Gå til innhold

Mannen min banket meg opp i natt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare sende deg en stor varm klem 💜 Masse god bedring til deg 💜

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig godt å høre fra deg og at du har fått god hjelp, Hi!

Du er sterk som skaffet deg hjelp. Men ta imot all den hjelpen du kan få, både av fagfolk og av familie og venner. Ta imot samtaleterapi for din egen del om du føler for det, slik at dette traumet ikke får sette seg fast i deg.

Ta godt vare på deg selv og barna dine fremover - og tillat de som er nær deg å ta litt vare på deg også.

Skjerm deg selv fremover fra for mye impulser, med hjernerystelse så er det viktig å ta det med ro, så vær forsiktig med tv og pc, bare korte økter når du må.

Jeg mener du nå har rett på bistandsadvokat, så ta imot all den hjelpen du kan.

Godt foreldrene dine stiller opp for barna dine nå.

På sykehuset, be om å få snakke med en sosionom, de har god oversikt over hva du kan trenge av hjelp og kan gi råd om ev. støtteordninger du kan søke om og ha rett på. Det bør kanskje søkes kommunen om hjelp i hjemmet siden du har både brudd i legg og håndledd - "husmorvikar".

Du bør også be om en samtale med fysioterapeut/ergoterapeut på sykehuset, for jeg vil tro du vil trenge smarte løsninger for å komme deg rundt på egen hånd inntil bruddene er grodd - det er ikke så enkelt når det er både legg- og håndleddsbrudd, så du trenger profesjonelle til å finne riktige løsninger for deg. Ikke minst fordi du også har barn og minste bare er 6 måneder.

I en periode til bruddene er grodd og du kan belaste normalt så vil du ha noen praktiske utfordringer som du må få hjelp med.

Så igjen - ta imot all hjelp du kan få, og ikke vær redd for å spørre om hjelp også.

Jeg er glad for at du greide å søke hjelp, HI!

Sender deg en stor klem <3

Anonymous poster hash: f4796...f38
Skrevet

Mor har satt i gang redningsaksjon så jeg følger med dem hjem så lenge vi trenger det. Så får vi se hvordan ting ordner seg.

Jeg husker ikke all verdens av hva som hendte i natt, heldigvis......

Anonymous poster hash: 83370...052

Skrevet

Mor har satt i gang redningsaksjon så jeg følger med dem hjem så lenge vi trenger det. Så får vi se hvordan ting ordner seg.

Jeg husker ikke all verdens av hva som hendte i natt, heldigvis......

Gud hjelpe meg, for et døgn, så forferdelig.

Veldig godt å høre at du har familie som tar vare på deg og hjelper deg med barna nå som du blir litt handikappet en stund.

Mannen må jo ha tatt noe, vært dopet? En normal mann kan da ikke klikke på denne måten helt utav det blå når han aldri har vist voldelige tendenser før... Uansett vil du vel aldri klare å stole på han og føle deg trygg sammen med han igjen.

Nei, ikke tenk på han, tenk på deg selv og barna dine. La familien ta vare på dere og bli frisk. Stor klem herfra, og lykke til videre.

Anonymous poster hash: 60464...6d6

Skrevet

Du er mitt idol! Ønsker deg og barna masse lykke til og gode ønsker 💖

Anonymous poster hash: dab6b...09f

Skrevet

Jeg skrev noe lignende her i november. Mannen min havnet i en psykose og det var et tydelig skille på når det skjedde og når han kom til seg selv igjen. Alle sa jeg måtte komme meg vekk men imens satt jeg her med en mann som gråter og vet ikke hvor han skal gjøre av seg. Han hadde det nok verre enn meg. Det var utrolig tøft de første dagene og ukene. Snakket mye, gråt mye. Vi har gått i terapi både sammen og hver for oss. Vi har det fint og ingenting lignende har skjedd igjen. Hvis jeg hadde sagt fra til naboer, familie, venner, så kunne vi ikke fortsatt forholdet etterpå så jeg valgte å ligge lavt og prøve å ordne opp. Og det klarte vi. Dette skjedde forresten etter vi hadde hatt noen venner på besøk til middag med god vin til. Han har ikke rørt alkohol siden. Blitt helt avholds i tilfelle det var derfor det skjedde.

Sikkert lurt av deg å komme deg bort litt HI og så få snakket ut med mannen om dette. Men ville ikke ropt ut til familie og kjente om hva han har gjort. For hans del. Om han var i psykose så var det på en måte ikke hans feil. Og det er nok minst like vondt for han.

Men lurer litt på hvorfor han gikk i morges, sa han at han ikke husket noe eller bare virket det sånn? Virket han "fjern"/ikke seg selv ennå feks? da kan det være lurt å ta kontakt med ambulanse/politi og få hjelp til han.

Anonymous poster hash: 00506...7d1

Nei og nei og nei er det eneste jeg kan si om dette innlegget her. Har bodd med en mann med en diagnose og jeg gjorde akkuratt som du sier her. Og dette er ikke noe jeg vil anbefale andre. Man har gode perioder, men plutselig er det tilbake igjen. Og når man faktisk velger å gå så har man ingen bevis på at volden faktisk har skjedd. Dette har fått katastrofale følger for meg og mine barn. Man sliter psykisk men har ingen bevis på hvorfor man gjør det, og mannen blir trodd og går "fri"

Dette du beskriver her er jo klasisk voldsofferer tankegang når man lever oppe i det. Vanlig reaksjon ja. Men absolutt ikke noe å anbefale, og ikke sunt heller.

Anonymous poster hash: 32209...ef6

Skrevet

Etter tidligere advarsel rundt spekulering av sannhetsgraden i dette innlegg, er avsporing og sitat av avsporing fjernet.

Mvh brukermoderator Cat.68

Skrevet

God klem 💛

Anonymous poster hash: 6b8de...10c

Skrevet

Håper det går bedre med deg i dag HI. Har du fått snakket med politiet?

Anonymous poster hash: 6d8d6...50d

Skrevet

Ingen god dag idag da jeg har begynt å huske hva som skjedde denne natten. Klarer knapt lukke øynene..

Huff nå vil jeg bare hjem til barna...

Skrevet

Ingen god dag idag da jeg har begynt å huske hva som skjedde denne natten. Klarer knapt lukke øynene..

Ta imot all den hjelpen du kan få, Hi. Fortell på sykehuset at du begynner å huske mer, da er det trolig lettere å få hjelp der også.

Sender deg en stor og varm klem <3

Anonymous poster hash: f4796...f38

Skrevet

For en fryktelig situasjon. Ønsker deg alt godt, og at du finner styrke til å stå i dette både for barnas skyld og for din egen. God bedring, og ikke minst lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...