Gå til innhold

900 kroner for vinterdress? Seriøst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare tull, jeg har hatt barn slm vokser fort og til dags dato har de aldri måtte ha ny vinterdress i løpet av samme sesong. Er det din første eller? Dressene er romslige, og de vokser ikke så mye på lengden at de ikke kan bruke den etter så kort tid. Noen av dressene har jeg hatt opp til nesten 2 sesonger. Dvs fra oktober til desember året etter. Da har barnet fått en ny dress i julegave.

Finn en god dress som tåler god lek og vann. En som er lett å gå rundt i og ikke tung.

Anonymous poster hash: a4e46...2b3

Dette😊

Anonymous poster hash: e0a42...aa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke problemet, gutten her arvet en rosa dress etter storesøster. I den alderen bryr ikke barna seg om hvilken farge det er på dressen. Gutten sprang lykkelig rundt og var varm og tørr han. Det er vel det viktigste?

Vet du, der går faktisk grensen for meg igså.

Jente i blått - null problem.

Samme med gutt i rødt.

Men gutt i rosa og lille - nope...

Skrevet

Dette

Nei, dette er min fjerde faktisk. Har hatt to barn fra før som vokste ut av 2 str samme sesong i den alderen, og er redd for at denne ungen også vil gjøre det. Faren er veldig høy, så de vokser utrolig fort i den alderen av en eller annen grunn.

Anonymous poster hash: 3b90b...ca8

Skrevet

Vet du, der går faktisk grensen for meg igså.

Jente i blått - null problem.

Samme med gutt i rødt.

Men gutt i rosa og lille - nope...

Mørkelilla hadde gått, men den eneste dressen som ligger ute på Facebook er knall knall rosa med sommerfugler og Hello Kitty. Til gutt? Nope.

Skrevet

Det er bare tull, jeg har hatt barn slm vokser fort og til dags dato har de aldri måtte ha ny vinterdress i løpet av samme sesong. Er det din første eller? Dressene er romslige, og de vokser ikke så mye på lengden at de ikke kan bruke den etter så kort tid. Noen av dressene har jeg hatt opp til nesten 2 sesonger. Dvs fra oktober til desember året etter. Da har barnet fått en ny dress i julegave.

Finn en god dress som tåler god lek og vann. En som er lett å gå rundt i og ikke tung.

Jeg har 3 barn.. og det ene strak seg ut av vinterdressen og måtte ha ny i løpet av vinteren. Så jo det kan fint skje 😉

Anonymous poster hash: 6aec2...61f

Skrevet

Vel om rosa dress til gutt ( og så liten gutt i tillegg) er krise må du åpne lommeboka og bla opp mer da.... Feil farge? Luksusproblem.

Skrevet

Jeg har aldri kunnet brukt samme dress i 2 sesonger. Og da kjøper jeg bestandig 1 str opp. Og ikke alle har 1500 kr til vinterdress. Tenk på det!

Anonymous poster hash: 3a94d...72d

Skrevet

Jeg har 4 barn og ALDRI opplevd at den nye dressen jeg kjøper før vinteren må byttes ut i løpet av sesongen. Kan fort bli VELDIG dyrt å kjøpe billig....kjøp kvalitet. Du skal kanskje ha flere barn som kan arve dressen. Kjøper du billig for å slippe "billig unna" må du kanskje ha ny dress pga dårlig kvalitet eller en dress som ikke kan arves videre til småsøsken.

Jeg sparer virkelig ikke på yttertøy og sko til barna...kjøper kjente og sikkert dyre merker, men det holder i sesong etter sesong.

Synes synd på unger som går rundt i tykke, billige og stive/tunge dresser fordi den var billig på Cubus eller lignende...barna er kjempe aktive...bruk heller penger på deres ytterklær enn dine egne hvis dere skal tenkte økonomi.

Anonymous poster hash: 75a83...9fe
Skrevet

Jeg har 4 barn og ALDRI opplevd at den nye dressen jeg kjøper før vinteren må byttes ut i løpet av sesongen. Kan fort bli VELDIG dyrt å kjøpe billig....kjøp kvalitet. Du skal kanskje ha flere barn som kan arve dressen. Kjøper du billig for å slippe "billig unna" må du kanskje ha ny dress pga dårlig kvalitet eller en dress som ikke kan arves videre til småsøsken.

Jeg sparer virkelig ikke på yttertøy og sko til barna...kjøper kjente og sikkert dyre merker, men det holder i sesong etter sesong.

Synes synd på unger som går rundt i tykke, billige og stive/tunge dresser fordi den var billig på Cubus eller lignende...barna er kjempe aktive...bruk heller penger på deres ytterklær enn dine egne hvis dere skal tenkte økonomi.

Vel, jeg bruker heller ikke 1500 kroner på jakke til meg. Kjøper brukt og har vel betalt rundt 250 kroner sist jeg kjøpte vinterjakke. Ellers bruker jeg jo ikke jakker og dresser i bare 1 år eller halvt år da. For øvrig, har billige dresser kommet veldig bra ut på testene, både når det gjelder konform og vannavstøtning. http://www.klikk.no/foreldre/tester/vinterdress-barn-1618613.ece

Du ser at to av billigere dresser fikk terningkast 5. Så det dyreste er ikke alltid det beste.

Skrevet

Meld deg inn i Cubus sin kundeklubb så får du 30% på ett kjøp.

Og det kommer helt sikkert 25 % rabatt fra KappAhl innen vinteren setter inn. Men det blir stive og tunge dresser for en som bruker str 86 da......

Ellers er det fullt mulig å finne dresser som Reima på salg i flere nettbutikker.

Når man har barn må man nesten finne seg i å prioritere å gi de gode uteklær og sko. Greit nok med billige alternativer, men komforten blir så som så, særlig for de minste. Hva er poenget med en billig, tykk og stiv dress når de ikke klarer å bevege seg i den.

Anonymous poster hash: 3a9a0...863
Skrevet

Barnas hus hadde salg i nettbutikken. Var det i forrige uke iallfall.

Anonymous poster hash: 2b231...9c8

Skrevet

Meld deg inn i Cubus sin kundeklubb så får du 30% på ett kjøp.

Og det kommer helt sikkert 25 % rabatt fra KappAhl innen vinteren setter inn. Men det blir stive og tunge dresser for en som bruker str 86 da......

Ellers er det fullt mulig å finne dresser som Reima på salg i flere nettbutikker.

Når man har barn må man nesten finne seg i å prioritere å gi de gode uteklær og sko. Greit nok med billige alternativer, men komforten blir så som så, særlig for de minste. Hva er poenget med en billig, tykk og stiv dress når de ikke klarer å bevege seg i den.

Anonymous poster hash: 3a9a0...863

Har du ikke sett/lest tester av vinterdresser? De aller dyreste er ikke alltid de beste! Ikke alle billige dresser er stive, tykke og fæle! Nei, man MÅ ikke ha Reima.

Skrevet

Barnas hus hadde salg i nettbutikken. Var det i forrige uke iallfall.

Anonymous poster hash: 2b231...9c8

Takk, skal sjekke det.

Skrevet

Fordi ungen kommer til å vokse ut av dressen i løpet av vinteren og jeg blir nødt til å kjøpe en ny i neste størrelse rundt februar/mars, så da blir det 3000 kroner på ytterklær til det ene barnet?

Koster å ha barn;-)

Anonymous poster hash: 84b63...380

Skrevet

Når man tenker på hvor mye de blir brukt så er det ikke så galt. Et barn som går full tid i barnehage bruker dressen sin i flere timer hver eneste dag hele vinteren gjennom...

Jeg har hatt flere stormberg dresser til mine barn, kjøper på salg i nettbutikken på våren. Har fått så mye som 70%. Reflex er også gode dresser til de minste

Sjekk sport outlet om dere har noe sånt i nærheten, mulig de har nettbutikk også

Følg med på XXL o.l

I fjor fikk jeg en dress som var satt med fra 1400 til 599 ved å følge med litt

Hører noen si at den barnehagepakken til sportsmann er grei, men har ikke prøvd selv.

Anonymous poster hash: 6bed8...dd7

Skrevet

Har vært og sett etter vinterdress til minste på 1 år, han bruker str 86. Tenkte at jeg dropper barneboden og lignende "dyre" klesbutikker og går på Cubus. Hva er resultatet? Jo, den eneste vinterdressen de har i str 86 koster 899 kroner. Har folk gått fra vettet?

Salg på lekmer og jollyroom nå. Dessverre for meg er det bare små størrelser igjen...

Anonymous poster hash: 17f7d...72a

Skrevet

Hvis dette er nummer 4 har du kanskje en dress liggende på loftet? Du kan også sette opp en lapp i barnehagen om deg er noen som har dress å selge.

Anonymous poster hash: e0458...6a3

Skrevet

Vent til du ser om du finner noe på tilbud. Med mindre du bor på Svalbard er det fortsatt lenge til du trenger vinterdress. Den blir neppe brukt før i midten av november.

Anonymous poster hash: 6a2d5...059

Skrevet

Ærlig talt. Har du noen sinne sett en unge med en dress av så dårlig kvalitet at du har syntes synd på ungen?

Som flere har nevnt: mange billige dresser kommer godt ut i tester. Når du likevel velger å kjøpe dyre dresser så er det du som blir lurt.

Anonymous poster hash: e4182...eaf

Skrevet

Da syns jeg ikke synd på deg heller! "Riktig farge"????? Spiller da ingen rolle bare dressen er komfortabel, varm og holder barnet tørt. Noe så tullete argument. Da får du bite det i deg å betale det en dress koster i butikken. 😤 Ikke gidd å klag ihvertfall!! Finnes masse fint på Finn.no!

Anonymous poster hash: 91b74...f12

Og hva skjer når gutten kommer i barnehagen med knall rosa dress? Jo, et par høns her inne skriver innlegg om det sjokkerende som har funnet sted, gutt i jentefarge?? Det er jo for barnemishandling å regne her inne🙄

Skrevet

Ærlig talt. Har du noen sinne sett en unge med en dress av så dårlig kvalitet at du har syntes synd på ungen?

Som flere har nevnt: mange billige dresser kommer godt ut i tester. Når du likevel velger å kjøpe dyre dresser så er det du som blir lurt.

Ja. Til så små barn så trenger de en myk dress som ikke begrenser bevegelse. De billige dressene er ofte stivere, og er gode nok til større barn. Så ja, jeg har sett barn det er synd på, som holder seg mere i ro fordi dressen ikke er bra nok.

Anonymous poster hash: 2bed3...96e

Skrevet

Og hva skjer når gutten kommer i barnehagen med knall rosa dress? Jo, et par høns her inne skriver innlegg om det sjokkerende som har funnet sted, gutt i jentefarge?? Det er jo for barnemishandling å regne her inne🙄

Men det finnes da vel annet enn bare knallrosa dresser?!? Jeg har jo ikke sagt at en gutt MÅ gå med rosa dress. Merkelig at man trekker den konklusjonen med en gang... Det finnes jo uendelig mange variasjoner i farger på dresser. Lukk opp øya og slutt og vær så kverulerende. det er et hav av dresser i alle regnbuens farger. Blås i de rosa da vel....

Anonymous poster hash: 91b74...f12

Skrevet

Ja. Til så små barn så trenger de en myk dress som ikke begrenser bevegelse. De billige dressene er ofte stivere, og er gode nok til større barn. Så ja, jeg har sett barn det er synd på, som holder seg mere i ro fordi dressen ikke er bra nok.

Anonymous poster hash: 2bed3...96e

Men benekter du at det finnes billige dresser som er behagelige, vann- og vindtette?

Skrevet

Nå hjelperikke dette akkurat nå, men til neste gang så er det kjekt å handle vintertøy på salg før/etter sesong. Jeg handlet Reimatec-dresser i ulike str til 320 kr stk på 70 % i januar/februar. Siden jeg måtte gamble litt på str kjøpte jeg flere str. Om noe ikke passer er det lett å få solgt videre. Ser inne på kjøp og salg på Facebook ligger det mange dresser til salgs nå som mange pakker frem høst og vintertøy :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...