Gå til innhold

ØNSKER HAN IKKE BARN MED MEG???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det meg han ikke ønsker barn med? Eller er det fordi han er så redd??? Men for hva???

Vi har hatt en del samtaler ang dette med barn, snakket om det i 3 år. Det har ikke vært for mye snakk om det (tenker jeg) f.eks 10 ganger på 3 år og litt hint innimellom. Han svarer alt fra nei- vi har det bra nå- det passer ikke med barn i livet mitt nå- karierren kommer først- fritiden er god å ha- vi må se hva som skjer med oss- stabilitet- økonomi- barn kan komme senere- vi har tid-...etc...

Vi har det bra! Vi har god økonomi, vi har god helse, vi har stabile og trivelige jobber!!???

Sååå.... jeg skjønner ingenting!

Det jeg syns er så forunderlig. Vi har to vannvittig forskjellige familier. Noe jeg ikke ser på som et prob. Tror ikke han gjør det heller. Det jeg tenker mest på er at han kvier seg for å være sammen med min familie. Han vil ikke være med i min mors 50 års dag fordi den var litt annderledes?? Hans mor ble 50 år for noen uker siden. Vi kjøpte helikoptertur til henne og mannen. Det kostet villt MYE (og han som tenker økonomi hele tiden) men tenkte som så at man blir 60 kun 1 gang. Det skulle avtales en dag for turen når det var sol. Min samboer hadde fikset og ordnet, vært med moren sin og mannen hennes, tatt bilder og div og til sist hatt en hyggelig middag hos min samboers bror. Alt dette uten at jeg VISSTE noen ting. Dette var bursdagsgave fra meg også!!!!

Vi var i middagsselskap hos hans mor her for lede og fikk vite der at min samboer hadde dårlig leververdier!!!!???? HVA...... jeg ble heeelt satt ut og såret!!!! De tingene jeg har tatt opp med han før/tidligere/maaange ganger er at han MÅ snakke med meg om ting som angår oss og vårt forhold for at det skal bli trygt og at ingenting plutselig dukker opp her og der....

Jeg sitter her i 30 årene og han i 30 årene!!! Vil han egentlig ha barn med meg? Eller er han ikke klar?? Han sier han ikke ønsker å være alene. Føler det liksom ikke er 100% mellom oss, at vi ikk er ett, liksom!

Takk for svar på forhånd :)

Anonymous poster hash: 7cbea...825
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri i livet om min mann ville holdt det hemmelig med et stort opplegg for foreldrene som jeg ikke fikk være med på, spesielt når jeg betaler halvparten. Tror nok du er en " greit å ha"- dame for han, men ikke noe han vil satse på.

Ikke kast bort mer tid, dette skjer aldri ( snakker av erfaring)

Anonymous poster hash: b479e...52a

Skrevet

Hvor finner dere disse møkkamannfolka?

Anonymous poster hash: 99ec4...c62

Skrevet

Jeg tror på det når du skriver av erfaring. Det er akkurat det jeg er redd for og har tenkt maaaange ganger. Det er bare det at man blir jo så usikker på om det er det. For det er jo maaange bra stunder. Han er ikke en utro-fyr o.l. Det vet jeg!

Var en annen gang vi hadde vært på hytta og min bestemor inv. oss på søndagsmiddag (vi kjørte jo forbi). Han ble med inn for å si hei, men ønsket å dra da han MÅTTE hjrm og koble av!!??? På veien ringte jeg og spurte om alt var bra. Da hadde plutselig broren hans ring og han hadde snudd for å treffe sine besteforeldre og broren sin da broren hans hadde ringt å spurt om ham ikke ville komme. Ser de ikke så ofte pga avstanden.

Jeg er redd eg er den greit å ha-dama!!! Er det på slike ting jeg beskriver man ser det på/merker det på?

Føler jeg trenger så mange svar og er redd jeg tar feil valg??

Han har også alltid (føler jeg) det siste og beste ordet i alt.....

<jeg er jo heller ikke perfekt, men jeg inkluderer han jo, det er jo en selvfølge!!!

Skrevet

Høres ut som om han holder deg på gresset.

Anonymous poster hash: bca4a...e0e
Skrevet

hehe, huff tja... Jeg har hele tiden sett på han som den beste jeg har hatt (faktisk)! Det err så mye annet han gjør bra. F.eks valg han tar i livet og hvordan han ser på livet.... Er blitt såååå usikker på denne kjærligheten. Jeg har det liksom ikke 100%bra. Lurer på om det er noe galt med meg vettu..... Hva tenker du om det jeg skrev???

Hilsen HI

Skrevet

Høres ut som om han holder deg på gresset.

Anonymous poster hash: bca4a...e0e

Ja, mulig han gjør det. Mener du da at han venter og ser om jeg er den rette??? Eller hva mener man liksom med det der?

Skrevet

hehe...hva er det motsatte av møkkamannfolka???? måååå bare spørre altså....

Skrevet

hehe, huff tja... Jeg har hele tiden sett på han som den beste jeg har hatt (faktisk)! Det err så mye annet han gjør bra. F.eks valg han tar i livet og hvordan han ser på livet.... Er blitt såååå usikker på denne kjærligheten. Jeg har det liksom ikke 100%bra. Lurer på om det er noe galt med meg vettu..... Hva tenker du om det jeg skrev???

Hilsen HI

Jeg tenker at han dessverre ikke mener noe langsiktig med deg. Det er uhørt at du som hans samboer ikke er invitert når gaven overrekkes, og at du ikke er den første han forteller om sine forhøyede leververdier...

Skrevet

En mann som ønsker sin partners beste.

Skrevet

Dere er i 30-årene, dere har snakket om barn i tre år, han inkluderer deg ikke ordentlig i familien sin, han vil ikke inkludere seg selv ordentlig i din, han bruker unnskyldninger for at det ikke passer med barn nå med ting som dere faktisk har på plass (ergo har unnskyldningene ikke hold), han deler ikke sine ting med deg (ang. sin helse).

På det du skriver så virker han på meg som en lukket mann, en mann som skal ha ting på sin måte og ingen annen måte, en mann som ikke er åpen og ærlig med deg, som ikke tør vise (nok) følelser.

Ikke en mann jeg ville hatt barn med....

Jeg synes du skal få ham med i parterapi. Slik det er nå så kommuniserer dere ikke på langt nær godt nok. Dere må finne kjøreregler i forholdet, han kan ikke la være å inkludere seg med din familie og stenge deg ute fra hans familie, han må dele slike ting som at han har forhøyede leververdier med deg (har du forresten fått vite hvorfor han har det?), og ha må etter flere år nå kunne gi deg et ærlig svar på om han vil ha barn med deg nå.

Og om han ikke vil - ikke kast bort flere liv på en mann som ikke vil prioritere deg, bli fullt inkludert med familiene og som ikke vil være åpen og ærlig med deg. Han har tydeligvis mye annet bra med seg, men det hjelper så lite om han ikke er i forholdet fullt og helt, og nå virker det mer som om han er i forholdet fordi det er "kjekt å ha" :/

Anonymous poster hash: 342b7...716
Skrevet

Jeg tenker at han dessverre ikke mener noe langsiktig med deg. Det er uhørt at du som hans samboer ikke er invitert når gaven overrekkes, og at du ikke er den første han forteller om sine forhøyede leververdier...

Det jeg syns er forunderlig da er at han nå sier at han ønsker å kjøpe bolig med meg ( jeg bor i huset hans. Har gjor det i 3 år). Vi har sett på tomt og hus... Hva er det da? Hva tenker du?

Skrevet

Det jeg syns er forunderlig da er at han nå sier at han ønsker å kjøpe bolig med meg ( jeg bor i huset hans. Har gjor det i 3 år). Vi har sett på tomt og hus... Hva er det da? Hva tenker du?

Du er herlig!

Jeg tenker at det til syvende og sist er en liten forpliktelse ift barn. Selv giftermål er en liten forpliktelse sammenliknet med barn. Tror dessverre ikke han kommer til å ønske barn med deg.

Skrevet

Så bestemor hadde styrt og stelt for å lage søndagsmiddag til dere, og så stikker han av etter 5 minutt for han ble plutselig trett? Men stikker likevel rett til sin familie?!

En mann som er så respektløs mot en gammel bestemor hadde jeg gått rett i fra og ikke sett meg tilbake, for det vitner om så utrolig dårlige verdier og respekt. Tviler på familien din liker han noe særlig.

Når du ramser opp alt dette, hvordan far tror du han vil bli?

Skrevet

Dere er i 30-årene, dere har snakket om barn i tre år, han inkluderer deg ikke ordentlig i familien sin, han vil ikke inkludere seg selv ordentlig i din, han bruker unnskyldninger for at det ikke passer med barn nå med ting som dere faktisk har på plass (ergo har unnskyldningene ikke hold), han deler ikke sine ting med deg (ang. sin helse).

På det du skriver så virker han på meg som en lukket mann, en mann som skal ha ting på sin måte og ingen annen måte, en mann som ikke er åpen og ærlig med deg, som ikke tør vise (nok) følelser.

Ikke en mann jeg ville hatt barn med....

Jeg synes du skal få ham med i parterapi. Slik det er nå så kommuniserer dere ikke på langt nær godt nok. Dere må finne kjøreregler i forholdet, han kan ikke la være å inkludere seg med din familie og stenge deg ute fra hans familie, han må dele slike ting som at han har forhøyede leververdier med deg (har du forresten fått vite hvorfor han har det?), og ha må etter flere år nå kunne gi deg et ærlig svar på om han vil ha barn med deg nå.

Og om han ikke vil - ikke kast bort flere liv på en mann som ikke vil prioritere deg, bli fullt inkludert med familiene og som ikke vil være åpen og ærlig med deg. Han har tydeligvis mye annet bra med seg, men det hjelper så lite om han ikke er i forholdet fullt og helt, og nå virker det mer som om han er i forholdet fordi det er "kjekt å ha" :/

Anonymous poster hash: 342b7...716

Tusen takk for svar :) Deilig å høre hva andre "ukjente" tenker rundt dette. For jeg blir nesten blind...

Hvorfor han har forhøyet leververider vet jeg ikke, men han har fortalt meg for lenge siden at han har før høyt jerninnhold i blodet. Det vet jeg. JA, parterapi er ikke dumt! Skal høre med han om han vil. Det tror jeg han vil, ellers skjønner jeg ingenting om han sier neitakk tild det.

Du har helt rett i at han er en lukket og ikke tør å vise (nok) følelser. Jeg syns hen er en skikkelig egoist. Men ærlig håper jeg han er.... men har hatt mine usikkerheter der også....

Når han er på disse årlige gutteturene-har jeg spurt/sagt at han må ringe.. for hyggelighetens skylr (selvfølgelig), men har fått i svar da gang på gang at vi ikke trenger å ringe hverandre, for da er han med gutta sine og det er ikke så lenge han er borte!!!!???? Er det meg eller han som tenker riktig da???? Jeg var på tur og var borte 4 netter. Hørte ingenting fra han og han sa vi ikke trengte å ringes forsi han stoler 100% på meg????? Ehhhhh det er ikke det det går på for meg assa......

Er litt frustrert merker jeg!

Takk for at du tar deg tid til å svare.. :)

Skrevet

Så bestemor hadde styrt og stelt for å lage søndagsmiddag til dere, og så stikker han av etter 5 minutt for han ble plutselig trett? Men stikker likevel rett til sin familie?!

En mann som er så respektløs mot en gammel bestemor hadde jeg gått rett i fra og ikke sett meg tilbake, for det vitner om så utrolig dårlige verdier og respekt. Tviler på familien din liker han noe særlig.

hehe... takk for svar... Blir heeelt overveldet av alle dere som svarer :) Jippi!! :) Bestemor ja, hun som ALLTID ALLTID stiller opp for alle i fam. SÅ stikker MIN samboer!!!! Jah... fyflate... Han hadde vel bare dratt når han ikke orket mer barne skrik, eller sure bæsjebleier....

Og dessutten....MÅ hjem og koble av etter en ekstremt rolig helg???!!!! ehhhh.... så drar han til fam. sin... ja, den er stygg ass!!!! fysj

Skrevet

hehe familien min har vel sine tanker ja!!!. :)

Skrevet

Drømmemann, såklart.

Anonymous poster hash: 1f1d5...36d

Skrevet

En mann som ønsker sin partners beste.

hehe.... kunne kikke sagt det bedre :) Ja, sant! Det er det han forteller meg også. Man skal ønske hverandre det beste. Være fri- men også ta vare på hverandre!!! hmmm ja..... jeg må jo være grusom mot han slik at han kan være slik???

Skrevet

Hvor gamle er dere?

Anonymous poster hash: c955d...ef6

Skrevet

Mitt beste tips: Vær glad du ikke har barn med ham allerede. Gå fra ham, og finn en mann som kommer til å behandle deg slik du fortjener og som ikke stikker av fra ansvaret; finn deg en omsorgsfull fyr som vil bli en god far.

Ellers ser vi deg her inne om et år og to, der du er helt utslitt fordi du til slutt klarte å presse ham til å få et barn, men han tar ingenting ansvar og overlater alt til deg. Og da er du mye mer låst, fordi du har et barn å ta hensyn til.

Dette er din ultimate sjanse til å slippe å bli en av de mange kvinnene vi ser skrive her inne og som har en ubrukelig guttunge som far til sine barn. Grip sjansen med begge hender, gå fra ham, og finn en topp fyr som bryr seg ordentlig om deg! Ikke en tåpelig egoist, som han her, som bare har deg som "greit nok, for økonomiens og selskapets skyld."

Skrevet

Drømmemann, såklart.

hehe ja :) Trodde jeg hadde møtt PRINSEN min jeg.... men høres ikke slik ut nåååå heller :Gjesp:

Skrevet

Slik jeg leser det høres det ut som han tar deg litt for gitt...? Du må finne ut hva som er rett for deg, hvis du ønsker barn og han ikke, dere er i 30-åra... Står du kanskje ved et veiskille?

Skrevet

Mitt beste tips: Vær glad du ikke har barn med ham allerede. Gå fra ham, og finn en mann som kommer til å behandle deg slik du fortjener og som ikke stikker av fra ansvaret; finn deg en omsorgsfull fyr som vil bli en god far.

Ellers ser vi deg her inne om et år og to, der du er helt utslitt fordi du til slutt klarte å presse ham til å få et barn, men han tar ingenting ansvar og overlater alt til deg. Og da er du mye mer låst, fordi du har et barn å ta hensyn til.

Dette er din ultimate sjanse til å slippe å bli en av de mange kvinnene vi ser skrive her inne og som har en ubrukelig guttunge som far til sine barn. Grip sjansen med begge hender, gå fra ham, og finn en topp fyr som bryr seg ordentlig om deg! Ikke en tåpelig egoist, som han her, som bare har deg som "greit nok, for økonomiens og selskapets skyld."

Takk for svar!!! Jeg blir så glad!!! :) Ja, når jeg leser det su skriver... er jeg jo enig. OG jeg låver at det ikke blir barn. Har jo egentlig vært usikker superlenge- fordi nettopp han har gjort meg SÅ usikker!!! Jeg har jo hintet til ring også, men han er ikke klar for det heller. Vi har jo kun vært sammen i 3 år?...jo, ja...men vi er i 30 årene og har vel valgt den vi ønsker å dele livene våre med??? Jeg hadde det hvertfall....

Foresten er det normalt å ha masse meld fra en man holdt på med (noen mnd) på tlf etter 3 år??? Er det ok når man er i et forhold???

Skrevet

Slik jeg leser det høres det ut som han tar deg litt for gitt...? Du må finne ut hva som er rett for deg, hvis du ønsker barn og han ikke, dere er i 30-åra... Står du kanskje ved et veiskille?

Ja, tenker det. Det er vanskelig! Også er det noen som sier. Skal man kun gjøre det slutt fordi den ene partneren ikke ønsker barn???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...