Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heia, jeg skal på ul 4/11 etter nesespray og sprøyter. Noen som vet om det blir uttak samme dag, eller? Hva skjer etter ul?

Blir ikke samme dag da du må ta en annen sprøyte for el før uttak. Alt kommer an på hva de ser på ul. Er Eggan stor nok så kan du ha uttak mandagen men er de ikke stor nok så må du fortsette eventuelt øke dose..

Kutter dere ut alkohol, etc før dere begynner på medisiner? Og under medisiner? Etter innsett er det jo selvsagt.. men alt dette her tar jo over livet. Og jeg føler jeg nesten må bare sitte hjemme og spise grønnkål og avokado.. hehe. Interessant å høre hvordan dere andre tenker ang kaffe/alkohol/snus/røyk og alle andre fy'er?

Jeg røyker litt av og til men ikke mye. (Røykte fast før, for ca 3 år siden, nå er det bare sporadisk) Tygger noen nikotintyggis, men så lite som mulig. Og tar meg et glass vin. Og får dårlig samvittighet for alt hele tiden 😟 Er vanskelig!

Endret av Frosken8

Da blir det nytt forsøk i november (føler nesten at det er "bad karma" å melde meg i nok en gruppe etter tre mislykkede forsøk på rappen, men så godt "å skravle" med noen i samme situasjon!).

Ang livsstil: jeg tar et glass vin eller to mellom forsøk. Jeg kan også ta et lite glass i starten av medisinperioden hvis det er noe veldig spesielt (bursdag ute med jentene feks der man ikke orker spekulasjoner..). Ellers ikke noe etter innsett selvfølgelig. Jeg tok faktisk et glass sjampis på uttaksdagen den gangen vi faktisk lyktes. Satte inn på dag 5 da. Ellers trente jeg mye i forsøkene i første runde, men nå er det mer sporadisk. Kutter ellers mye ned på kaffe og røyk er helt ut. Røyk gir dokumentert nedsatt eggkvalitet og suksessrate i motsetning til effekt av grønnkål og avokado (for å sette det på spissen ;) ).

Annonse

Kutter ned til et minimum,......

Det skal da være mulig å prøve å leve litt normalt....det er jo så innmari mye annet som skal kontrolleres.

Jeg synes alarmen på mobilen piper konstant med enten vekking på morningen eller nesespray tider.

Noen som venter på oppstart sprøyter?

Her sprayes det fire x om dagen og skal ha kontroll til mandag. Regner med oppstart av sprøyter først til neste helg. Mannen skal en uke til USA slik at jeg kommer ikke i gang så tidlig som jeg ville ha gjort dersom han var hjemme😡

Kutter ned til et minimum,......

Det skal da være mulig å prøve å leve litt normalt....det er jo så innmari mye annet som skal kontrolleres.

Jeg synes alarmen på mobilen piper konstant med enten vekking på morningen eller nesespray tider.

Noen som venter på oppstart sprøyter?

Her sprayes det fire x om dagen og skal ha kontroll til mandag. Regner med oppstart av sprøyter først til neste helg. Mannen skal en uke til USA slik at jeg kommer ikke i gang så tidlig som jeg ville ha gjort dersom han var hjemme😡

jeg har ikke begynt på hormoner enda så jeg har ikke stresset så mye med ting før nå. Fikk vite jeg skulle på kort regime og da bare gå på sprøyter i 10-14 dager så nå kom alt litt bråere på enn jeg hadde forventet.

Føler jeg at jeg burde begynt med alt litt før. Begynner på puregon ved neste mens som er om bare noen dager :) glad jeg slapp spray da! :)

Endret av Frosken8

Da blir det sprøytestart førstkommende fredag....endelig føles det som vi er i gang. Skal gå på 150 iu Gonal-f.

Kontroll igjen 4. November og trolig uttak 8. November

Da begynner det jo å skje noe :) ikke lenge igjen nå!

Var dette ditt andre forsøk?

jeg håper TR kommer i morgen. Hvis den gjør det starter jeg på puregon på torsdag. Kontroll etter 4 dagen med sprøyter, men det blir jo egentlig søndag så da blir det vel mandag i stede.

Har hatt totalt 5 ferskforsøk.

1. gang kjemisk

2. gang - ingen befruktning

3. gang - gravid med lillesnupp født mai 2014

4. gang - negativt

5. gang - gravid, men MA i uke 14 (nå i august)

6. gang - planen er GRAVID på dette forsøket og en liten sommerbaby neste år.

Du da Frosken8: Hvor mange forsøk har du hatt?

Tenker dere å sette inn ett eller to egg?

Vi satt inn 2 stk da jeg ble gravid i 2014, men usikker denne gangen...

Har hatt totalt 5 ferskforsøk.

1. gang kjemisk

2. gang - ingen befruktning

3. gang - gravid med lillesnupp født mai 2014

4. gang - negativt

5. gang - gravid, men MA i uke 14 (nå i august)

6. gang - planen er GRAVID på dette forsøket og en liten sommerbaby neste år.

Du da Frosken8: Hvor mange forsøk har du hatt?

Tenker dere å sette inn ett eller to egg?

Vi satt inn 2 stk da jeg ble gravid i 2014, men usikker denne gangen...

Uff, Da har dere vært igjennom en del. Krysser fingrene for at det skal gå denne gangen!!! Her er det bare første forsøk så gleder meg bare til å komme i gang!

Hvis legen ønsker å sette inn to egg så kommer jeg antakeligvis til å si ja. De vil sikkert bare sette inn ett første gangen tror jeg. Kommer vel an på kvaliteten av eggene. Men det er jo et risikofylt svangerskap hvis man blir gravid med tvillinger. Jeg tror jeg skal høre litt hva lege mener :)

Annonse

Satser på at den er rundt hjørnet😊 det blir godt når ventetiden er over og det blir vår tur!! Jeg har sprøytestart i morgen😊

Går du på spray fra før eller skal du også rett på sprøyter?

Føler den er rett rundt hjørnet, men det har jeg gjort i en uke 😂

Skal bli godt å endelig komme ordentlig i gang! 😊 Skal du gå på puregon?

Kommer inn her jeg og, er på Oktobergruppa, men hører vel egentlig til her😊

Fikk satt inn et fint egg i går, og dette er vårt første forsøk. Hører til på St.Olav. Veldig, veldig spennende dager og uker nå. Har testdag 9/11 😊

Jeg går på spray først. Her var tr forsinket, så sprøytestart ble utsatt en uke, men starter i morgen😊 skal gå på glonal -f. Hva med deg?

Fremdeles ingen tr her, så sykt typisk! jeg skal bare rett på sprøyter på 3 mensdag. Puregon først, så skulle jeg på ul etter 4 dager, og så tror jeg at jeg skal bytte til en annen sprøyte.

Kommer inn her jeg og, er på Oktobergruppa, men hører vel egentlig til her😊

Fikk satt inn et fint egg i går, og dette er vårt første forsøk. Hører til på St.Olav. Veldig, veldig spennende dager og uker nå. Har testdag 9/11 😊

Så spennende! Blir to lange uker 😝

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...