Gå til innhold

ØNSKER HAN IKKE BARN MED MEG???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, du reagerer ikke rart, og du maser ikke. Dere har store problemer i forholdet, han vil fortsette som før. Han er konfliktsky og bruker samme metode på deg som han alltid har brukt på deg tidligere (du har gitt deg og tilpasset deg) og som har fungert (han får det som han vil, han driter i hva du føler og hvordan forholdet er for deg).

Det å si underforstått nå at han vil ta helg og ikke vil snakke om forholdet, det er manipulerende og det er å bagatellisere de problemene dere har og hvordan du opplever forholdet.

Innse det - han vil ikke endre forholdet. Han har et forhold han er fornøyd med, og da driter han i hva du føler. Han vil ikke endre noe, han vil ikke ta ansvar i forholdet.

Kom deg bort fra ham, han respekterer deg ikke i det hele tatt!

Du har normale reaksjoner på en helt urimelig og uakseptabel behandling av en partner. Du fortjener noe langt bedre - og det må du selv også tro!

Anonymous poster hash: 342b7...716

Du formelere det SÅ bra!!! Akkurat slik jeg trenger å bli snakka til-slik at jeg forstår!!! Dette får meg til å innse hvor mye man selv er verdt som menneske- men fyflate å jeg er nedprioritert i MITT egen...hallo MITT eget!!!...Forhold!!! Jeg er så takknemmelig for svar fra deg og alle her inne. Jeg er så GLAD jeg endelig turte å ta til mot å skrive om det her inne. Jeg ser på problemene på en helt annen måte nå, etter jeg har fått gode/ fornuftige svar her inne. Ser at jeg fortjener MYE bedre!!! Så- etter han ikke ville snakke i går, ble det til at vi gjorde vårt. jeg skulle legge meg- så åpner han munnen og begynner å snakke. Da var det han han han som ble lei seg for ditt og datt. Han fikk snakekt ferdig- før jeg sa mitt. Jeg var så klar som jeg aldri har vært før (tror jeg). Jeg sa klart i fra om ikke han nå legger vekk egotrippen sin, ikke inkludere meg og ikke velger MEG først. Da flytter jeg!! Jeg sa jeg hadde sett på leilighet (jeg gjorde dette i går kveld), jeg hadde fått tilsendt prospekt på email, jeg søkte om huslån i banken (banken ringer meg til mand)..... Han ble lang i maska og rar i tryne! Så sinnsykt DIGG å se at han reagerte!!!! Jeg snakka LENGE!!!! han sa tilslutt at han forsto alt jeg hadde sagt/mente. For å si det sånn jeg skal HA forandring bråkvikkt!!!

Tusen takk igjen for kloke ord og oppmuntring til å stå opp for meg selv! Tusen takk igjen! Betyr MYE!!! :)

Anonymous poster hash: 7cbea...825

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Takk for svar :). Ja, jeg har tatt opp de meld med han og spurte da om hvorfor han egentlig MÅ ha de på tlf ennå. Han hadde ikke noe svar. Han tenker som sådann at han heller ikke har tenkt på at han har de der. (uskyldig)

Jeg merker vel at jeg unnskylder han, mye! Det er vel fordi jeg ser de mange gode sider ved han også. OG dermed blind for den han han egentlig er!!???

Bra fyrer har vel også dårlig sider???

Dårlige fyrer har vel en og annen bra side, tror jeg vi sier her. Og du må jo finne ut om de lyspunktene er nok for deg?

Noen anbefaler parterapi. Jeg tror heller jeg vil anbefale nakkeskudd...

Skrevet

Dårlige fyrer har vel en og annen bra side, tror jeg vi sier her. Og du må jo finne ut om de lyspunktene er nok for deg?

Noen anbefaler parterapi. Jeg tror heller jeg vil anbefale nakkeskudd...

Den måte har jeg ikke tenkt før. Dårlig fyrer har vel en og annen bra side. Jeg skal finne ut om de bra lyspunktene er verdt å "leve" med. Nakkeskudd er vel løsningen her. Om ting ikke fungerer etter 3 år (mest frustrasjon og sårhet) da er det vel egentlig ikke vits med parterapi. Bortkasta timer og mye unødvendig pengebruk.

Hilsen HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Den måte har jeg ikke tenkt før. Dårlig fyrer har vel en og annen bra side. Jeg skal finne ut om de bra lyspunktene er verdt å "leve" med. Nakkeskudd er vel løsningen her. Om ting ikke fungerer etter 3 år (mest frustrasjon og sårhet) da er det vel egentlig ikke vits med parterapi. Bortkasta timer og mye unødvendig pengebruk.

Hilsen HI

Lykke til. Håper du heller finner en snill, morsom, vennlig og omsorgsfull fyr som tar hensyn og viser deg respekt. Det sier jo ganske mye om et menneske hvis han ikke engang greier å være grunnleggende høflig mot sin egen kone...

Skrevet

Du formelere det SÅ bra!!! Akkurat slik jeg trenger å bli snakka til-slik at jeg forstår!!! Dette får meg til å innse hvor mye man selv er verdt som menneske- men fyflate å jeg er nedprioritert i MITT egen...hallo MITT eget!!!...Forhold!!! Jeg er så takknemmelig for svar fra deg og alle her inne. Jeg er så GLAD jeg endelig turte å ta til mot å skrive om det her inne. Jeg ser på problemene på en helt annen måte nå, etter jeg har fått gode/ fornuftige svar her inne. Ser at jeg fortjener MYE bedre!!! Så- etter han ikke ville snakke i går, ble det til at vi gjorde vårt. jeg skulle legge meg- så åpner han munnen og begynner å snakke. Da var det han han han som ble lei seg for ditt og datt. Han fikk snakekt ferdig- før jeg sa mitt. Jeg var så klar som jeg aldri har vært før (tror jeg). Jeg sa klart i fra om ikke han nå legger vekk egotrippen sin, ikke inkludere meg og ikke velger MEG først. Da flytter jeg!! Jeg sa jeg hadde sett på leilighet (jeg gjorde dette i går kveld), jeg hadde fått tilsendt prospekt på email, jeg søkte om huslån i banken (banken ringer meg til mand)..... Han ble lang i maska og rar i tryne! Så sinnsykt DIGG å se at han reagerte!!!! Jeg snakka LENGE!!!! han sa tilslutt at han forsto alt jeg hadde sagt/mente. For å si det sånn jeg skal HA forandring bråkvikkt!!!

Tusen takk igjen for kloke ord og oppmuntring til å stå opp for meg selv! Tusen takk igjen! Betyr MYE!!! :)

Om du har fått ham til å tenke litt nå, Hi, så kan det hende at han skjerper seg litt. Men helt ærlig så tror jeg at han da bare kommer til å gjøre det inntil du har lagt bort tankene om å flytte fra ham. Når han føler seg trygg igjen så er jeg rimelig sikker på at han kommer til å falle tilbake til sin normal - dvs. slik ting har vært.

Jeg hadde flyttet fra ham. Men hvis du ønsker å gi ham en sjanse så hadde jeg i dag tenkt gjennom det du sa i går og hvordan han ev. tenker seg forholdet fremover, hva vil han endre for at dere begge to - ikke bare han - skal få det bra. Så lytter du nøye til hva han sier, om han fikk med seg noe av det du sa. Ikke gi ham noe, få ham til å komme med forslag om hva dere skal gjøre - la det være være opp til ham. Da vil du høre hvor alvorlig han tar dette og om han har nok vilje til å endre seg og forholdet.

Jeg hadde også spurt ham hvorfor han synes det er greit å skuffe din gamle bestemor, hvorfor han synes det er greit å ikke ta deg med i bursdagsfeiring hos hans familie, osv. osv. Press ham på disse tingene - du vil høre mye ut fra hva han svarer.

Men ærlig talt - jeg hadde ikke orket å bruke mer tid på en slik mann. Du kaster trolig bare bort flere år av livet ditt.

Skrevet

Om du har fått ham til å tenke litt nå, Hi, så kan det hende at han skjerper seg litt. Men helt ærlig så tror jeg at han da bare kommer til å gjøre det inntil du har lagt bort tankene om å flytte fra ham. Når han føler seg trygg igjen så er jeg rimelig sikker på at han kommer til å falle tilbake til sin normal - dvs. slik ting har vært.

Jeg hadde flyttet fra ham. Men hvis du ønsker å gi ham en sjanse så hadde jeg i dag tenkt gjennom det du sa i går og hvordan han ev. tenker seg forholdet fremover, hva vil han endre for at dere begge to - ikke bare han - skal få det bra. Så lytter du nøye til hva han sier, om han fikk med seg noe av det du sa. Ikke gi ham noe, få ham til å komme med forslag om hva dere skal gjøre - la det være være opp til ham. Da vil du høre hvor alvorlig han tar dette og om han har nok vilje til å endre seg og forholdet.

Jeg hadde også spurt ham hvorfor han synes det er greit å skuffe din gamle bestemor, hvorfor han synes det er greit å ikke ta deg med i bursdagsfeiring hos hans familie, osv. osv. Press ham på disse tingene - du vil høre mye ut fra hva han svarer.

Men ærlig talt - jeg hadde ikke orket å bruke mer tid på en slik mann. Du kaster trolig bare bort flere år av livet ditt.

Du får meg virkelig til å se ting i riktig rettning, du annony! Takk... Det er så viktig og riktig budskp du sender og gir meg!!! TAKK!!! Jeg har gått skikkelig inn nå (på rett spor, håper jeg) på å virkelig kommunisere med han på det "dype" plan. Da mener hvordan han er "blitt" som mann og hvordan hans tankegang er blitt pga hans barndom! Jeg tutcher et eller annet i han merker jeg. Han blir "stille" og lytter og ser han blir våt i øynene! Han er "syk"- leververdier osv. Han har et stresset hjerte og ekstemt mange tanker som ikke re bra for "normale" mennesker. Han er bekymret for alt. Bekymret for å ikke klare det økonomiske i pensjonistalderen osv osv.... Dett er usunne tegn. Normale mennesker tenker at fremtiden er i gode hender om man er fornuftige i livet (tenker jeg da), alt ordner seg!!!! Jeg forteller han at det er godt/bra for han å gå til en psykolog- prate om hans liv og hva han sliter med- for HAN sliter. Jeg tror an faktisk er "syk" på en eller annen måte. Han er ekstremt unormal redd og bekymret for ALT- når det gjelder økonomi-helse osv... Han er villig til å gå til psykolog og få "orden" på seg selv!

Jeg gir meg ikke- ellers blir det slik du sier- at jeg legger bort tankene om å flytte ut og det blir som før! Helt enig med deg- det har jo blitt sånn tidliger!!! Så du har heeelt rett. Jeg lytter til deg! Du er klok!!!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...