene er dra 6-9år. Hvis du ønsker å døyve samvittigheten din hi, så er ikke dette plassen å skrive. Føles det ikke greit idag så ikke gjør det flere ganger. Det gikk bra og ingenting av det du skriver gjør dere uegnet som mødre. Noe av det viktigste man kan gjøre som mor er jo å lære av sine feil. Så igjen; ikke gjør det samme flere ganger. Anonymous poster hash: eafca...6f7
Jordbærblomst Skrevet 6. november 2016 #5 Skrevet 6. november 2016 Jeg har ikke noe imot å hygge seg med et glass vin eller to på kvelden, etter at barna sover. Såpass skal man unne seg! Men, å drikke seg full, når man har hovedansvaret på barn? Niks. Komme sjanglende inn døren 6:30? Aldri i livet. Og du må gjerne si at barna ikke oppdaget det, men det kan jeg nesten garantere deg at de gjorde. Jeg sier ja. I går tok dere faktisk en avgjørelse som var lite gjennomtenkt.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #6 Skrevet 6. november 2016 Det står at ungene er dra 6-9år. Hvis du ønsker å døyve samvittigheten din hi, så er ikke dette plassen å skrive. Føles det ikke greit idag så ikke gjør det flere ganger. Det gikk bra og ingenting av det du skriver gjør dere uegnet som mødre. Noe av det viktigste man kan gjøre som mor er jo å lære av sine feil. Så igjen; ikke gjør det samme flere ganger. Anonymous poster hash: eafca...6f7 Vi gjorde dette flere ganger i sommer, men da var det lysere kvelder og vi satt ute og dørene var åpne, så da hadde vi hørt de om de våknet. Nå er det jo snø og vinter Anonymous poster hash: dd8ea...8dc
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #7 Skrevet 6. november 2016 1,5 flaske vin er selvsagt langt over det som er ansvarlig når en har ansvar for barn. Så ja, her har dere flyttet på noen grenser og oppfører dere uansvarlig. Anonymous poster hash: 6d10b...0a6
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #8 Skrevet 6. november 2016 Om dere var dårlige mødre kan jeg ikke si. Men at dere drakk altfor mye er vel ganske åpenbart. Ift det med å gå til naboen bør det avklares med barna på forhånd, konkret hver gang, og barna bør spørres om de synes det er OK. Ikke bare "de vet hvor de skal lete." Anonymous poster hash: 767ff...d79
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #9 Skrevet 6. november 2016 Om dere var dårlige mødre kan jeg ikke si. Men at dere drakk altfor mye er vel ganske åpenbart. Ift det med å gå til naboen bør det avklares med barna på forhånd, konkret hver gang, og barna bør spørres om de synes det er OK. Ikke bare "de vet hvor de skal lete." Anonymous poster hash: 767ff...d79 Men det et jo sant.. de vet at vi er hos naboen om vi ikke er hjemme. Anonymous poster hash: dd8ea...8dc
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #10 Skrevet 6. november 2016 Vi gjorde dette flere ganger i sommer, men da var det lysere kvelder og vi satt ute og dørene var åpne, så da hadde vi hørt de om de våknet. Nå er det jo snø og vinter Anonymous poster hash: dd8ea...8dc Trodde det var et engangstilfelle. Da vil jeg gjerne endre svare mitt: Jeg synes dere utviser ræva vurderingsevne. At det kan skje en gang og man lærer ok, at dere har får vane å drikke dere fulle med barn i hus og atpåtil forlater huset synes jeg kvalifiserer til dårlig morskap ja. Anonymous poster hash: eafca...6f7
smurfis Skrevet 6. november 2016 #11 Skrevet 6. november 2016 Jeg er ikke veldig "prippen" men akkurat dette synes jeg ikke noe om. Du skriver at barna vet hvor dere var og om de ville dere noe er det bare 15 meter å gå, men midt på natten og i - grader er det farlig for en på fem år...eller 9 år. Og å sjangle inn kl 630 for så å lage frokost til barna er håpløst, og det som er ennå mer håpløst er å tro at barna ikke merket det...de har både øyne, ører og ikke minst luktesans. Hadde dere delt en flaske vin hjemme og blitt der så hadde jeg ikke hatt noe problem med det.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #12 Skrevet 6. november 2016 Trodde det var et engangstilfelle. Da vil jeg gjerne endre svare mitt: Jeg synes dere utviser ræva vurderingsevne. At det kan skje en gang og man lærer ok, at dere har får vane å drikke dere fulle med barn i hus og atpåtil forlater huset synes jeg kvalifiserer til dårlig morskap ja. Anonymous poster hash: eafca...6f7 Det var i sommer (da jeg var på ferie her ei uke) og så i går. Men hun er der borte nesten daglig etter barna sover (uten alkohol selvfølgelig), så de vet hvor de voksne er. Datteren til naboen er 13 og var på besøk hos oss til jeg kom hjem.. Anonymous poster hash: dd8ea...8dc
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #13 Skrevet 6. november 2016 Dårlige mødre? Tja. Mødre som tok et dårlig valg? Ja. 1,5 flaske vin hver samt å forlate huset. Ikke greit. Anonymous poster hash: 15866...ce5
smurfis Skrevet 6. november 2016 #14 Skrevet 6. november 2016 Det var i sommer (da jeg var på ferie her ei uke) og så i går. Men hun er der borte nesten daglig etter barna sover (uten alkohol selvfølgelig), så de vet hvor de voksne er. Datteren til naboen er 13 og var på besøk hos oss til jeg kom hjem.. Anonymous poster hash: dd8ea...8dc Men da hadde dere jo barnevakt...Litt annerledes situasjon en den du beskrev i hi. men en full mamma som lager frokost er aldri ok.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #15 Skrevet 6. november 2016 Men da hadde dere jo barnevakt...Litt annerledes situasjon en den du beskrev i hi. men en full mamma som lager frokost er aldri ok. En jente på 13 er strengt tatt bare et barn ekstra, ikke en barnevakt. Hun trengte et sted å være mens vi var hos naboen. Anonymous poster hash: dd8ea...8dc
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #16 Skrevet 6. november 2016 Du merket at venninnen din ikke var helt edru enda i dag tidlig, da merket garantert ungene også, de er mye mer vare på forandringer i personlighet enn vi voksne er Utrolig dårlig dømmekraft! Et glass vin eller to hver hadde vært helt greit, over en flaske hver er helt på trynet galt Anonymous poster hash: 5a01d...3dc
Mamma til 2 søte Skrevet 6. november 2016 #17 Skrevet 6. november 2016 Og forlate ett hus med 5 sovende barn i, om det så er 15 meter unna og inn ei annen dør, så er det IKKE OK! Hadde jeg vært deg hadde jeg aldri sagt dette til noen og ALDRI gjort det noensinne igjen! Herregud... Man forlater ikke huset når det er barn der...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #18 Skrevet 6. november 2016 Du merket at venninnen din ikke var helt edru enda i dag tidlig, da merket garantert ungene også, de er mye mer vare på forandringer i personlighet enn vi voksne er Utrolig dårlig dømmekraft! Et glass vin eller to hver hadde vært helt greit, over en flaske hver er helt på trynet galt Anonymous poster hash: 5a01d...3dc Jeg var ikke våken da hun kom hjem. Jeg bruker bare informasjonen hun ga meg Anonymous poster hash: dd8ea...8dc
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #19 Skrevet 6. november 2016 Og forlate ett hus med 5 sovende barn i, om det så er 15 meter unna og inn ei annen dør, så er det IKKE OK! Hadde jeg vært deg hadde jeg aldri sagt dette til noen og ALDRI gjort det noensinne igjen! Herregud... Man forlater ikke huset når det er barn der... Barn fra 7 år kan da være alene hjemme. Mine barn har ikke SFO og er alene hjemme hver dag fra de kommer hjem fra skolen og til jeg kommer hjem fra jobb. Anonymous poster hash: dd8ea...8dc
Mamma til 2 søte Skrevet 6. november 2016 #20 Skrevet 6. november 2016 Barn fra 7 år kan da være alene hjemme. Mine barn har ikke SFO og er alene hjemme hver dag fra de kommer hjem fra skolen og til jeg kommer hjem fra jobb. Anonymous poster hash: dd8ea...8dc Så alle barn kan være alene hjemme? Uansett personlighet, modenhet, diagnoser osv?? Her er det snakk om sovende barn der mødrene VALGTE å forlate de pga fyll. Selvfølgelig er ikke det greit!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #21 Skrevet 6. november 2016 Så alle barn kan være alene hjemme? Uansett personlighet, modenhet, diagnoser osv?? Her er det snakk om sovende barn der mødrene VALGTE å forlate de pga fyll. Selvfølgelig er ikke det greit! Selvfølgelig hadde vi tatt hensyn om fet var noen diagnoser eller noe slikt, men vi har helt normale, velfungerende barn. Anonymous poster hash: dd8ea...8dc
Mamma til 2 søte Skrevet 6. november 2016 #22 Skrevet 6. november 2016 Barn fra 7 år kan da være alene hjemme. Mine barn har ikke SFO og er alene hjemme hver dag fra de kommer hjem fra skolen og til jeg kommer hjem fra jobb. Anonymous poster hash: dd8ea...8dc Du finner jo bare på unnskyldninger som skal rettferdiggjøre det dere gjorde igår! Du vet at det du gjorde var galt! Og nå prøver du bare å kamuflere det og unnskylde med at dere har gjort det tidligere også, noe som bare gjør det ENDA VÆRRE!
Mamma til 2 søte Skrevet 6. november 2016 #23 Skrevet 6. november 2016 Selvfølgelig hadde vi tatt hensyn om fet var noen diagnoser eller noe slikt, men vi har helt normale, velfungerende barn. Anonymous poster hash: dd8ea...8dc Og det har de tilsynelatene arvet fra fedrene sine....
Anonym bruker Skrevet 6. november 2016 #24 Skrevet 6. november 2016 Du finner jo bare på unnskyldninger som skal rettferdiggjøre det dere gjorde igår! Du vet at det du gjorde var galt! Og nå prøver du bare å kamuflere det og unnskylde med at dere har gjort det tidligere også, noe som bare gjør det ENDA VÆRRE! Selvfølgelig forsøker jeg å rettferdiggjøre det. Alle som driter seg ut med noe forsøker jo det.... Anonymous poster hash: dd8ea...8dc
Fru vims Skrevet 6. november 2016 #25 Skrevet 6. november 2016 Å drikke litt vin mens barna sover ee helt ok. Men dette var nok litt i overkant. Og forlate huset mens barna sover er ikke ok. Tenk om det hadde begynt å brenne eller om det hadde skjedd noe med barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå