Gå til innhold

Bare for moroskyld. Dialekter.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd fikk jeg lyst til å utfordre dere til å skrive følgende setning på din dialekt:

 

I morgen håper jeg det blir sol for da skal jeg vaske sengklær og henge på tørkesnoren før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade.

 

Anonymous poster hash: 3d0ad...662

I mårrå håpe je at Sola skinn førr da ska je vaske sengklæa og slenge dom opp på snora før Je løype me unga åt stræna førr å vasse å bade.

 

Anonymous poster hash: d39f8...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte Moi/Flekkefjord jeg..

E jo ingen kvindøla som seie "eg"! Æææg, mæææg, dæææg for alle pengan! =)

Skrevet

Hmm, ganske likt meg men her er min:

I mårå håpe eg de blir sol for då ska eg vaska sengkler å henga di på tørkesnorå før eg tar med meg ongane på strannå for å vassa å bada

Hvor er du fra?Anonymous poster hash: 697fc...61d

Karmøy?

 

Anonymous poster hash: 963bc...eae

Skrevet

Er du fra Arendal? ;)

 

Anonymous poster hash: a189b...fff

Jepp😉

Skrevet

Inspirert av en annen tråd fikk jeg lyst til å utfordre dere til å skrive følgende setning på din dialekt:

 

I morgen håper jeg det blir sol for da skal jeg vaske sengklær og henge på tørkesnoren før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade.

 

Anonymous poster hash: 3d0ad...662

I måren håper eg det blir sol for da skal eg vaske sengklær og henge på klesnora før eg tar med meg ungene på stranden for å bade og vasse

 

Anonymous poster hash: 641bd...fff

Skrevet

I mårra håpe æ det bi sol førr da ska æ vaske sængtøy og hænge på snora før æ tar med mæ ungan på stranda og vasse og bade

Skrevet

 

I måro håpa eg da blir sol, for då ska eg vaska sengkle å hengja på torkesnoro, før eg tar me meg ongane på strando for å vassa å bada.

 

Anonymous poster hash: 8dccd...93d

Skrevet

I måro håpa eg da blir sol, for då ska eg vaska sengkle å hengja på torkesnoro, før eg tar me meg ongane på strando for å vassa å bada.Anonymous poster hash: 8dccd...93d

Digger dialekta! Har en venninne fra Bømlo, og dette høres ut som noe hun kunne sagt ;) Er du fra Bømlo?

 

Anonymous poster hash: a189b...fff

Skrevet

da skal jeg vaske sengklær og henge på tørkesnoren før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade.

 

I mårra håp eg at det bi sol førr da ska eg vask sængkleia og hæng på klesnora før eg tar me meg ongan på strainja førr å vass og bad ⭐️

 

Byen under polarsirkeln🇳🇴

 

Anonymous poster hash: 671b3...269

Skrevet (endret)

 

 

I morra håpe æ de blir sol førr da skal æ vaske sængklea å heng på snora før æ tar me mæ ongan tel fjæra førr å vasse.

 

(Ikke f... om vi bade her (Troms)).

Endret av aanonym
Skrevet

I mårå håbe eg det bler sol for då ska eg vaska sengatøy og henga på tørkesnorå før eg tar ongane for å vassa og bada.

Skrevet

Inspirert av en annen tråd fikk jeg lyst til å utfordre dere til å skrive følgende setning på din dialekt:

 

I morgen håper jeg det blir sol for da skal jeg vaske sengklær og henge på tørkesnoren før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade.

 

Anonymous poster hash: 3d0ad...662

I mårra håbe æ dar bli sol får dårlig ska æ vaska sængetøy å hænga di på snora før æ tege me mæ ongan på stranna får å vasse å bade

 

Anonymous poster hash: 08fda...574

Skrevet

I mårgå håpæ i att de bli sol, fer då ska i vaske sængklee å hænge dæ på snoræ før i tek mæ me ongainnj på strainnja fer å slabbe å bade.

 

Gossing (mæn ikkje hælt rænrasa)

 

Anonymous poster hash: a0274...9b7

Skrevet

 

I morgen håper jeg det blir sol for da skal jeg vaske sengetøy og henge på tørkesnora før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade.

Skrevet

Inspirert av en annen tråd fikk jeg lyst til å utfordre dere til å skrive følgende setning på din dialekt:

I morgen håper jeg det blir sol for da skal jeg vaske sengklær og henge på tørkesnoren før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade. Anonymous poster hash: 3d0ad...662

i mårrå håpe æ de bli sol for da ska æ vask sængklea å hæng på snora fyrrinj æ te me mæ ongan på strainnja for å vass å bad.

 

Anonymous poster hash: f6de2...0d6

Skrevet

Inspirert av en annen tråd fikk jeg lyst til å utfordre dere til å skrive følgende setning på din dialekt:

 

I morgen håper jeg det blir sol for da skal jeg vaske sengklær og henge på tørkesnoren før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade.

 

Anonymous poster hash: 3d0ad...662

 

Imårra håpe æ ikke det blir pessregn og fire grader, men kanskje ti sånn at ongan får bade i have. Sengklærn ska tørkes i trommeln. Ser fram til næste dag med sommer..... 

 

Anonymous poster hash: f50b1...631

Skrevet

I måro håpe eg da blir sol fø då ska eg vaska sengkle og henga på snore før eg tar ongane med på stranda for å vassa og bada.

 

Anonymous poster hash: 77663...7d7

Hardanger ? 😄

 

Anonymous poster hash: b90cd...5a5

Skrevet

I morra håper jæ de blir sol, for da skal jeg vaske sengetøyet og henge det på tørkesnora før jeg tar med meg ongene på stranda for å vasse og bade

 

(Nær Oslo)



Anonymous poster hash: 05d19...521
Skrevet

i mårrå håpe æ de bli sol for da ska æ vask sængklea å hæng på snora fyrrinj æ te me mæ ongan på strainnja for å vass å bad.

 

Anonymous poster hash: f6de2...0d6

 

Iiiiiiiinant?

 

Anonymous poster hash: 0f379...c9a

Skrevet

Inspirert av en annen tråd fikk jeg lyst til å utfordre dere til å skrive følgende setning på din dialekt:

 

I morgen håper jeg det blir sol for da skal jeg vaske sengklær og henge på tørkesnoren før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade.

 

Anonymous poster hash: 3d0ad...662

I mårra håpe æ at de bli sol førr da ska æ vask sængklær å hæng på tørkesnora før at æ tar me mæ ongan på strainna førr å vass å bad.

 

Anonymous poster hash: c6b95...599

Skrevet

Iiiiiiiinant?Anonymous poster hash: 0f379...c9a

næinæi! Shøddarn!

 

Anonymous poster hash: f6de2...0d6

  • 2 uker senere...
Skrevet

I mårra håbe æ dar bli sol får dårlig ska æ vaska sængetøy å hænga di på snora før æ tege me mæ ongan på stranna får å vasse å bade

 

Anonymous poster hash: 08fda...574

Farsund/Vanse?

 

Anonymous poster hash: aa756...f39

Skrevet

I morgen håper jeg det blir sol for da skal jeg vaske sengklær og henge på tørkesnoren før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade.

 

 

I mórgo hópar eg vére' æ gótt, fe då skó eg vaske sengjeklæi og hengje dei upp på turkesnori fyrri eg tek mæ meg ungane ner te Totak fe å vasse og sømje.

 

Anonymous poster hash: 8908a...3a8

Skrevet

I morgen håper jeg det blir sol for da skal jeg vaske sengklær og henge på tørkesnoren før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade.

I mórgo hópar eg vére' æ gótt, fe då skó eg vaske sengjeklæi og hengje dei upp på turkesnori fyrri eg tek mæ meg ungane ner te Totak fe å vasse og sømje.Anonymous poster hash: 8908a...3a8

Raulending? <3

 

Anonymous poster hash: 8ff16...261

Skrevet

I mårå håbe eg det bler sol for då ska eg vaska sengatøy og henga på tørkesnorå før eg tar ongane for å vassa og bada.

Stavanger/Egersund? 

 

Anonymous poster hash: 1b533...1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...