Gå til innhold

Bare for moroskyld. Dialekter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd fikk jeg lyst til å utfordre dere til å skrive følgende setning på din dialekt:

I morgen håper jeg det blir sol for da skal jeg vaske sengklær og henge på tørkesnoren før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade.

Anonymous poster hash: 3d0ad...662

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I morra håper e det blir sol for da skal e vaske sengetøy og henge på snora før e tar med mæ barna på stranda for å vasse og bade

Anonymous poster hash: 3582b...6d2
Skrevet

I morra håpe jæ det blir sol for da ska jæ vaske sengetøy å henge på tørkesnora før jæ ta meg ungane på stranda for å vasse å bade.

Tjukke l-er!

Anonymous poster hash: acd1c...2a5

Skrevet

E mårrå håp'e re bli sol, før da ska e vaske seing'klæan å heingje røm på snora fyrry e tek mæ me ongan ne'åt vatné å vasse å bade.

Anonymous poster hash: 9712a...b68

Skrevet

I morra håpe i de bli sol, for da ska i vaske sengeklær og henge på tørkesnora før i tar me me ungan på stranda for å vasse og bade.

Anonymous poster hash: fc8ba...d87
Skrevet

E mårrå håp'e re bli sol, før da ska e vaske seing'klæan å heingje røm på snora fyrry e tek mæ me ongan ne'åt vatné å vasse å bade.

Tjukke L-er!

Skrevet

Inspirert av en annen tråd fikk jeg lyst til å utfordre dere til å skrive følgende setning på din dialekt:

I morgen håper jeg det blir sol for da skal jeg vaske sengklær og henge på tørkesnoren før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade.

"I mårå håbe æg på sol, for då ska æg vaska sengklær og henga dei ut på snorå, før æg tæge ungane mæ på straen for å vassa og bada"

Anonymous poster hash: 492a5...36a

Skrevet

I morra håpe æ det blir sol førr da ska æ vaske sengklea og heng på tørkesnora før æ tar me mæ ongan førr å vasse og bade

Anonymous poster hash: f8378...7ad

Skrevet

I mørgo håpa e dæ bi sol før då ska e vaske sengjiklæo å hengji på turkesnore før e tek mæ me ungadn på strønde før å vasse å bade.

Anonymous poster hash: c0c59...38f

Skrevet

I mørgo håpa e dæ bi sol før då ska e vaske sengjiklæo å hengji på turkesnore før e tek mæ me ungadn på strønde før å vasse å bade.

Valdres!?

Skrevet

Valdres!?

Ja.

Skrevet

I morgo håper e dæ blir sol for då ska e vaske sengklean og hengje på snora fyrri e tek med me barna på stronde fe å vasse og bade.

Ev;

I mårra håpe æ det blir sol for da ska æ vaske sengklær å hænge på tørskesnora før æ tar ungan med mæ på strainda for å vasse og bade.

Skrevet

I morra håpa e at dæ bi sol, for da ska e vask sengklea og heng dæm ut på snora før e tar mæ me ongan førr å vass og bad i syyn.

Anonymous poster hash: 6eb44...c12

Skrevet

I måro håpe eg da blir sol fø då ska eg vaska sengkle og henga på snore før eg tar ongane med på stranda for å vassa og bada.

Anonymous poster hash: 77663...7d7

Skrevet

I mårå håbe eg det bli sol, for då ska eg vaska sengetøy å henga på snore før eg tege ongane me på strånne for å vassa å bada.

Skrevet

I morgen håper jeg det blir sol for da skal jeg vaske sengklær og henge på tørkesnoren før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade. Anonymous poster hash: 3d0ad...662

I morn håper jæi det blir sol for da skal jæi vaske sengeklær og henge på tørkesnoren før jæi tar med meg barna på stranda for å vasse å bade,

Anonymous poster hash: ff281...bf4

Skrevet

I mårå håpe eg det blir sol for så ska eg vaska sengtøy og henga det på tørkesnorå før eg tar me meg ungane på strandå for å vassa og bada.

Anonymous poster hash: edb25...305

Skrevet

I mårå håpe eg det blir sol for så ska eg vaska sengtøy og henga det på tørkesnorå før eg tar me meg ungane på strandå for å vassa og bada.

Anonymous poster hash: edb25...305

Hmm, ganske likt meg men her er min:

I mårå håpe eg de blir sol for då ska eg vaska sengkler å henga di på tørkesnorå før eg tar med meg ongane på strannå for å vassa å bada

Hvor er du fra?

Anonymous poster hash: 697fc...61d

Skrevet

I mårå håpe eg de blir sol for då ska

eg vaska sengkler og henga på torkesnorå før eg tar med ongane på sandane for å vassa og bada.

Anonymous poster hash: 14d29...a8f

Skrevet

I morra håbå æ det blir sol for da ska e vaske sengetøy og henge på snora før e tar memmæ ongene på stranda for å vasse og bade.

Anonymous poster hash: a189b...fff

Skrevet

I morra håpær jæi det blir sol for da ska jæi vaske sengeklær og henge på tørkesnora før jæi tar med mæi barna på stranda for å vasse og bade.

Anonymous poster hash: a5515...2ae

Skrevet

I måren håpar eg de blir sol for då skal eg vaske sengetøy og henge på snoren før eg tar ongene me meg på stranden for å vasse og bade.

Anonymous poster hash: fbb00...3f9

Skrevet

I morra håpe e d blir sol, for da skal e vaske sengeklær og henge på tørkesnora før e tar me me ungane på stranda for å vasse og bade.

Anonymous poster hash: a700b...cd5

Skrevet

I mårra håpe æ d bli sol for da ska æ vask sengkleian å hæng dæm på snora før æ tar med mæ ongan på strannja for å vass å bad.

Tjukke l'er og palatalisering.

Håper det ble riktig skrevet, skrev på hukommelsen.

Anonymous poster hash: bb1a1...3a4

Skrevet

I morgen håper jeg det blir sol for da skal jeg vaske sengklær og henge på tørkesnoren før jeg tar med meg barna på stranden for å vasse og bade. Anonymous poster hash: 3d0ad...662

Imårra håpe æ det blir sol for da ska æ vask sengklærn å heng dæm te tørk før æ tar me mæ ungan på stranda for å vass å bad.

Anonymous poster hash: 763a0...5b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...