Gå til innhold

Mannen min banket meg opp i natt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringer du politiet og de henter deg kan de kjøre deg til legevakt/krisesenter

Ringer du legevakt/sykebil kan de enten hente deg eller sette deg i kontakt med krisesenter som vil sørge for at du blir hentet

Googler du nærmeste krisesenter vil de sørge for at du blir hentet og hjelpe deg

Det spiller altså ingen rolle hvem du ringer, alle vil prioritere familievold høyt og hjelpe deg. Ring etter hjelp nå med en gang!

Anonymous poster hash: 60464...6d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er komt hjem.........

Anonymous poster hash: 83370...052

Skrevet

Han er komt hjem......... Anonymous poster hash: 83370...052

Ring politi nå! Du risikerer ikke han kan skade barna dine!

Anonymous poster hash: 1e6ff...498

Skrevet

Han er komt hjem.........

Å, nei. Opptre rolig og føyende. Gjør alt for å unngå krangling. Kan du ringe noen som kan hjelpe deg? Foreldrene dine, venn el nabo? Tør du å ringe politiet? Har han sagt noe? Hvis du tør å si hvor du bor, så kan sikkert noen her inne hjelpe deg med å kjøre til nærmeste krisesenter. Tenker på deg! 💜

Anonymous poster hash: b8a03...fa8

Skrevet

Bor du i Akershus-Buskerud-omerådet kan jeg hente dere..

Skrevet

Er på badet og venter på skyss. Barna er "tilfeldigvis" på trilletur med naboen. Har sendt de vekk med flasker og utstyr. Jeg skulle hente siste vesken da han plutselig dukket opp. Han sier ingenting.

Har banket på døren et par ganger

Skrevet

Er på badet og venter på skyss. Barna er "tilfeldigvis" på trilletur med naboen. Har sendt de vekk med flasker og utstyr. Jeg skulle hente siste vesken da han plutselig dukket opp. Han sier ingenting.

Har banket på døren et par gangerAnonymous poster hash: 83370...052

kjempe bra at du kommer deg bort og hat noen til å hjelpe deg!:)

Anonymous poster hash: 1e6ff...498

Skrevet

Ikkje åpne uansett. Vent til du blir henta. Kven henter deg? Om det ikkje er politiet må du ringa dei no, evt senda sms til nokon som kan ringa for deg.

Skrevet

Vær så snill å dra et sted hvor de kan sørge for bildebevis etc.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 6b8de...10c

Skrevet

Det er bra. Har du fortalt det til naboen da, siden barna er på trilletur med naboen?

Anonymous poster hash: b8a03...fa8

Skrevet

Vær så snill og ring politiet. Fortell dem hva som har hendt, og at du gjemmer deg på badet.

Vær så snill.

Anonymous poster hash: 6d8d6...50d

Skrevet

Håper det går bra med deg. Og at du har blitt henta og kommet deg vekk derifra. Kasta ned trappa? Du kunne jo ha blitt skikkelig skadd!

Skrevet

Om du ikke allerede har kommet deg ut, vær så snill ring politiet mens du fremdeles er på badet!

Det kan føles veldig skremmende, Hi. Men husk at du gjør dette for barna dine.

Om mannen brukte dop eller har hatt et sammenbrudd, det spiller ingen rolle, han gjorde det han gjorde mot deg. Og det er svært alvorlig. Skal han ev. få hjelp, og skal du kunne beskytte barna dine mot ham, så må du anmelde ham og få dokumentert hva han har gjort mot deg.

Så ring politiet - for dine barns skyld også!

Klem - dette greier du! Ring politiet!

Anonymous poster hash: f4796...f38
Skrevet

Håper alt går bra med deg!

Anonymous poster hash: 1023e...f87

Skrevet

Uff så forferdelig, og for et sjokk for deg.

Håper virkelig du har kommet seg bort nå, denne tråden kommer jeg ikke til å få ut av hodet før du oppdaterer med at du et trygg. Vær sterk!

Skrevet

Har banket på døren et par ganger

Hva sa naboen da om du har så mange blåmerker og plutselig må sende ungene på trilletur med henne? Høres litt rart ut at hun ikke kunne kjøre dere vekk, men st du bruker så lang tid på å pakke.

Anonymous poster hash: c4cb9...ea9

Skrevet

Hva sa naboen da om du har så mange blåmerker og plutselig må sende ungene på trilletur med henne? Høres litt rart ut at hun ikke kunne kjøre dere vekk, men st du bruker så lang tid på å pakke.

Slutt å stille masse spørsmål, det har ingen hensikt. Hi bør hverken tenke på slike spørsmål eller bruke tid til å svare på.

Når man står i en slik krise som Hi gjør tenker man ikke alltid klart, man gjør ikke alltid det smarteste eller en gang det mest logiske. Man kan til og med virke veldig fattet og logisk for andre selv om man egentlig er i sjokk og egentlig ikke reagerer konstruktivt eller logisk.

Det viktigste nå er at Hi kommer seg unna og at hun kontakter politiet. NÅ. I dag!

Skrevet

Slutt å stille masse spørsmål, det har ingen hensikt. Hi bør hverken tenke på slike spørsmål eller bruke tid til å svare på.

Når man står i en slik krise som Hi gjør tenker man ikke alltid klart, man gjør ikke alltid det smarteste eller en gang det mest logiske. Man kan til og med virke veldig fattet og logisk for andre selv om man egentlig er i sjokk og egentlig ikke reagerer konstruktivt eller logisk.

Det viktigste nå er at Hi kommer seg unna og at hun kontakter politiet. NÅ. I dag!

Mest sannsynlig et troll som kjeder seg i sommer...!

Skrevet

Mest sannsynlig et troll som kjeder seg i sommer...!

Det spiller ingen rolle!

Familievold er slett ikke uvanlig, og om dette skulle være et trolleinnlegg kan det være andre som har opplevd det samme som trenger disse rådene når de sitter og googler

Dette kan også være en veldig ekte tråd, med en finn fortvilt og sjokket dame i andre enden, hva får du da ut av å kalle henne et troll

Skrevet

Jeg skrev noe lignende her i november. Mannen min havnet i en psykose og det var et tydelig skille på når det skjedde og når han kom til seg selv igjen. Alle sa jeg måtte komme meg vekk men imens satt jeg her med en mann som gråter og vet ikke hvor han skal gjøre av seg. Han hadde det nok verre enn meg. Det var utrolig tøft de første dagene og ukene. Snakket mye, gråt mye. Vi har gått i terapi både sammen og hver for oss. Vi har det fint og ingenting lignende har skjedd igjen. Hvis jeg hadde sagt fra til naboer, familie, venner, så kunne vi ikke fortsatt forholdet etterpå så jeg valgte å ligge lavt og prøve å ordne opp. Og det klarte vi. Dette skjedde forresten etter vi hadde hatt noen venner på besøk til middag med god vin til. Han har ikke rørt alkohol siden. Blitt helt avholds i tilfelle det var derfor det skjedde.

Sikkert lurt av deg å komme deg bort litt HI og så få snakket ut med mannen om dette. Men ville ikke ropt ut til familie og kjente om hva han har gjort. For hans del. Om han var i psykose så var det på en måte ikke hans feil. Og det er nok minst like vondt for han.

Men lurer litt på hvorfor han gikk i morges, sa han at han ikke husket noe eller bare virket det sånn? Virket han "fjern"/ikke seg selv ennå feks? da kan det være lurt å ta kontakt med ambulanse/politi og få hjelp til han.

Anonymous poster hash: 00506...7d1

Skrevet

Jeg skrev noe lignende her i november. Mannen min havnet i en psykose og det var et tydelig skille på når det skjedde og når han kom til seg selv igjen. Alle sa jeg måtte komme meg vekk men imens satt jeg her med en mann som gråter og vet ikke hvor han skal gjøre av seg. Han hadde det nok verre enn meg. Det var utrolig tøft de første dagene og ukene. Snakket mye, gråt mye. Vi har gått i terapi både sammen og hver for oss. Vi har det fint og ingenting lignende har skjedd igjen. Hvis jeg hadde sagt fra til naboer, familie, venner, så kunne vi ikke fortsatt forholdet etterpå så jeg valgte å ligge lavt og prøve å ordne opp. Og det klarte vi. Dette skjedde forresten etter vi hadde hatt noen venner på besøk til middag med god vin til. Han har ikke rørt alkohol siden. Blitt helt avholds i tilfelle det var derfor det skjedde.

Sikkert lurt av deg å komme deg bort litt HI og så få snakket ut med mannen om dette. Men ville ikke ropt ut til familie og kjente om hva han har gjort. For hans del. Om han var i psykose så var det på en måte ikke hans feil. Og det er nok minst like vondt for han.

Men lurer litt på hvorfor han gikk i morges, sa han at han ikke husket noe eller bare virket det sånn? Virket han "fjern"/ikke seg selv ennå feks? da kan det være lurt å ta kontakt med ambulanse/politi og få hjelp til han.

Ansvarsfraskrivelse er det bedre kjent som.

Anonymous poster hash: 307b0...9f3

Skrevet

Om dette ikke er troll, så er det en mann som kastet henne ned en trapp! Uansett hvilke problemer han har,så fortjener han ikke hun og barna rundt seg. Hun kunne blitt drept,og sånt tilgir man ikke.

Anonymous poster hash: 35a43...62d

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Oppfordrer til å vise respekt, å rope troll i en tråd som dette er virkelig ikke nødvendig!

Det er dessverre mange som opplever det hi skisserer, det er et høyst aktuelt tema og det er viktig å støtte opp om og hjelpe når noen trenger hjelp i en slik situasjon.

Videre avsporinger av denne typen vil bli fjernet.

JW, moderator.

Skrevet

Ta bilder og anmeld

Anonymous poster hash: 6d548...f84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...